Клубна година "Учись творити радість, добро"

Про матеріал

Дана клубна година рокриває дітям поняття "добро", "доброта". Вчить розрізняти поняття "мидосердя", "чуйність", "доброзичливість" та інші. Для заняття підібрані цікаві завдання для групової роботи, проблемні ситуації. Для підсумку заняття учасники потрапляють на галявину доброти.

Перегляд файлу

                                  Клубна година на тему:

                      « Учись творити радість, добро!»

   Мета:  дати дітям уявлення про таке поняття моралі, як добро та доброта;      сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; допомагати усвідомлювати, що воно потрібне кожній людині; вчити нести добро іншим через добрі справи, добрі вчинки; викликати бажання в дітей іти дорогою добра, прагнення творити радість, добро і цінувати його;  розвивати вміння творити добро у повсякденному житті; виховувати в учнів бажання бути добрими та милосердними.

   Обладнання: записи на дошці, малюнок сонечка, аркуші для виконання завдань дітей у групах, скринька мудрості із прислів’ями, «Торбинка добра», конверти із завданнями, мікрофон, «Сміттєвий мішок», вирізані малюнки для створення «Галявини доброти», надруковані слова для різних завдань, мультфільм «Найменший гном», презентація.

                                       Хід заняття:

І. Створення позитивного менеджу ( слайд 1)

Наші сонячні промінчики бажають присутнім доброго настрою, позитивного сприймання і великого задоволення від сьогоднішнього заняття.

ІІ. Робота по темі

Вчитель:  Діти, сьогоднішнє заняття присвячене темі ніколи не старіючій і завжди потрібній. Послухайте уважно ці рядки.

Сказав мудрець:

  • Живи , добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

«Людина починається з добра!»

  • Діти, як ви гадаєте, яка головна тема цього вірша? ( слайд 2)

Людина починається з добра!

 

  • Що ж означають слова «добро» , «доброта» ?
  • Надаю слово нашим експертам, які знайшли значення цих слів у словниках.

Добро – це усе позитивне ( тобто гарне) у житті кожної людини.

Доброта – чутливе ставлення до людей. Це привітність. Ласка, прихильність.

Вчитель. А ще, діти, чуйність, вміння розуміти чужий біль вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчинками – це також поняття доброти (слайд 3)

Т. Г. Шевченко сказав:

«Раз добром зігріте серце

Вік не прохолоне.»

Це дійсно так. Ми добро, яке було зроблене для нас, пам’ятаємо. І про себе говоримо: це гарна людина, це добра людина, вона подобається мені.

Тож, діти, пам’ятайте з юних літ

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Вчитель. Щоб наше життя було щасливим, кожен день ми повинні робити добрі справи. «Добре діло, - казав один мудрець,- це те, що викликає усмішку радості на обличчі іншої людини.»

   - Отже, сьогодні говоримо про добро, добрі вчинки, доброту і будемо            намагатися стати  хоч трішечки добрішими, вчитися творити радість, а під кінець завітаємо на «Галявину доброти» і перевіримо: чи  всього нам вдалося досягти ( слайд 4)

 – Входимо в «Чарівні ворота Доброти» і вчимося, вчимося добра.

Епіграфом сьогоднішнього заняття стануть слова В. О. Сухомлинського

« Добра людина не падає з неба, її потрібно виховувати» (слайд 5)

  • А що ви знаєте про добро, добрі вчинки? Послухаємо знавців поетичного слова.

На доброті існує світ,

І добротою пахне хліб.

І до людей любов свята –

Це чистота і доброта.

І мирне небо в школу йти -

Це також вияв доброти.

Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина сонечком горить.

Зоставайся доброю, дитино,

Зустрічай свого щастя цвіт,

І збагни, ця істина – єдина:

На добрі тримається весь світ!

Вчитель. А тепер слово групі «До-мі-соль-ки». Вони виконають пісню «Доброта».

                                           Пісня «Доброта»

  1.        Доброму скрізь добре! –

       Мама так сказала.

       Я її послухав і не зрозумів.

       Мама пояснила, казку розказала.

       Став я прислухатись до чарівних слів.

 

                       Приспів

      Й зрозумів, нарешті, що добро творити-

      Треба щохвилини, протягом всіх літ!

       Це і є завдання кожної людини,

       Бо вона приходить для добра у світ!

 

  1.        Всі прийшли на землю,

            Щоб добро творити,

            Щоб ростить старанно честі деревце.

           Треба добрим бути, чесно завжди жити,

            Й ти ніколи в світі не забудь про це!

 

Вчителька.

  • Для чого ж людина приходить у світ? 
  • Коли людина повинна творити добро?

Нема в світі прекраснішого почуття, як відчуття, що ти зробив людям хоч крапельку добра.

 

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

Якщо доброта, як сонечко, світить,

То радіють дорослі і діти.

 

(слайд 6)     

     ( заставки Буратіно, Незнайко, Кіт Леопольд)

Вчителька. Нехай же девізом життя стануть слова: «Учусь творити радість і добро.»

Доброта – це слово із сонечком схоже. Воно зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя ясним, світлим, радісним.

  • Що ж таке добро у вашій уяві?

На екрані ми бачимо сонечко, але воно без промінців. Зараз ми разом з вами прикріпимо промінці  і добудуємо наше сонечко. ( слайд 7)    

Складання асоціативного куща.

  • З чим асоціюється у вас слово «добро»?

    ( Діти виходять до столу і з різноманітних промінчиків обирають ті, які вважають, що саме вони підходять до даного слова.)

C:\Users\Валентина\Pictures\2016-08-28 мадюнки\мадюнки 001.jpg                                                       

 (Слова печаль, повага, смуток, зло, весна, сонечко, зима, тепло, радість, жадібність, любов, ввічливість)

Вчителька.   Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

 

                  Робота в групах ( вибір правил доброти).

  • Які правила доброти ви знаєте? (Виберіть правильні правила доброти)

(Конверт № 1.)

Правила доброти (зразки)  - добавити невірні висловлювання!

  1. Допомагати слабким.
  2. Допомагати меншим від себе.
  3. Допомагати хворим.
  4. Допомагати стареньким.
  5. Допомагати тим, хто потрапив у біду.
  6. Прощати помилки іншим.
  7. Не бути жадібним.
  8. Не заздрити.
  9. Жаліти інших.

 

  • Прочитайте, які ж правила доброти ви вважаєте правильними.

Подивіться на екран, чи всі правила ви назвали правильно (слайд 8 з правилами, які з’являються поступово)

 

Вчитель.   І знову групі любителів поезії є що сказати.

 

Доброта – вона єдина,

що єднає нас усіх.

Хочеш жити не тужити

Ти роби добро усім.

 

І людині стане краще,

І тобі не гірше буде.

Роби справи добрі завжди

І живи на втіху всім.

Поспішай на добру справу,

І роби добро усім.

 

                           « Аукціон прислів’їв»

Прислів’я – перлинки мудрості нашого народу. Зараз вашим завданням буде скласти  прислів’я про добро і пояснити, як ви його розумієте.

(конверт №2)

 

Перевіряємо роботу груп.

 

  • А тепер, діти, ми складемо прислів’я у сундучок мудрості, щоб

зберегти знання, а при нагоді чи потребі будемо користуватися ними.

      (слайд 9 (прислів’я ті, що склали))

 

  1. Життя дається людині на добрі діла.
  2. Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.
  3. Не одяг красить людину, а добрі діла.
  4. Перший крок до добра – не роби зла.
  5. Хто людям добра бажає, той і собі має.
  6. Добре діло роби сміло.
  7. Все добре переймай, а зло уникай.

 

Вчитель.    Пояснюючи прислів’я, ви не називали особи, з якої починається добро, але щоразу про неї говорили. ( заставка : казкові герої або звірі)

Тож поміркуйте і дайте відповідь на питання: «Як ви гадаєте, з чого починається добро?»

 

Метод «Власна позиція» (технологія «Мікрофон»)

 

  • На мою думку …
  • Я гадаю…
  • Вважаю, що…

 

Вчителька:  Діти , на мій погляд, ви зробили правильний висновок, що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе. (Вчитель показує на себе та будь-кого з дітей). Тобто воно починається з кожного із нас.  (слайд 10)

 

Кожна людина повинна йти дорогою добра. Вона не гладенька – а веде нас то вниз , то вгору. З чого ж починається дорога добра ? А починається вона зі ставлення кожної людини до навколишнього світу. Отже рухаємося дорогою добра.

  • І знову, будь-ласка, слово нашим знавцям поетичної скарбнички.

 

 Добро творити на землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

 

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх.

 

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти!

 

Вчителька.  Про добро можна говорити багато красиво. Але ніякої користі не буде, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаються лише словами. Як нам у житті не вистачає добра!  У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра – не робить зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро то пам’ятай : « Добро починається з тебе».

 

 Рекламна пауза

( слайд 11. Титульна сторінка до збірки оповідань В. О. Сухомлинського)

 

Вчитель.  Слово надаємо групі літераторів – дослідників, яка представить нам роботу – дослідження по творчості В. О. Сухомлинського. Ми вже знаємо цю людину. Знаємо, що своє життя він присвятив дітям.

 

1 учень: Готуючись до уроку ми прочитали багато оповідань В.О. Сухомлинського і вирішили створити рукописну збірку. Ми хочемо представити її вам  ( слайди 12 – 22)

  1. Оповідання «Залізний лоб».

Знайомить, як приємно дарувати радість людям.

  1. Оповідання «Святковий обід».

Виховує чуйність, повагу, любов до старших членів сім’ї.

  1. Оповідання « Покинуте кошеня».

Виховує співчуття, любов до друзів наших менших.

  1. Оповідання «Зламана гілка».

Вчить любити, оберігати природу.

  1. Оповідання «Розділена радість».

Осуджує байдужість, виховує співчутливість. Інтерес до горя та радості своїх товаришів, однокласників.

  1. Оповідання «Врятував сонечко».

Розповідь про доброту, співчутливість, любов до навколишньої природи.

  1. Оповідання «Горбатенька».

Вчить співчувати і розуміти чуже горе, доброзичливо ставитись до однолітків.

  1. Оповідання «Дідусь».

Закликає поважати старість, любити своїх близьких.

2 учень.  Створену рукописну збірку оповідань В.О. Сухомлинського ми поміщаємо в нашу класну бібліотечку. Думаю вас зацікавили наші повідомлення і тепер ви зможете перечитати ці оповідання самостійно.

Вчитель.   Дякуємо творчій групі за їх роботу. Гадаю, що вас зацікавили їх повідомлення і ви скористаєтесь їх запрошенням.

 

  • Діти, а зараз подумайте і скажіть, як би ви зробили в таких ситуаціях?

 

                         Рішення проблемних ситуацій.

 

 Робота в групах.

Ситуація 1.

 Руслан знайшов пораненого голуба і віддав коту. А Саша швидко забрав, поніс додому, вилікував зламане крило. Коли голуб одужав, випустив його.

  • На якого хлопчика ви хотіли б бути схожим, у кого з них добре серце?

 

Ситуація 2.

Під час перерви Наталочка поспішала до бібліотеки. Дівчинка перечепилася і впала. Книга полетіла до вікна, а другокласниця лежала і плакала, бо забила ногу. Повз неї проходили Дмитрик та Василько. Дмитрик швидко підняв дівчинку, заспокоїв її, знайшов загублену книжку, дав у руки і довів до бібліотеки. А Василько стояв та сміявся, а потім сказав товаришеві : « Що ти возишся з малим дівчиськом, перерва і так коротка, пішли б та краще прогулялися на подвір’ї».

  • Чий вчинок хлопчиків ви підтримали і чому?
  • Яке відоме вам прислів’я розкриває зміст даної ситуації, тобто є її головною думкою? (Хто сміється, тому не минеться.)

 

    Ситуація 3.

Перегляд уривку з мультиплікаційного фільму «Найменший гном»

  • Як ви гадаєте, що порадили гномику Васі його близькі?  (відповіді дітей).

Перегляд далі… і кінцівки фільму.

  • Як ви гадаєте, що головніше – щоб побачили тебе чи твої вчинки?

 

Вчитель.    Сьогодні ми говоримо про добро, доброту.

 

Технологія «Мікрофон»

 

  • А чи вважаєте ви себе доброю людиною і чому? Не забудьте обґрунтувати свою відповідь.

 

Метод «Рюкзак» ( конверт №3)

У вас на партах лежать аркуші паперу, на яких записані різні риси характеру. Виберіть близькі до слова «добро». Їх треба скласти в рюкзак, щоб взяти із собою в життєву дорогу. Зачитайте обрані риси характеру.

(Добросердя, жадібність, насмішка, добропорядність, добронадійність, теплота, ненависть, милосердя, доброта, заздрість, лінь, доброзичливість)

 

« Сміттєвий мішок»

В руках у мене мішечок. Я підійду до кожного столу. Ви повинні зібрати з парт негативні риси характеру. Ми складемо їх у сміттєвий мішечок. Ми цей мішечок зав’яжемо і викинемо у смітник. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.

(Діти спочатку зачитують негативну рису характеру, потім складають її у мішечок. Зав’язаний мішечок викидають у смітник.)

 

Вчителька.  ( слайд 23,24)

«Без доброти неможлива справжня радість». Так казав Т. Корлейль – англійський історик і філософ.

«Хороша людина та, яка здатна платити іншому добром» -  ці слова належать давньогрецькому мислителю Платону.

  • Бути добрим, дійсно буває не легко. Про це говориться й у пісні «Ріки Доброти».

 

 

Пісня «Ріки Доброти»

 

                    1. Бути добрим зовсім це не легко,

                     Доброта не квітка, не цукерка.

                     Доброта не схожа ні на що

                     Головне, щоб добре всім було.

 

                                      Приспів

                       Світ від доброти світліш,

                       З нею ти ростеш скоріш.

                       Хай із доброти тече ріка,

                       Пісенька про це моя!

 

                   2.  На добро ти не шкодуй хвилину,

                     Гарне слово всім кажи без спину.

                     Як насієш зерна доброти,

                     Кожен з них зуміє прорости.

 

                 3.Не шкодуй тепла від свого серця,

                    Не зміліють доброти озерця.

                    Як до річечки тече струмок,

                   Так і ти з доброти плетеш вінок.

 

 

«Галявина доброти»   (слайд 22)

 

Вчителька.  

  • Ось ми і дійшли до «галявини доброти». ( Вчителька відкриває перед дітьми таку галявину)
  • Діти , а чого на галявині не вистачає? ( Відповідь дітей. Не вистачає квітів.)

-Так, дійсно, наша галявина без квітів. А посадити квіти потрібно нам. Адже квіти будуть у нас незвичайні. На столі лежать квіти різних кольорів і кожен колір відповідає певній рисі характеру. Беріть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпляйте до квіткових стебел.

(Червона квітка – доброта, жовта – совість, синя – сміливість, біла – чесність)

  • Що ж ми бачимо? Хоча й інші квіти мають право на існування, але червоних найбільше. Отже, розквітла наша «Галявина доброти».
  • Діти, тож нехай над нею світить «Сонце доброти».

-    Отже, що таке добро, доброта нам відомо усім? (Відповіді дітей)

  • Як доставити радість близьким, рідним чи друзям знаєте ви? Робити добрі вчинки.

Заучування напам’ять вірша І. Драча «Добро твориться просто» (слайд 25)

 

Добро твориться просто – не за так.

Так, як цвіте і опадає мак,

Як хмарка в’ється і сміється пташка,

Як трудиться мурашка – горопашна.

 

Вчитель.  Щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно, щоденно творити добро. Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи і добро та радість буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці.

( слайд 26 «Галявина доброти»)

 

Домашнє завдання : постійно робіть добро!

 

                          Танцювальна композиція «Промінчик».

1

 

Завантаження...
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку