Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент.

Про матеріал

Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних (10 клас, нова програма 2018)

Формування поняття про комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів, комп'ютерний експеримент

Перегляд файлу

 

Практичне завдання

Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів

 

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

 

Вправа 1. 3D-анімації.

Завдання. Розгляньте на сайті Mozaik Education 3D сцену, яка демонструє роботу чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння. Зробіть висновок про те, чи можна назвати переглянуті анімації комп'ютерною моделлю.

  1.               На сайті Mozaik Education (mozaweb.com/uk/) відкрийте вкладку 3D. У розділі Фізика оберіть сцену Чотиритактний двигун Отто.
  2.               Дочекайтеся завантаження 3D-сцени. За потреби встановіть пропонований сайтом переглядач або відкрийте файл за допомогою раніше встановленої програми m3dViewer.
  3.               Розгляньте різні анімації за вкладками:

  1.               Зробіть висновок про те, чи можна назвати переглянуті анімації комп'ютерною моделлю.

 

Вправа 2. Створення 3D-моделі.

Завдання. Створіть 3D-модель іменного значка вашого освітнього закладу в середовищі Tinkercad.

 

  1.               Зареєструйте обліковий запис на сервісі Tinkercad (tinkercad.com).
  2.               Перейдіть у режим створення нового проекту. Дочекайтеся завантаження середовища створення нового проекту.

  1.               Перетягніть у нижній лівий кут робочої площини лінійку, яка дасть змогу бачити розміри об'єктів побудови у вибраних одиницях розмітки.
  2.               У центр робочої площини перенесіть циліндр. Установіть розміри циліндра, як на малюнку.

  1.               Змініть колір заготовки на власний розсуд. Для цього натисніть інструмент Тіло. Поекспериментуйте з параметрами форми: сторони, фаски, сегменти.
  2.               У верхній частині заготовки «виріжте» отвір циліндричної форми. Для цього на робочу площину перенесіть циліндричний отвір (сіра штриховка). Задайте розміри циліндра.

  1.               Розмістіть циліндричний отвір у верхній частині заготовки. За потреби змінюйте кут перегляду робочої площини за допомогою кубика повороту.
  2.               Виділіть утворену фігуру з двох циліндрів і серед інструментів роботи з об'єктами оберіть інструмент Групувати. Перегляньте робочу площину з різних ракурсів (зверху, знизу) і переконайтеся, що отвір зроблено.
  3.               У списку об'єктів побудови оберіть

Перемістіть об'єкт Текст на робочу площину. У полі Текст уведіть назву освітнього закладу. Змініть параметри розмірів напису.

  1.          За маркер зміни рівня фігури «піднесіть» напис на 5 мм. Перемістіть напис на заготовку. Перегляньте, чи отримали ви у проекції Спереду подібний малюнок.

  1.          Додайте елементи декору до заготовки, використовуючи об'єкти різних геометричних форм. За потреби повертайте об'єкт за допомогою маркера повороту.
  2.          Створіть посилання для спільного доступу до створеної моделі за вказівкою Спільний доступ. У вікні публікації проекту оберіть інструмент Запросити людей. Скопіюйте отримане посилання та розмістіть його на спільному ресурсі.

 

Вправа 3. Комп'ютерний експеримент.

Завдання. Оберіть зі списку україномовних інтерактивних комп'ютерних моделей, які подано на сервісі університету Колорадо за посиланням https://phet.colorado.edu/en/simulations/translated/uk, ту, що реалізує процеси, теорії чи поняття, які ви зараз вивчаєте у шкільному курсі. Проведіть комп'ютерний експеримент.

 

  1.               Перейдіть за посиланням https://phet.colorado.edu/en/simulations/translated/uk до списку україномовних інтерактивних комп'ютерних моделей.
  2.               Оберіть одну з моделей, яка є актуальною для вивчення навчальних предметів.

  1.               Завантажте модель або скористайтесь онлайн-переглядом (потрібен установлений плагін Flash Player).
  2.               Засобами вікна перегляду моделі (кнопки, позначки, перемикачі, бігунки, поля для введення тощо) змінюйте параметри моделі та здійсніть комп'ютерний експеримент.
  3.               Зробіть висновок за результатами експерименту, що підтверджує або спростовує теоретичні відомості, отримані в результаті вивчення відповідної навчальної дисципліни.
  4.               Складіть інструкцію щодо використання моделі для своїх однолітків. Розмістіть інструкцію на спільному сервісі.
  5.               Закрийте всі відкриті вікна.
  6.               Повідомте вчителя про завершення роботи.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Пригадайте:що таке інформаційна модель;етапи побудови інформаційної моделі

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Модельпізнання сутності досліджуваного об'єкта, «будови» й механізму взаємодії його складових;пояснення вже відомих результатів досліджень;прогнозування поведінки системи при різних зовнішніх впливах;оптимізація та пошук правильного способу керування об'єктом. Об'єкт, який отримують у результаті моделювання, називається моделлю. Цілі моделювання: Якщо модель подано за допомогою описів, формул, зображень, схем, таблиць, креслень, графіків, то це інформаційна модель

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, ЛуцькІнформаційні технології в суспільствіМоделі й моделювання. Модель. Модель — об'єкт, який замінює досліджувану систему, зберігаючи суттєві властивості оригіналу. Об'єкт, який отримують у результаті моделювання, називається моделлю. МОДЕЛІфізичніматематичні графічніінформаційні імітаційнікомп'ютерні

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Комп'ютерне моделювання. Комп'ютерне моделювання — процес відтворення поведінки системи за допомогою комп'ютерної програми, що реалізує подання об'єкта, системи або поняття у формі, відмінній від реальної, за допомогою алгоритмічного опису, що включає залежності між величинами й набір даних, які характеризують властивості системи та динаміку їх зміни із часом (імітаційну модель). Така програма називається комп'ютерною моделлю

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Комп'ютерне моделювання. Види комп'ютерних моделей

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Комп'ютерне моделюваннявивчати явища й об'єкти, які не існують у реальних умовахвізуалізувати об'єкти будь-якої природидосліджувати явища в динаміці і «керувати часом»здійснювати багаторазові випробування моделіотримувати характеристики об'єктазнаходити оптимальну конструкцію об'єктапроводити експерименти без ризику. Комп'ютерне моделювання дає можливість:

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Комп'ютерний експеримент. Експеримент (від лат. ехреrітеntит — проба, дослід) — метод дослідження деякого явища в керованих спостерігачем умовах. Особливості експерименту:дослідник сам викликає досліджуване явище, а не чекає, коли воно з'явиться;можна змінювати умови протікання процесу, що вивчається;в експерименті можна поперемінно виключати окремі умови з метою встановлення зв'язків;експеримент дає здійснювати математичну обробку даних. Комп'ютерний експеримент — вплив на комп'ютерну модель інструментами програмного середовища з метою визначення, як змінюються параметри моделі

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Моделі і моделювання. Моделі й моделювання. Обмеження комп'ютерного моделюваннямоделювання є чисельним методом його рішення завжди носить частковий характербагаторазово моделювати процес її функціонування, варіюючи вхідні дані моделіВідображає основні фактори й взаємозв'язки, що характеризують реальні ситуації, критерії та обмеження. Робота залежить як від її правильності, так і від коректності вхідних данихзалежить від математичних залежностей і числових параметрів, які закладено в моделікомп'ютер є лише інструментом для створення й дослідження моделей, але він їх не створює

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §9 стор. 99-109 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Модель, комп'ютерне моделювання, експеримент

Номер слайду 14

Розгадай. Ана. ГРам. УЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 15

ломедь. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай анаграму. МОДЕЛЬ

Номер слайду 16

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. 3 D анімаціїВправа 2. Створення 3 D-моделіВправа 3. Комп'ютерний експеримент

Номер слайду 17

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

zip
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
10 січня 2019
Переглядів
5701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку