Компетентності в галузі природничих наук на уроках української літератури

Про матеріал
Поділитися досвідом з колегами про впровадження компетентності в галузі природничих наук на уроках української літератури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Компетентності у галузі природничих наук на уроках української літератури. Презентацію підготувалавчителька української мови та літератури. Соя Наталія Іванівна

Номер слайду 2

Вправа «Знайди на карті»Завдання учням: на карті України (Вінниччини, району) позначити (знайти) місце народження письменника, якого вивчаємо.(карта може бути без фотографій письменників, їх за наявності можна прикріпити)

Номер слайду 3

Завдання учням: один учень називає область (район, село), інший прізвище письменника). Наприклад: Один учень Другий. Полтавська В. Симоненко. Вінницька В. Стус Оратівський Є. Гуцало Лопатинка О. Дриль (можна називати кількох митців) Гра «Дует»

Номер слайду 4

1. Який художній засіб використано у творі: «…не встигло ще й сонце заховатися, а земля вже холоне…»а) епітет; в) метафора;б) порівняння; г) персоніфікація.2. Поясніть, як ви розумієте цей вислів, коли це можливо, як називається явище. Тест за твором Григора Тютюнника «Климко»

Номер слайду 5

Знавець біографії письменника Запитання учням:- Назвіть рослину в центрі квітника.- Який письменник-земляк посадив її?- Де знаходиться садиба, на якій розташований квітник?- Назвіть інші рослини на зображенні.- В яких містах України (за кордоном) довелося жити цьому письменнику?

Номер слайду 6

Цитатна характеристика описів природи у творі «Дивак» Гр. Тютюнника. Знайдіть та прочитайте цитати з тексту, які описують:- поведінку дятла («Зачувши людину, дятел перестав цюкати, повів гартованим дзьобом з боку в бік і націлив його на Олеся: чого тобі тутечки? Здригнувся, хльоснув крилом по корі і зник, залишивши у вузенькому дуплі шишку»); - природу навколо школи («По той бік мосту, через вигін, чер­воніє крізь біле плетиво запорошених дерев цегляна школа. З бовдурів дим угору тополиними стовпами. Повітря пахне торф’яним духом і весняним випаром сирих вільхових дров. Ліворуч від мосту чорніють миї, виграючи на сонці блискучими хвильками,— там б’ють джерела»); - замерзлу річку («Олесь ліг долілиць, притиснув скроню до льо­ду і почав розглядати дно. Воно тьмарилось мулистим пил­ком, пускало бульбашки, котрі прилипали до криги — білі, круглі, як воляче око. Течія розчісувала зелений кушир, пряли тоненькими ніжками якісь жучки, боком долаючи пружний струмінь»);- ліс увечері («У кущах, заплетених осокою, шарудів вітер, попис­кували миші; а в березі терлись одна об одну вільхи, сповнюючи луг тривожним стогоном»).

Номер слайду 7

Вікторина «Знайди пару»{4671 EE52-7555-4 E7 E-93 B8-7 E264285566 C}1 Кілки у тинах. АМов ковдра на сіні2 Смілка на зрізах пнів. БЯк воляче око3 Дим з бовдурів. ВНемов гра у жмурки4 Лід на річціГЯк стрижені допризовник5 Бульбашки води у річціДТополиними стовпами6 Кружляння деревЄНемов старий мед. Установіть відповідність між предметом та його порівнянням у тексті

Номер слайду 8

Прийом «Займи позицію»Завдання учням: Підтвердьте або спростуйте тезу: «Описи природи у художніх творах потрібні»ТАК НІОбгрунтуйте свою думку.

Номер слайду 9

Гра «Повторіть за відео» Володимир Сосюра. «Любіть Україну!» Назвіть , з яких областей України читці поезії

Номер слайду 10

Дякую за увагу!

pptx
Додав(-ла)
Соя Наталія
Додано
17 березня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку