Комплекс вправ в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушенням опорно-рухового апарату

Про матеріал
Комплекс вправ при ДЦП надають оздоровче і загальнозміцнюючий вплив на дитячий організм.
Перегляд файлу

Комплекс вправ в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушенням опорно-рухового апарату

      Дитячий церебральний параліч пов'язаний з неправильним розвитком або недорозвиненням головного мозку або його пошкодженням, яке призводить до порушень роботи опорно-рухового апарату.

      Завдання ЛФК в період залишкових явищ:

1) ліквідація цих явищ;

2) нормалізація рухової діяльності та оволодіння в можливих межах прикладними навичками;

3) загальне зміцнення і підвищення працездатності організму. Залежно від ступеня тяжкості захворювання відвідують школу хлопці з ДЦП або ходять на фізкультуру, або повністю звільняються від цього предмета і займаються ЛФК в медичній установі.

     У молодших класах на уроках фізкультури приділяється увага поступовому розширенню загальної рухової активності, тренуванні вікових.

     У середніх класах в програму занять входять руху, що дозволяють оптимально розробити фізичну силу.     

     У старших класах передбачається оволодіння технікою різних видів спорту, які підтримують достатній рівень розвитку сили: ручного м'яча, бадмінтону, плавання, а також вільні вправи.


Комплекс вправ.    

1. В.п .: встати прямо, руки на поясі. Повернути тулуб вправо, повернутися в в.п. Те ж вліво. Ноги і таз повинні залишатися нерухомими.     

2. В.п .: той же, але в руках палиця (обруч, м'яч). Повернутися вправо, витягнути руки з предметом вперед, повернутися в в.п. Те ж в іншу сторону.  

3. В.п .: встати прямо, широко розставивши ноги, руки на поясі. Нахилитися вперед, дивитися вперед (гуси сичать). Стежити, щоб діти не опускали голову вниз.

 4. В.п .: той же, але при цьому в руках м'яч, ступні паралельні. Нахилитися вперед-вниз, не згинаючи колін, торкнутися м'ячем шкарпеток ніг, постукати їм об підлогу, випрямитися.

5. В.п .: той же, але в руках палиця. Нахилитися вперед-вниз, не згинаючи колін, торкнутися палицею  ніг, повернутися в в.п.

6. В.п .: присед, поруч лежить м'яч. Притримуючи м'яч руками, прокатати його вокpyг однієї й іншої ноги, взяти двома руками і встати.

7. В.п .: стоячи прямо, ноги разом, в руках м'яч. Присісти, покласти м'яч перед носками, випрямити ноги, не відпускаючи м'яча і не піднімаючи його з підлоги, знову присісти, потім повернутися в в.п.

8. В.п .: сидячи на підлозі, ноги витягнуті, спертися руками ззаду. Підняти обидві ноги від підлоги, опустити, підтягти до себе одночасно дві ноги, випрямити їх.

9. В.п .: лежачи на спині, руки розведені в сторони долонями вгору, щільно притиснуті до підлоги. Підняти прямі руки вгору, зробити бавовна, повернутися в в.п.

10. В.п .: той же, але замість бавовни перекладати з руки в руку кубик. І в цьому, і в попередній вправі стежити, щоб при підніманні рук не згиналися коліна, і при необхідності фіксувати ноги на підлозі, в руках м'яч. Повернутися зі спини на живіт і назад, сісти, потім знову лягти.

11. В.п .: лежачи на животі, руки з м'ячем витягнуті вперед. Підняти м'яч, опустити.

12. Те ж з палицею, тримаючи її за середину.

13. В.п .: встати прямо, руки вниз. Підняти руки вгору, потягнутися, потім сісти, обхопивши руками коліна, і заховати голову, повернутися в в.п.

14. В.п .: сісти на підлогу, спираючись руками ззаду, ноги витягнуті. Підтягнути ноги до себе, скласти їх калачиком, повернутися в в.п. При необхідності виконується за допомогою дорослого.     

15. В.п .: той же. Підтягнути праву ногу до себе. Обхопити коліно руками, повернутися в і.п. При необхідності друга нога фіксується. Те ж лівою ногою.     

16. В.п .: той же. Підняти ліву (праву) ногу, покласти її на праву (ліву). Кілька разів поміняти положення ніг.     

17. В.п .: сидячи на стільці, в руках предмет (м'яч, прапорець, іграшка). Не встаючи, нахилитися вперед, покласти предмет, випрямитися.     

18. В.п .: лежачи на спині. Підняти обидві ноги вгору, опустити.

 

 

        Пояснення змісту вправ залежить від рухових і розумових здібностей дітей, в будь-якому випадку воно повинно бути зрозумілим і супроводжуватися демонстрацією вправи. Корисно, щоб, виконуючи ті чи інші дії, дитина навчився одночасно промовляти їх, повторюючи вслід за дорослим. При проведенні вправ спортивного характеру необхідно враховувати не тільки вік і рівень моторного розвитку дитини, але і форму церебрального паралічу. Для того щоб дитина засвоїв руху, потрібні багаторазове повторення і закріплення вправ. Тривалість занять поступово збільшується з 10 хв. на початку навчального року до часу, що відповідає повній тривалості уроку в кінці року.



 


 

doc
Додано
29 березня 2020
Переглядів
2261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку