ТЕМА «ОДНОКЛІТИННІ ЕУКАРІОТИ. ВОДОРОСТІ»
КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА по біології 7 клас НУШ
ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №1 Пізнання світу природи засобами наукового дослідження (кожне завдання оцінюється по 3 бали у своїй групі результатів)
ВАРІАНТ 1
А- бурі водорості Б - зелені водорості В - діатомові водорості Г – червоні водорості
А- лише учень Б- лише учениця В – обоє помиляються Г- обоє мають рацію.
А- Перевести на велике збільшення
Б- На предметне скло помістити краплю води з культурою інфузорій.
В- Додати сіль у краплину води.
Г- Зробити висновок про вплив солі на реакцію руху інфузорій та занотувати його.
Ґ – Розмістити мікропрепарат під мікроскопом
Д – Отримати чітке зображення під малим збільшенням
Е- В окуляр спостерігати переміщення інфузорій
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №2 Опрацьовую та використовую інформацію
2.1. Вставте пропущені слова, використовуючі запропоновані в дужках.
Евглена зелена – представник ______________водойм.
Амеба дизентерійна поширюється за допомогою ___________.
__________ використовують як згущувач під час вироблення мармеладу.
(Слова для вставок: агар-агар, прісних, морських, цисти).
2.2. Під час роботи над проєктом про водорості прісної водойми учні знайшли в інтернеті такий малюнок. Учень висловив думку, що всі ці організми можуть жити в прісній водоймі. Учениця сказала, що всі зображені організми – одноклітинні. Хто з них правий?
А лише учень Б лише учениця
В обоє помиляються Г обоє мають рацію
2.3. Встановіть відповідність між органелою
інфузорії-туфельки та функціями, які вона виконує:
А внутрішньоклітинне травлення Б зберігає спадкову інформацію
В видаляють надлишок води Г створює внутрішнє середовище клітини
Д забезпечують рух
1-генеративне ядро 2-скоротливі вакуолі 3-війки 4-цитоплазма 5- травна вакуоля
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
2.4. Амеба звичайна (протей) - вид найпростіших тварин з роду амеби , відмінною рисою якої є формування безлічі несправжніх ніжок – псевдоподій, мають дуже мінливу форму. Амеба звичайна зустрічається у прісних водоймах зі стоячою водою, зокрема, в болотах, загниваючих ставках, а також акваріумах. Амеба протей здатна до фагоцитозу. Поясніть , що це за процес та яке значення має в житті амеби.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №3 Усвідомлюю закономірності природи
3.1. Обрати, на яку органелу вказує стрілочка:
А- війки Б- вегетативне ядро В- генеративне ядро Г – скоротлива вакуоля
А. колоніальна водорость
ВІДДІЛ ВОДОРОСТЕЙ |
ВИД НАЗВА |
ВИКОРИСТАННЯ |
ЗЕЛЕНІ |
|
ВИЖИВАЮТЬ В ЇЖУ В ЯПОНІЇ ТА КОРЕЇ |
|
ЛАМІНАРІЯ ЦУКРИСТА |
|
БАГРЯНКИ |
|
ЧЕРВОНИЙ «МОРСЬКИЙ САЛАТ» |
|
|
БІОІНДИКАТОРИ, ФІЛЬТРИ |
А- не пити непереварену воду