Комплексна діагностична робота по біології (за 3 групами результатів) по темах "Одноклітинні. Водорості".

Про матеріал
Діагностувальна робота містить завдання по 3-х групах результатів, які вимогаються для оцінювання предмету природничої освітньої галузі. Містить по 4 запитання з ткожної групи результатів, кожне питання відповідає вимогам рівня знань (1-початковий, 2- середній, 3- достатній. 4- високий) і оцінюється по 3 бали.
Перегляд файлу

ТЕМА «ОДНОКЛІТИННІ ЕУКАРІОТИ. ВОДОРОСТІ»

КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА  по біології 7 клас НУШ

ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №1 Пізнання світу природи засобами наукового дослідження (кожне завдання оцінюється по 3 бали у своїй групі результатів)

ВАРІАНТ 1

  1.           Які водорості можна використати для дослідження ступеня забрудненості водойм у якості біоіндикатора:

А- бурі водорості        Б - зелені водорості    В - діатомові водорості                             Г – червоні водорості

  1.           Учень і учениця проводили дослідження реакцій одноклітинних евкаріот на світло. Учениця висловила думку про те, що всі одноклітинні (амеба, евглена, інфузорія) будуть рухатися в сторону світла. Учень сказав, що лише евглена зелена буде переміщуватися в сторону освітленої частини. Чи має хтось з них рацію?

         А- лише учень       Б- лише учениця    В – обоє помиляються   Г- обоє    мають рацію.

  1.           Розмістить у вірній послідовності етапи проведення дослідження реакції інфузорії у краплі води на додавання солі.

А- Перевести на велике збільшення

Б- На предметне скло помістити краплю води з культурою інфузорій.

В- Додати сіль у краплину води.

Г- Зробити висновок про вплив солі на реакцію руху інфузорій та            занотувати його.

          Ґ – Розмістити мікропрепарат під мікроскопом

          Д – Отримати чітке зображення під малим збільшенням

          Е- В окуляр спостерігати переміщення інфузорій

  1.           Запропонуйте план дослідження впливу солоності води на проростання бурих водоростей (4-6 речень).

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №2 Опрацьовую та використовую інформацію

2.1. Вставте пропущені слова, використовуючі запропоновані в дужках.

Евглена зелена – представник  ______________водойм.

Амеба дизентерійна поширюється за допомогою ___________.

__________ використовують як згущувач під час вироблення мармеладу.

(Слова для вставок: агар-агар,  прісних, морських, цисти).

2.2.  Під час роботи над проєктом про водорості прісної водойми учні знайшли в інтернеті такий малюнок.  Учень висловив думку, що всі ці організми можуть жити в прісній водоймі. Учениця сказала, що всі зображені організми – одноклітинні. Хто з них правий?

А лише учень     Б лише учениця

В обоє помиляються    Г обоє мають рацію

 

      2.3. Встановіть відповідність між органелою

інфузорії-туфельки та функціями, які вона виконує:

А внутрішньоклітинне травлення       Б зберігає спадкову інформацію

В видаляють надлишок води    Г створює внутрішнє середовище клітини

Д  забезпечують рух

1-генеративне ядро    2-скоротливі вакуолі   3-війки     4-цитоплазма    5- травна вакуоля

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

2.4. Амеба звичайна (протей) - вид найпростіших тварин з роду амеби , відмінною рисою якої є формування безлічі несправжніх ніжок – псевдоподій, мають дуже мінливу форму. Амеба звичайна зустрічається у прісних водоймах зі стоячою водою, зокрема, в болотах, загниваючих ставках, а також акваріумах. Амеба протей здатна до фагоцитозу. Поясніть , що це за процес та яке значення має в житті амеби.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

ГРУПА РЕЗУЛЬТАТІВ №3 Усвідомлюю закономірності природи

3.1. Обрати, на яку органелу вказує стрілочка:

А- війки    Б- вегетативне ядро   В- генеративне ядро                                          Г – скоротлива вакуоля

Premium Vector | Paramecium caudatum on a white background

  1.           Розгляньте малюнок водорості Ламінарії цукристої та оберіть 3 вірних твердження, які характеризують цей організм.

Laminaria spp. | Temperate Reefs - The overlooked reef forming species            А. колоніальна водорость

 

  • Б. Відноситься до групи Бурі водорості
  • В. Є біоіндикатором забрудненості водойм
  • Г   Оточена двостулковим панциром
  •  Ґ До поверхні каменів кріпиться ризоїдами
  • Д З неї готують соуси, пастилу, тістечка

 

  1.           Розгляньте таблицю, заповніть пропущені комірки.

ВІДДІЛ ВОДОРОСТЕЙ

ВИД

НАЗВА

ВИКОРИСТАННЯ

ЗЕЛЕНІ

 

ВИЖИВАЮТЬ В ЇЖУ В ЯПОНІЇ ТА КОРЕЇ

 

ЛАМІНАРІЯ ЦУКРИСТА

 

БАГРЯНКИ

 

ЧЕРВОНИЙ «МОРСЬКИЙ САЛАТ»

 

 

БІОІНДИКАТОРИ, ФІЛЬТРИ

 

  1.           Під час роботи над проєктом про паразитичні одноклітинні, учні знайшли в Інтернеті такі зображення. Проаналізуйте їх та оберіть вірні твердження щодо профілактики зараження проторозойними інфекціями:

Презентація "Одноклітинні твариноподібні організми - збудники хвороб"https://naurok.com.ua/uploads/files/26757/212130/228206_images/thumb_9.jpgC:\Users\ASUS\Desktop\14.jpg

  А- не пити непереварену воду

  • Б – Ретельно прожарювати м’ясні продукти
  • В- Робити щеплення
  • Г- ретельно мити руки з миючими засобами перед споживанням їжі
  • Ґ – ретельно прибирати місце перебування дезінфікуючими засобами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Батіг Олена
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
5 грудня
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку