Комплексна діагностична робота з курсу Пізнаємо природу для 5 класу на тему “Пізнаємо будову речовини”
І. Завдання на пізнання світу природи і дослідження її.
1. Установи відповідність між вимірювальним приладом та одиницею вимірювання. (4 б)
1 термометр А міліметр
2 мензурка Б грам
3 лінійка В градус Цельсія
4 важільні терези Г мілілітр
2. Визнач за шкалою розміри яєць птахів і запиши результати в таблицю. Чим схожі і чим відрізняються яйця птахів? Запропонуй спосіб виміряти об’єм яйця. (8 б)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ ІІ. Завдання на опрацювання та використання інформації.
1. У рідинах і твердих тілах частинки щільно прилягають одна до одної. Тому і рідини, і тверді тіла... (1 б)
Ане зберігають об’єм Б нестисливі В текучі Г не мають власної форми
2. Впізнай газ за ознаками: без кольору, без запаху, добре розчиняється у воді, входить до складу природних джерел „Нарзан” та „Боржомі”. (1 б)
Акисень Б водень В вуглекислий газ Г азот
3. Обери назву речовини, яка не розчиняється у воді. (1 б)
Асіль Б лимонна кислота В цукор Г крохмаль
4. У рідинах і газах частинки слабо притягаються одна до одної. Тому і рідини, і
гази... (1 б)
А зберігають об’єм Б нестисливі В текучі Г не мають власної форми
5. Впізнай газ за ознаками: безбарвний, невидимий, свічка у цьому газі гасне, входить до складу повітря, ми видихаємо його під час дихання. (1 б)
А кисень Б водень В вуглекислий газ Г азот
6. Обери назву речовини, яка добре розчиняється у воді. (1 б)
А пісок Б сода В цукор Г крохмаль
7. За певної температури тверде тіло може перетворитися на рідину. Як називається цей процес, модель якого зображена на малюнку? (1 б)
А конденсація Б плавлення В тверднення Г пароутворення
8. Розглянь моделі молекул, що входять до складу повітря. Другим за вмістом у повітрі є кисень. А якого газу у повітрі найбільше? (1 б)
А азоту Б водяної пари В вуглекислого газу Г озону
9. За допомогою важільних терезів п’ятикласники з’ясували, що маса 20 скріпок
становить 104 г. Яка приблизно маса однієї скріпки? (1 б)
А 3 г Б 4 г В 5 г Г 6 г
10. У циліндр з водою кинули 33 горошини. Визнач за малюнком об’єм однієї горошини. (3 б)
ІІІ. Завдання на усвідомлення закономірностей.
1. Прочитай твердження про властивості твердих тіл, рідин і газів. Познач буквами Т — якщо стосується твердих тіл, Р — рідин, Г — газів (4 б)
А. Відстані між частинками дуже великі |
|
Б. Зберігають форму |
|
В. Зберігають об’єм |
|
Г. Набуває форми посудини |
|
2. Підбери назви відповідних матеріалів і заверши фрази.(4 б)
Твердий, як _________________________________________________________________
Пружний, як ________________________________________________________________
Крихкий, як _________________________________________________________________
Пластичний, як ______________________________________________________________
3. Прочитай уважно твердження. Яке явище відбувається — дифузія, чи випаровування? Постав + у відповідну клітинку (4 б)
№ з/п |
Що відбувається |
Випаровування |
Дифузія |
1 |
Кисень з легень надходить у кров, а кров розносить його до всіх органів |
|
|
2 |
Хвора людина спітніла і температура її тіла знизилася завдяки потовиділенню |
|
|
3 |
Коріння рослин вбирають поживні речовини, розчинені у ґрунті |
|
|
4 |
У спеку собаки відкривають рот і висовують язик. Саме через гортань і язик відбувається охолодження тіла тварини |
|
|