Дата _______________________ Прізвище, ім’я _______________________
ГР1 – орієнтуєшся в історичному часі та просторі, виявляєш взаємозв’язки подій і явищ (1 бал за кожну вірну відповідь. Максимальна кількість балів 12)
Обери вірну відповідь
1. Як називалась система зрошення, яку використовували єгиптяни?
А іригаційна Б ієрархічна В інноваційна Г крапельна
2. Яким було основне заняття населення Месопотамії?
А торгівля і мореплавство В скотарство і торгівля
Б землеробство і ремесло Г ремесло і скотарство
3. Яка писемність Стародавнього світу зображена на малюнку?
А єгипетські ієрогліфи В китайські ієрогліфи
Б месопотамський клинопис Г фінікійське письмо
4. Яку назву мала система письма, що виникла в Месопотамії?
А клинопис Б Брайля В фонетичне Г складове
5. У якій країні діяли «закони Хаммурапі»?
А Ассирія Б Вавилонське царство В Халдейське царство Г Шумер
6. Який матеріал для письма був найбільш поширений у Стародавньому Єгипті?
А папір Б папірус В пергамент Г шовк
7. Як називали віру в походження людського роду від спільного предка - рослини чи тварини?
а) анімізм
б) фетишизм
в) тотемізм
г) даосизм
8. Які річки протікають в Месопотамії?
а) Інд і Ганг
б) Хуанхе і Янцзи
в) Тигр і Євфрат
г) Ніл
9. Яка з цивілізацій першою почала використовувати металеві знаряддя праці?
А) Індія
Б) Месопотамія
В) Китай
Г) Єгипет
10. Розташуйте ці одиниці вимірювання часу від найменшого до найбільшого, обравши правильний варіант із наведених
А. Місяць
Б. Тисячоліття
В. Рік
Г. Століття
Д. Доба
а) А Б В Г Д
б) В Д Б Г А
в) Д А В Г Б
г) Б Г А Д В
11. Перші писані закони в історії людства уклав…
А) Хаммурапі
Б) Хеопс
В) Хатшепсут
Г) Ашока
12.Виберіть зайве слово:
Ашока, Рамзес, Тутмос, Хаммурапі.
1. Дайте визначення понять
Цивілізація - це ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.«Закони Хамураппі» -це
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Дайте визначення понять
Фараон - це ___________________________________________________________________________
4.Іригаційне землеробство - це
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Про що йде мова?
А. Цей пристрій був необхідний землеробу. За його допомогою вони зрошували сади та городи, до яких не доходила вода під час розливів Нілу.___________________________
6. Укажіть основні ознаки цивілізації (Три варіанти відповіді)
А винайдення писемності
Б поява держави
В обробка металів
Г приручення перших тварин
Д поява міського життя
Е опанування вогню
Ж початок землеробства
ГР 3 -Виявляєш здатність до співпраці, толерантність та громадянську позицію (3 бали за кожну вірну відповідь. Максимальна кількість балів 12) )
__________________________________________________________
_________________________________________________
______________________________________________
__________________________________________________________
_________________________________________________
______________________________________________
__________________________________________________________
_________________________________________________
1. Гробниці єгипетських правителів.
2. Богиня родючості, дружина володаря царства мертвих.
3. Схематичні малюнки, що позначають слова й поняття та використовуються для письма.
4. Правитель Давнього Єгипту.
5. Єгипетський фараон, для якого вперше збудували піраміду.
6. Бог, покровитель влади фараонів, уособлював небо та світло; його зображували з головою сокола.
3. Розгляньте малюнок-реконструкцію «Школа в давньому Єгипті» та визначте, що спільного в організації навчання в школах у давніх народів і тепер.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
4.Поміркуйте, чому перші цивілізації називали ще «річковими». Яку роль відігравала вода в їхньому житті?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Оцінка ГР1________
Оцінка ГР2________
Оцінка ГР3________
ТАБЛИЦЯ
переведення тестових балів комплексної підсумкової роботи
в оцінку навчальних досягнень за 12-бальною шкалою
Кількість баліів |
Оцінка |
Кількість балів |
Оцінка |
1-3 |
1 |
19-21 |
7 |
4-6 |
2 |
22-24 |
8 |
7-9 |
3 |
25-27 |
9 |
10-12 |
4 |
28-30 |
10 |
13-15 |
5 |
31-33 |
11 |
16-18 |
6 |
34-36 |
12 |