ТЕМА: Становлення ринкової економіки.
Мета уроку:
● Ознайомити учнів з поняттями ринкової економіки, ринкової конкуренції, «продавець», «покупець» і «виробник».
● Охарактеризувати принципи на яких базується ринкова економіка.
● Виховувати у учнів розуміння важливості ринку в економічному житті суспільства.
Завдання №1
Міркуємо і діємо!
Дайте назву зображенню.
Завдання №2
Як ви розумієте цитату канадського педагога Пітера Лоуренса:
«Економіка — це мистецтво задовольняти безмежні потреби за допомогою обмежених ресурсів»?
Завдання №3
Варто запам’ятати!
Ринкова економіка — економічна система, яка базується на вільному підприємництві, конкуренції та контролюється ринком.
Завдання №4
Діємо: практичні завдання Розгляньте схему.
➢ На яких принципах базується ринкова економіка?
➢ Які переваги надає людині право приватної власності?
➢ Як ви розумієте поняття «підприємець»?
Завдання №5
Поняття “підприємець” означає особу, яка ризикує власними ресурсами, засновує та управляє підприємством з метою отримання прибутку. Підприємець виявляє підприємницькі якості, такі як винахідливість, лідерство та здатність до прийняття ризику, для розвитку свого бізнесу.
Завдання №6
Варто запам’ятати!
Ринкова конкуренція — економічний процес взаємодії і боротьби товаровиробників за вигідні умови виробництва і збуту товарів або послуг.
Завдання №7
Діємо: практичні завдання
➔ Розгляньте історично-гумористичний комікс і поміркуйте, що лежить в основі вільної ринкової економіки.
➔ Створіть власну візуалізацію того питання теми, яке вас зацікавило
Завдання №8
Поміркуймо!
Розгляньте інфографіку.
➔ Подумайте, як конкуренція впливає на ринкову економіку.
➔ Чи існує конкуренція у міжнародній економіці?
Завдання №9
Об’єднайтеся в групи.
Визначте ролі — «продавець», «покупець» і «виробник». Придумайте ситуацію на тему ринкової конкуренції і обіграйте її.
ПРИКЛАД:
Розіграти ситуацію, де два продавці продають схожі товари, а покупець має обрати, у кого купити. Виробникам потрібно продемонструвати переваги своїх товарів, а покупцеві треба прийняти рішення, який товар краще відповідає його потребам.