Комплексне заняття для учнів початкових класів у літньому таборі "Сонечко"

Про матеріал

Комплексне заняття для учнів початкових класів у літньому таборі "Сонечко" на тему "Пропаганда безпечної поведінки" має на меті обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки задля збереження життя та здоров'я дітей, розкрити сутність поняття «безпека», сприяти розумінню особистої відповідальності кожного за безпеку власної життєдіяльності.

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ  КОМПЛЕКСНОГО  ЗАНЯТТЯ  ДЛЯ УЧНІВ  ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ  У ЛІТНЬОМУ ТАБОРІ

Тема: Пропаганда безпечної поведінки. Агент безпеки  життєдіяльності

Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки  задля збереження життя та здоров’я дітей.

Завдання:

  • розкрити сутність поняття «безпека»;
  • сприяти розумінню особистої відповідальності кожного  за безпеку власної життєдіяльності.

План :

  1. Вступне слово .
  2. Перегляд відеоролика із серії «Корисні поради» «Літні канікули»
  3. Квест «Агент безпеки життєдіяльності»

     4.Екскурсія до пожежної частини.

     5. Підведення підсумків.

 

Етапи дня

Зміст

1.Вступне слово        (1 хв.)       

Педагог знайомить дітей з темою заняття. Наголошує на важливості та актуальності.

 

2.Перегляд відеороли-ка із серії «Корисні поради» «Літні канікули» (10 хв.)

Діти переглядають відеоролик. По закінченні перегляду педагог запитує, чи все було зрозумілим, чи приготувались діти відповідним чином до сьогоднішнього перебування на сонці, чи пам’ятають інші правила безпечної поведінки, вивчені протягом року?

Квест «Агент безпеки життєдіяльності» (20хв.)

На майданчику перед школою  за допомогою кольорових галстуків діти діляться на 2 групи. Команди обирають лідера, назву та девіз. Кожна група отримує листок, на якому вказано початок маршруту.

У пункті призначення  діти мають виконати завдання або відповісти на питання і отримати конверт з частинкою слова-відгадки. Крім того, дітей спрямовують до наступного пункту призначення. Таких пунктів три. Маршрути команд не пересікаються. Так, маршрут першої команди                     « Бібліотека, клас, кабінет педагога-організатора, майданчик перед школою». Маршрут другої – «Кабінет педагога-організатора,бібліотека, клас, майданчик перед школою» Час перебування у кожному з пунктів не перевищує 5 хвилин. Пройшовши весь маршрут і опинившись на майданчику перед школою команда має відкрити всі отримані конверти і скласти назву сьогоднішньої екскурсії (ПОЖЕЖНА ЧАСТИНА). Перемагає команда, яка зробить це першою.

 

 

 

Екскурсія до пожежної частини (1год)

 

Підведен-ня підсумків (3 хв)            

Педагог пропонує дітям підвести підсумки заняття і ставить наступні запитання:

- Що ви придбали корисного для себе у цій подорожі?

-Що запам’ятали?

-Що сподобалося найбільше?

Педагог вислуховує відповіді дітей за необхідності доповнює. Наголошує, на тому що важливо не лише знати правила БЖд, а й обов’язково їх виконувати і якщо діти завжди будуть відповідальними, уважними, обережними то збережуть своє життя і здоров’я.  Педагог радить дітям корисними знаннями, які вони отримали на занятті, поділитися зі своїми друзями та батьками.

 

 Додаток 1.  Картки із  завданнями .

 Картка 1.

1.Що робити, якщо батьків немає вдома, а двері намагається хтось відкрити?

 

2.Візьмеш  цукерку у незнайомої тітоньки?

 

3.Що робити, якщо з розетки пішов дим, а вдома нікого немає?

 

4.Незнайомий дорослий просить про допомогу. Допоможеш?

 

5.Що потрібно робити, якщо нападе зграя собак?

 

6.Підеш в гості до ровесника, з яким щойно познайомився?

 

 

Відповіді:                           

1. Дитина залишилась вдома одна, а в квартиру намагається потрапити зловмисник? Необхідно терміново зателефонувати батькам, а тільки після набрати поліцію – 102. Розмова зі спеціалістами може затягнутися, а батьки в цей час зможуть попередити сусідів по телефону.

 

2. Не можна брати у незнайомих людей їжу, іграшки та інші речі! Винятком може бути знайома сусідська бабуся, яка пригощає дітей ласощами.

 

3. При виникненні пожежі, необхідно швидко залишити квартиру і набрати номер поліції – 101 або 104 (служба газу). Поки пожежники прибувають до місця займання, дитина має пересидіти у сусідів. Самостійно гасити пожежу дитині категорично забороняється!

 

4. Коли людина потребує допомоги, то, в першу чергу, вона звернеться до дорослих. Тому якщо якийсь незнайомець просить про допомогу у дитини, слід йому відповісти категоричною відмовою – чітко, швидко і відразу ж йти.

 

5. З собаками головне – це зберігати спокій і не провокувати їх на агресію. Не слід дивитися в очі тварині, але можна відволікти їхню увагу за допомогою якогось предмета – кепки, парасольки, зошита тощо. Потрібно обережно відкинути предмет в інший бік і поступово віддаляться, але при цьому не повертатися до собак спиною.

 

6. Забороніть дитині ходити в гості до малознайомих людей – навіть якщо це його ровесник і навіть якщо він представився другом родини.

 

Картка 2.

1.Що робити, якщо відчув вдома запах газу?

 

2.Якщо чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці – поїдеш з ними?

 

3.Що слід зробити, якщо помітив, що за тобою стежать?

 

4.Кому можна відкривати двері, коли ти один вдома?

 

5.Що будеш робити, якщо незнайомець схопив тебе і не відпускає?

 

 

 

 

 

 

 

 

        Відповіді:

1. Необхідно швидко залишити квартиру і набрати номер служби газу – 104. Поки спеціалісти прибувають, дитина має пересидіти у сусідів.

 

2. Поясніть дитині, що входити в ліфт з незнайомцями не можна. Навчіть в такій ситуації відповідати, що він чекає на батьків, які ось-ось підійдуть.

 

 3. Потрібно зайти у людне місце, наприклад – супермаркет, перукарню  чи інший заклад, звідти зателефонувати своїм батькам і повідомити про стеження.

 

 

4. Чужим людям відкривати двері категорично забороняється! Небезпеку можуть становити не лише незнайомі  чоловіки,  але й добрі тітоньки, милі бабусі і навіть діти.

 

5. Якщо дитину схопив незнайомець, їй потрібно якомога швидше привернути увагу людей. Можна кричати і битися. При необхідності можна взяти камінь і розбити їм найближче вікно чи машину – можливо, запрацює сигналізація. Відшкодування збитків не такі небезпечні, як наслідки зустрічі зі зловмисниками.

 

Картка 3.

1.Як вчиниш, якщо опинишся серед великого натовпу?

 

2.Що будеш робити, якщо опинишся на вулиці під час грози?

 

3.Якщо хтось в Інтернеті загрожує тобі або твоїй родині, що будеш робити?

 

4.Тебе покликали грати на замерзлу річку - підеш?

 

5.Чи можна брати з собою аптечку з ліками, коли батьків немає вдома?

 

 

Відповіді:

1. У натовпі потрібно зберігати спокій. Необхідно поступово зміщуватися на його край, однак не йти проти «течії». Не наближатися до стовпів та решіток. Якщо дитина потрапила у натовп зі знайомим дорослим, слід взяти малюка на плечі.

 

2. Під час грози в першу чергу потрібно знайти безпечне укриття. Це може бути найближчий магазин чи під’їзд. Потрібно триматися подалі від водойм, металоконструкцій, високих дерев і машин.

 

3. Про подібні погрози слід негайно повідомити батькам або зателефонувати в службу довіри.

 

4. Кататися на замерзлій річці категорично заборонено! Для подібних розваг відведені спеціальні місця

 

5. Дитині варто пояснити небезпеку лікарських засобів, а у разі нездужання треба зателефонувати мамі, татові або найближчим родичам.

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку