комплексне заняття в старшій групі з звязного мовлення "Птахи - наші друзі!"

Про матеріал
: Формування знань про життя птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; ознаки зовнішнього вигляду, поведінки птахів (чим живляться, чому відлітають у теплі краї); застосовувати здобуті мовні знання, уміння і навички в ігровій діяльності: розвивати спостережливість, пам’ять, уяву, мислення, мовлення; виховання любові до птахів, бажання прийти їм на допомогу.
Перегляд файлу

 

Птахи - наші друзі!

Мета: Формування знань про  життя птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі;   ознаки зовнішнього вигляду, поведінки птахів (чим живляться, чому відлітають у теплі краї); застосовувати здобуті мовні знання, уміння і навички в ігровій діяльності:  розвивати  спостережливість, пам’ять, уяву, мислення, мовлення; виховання любові до птахів, бажання прийти їм на допомогу.

Попередня робота: бесіди про пташок; спостереження за пташками; дидактичні ігри та вправи на закріплення знань про пташок; читання художніх творів: Б. Грінченко «Ластівка»; В. Лучук «Танок сорок»;    А. Малишко «Соловейку - солов’ю»; М. Стельмах «Чорногуз».

Матеріали та обладнання  : картки із зображенням птахів; аудіо запис із співом птахів , пазли птахів, зерно, желатин, мотузка, трубочка
ХІД  ЗАНЯТТЯ

Встали діти всі рівненько,

Посміхнулись всі гарненько,

Повернулись до гостей,

Привітались : «Добрий день!»

І на килимок  тихенько  сіли.

 .  Вправа «Погода»

-   Яка зараз пора року? (осінь)
-  Який місяць? (листопад)

-  Скільки складів у цьому слові?(3 склади)

   -  Тепло чи холодно надворі?
-  Який стан неба?
-  Чи були сьогодні протягом дня опади?

 — Які зміни відбуваються в природі з настанням осені?
- Який спів птахів ви зараз чуєте?

Сьогодні на занятті  ми розглянемо, як змінюється життя  групи  тварин. Якої саме, спробуйте відгадати.

Тварини, які мають тіло вкрите пір’ям,

дзьоб, а замість передніх кінцівок - крила.

 

         Так, вірно. Це птахи. Сьогодні   ми будемо говорити про птахів восени, про їх зовнішний  вигляд, поведінку, чим живляться, чому відлітають у теплі краї  та інше.

- Яких пташок ви знаєте?

Відгадай загадку

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка).

***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ калини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей).

***

Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють.

Звуть же їх … (Лелеки).

***

Сіла пташка на дубку,

Завила своє ку – ку.

Стрепенулись їжачок, заєць і козулі.

Всіх збудив той голосок,

Пісенька … (Зозулі).

***

 – Де мешкають птахи? (у лісі, в полі, в парку, в степу, в садку, біля водоймищ). Вихователь демонструє зображення птахів: ластівки, лелеки, шпака, ворони, голуба, сови, горобця, сороки.

-         Гра «Збири пазл»

Діти збирають пазли птахів,

Вихователь:. Живляться птахи комахами і гризунами. Знищують багато шкідників в садах і в полях. Переносять насіння рослин на далекі відстані , де з нього виростає нова рослина. А ще птахи гарно співають. Всі вони поділяються на зимуючих і перелітних.

 - Яких ви знаєте зимуючих птахів?

- А яких перелітних?

 - Найважче доводиться птахам взимку. Зникають комахи, зелені рослини. Все покривається снігом. Тому деякі птахи летять в теплі краї, де є корм.

  -  Дидактична гра «Перелітні чи зимуючі птахи?»

Перед дітьми на килимку розкладені картки з птахами. Вихователь пропонує дітям по черзі взяти одну картку, назвати пташку. Якщо пташка перелітна, то поставити її вгорі на набірному полотні, якщо зимуюча — внизу. -   -Фізкультхвилинка  

Трава низенька - низенька,

Дерева високі - високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То вліво, то вправо,

То вперед, то назад,

То вліво, то вправо,

То вперед, то назад,

До земліпригинає.

Птахи летять, відлітають,

летять, відлітають,

А учні тихенько

З а партисідають.

-Вихователь . Дорогі діти !  Виконайте завдання .

Визначте кількість складів у назві кожної пташки та проведіть лінії від картинок до схем слів.

https://ped-kopilka.com.ua/upload/blogs/artikl012/5772_9df3a2b98b801f70a3242a9a0ff2116c.jpg.jpg

-         Завдання «Впізнай пташку за голосом»

Вихователь включає голоси різних пташок, а діти називають назву пташки

Діти , взимку птахи  ближче до людського житла. Адже зима страшна птахам голодом, а не холодом. Голодні птахи сильно страждають від холоду. Тому взимку треба обов'язково підгодовувати птахів, вивішувати годівниці.

 

Гра  «Хто прилетів на годівницю?» (питання задаються по черзі кожній команді)

 

https://ped-kopilka.com.ua/upload/blogs/artikl012/5772_4557cc50c65ae82fcfe0dd22d4a0cf3b.jpg.jpg

 

Подивіться на картинку і скажіть:
Хто на гілці дерева? - На гілці снігурі.
Хто під годівницею? - Під годівницею горобець
Хто на годівниці? - На годівниці синиці.
Хто над деревом? - Над деревом сорока і голуб.
Хто праворуч від дерева? - Праворуч від дерева голуби.
Хто зліва від дерева? - Зліва від дерева ворони.
Хто за деревом? - За деревом ворона.
Хто перед деревом? - Перед деревом голуб.
 
Багато птахів відлетіло. Але й багато залишилося. Ми тривожимось за них, чи допоможуть їм люди у скрутну сувору зиму?

Вихователь.   діти допоможим усім птахам, які залишились зимувати?

Ми облаштуємо справжню їдальню для птахів, повісимо годівнички на гілках дерев. А годівнички ми зараззробимо. Діти у вас на столах є стаканчики з зерном, подивітися яке там є зерно? З цього зерна ми виготуємо еко-годівничку. 

Нам потрібно розчинити желатин

Додати насіння, зерно, крихти

Щільно це все розкласти по формах для печева

-         Вставити по одній трубочці, щоб вийшов отвір для мотузки

-         Зачекати, поки коржик застигне

-         Потім повісити його на гілочку

Вихователь: Молодці, дітки! Ви вже багато знаєте про птахів. Це вам допомогло впоратися з усіма завданнями. Любіть птахів, бережіть їх, допомагайте у важкий для них час.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку