Консультація для вихователів "Сучасні підходи до організації конструювання в закладі дошкільної освіти"

Про матеріал
Дана консультація розглядає питання формування предметно-практичної компетентності дошкільників в процесі організації конструкторської діяльності та використанню різних видів конструювання та різних матеріалі у закладі дошкільної освіти. Містить посилання на використані першоджерела.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Консультація для вихователів«Сучасні підходи до організації конструювання в закладі дошкільної освіти»Вихователь-методист ЗДО № 15 «РОМАШКА» Наталія РАДКЕВИЧЛистопад - 2023

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Стратегічні завдання освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Робота в малих групах

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Види дитячого конструювання. ТЕХНІЧНЕ з будівельних матеріалів. з деталей конструкторів. з крупних блоків. комп’ютерне конструювання. із залишкових матеріалів (прищіпки, трубочки для коктейлю, пластиковий посуд, пластикові кришечки тощо)ХУДОЖНЄ з паперу. з природних матеріалів. комп’ютерне конструювання. із залишкових матеріалів (прищіпки, трубочки для коктейлю, пластиковий посуд, пластикові кришечки тощо)

Номер слайду 22

Конструювання за зразком. Варіанти завдань для різних вікових груп. Молодша група: зразок – «Будинок»; завдання – побудуй такий самий, але вищий. Середня група: зразок – «Гірка»; завдання – побудуй гірку з двома скатами. Старша група: зразок – «Міст»; завдання – побудуй міст через річку, якою ходить водний транспорт.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Пропоновані теми для:площинного конструювання – «Квіткова поляна», «Чарівний килим», «Печиво», «Калейдоскоп», «Сніжинка» (з кольорових кришечок);об’ємного конструювання – «Зоопарк», «Подвір'я», «Місто», «Дитячий майданчик», «Залізничний вокзал».

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Завдання для педагогів (робота в підгрупах по 2-3-4 чоловіка)Варіанти завдань зі спорудження площинних об’єктів: продовж ряд (червоний трикутник, зелений овал, синій круг, червоний трикутник, зелений овал,…); склади на дошці візерунок з різнокольорових гумок;склади об’єкт із геометричних фігур, використовуючи площинні геометричні фігури;склади задану фігуру з математичних головоломок – «Піфагор», «Листочок», «Танграм», «Колумбові яйце», «Монгольська гра» тощо; склади геометричні фігури з лічильних паличок або трубочок для коктейлю – два трикутника з п’яти паличок; три трикутника із семи паличок; два прямокутника з п’яти паличок тощо.

Номер слайду 27

Варіанти завдань зі спорудження об’ємних об’єктів:побудуй конструкцію з баночок з-під йогурту;побудуй вежу, враховуючи колір елементів;склади аркуш паперу за схемою, щоб вийшла ширма;зроби з прищіпок вежу;виклади двоярусний візерунок із кришок різного кольору та розміру.

Номер слайду 28

Варіанти завдань на творче сприймання та вільне конструювання:«Кружечки» - дорослий пропонує дитині два кружечки з білого цупкого картону. Завдання: назвати якомога більше уявних предметів, речей тощо.«Ляпки» - дорослий пропонує дитині розглянути ляпки фарбами різних кольорів та форм (6 шт.). Завдання: уяви, що це може бути?«Кривульки» - намальована на аркуші паперу неперервна заплутана лінія. Завдання: знайти в цих кривульках образи різних предметів та зафарбувати (обвести) їх олівцями різних кольорів. Графічні завдання типу «Домалюй квадрат», «Домалюй трикутник», «Лінії», «Неіснуюча істота», «Місто (дім, машина) майбутнього» тощо. Конструювання з природного матеріалу. Завдання: використовуючи різні природні матеріали, створити образ-конструкцію за задумом упродовж певного часу.«Сюжет» - конструювання із засушеного листя, стебел рослин. Завдання: скласти сюжетне зображення із сухих листків різних дерев. Дати назву композиції. Мозаїка з гальки (насіння).«Місто з піску».«Сервіруємо стіл». Завдання: з готових геометричних фігур різних розмірів (круг, квадрат, прямокутник, трапеція, овал) + білий аркуш паперу викласти сервіровку стола.«Мозаїка».«Геометричний конструктор». Завдання: з картонних геометричних фігур різних за розміром та кольором скласти площинні зображення за задумом. Конструювання з готових форм (коробки з-під взуття, пластикові пляшки, сірникові коробки тощо). Орігамі.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Емоційна насиченість занять з конструювання за рахунок збагачення їх художніми текстами, обігрування різних ситуацій, використання нетрадиційних матеріалів. Використання методу проблемного спілкування в процесі конструювання. («Як ти вважаєш, якщо…», «Якщо зробити ось так, що буде?», «Як потрібно поставити (повернути) цю деталь, щоб отримати таку фігуру, як на малюнку?» тощо). Поступове збільшення рівня самостійності у процесі конструювання:відтворення об’єкту, повторюючи за вихователем весь процес конструювання;відтворення об’єкту , повторюючи процес побудови у пам’яті, але є можливість звернутися за допомогою до вихователя (кількість запитань можна обмежити заздалегідь);самостійне відтворення вже готового об’єкту (завдання типу «Зроби такий самий»);виконання творчих завдань – завдання пропонуються без зразка, дитина працює за уявленням, але має дотримуватися заданих умов, скажімо, « побудуй високий будинок» або «побудуй гараж для цієї машини».4. Якщо конструювання захопило дитину, не слід переривати її творчу діяльність.5. Слід заохочувати ігрову діяльність з виготовленими конструкціями.

Номер слайду 31

Використані першоджерела. Базовий компонент дошкільної освіти. Методичні рекомендації до БКДО. Журнал «Вихователь – методист» № 5, 2011 р., ст. Організація конструювання з дошкільниками», ст. 26 – 32. Журнал «Дошкільне виховання» №5, 2010 р., ст. «Конструювання як засіб розвитку творчості дошкільників», ст. 10-13. Журнал «Вихователь – методист» № 5, 2014 р.

Номер слайду 32

pptx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку