Комплексне заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природним довкіллям для молодшої групи

Про матеріал
Комплексне заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природним довкіллям для молодшої групи "подорож до зоопарку
Перегляд файлу

Тема: Подорож до зоопарку

Мета: Вчити дітей слухати і розуміти мову та запитання дорослого, розуміти розповідь в процесі розглядання наочності, чітко вимовляти деякі голосні та приголосні звуки рідної мови; говорити з різною силою  голосу; збагачувати словник іменниками, дієсловами, прикметниками, вчити  вживати образні вирази. Розвивати уміння впізнавати і називати предмети і дії зображені на  малюнках, утворювати слова з різними суфіксами, за допомогою вихователя читати напам'ять невеликі вірші, уточнювати знання про диких тварин, їх частини  тіла, зовнішній вигляд, рухи, дитинчат.  Виховувати бажання піклуватися про тварин, бажання слухати і   розуміти невеликі твори, бережне ставлення до природи.

Матеріали: картки із зображенням помідора, огірка, берези, маку, ялинки, яблука, зайця, півня, курчат, собаки, риби, пташки, тварини – іграшки, казки «Курочка Ряба», «Колобок», «Рукавичка», «Вовк і козенята»

Хід заняття

Вихователь: Діти! Давайте щиро привітаємо один одного такими словами

Вихователь: Я всміхаюсь сонечку!

Діти:   Здрастуй золоте!

Вихователь: Я всміхаюсь квіточці!

Діти:   Хай вона цвіте!

Вихователь: Я всміхаюсь дощику!

Діти:   Лийся мов з відра!

Вихователь: Один одному посміхаємося

Діти:   Бажаємо добра.

Вихователь: Діти, а ви були колись у зоопарку? Підніміть руку хто був? А давайте зараз з вами поїдемо до зоопарку. Але для того, щоб нам поїхати на автобусі в зоопарк, треба придбати квитки.

(На стільчиках наклеєні картки із зображенням помідора, огірка, берези, маку, ялинки, яблука).

Вихователь: Щоб придбати квиток на автобус, ви повинні відгадати загадку. Я буду загадувати загадку, а хто відгадає сідає на стільчик де намальована відповідь.

  1. Соковите, червоненьке,

    Круглобоке, солоденьке. (Яблуко)

  1. Мов зелений їжачок,

    Має безліч голочок.

    Поспішає до оселі

    В Новорічні дні веселі. (Ялинка)

  1. На кущі живе не сам -

    Є у нього братики,

     Добрий у томати нам

     У борщі, салатику. (Помідор)

  1. Довгий, зелений,

Добрий і солоний

Добрий і сирий

Хто він такий?  (Огірок)

  1. Запалали в чистім полі,

Наче вишеньки червоні

    То палає в полі так

    Польовий, червоний … (Мак)

  1. Бруньки клейкі,

    Зелені листочки,

   З білою корою

  Стоїть під горою. (Береза)

      Діти з вихователем їдуть в  автобусі і приспівують чистомовку.

Вихователь: Ось ми і приїхали, виходимо з автобуса, але щоб зайти до зоопарку нам треба квитки, а щоб їх отримати треба виконати завдання.

На дошці прикріплені картки із зображенням тварин. Вихователь показує і задає запитання. Діти імітують рухи та голоси.

  1. Хто це? (Заєць) Що заєць робить? (Заєць стрибає)

2. Хто це? (Півень)  Що робить півень? (Півень кукурікає)

3. Хто це? (Собака) Що робить собака? (Собака гавкає)

4. Хто це? (Курчата) Що роблять курчата? (Курчата клюють зерно).

5. Хто це? (Пташка) Що робить пташка? (Пташка летить).

6. Хто це? (Риба) Що вона робить? (Риба пливе).

 Вихователь: Ось ми з вами всі отримали квитки, і тепер можемо зайти до зоопарку.

Вихователь: Подивіться як тут багато тварин.

Діти  підходять до клітки.

1) Вихователь: Хто живе у цій клітці? (Заєць). Хто розкаже віршик про зайчика?

Дитина: І біленький, і сіренький

               Скаче зайчик мій маленький

               Від лисички заховався

               Дуже він її злякався.

Запитання до дітей:

- Де він сидить? (на пеньку, за кущем, під кущем).

- Це дика чи домашня тварина?

- Чому ви так думаєте?

- Які частини тіла?

- Чим тіло вкрите?

- Якого кольору шерсть?

- А він великий чи малий?

- Як називається його дитинчатко?

- Що він їсть?

Вихователь:  Ми прийшли не з порожніми руками, а з гостинцями в кошику, давайте виберемо, що їсть заєць та пригостимо його.

2) Ведмідь. Хто ж розкаже вірш про ведмедя?

Дитина:  В бурій шубі хутряній

                    Спить ведмідь у заметіль

                   Влітку лісом походжає

                   Мед пахучий там шукає.

(ті ж самі запитання).

3) Їжак. Хто розкаже віршика про їжака?

Дитина: Ой веселий їжачок.

         Кожушок із голочок.

       По садку походжає,

        Груші, яблука збирає.

(теж ті самі запитання).

Вихователь:  Ми вже втомилися розглядати тваринок, давайте трішечки відпочинемо.

                                                    Фізкультхвилинка.

Розглядаємо: вовка, лисицю, мишу. (Питання ті ж самі).

    Багато ми тварин з вами розглянули. А давайте пограємося в гру

                                           Д/г «Тварини прийшли з казки».

Вихователь:  До нас в гості прийшли тварини з казок. (На столі лежать картинки казкових тварин, лицем до низу). Нам треба відгадати, з якої казки прийшли ці казкові герої - тварини.

1.Курочка-Ряба.

2.Колобок.

3.Рукавичка.

4.Вовк і козенята.

Вихователь звертає увагу дітей на зображений уривок казки.

Вихователь:  Як можна по казковому їх назвати (Мишка - норушка, лисичка - сестричка, вовчик - братик, зайчик – побігайчик)

 Вихователь: Ось і все, діти, настав час нам повертатися до дитячого садочка. Сідайте в наш автобус.

Підсумок.  Вихователь Де ми з вами були? Кого ми там бачили? Чим пригощали тварин? Вам сподобалась наша подорож?

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку