Композиція "Морський пейзаж" у різних художніх техніках

Про матеріал
Розробка уроку на заявлену тему у 3-4 класах з образотворчого мистецтва, навчальна мета якого - учити учнів зображувати морський пейзаж у різних техніках; розвивати художні здібності та творчу уяву
Перегляд файлу

Тема: Композиція «Морський пейзаж» в різних художніх техніках.

Мета

  • формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про природу, її різноманітність; в бесіді про літо звернути увагу на те, як художники в своїх творах зображують літній морський пейзаж і його елементи; продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про пейзаж; поглиблювати знання про нетрадиційні художні техніки та їх поетапне виконання; виховувати охайність та акуратність під час роботи.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: навчати спостерігати за красою навколишнього світу; формувати уміння дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;

комунікативної: аналізувати ілюстративний матеріал, аргументовано доводити свою думку;

здоровязбережувальної: формувати навички дбайливого ставлення до природи;

соціальної: удосконалювати вміння продуктивної співпраці під час роботи в групах, викликати бажання виявляти пізнавальний інтерес; створювати прекрасне навколо себе.

Матеріали та інструменти: малюнки, ілюстрації кораблів-вітрильників, альбоми-посібники, фарби, пензлі, простий олівець кольоровий папір, ножиці, пластмасова пластинка або скло, ємність для води, серветки для витирання рук та пензлів.

Тип уроку: комбінований урок. 

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

 

 

 

                                                   Хід уроку

  1. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Робота над темою уроку.
  1. Вступна бесіда.
  • Ця пора року приваблює нас розмаєм барв, звуків, пахощів. Вона напрочуд дзвінка, голосиста, духмяна і «смачна». Що це за пора – ви дізнаєтесь, відгадавши загадку

                  Теплий, довгий-довгий день,

                  Повна миска черешень.

                  Достигає жовтий колос,

                 Демонструє коник голос,

                 І суничка дозріває –

                Тож коли це все буває?

 

  • Так, усе це буває лише влітку. Адже тільки літо залишає на згадку про себе чудові спогади. Уявіть собі ліс і поле, луки і гай, озеро та річку і, звичайно ж , море. Синє, як небо, і тепле, як сонце. Та нехай навіть не щодня воно було таким, але все ж таки подарувало стільки приємних вражень і відчуттів тим, кому випало щастя відпочивати на морському узбережжі. Можливо, там, далеко у хвилях синього моря, вам також довелося побачити кораблі ,пароплави, вітрильники.
  1. Декламування вірша Я. Сачка «Чим пахне море?»

          Море пахне галькою мені,

          рибою,піском і кораблями,

         тайною,яка живе на дні,

         водоростями і маяками .

        Хвилі напливають на буйки,

        лащаться до ніг моєї мами.

        І з піску будую маяки, -

        буду керувати кораблями.

 

  1. Перегляд репродукцій картин(з коментуванням вчителя).

C:\Users\Вася\Desktop\morskiy-peyzaj_pristupa_taras_1360002975.jpg        C:\Users\Вася\Desktop\sea50х70_2009.jpg

C:\Users\Вася\Desktop\sea52х65_2010.jpg        C:\Users\Вася\Desktop\sea50х70_2003.jpg

  1. Практична діяльність учнів.
  • Отож, малюємо спогади про море. Звичайно, зображувальна техніка у кожного буде різна (за вибором учня).

 

 

  • Рвана аплікація

Хто працює у техніці рваної аплікації, повинен пам’ятати, що папір ножицями не розрізають, а акуратно розривають його, щоб вийшла потрібна форма корпусу човника, вітрила, щогли і хвилястих смужок, які мають зображати хвилі. Усе це потрібно скласти на папір і обережно наклеїти.

  • Монотипія

Хто працює у техніці монотипії, приготує пластмасову пластинку, нанесе на її поверхню фарбу синього і фіолетового відтінків, змішавши з милом. Пізніше накладіть папір вологим боком на пластинку і притріть. Опісля по готовій композиції можна домалювати кораблик, чайки, сонце.

  • Фарби

Для тих, хто малює фарбами, ми навчимося малювати воду, щоб виглядала вона, як «жива», справжня… Наше завдання сьогодні – перетворити білий аркуш паперу на море.

Темну, важку воду морських глибин малюватимемо синьою фарбою. Рівненько розфарбуємо низ білого аркуша, повільно проводячи пензликом від лівого краю до правого, піднімаючись поступово з дна до поверхні моря. Світлішає – і синій колір теж має посвітлішати, для цього до синьої фарби на палітрі додаємо трохи білої. Малюємо, поступово висвітлюючи синю фарбу, просуваючись дедалі ближче до верхнього зрізу аркуша, тобто до поверхні нашого мальованого моря. От і зовсім світлою стала вода – біла фарба перетворила синю на яскраво-блакитну. Коли фарба висохне, промалюйте хвилі білою, сонце – жовтою і кораблик – різними фарбами.

  1. Словникова робота.

Картина, що зображує морський краєвид, називається мариною.

 Художники, які зображають море, називаються мариністами.

 

    Фізкультхвилинка

                        Море зараз ми знімаєм,               

                        Хвилі всі ми зображаєм,

                       Вліво – вправо нас гойднуло,

                       Чайка крилами махнула,

                       Полетіла на димок,

                       А чи чули ви гудок? У-у-у-у-у(гудуть).

                       Тихо плескає прибій…..(плескають в долоні).

  1. Продовження самостійної роботи учнів.

 

  1. Підсумок уроку.
  1. Перегляд робіт.
  2. Демонстрування завершених композицій. Створення виставки

C:\Users\Windows 7\Desktop\школа\P90130-113813.jpg       C:\Users\Windows 7\Desktop\школа\P90130-132939.jpg

 

                Образотворче мистецтво  3 - 4 класи

 

Конспект уроку:

Композиція «Морський пейзаж» в різних художніх техніках

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
6484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку