Тема: Композиція «Морський пейзаж» в різних художніх техніках.
Мета
уміння вчитися: навчати спостерігати за красою навколишнього світу; формувати уміння дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;
комунікативної: аналізувати ілюстративний матеріал, аргументовано доводити свою думку;
здоров’язбережувальної: формувати навички дбайливого ставлення до природи;
соціальної: удосконалювати вміння продуктивної співпраці під час роботи в групах, викликати бажання виявляти пізнавальний інтерес; створювати прекрасне навколо себе.
Матеріали та інструменти: малюнки, ілюстрації кораблів-вітрильників, альбоми-посібники, фарби, пензлі, простий олівець кольоровий папір, ножиці, пластмасова пластинка або скло, ємність для води, серветки для витирання рук та пензлів.
Тип уроку: комбінований урок.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Хід уроку
Теплий, довгий-довгий день,
Повна миска черешень.
Достигає жовтий колос,
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває –
Тож коли це все буває?
Море пахне галькою мені,
рибою,піском і кораблями,
тайною,яка живе на дні,
водоростями і маяками .
Хвилі напливають на буйки,
лащаться до ніг моєї мами.
І з піску будую маяки, -
буду керувати кораблями.
Хто працює у техніці рваної аплікації, повинен пам’ятати, що папір ножицями не розрізають, а акуратно розривають його, щоб вийшла потрібна форма корпусу човника, вітрила, щогли і хвилястих смужок, які мають зображати хвилі. Усе це потрібно скласти на папір і обережно наклеїти.
Хто працює у техніці монотипії, приготує пластмасову пластинку, нанесе на її поверхню фарбу синього і фіолетового відтінків, змішавши з милом. Пізніше накладіть папір вологим боком на пластинку і притріть. Опісля по готовій композиції можна домалювати кораблик, чайки, сонце.
Для тих, хто малює фарбами, ми навчимося малювати воду, щоб виглядала вона, як «жива», справжня… Наше завдання сьогодні – перетворити білий аркуш паперу на море.
Темну, важку воду морських глибин малюватимемо синьою фарбою. Рівненько розфарбуємо низ білого аркуша, повільно проводячи пензликом від лівого краю до правого, піднімаючись поступово з дна до поверхні моря. Світлішає – і синій колір теж має посвітлішати, для цього до синьої фарби на палітрі додаємо трохи білої. Малюємо, поступово висвітлюючи синю фарбу, просуваючись дедалі ближче до верхнього зрізу аркуша, тобто до поверхні нашого мальованого моря. От і зовсім світлою стала вода – біла фарба перетворила синю на яскраво-блакитну. Коли фарба висохне, промалюйте хвилі білою, сонце – жовтою і кораблик – різними фарбами.
Картина, що зображує морський краєвид, називається мариною.
Художники, які зображають море, називаються мариністами.
Фізкультхвилинка
Море зараз ми знімаєм,
Хвилі всі ми зображаєм,
Вліво – вправо нас гойднуло,
Чайка крилами махнула,
Полетіла на димок,
А чи чули ви гудок? У-у-у-у-у(гудуть).
Тихо плескає прибій…..(плескають в долоні).
Образотворче мистецтво 3 - 4 класи
Конспект уроку:
Композиція «Морський пейзаж» в різних художніх техніках