Конспект уроку образотворчого мистецтва.

Про матеріал
Тема. Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції. Виконання композиції «Веселе свято». Практична робота: виготовлення вітальної листівки до свята Матері.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва.  3 клас

 

Тема. Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції. Виконання композиції «Веселе свято». Практична робота: виготовлення вітальної листівки до свята Матері.

Мета. Навчити учнів виготовляти декоративну листівку. Вдосконалювати навички роботи в техніці аплікації. Розвивати композиційні навички. Поглиблювати поняття про кольорову гармонію і відповідність кольорової гами образному вирішенню задуму. Виховувати в учнів почуття поваги, турботи і любові до матері.
Обладнання. Виставка вітальних листівок, зразок виробу, картон-основа, кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери, пензлик, простий олівець, шаблони, аудіозапис, презентація «ВЕЛИЧНЕ СЛОВО  - МАТИ», таблиця «Правила користування ножицями та клеєм», картки-інструкції з технологією виготовлення виробу, символи України.

Хід уроку
I.    Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку (слайд 1-4).
II.    Робота над темою уроку.
1.    Вступна бесіда.
    Жінка-матір … Скільки мудрості у змісті величних слів! За кожним жіночим іменем — свята щаслива доля, адже Вона — матінка, мама, матуся — берегиня роду українського. Чи є краще, більш кохане слово в усіх мовах світу, ніж слово Мама?! Божа Матір, Мати-Україна, рідна ненька — це три матері, що освячують наше життя. В образі Матері осягаємо розумом своїм рідну Україну.

2.    Літературна композиція (слайд 5).
Дівчинка.

Українка я маленька,
Україна — моя ненька.

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

Вірна я дочка народу,

Славного козацького роду,

Щиро я свій рід кохаю,

Роду іншого не знаю.

Так я завжди буду жити,

Рідний край буду любити,

Українцям помагати,

Бо Вкраїна — наша мати!


    Послухайте молитву за свою матусю, з якою звертаються до Божої Матері. (Зачитується вірш Р. Завадовича).
(слайд 6)

Хлопчик.

Є у мене найкраща матуся,
За неї до тебе,

Пречиста, молюся.

Молюся устами, молюся серденьком,
До тебе, небесна Ісусова ненько.

Благаю у Тебе дрібними словами

Опіки та ласки для любої мами.

Пошли їй не скарби, а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку, без болю.

Рятуй від недуги матусеньку милу,

Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,

Щоб вивела діток у світ той, у люди.

Щоб ними раділи, пишались усюди.

За це я складаю в молитві долоні

До тебе, Царице, на сонячнім троні.


    І, нарешті, Мати-родовідниця, котра заступництвом Матері Божої привела на світ кожного з нас, котра зі своїм молоком, зі своєю журливою колисковою влила в наші душі прекрасне чуття українського роду.(слайд 7)
 

(слайд 8-10)
1-    й учень. Я свою матусю щиро так кохаю,
Що і розказати не вмію, не знаю.
Нема в цілім світі — всім вам присягнуся,
Кращої матусі, ніж моя матуся.
 

2-    й учень.

Дарунків, золота не маєм,
Щоб до ніг тобі зложити.

Однак всі разом присягаєм,

Що доки тільки будем жити,

Любов сердець своїх маленьких

Тобі дамо, кохана ненько!
 

3.    Продовження бесіди.
    Дітки, незабаром ми святкуватимемо День Матері. Це свято відзначається у другу неділю травня, коли все навколо зеленіє і цвіте.
(слайд 11)
 

4.    Продовження бесіди.
Нам завжди хочеться віддячити своїй матусі за її добрі і ласкаві слова, її лагідну і чарівну усмішку, її смачненькі пампушки і борщик, а ще просто за те, що вона є у нас. Ми не маємо золотих прикрас і дорогої сукні, проте маємо вмілі золоті рученята, які можуть виготовити рідненькій матусі справжній дорогий подарунок — листівку. І я вважаю, що найдорожчий подарунок для мами — це той, який ви виготовите самі, своїми руками.
 


5. Планування наступних трудових дій. Вибір матеріалів та інструментів.

  1. Перегляд вітальних листівок
  2. Розгляд зразків готових виробів.
  • Чи подобаються вони вам? Який настрій панує у цих виробах? Які кольри використані?
  1. Ознайомлення з технологією виготовлення виробу.
  •         Для виготовлення вітальної листівки нам потрібно взяти картон, кольоровий папір, клей ПВА або двосторонній скотч, ножиці, фігурні ножиці,  шаблони, а ще заздалегідь підготовлені тексти вітань.
  • Для основи листівки підійде кольорова обкладинка зошита.
  1. Складіть листівку навпіл так, щоб напис був зверху, лінію згину «запрасуйте» пальцями.
  2. За допомогою шаблонів обведіть та виріжте кола для квітів та листочки.
  3. Викладіть деталі на основу. Пофантазуйте! 
  4. Змастіть деталі клеєм або наклейте їх на основу за допомогою двостороннього скотчу.
  5. Зробіть надпис на листівці.
  6. У середину  листівки вклейте аркуш паперу з текстом для привітання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Закріплення правил користування ножицями та клеєм.

 

(Учитель нагадує правила користування ножицями та клеєм)

  1. Не залишайте ножиць розкритими на столі.
  2. Якщо треба ножиці комусь передати, робіть це кільцями вперед.
  3. Не тримайте ножиць кільцями догори.
  4. Ріжучи, стежте, щоб не поранитись.
  5. Не користуйтеся несправними ножицями.
  6. Застосовуйте ножиці із заокругленими кінцями.
  • Для аплікації найзручніше використовувати клей ПВА.
  1. Стежте, щоб клей не розлився.
  2. Роботу виконуйте охайно.
  3. Користуйтесь пензликом для клею.
  4. Підкладайте під деталі папір, потім наносьте на них клей.
  5. Наносьте клей на краї великих деталей,  маленькі змащуйте повністю.
  6. Зберігайте пензлик на підставці.
  7. Залишки клею витирайте серветкою.
  8. Після роботи ретельно вимийте руки та пензлик.

Створюючи листівку, зверніть увагу на різноманітність композиційних рішень, ритмічне розміщення і особливості використання елементів.

6. Практична діяльність вчителя та учнів (колективна робота).

III. Підсумок уроку.
1.    Бесіда.
— Дітки, ви скоро станете дорослими. І мені хочеться, щоб кожен із вас проніс через усе життя слово “мама”. Як би далеко чи близько ви не були, завжди повинні відчувати серце матері, бачити її очі, які не досипали ночей, руки, які тримали вас у дитинстві, чути її кроки, що завжди ідуть поруч, підтримують нас у години радості й печалі. (Звучить “Пісенька про неньку”.).
2.    Перегляд і оцінювання дитячих робіт.
3.    Демонстрування виробів.

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
2292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку