КОМУНІКАЦІЯ ІНФОРМАЦІЯ МЕДІА

Про матеріал
Презентація сприяє формуванню в учнів знання про поняття «мас-медіа», «рекламу», «інформацію»; має ознайомити учнів зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації; сприяти розвитку у дітей критично мислити та вміння формувати й чітко висловлювати свої думки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КОМУНІКАЦІЯІнформаціяреклама

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Основні поняття і терміни

Номер слайду 5

Комунікація сьогодні ― необхідна складова життєдіяльності людини й суспільства. У ХХІ столітті людина зусібіч оточена екранами, повідомленнями, плакатами, іграми, зображеннями. Кожного дня, коли ми вмикаємо телевізор, читаємо новини, розглядаємо нове графіті на стіні будинку, слухаємо радіо, отримуємо текстові повідомлення та телефонні дзвінки, проходимо повз зовнішню рекламу, ознайомлюємося з етикетками на товарах тощо, ми опиняємося в центрі інформаційного потоку. Канали, через які передається інформація, називаються мас-медіа або медіа.

Номер слайду 6

Медіа до своєї аудиторії звертається через медіатекст. Медіатекст — текст, переданий каналами засобів масової інформації; будь-яка медіапродукція ЗМІ — друкований текст у пресі, фотозображення, повідомлення по радіо, аудіо-візуальні зображення в кіно, на телебаченні або їх фрагменти, реклама, етикетка на пляшці, SMS-повідомлення, веб-сторінка, блог, віртуальні фотоальбоми тощо. Усі медіатексти містять ключове повідомлення, або меседж, — це найважливіша ідея, яку має винести з публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу, ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами тощо цільова аудиторія, для якої цей меседж створюється. Щоб передати сутність, у медіатексті використовують різні форми медійної мови — це візуальні символи, знаки, аудіовізуальні, стилістичні особливості, зображення, світло, колір, звук, музика тощо.

Номер слайду 7

Медіа поділяють на друковані та електронні. Першу групу складають періодичні видання (газети, журнали, бюлетені) та книжки, а другу — аудіовізуальні засоби: радіо, телебачення, Інтернет. Методи поширення масової інформації удосконалювались упродовж розвитку людства та технічного прогресу. Інформація спочатку поширювалась усно, а з розвитком писемності — письмово: на папірусі, камені, папері. З виникненням друкарства з’явилися друковані засоби масової інформації. Газети, які дещо нагадували сучасні, виникли після винаходу Йоганном Гутенбергом у 1450 р. друкарського станка, який дозволив швидко копіювати велику кількість примірників та істотно знизити вартість газети. Наступний прорив у розвитку мас-медіа відбувся в ХІХ ст. з винаходом телеграфу, телефону та радіо. Новий прорив у збільшенні швидкості передачі інформації до масової аудиторії зробило телебачення, яке увійшло в наше життя з 30-х років минулого століття. Воно у 550 тисяч разів збільшило пропускну здатність інформації порівняно з телеграфом. У Києві перший телецентр був побудований і почав працювати 1951 р. Наступний стрибок у розвитку мас-медіа відбувся з настанням космічної ери та запуском перших супутників зв’язку в 60-х роках ХХ ст. Справжня революція відбулась із винаходженням Інтернету, комп’ютерних мереж, електронної пошти. Інтернет започаткував нову еру в розвитку комунікації, нині Всесвітня інформаційна мережа не має жодних кордонів, що дозволяє донести до широкого загалу будь-яку інформацію.

Номер слайду 8

Сучасна людина майже повністю формує свої смаки та уявлення про навколишній світ не з особистого досвіду, а за посередництва мас-медіа. Таким чином, мас-медіа можуть виконувати в суспільстві такі функції:Інформаційна — збір і передача аудиторії відомостей, що стосуються будь-якої зісфер суспільного життя (економічної, соціальної, політичної, культурної). Формування громадської думки — мас-медіа висловлюють, інколи й нав’язуютьпевну точку зору щодо різних суспільних, політичних, культурних явищ. Освітня — донесення знань, розширення пізнавальних здібностей людини. Управлінська — мас-медіа можуть виступати засобом мобілізації для вирішенняконкретних соціальних, економічних, політичних завдань. Комунікативна — спілкування, налагодження контакту (листи, дзвінки, обміндумками),пошук однодумців, висвітлення різних поглядів. Маркетингова — рекламування як товарів та послуг, так і політичних сил та ідеологій.

Номер слайду 9

Будь-який медійний продукт — це певною мірою реклама способу життя, певних цінностей. Реклама (від фр. — викрикувати) — поширення інформації про когось або щось із метою створення популярності; інформація про товари, послуги тощо, покликана стимулювати попит на них. Реклама — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку, або звернення уваги на соціальні проблеми. Реклама поділяється за жанрами на: соціальну — як вид взаємодії, що має на меті привернути увагу населення до найважливіших суспільних проблем і морально-етичних цінностей; політичну, яка має на меті ефективно донести інформацію до виборця про певну політичну силу і спонукати його на прийняття потрібного вибору; комерційну, або споживчу, головна мета якої — спонукати споживача зробити покупку, тобто перетворити потенційного покупця на реального. Комерційна реклама є найпоширенішим видом реклами. Ще один вид реклами — прихована реклама, якою користуються переважно підприємці, компанії, публічні особи й політики. Така реклама транслюється різними медіа заради збагачення, але вона нівелює журналістські стандарти й дає викривлену картинку дійсності.

Номер слайду 10

• економічна (отримання прибутку);• соціальна (досягнення суспільно корисних завдань);• політична (формування лояльності до існуючої системи управління суспільством,політичних партій);• ідеологічна (вплив на становлення й формування світогляду людини, суспільної думки);• психологічна (апелює до бажань і мрій покупця);• естетична (культурна). Функції реклами

Номер слайду 11

Прочитайте цитату з антиутопічного роману англійського письменника й публіциста Джорджа Орвелла «1984». «Супроти сучасної системи всі тиранії минулого видаються слабкими і неефективними…Причина цього була почасти в тому, що раніше жоден уряд не мав можливостей утримувати своїх громадян під постійним наглядом. Проте винайдення друкарства полегшило маніпулювання громадською думкою, а кіно та радіо сприяли подальшому розвиткові цього процесу. З винайденням телебачення й запровадженням технічних удосконалень, які зробили можливим одержувати й передавати інформацію за допомогою одного апарата, закінчилося приватне життя. Кожен громадянин міг по 24 години на добу перебувати під наглядом поліції і шквалом офіційної пропаганди, водночас позбавлений будь-яких інших альтернативних комунікаційних каналів. Уперше виникла можливість домогтися не лише цілковитої покори перед державою, а й цілковитої єдності в будь-яких питаннях». Як у тексті зображено роль медіа? Автор у тексті зазначає, що громадяни були позбав лені альтернативних ко мунікаційних каналів, чому він надав важливості цьому факту? Прокоментуйте думку автора.

Номер слайду 12

Перегляньте рекламу. Проаналізуйте, який основний меседж реклами, до кого й до чого, до яких цінностей апелює зміст реклами, який вплив створюють образи та музичний супровід на глядача. Чи варто довіряти рекламі й з якою метою вона створена? Дайте кілька порад, як протистояти впливу реклами.

Номер слайду 13

Мас-медіа є невід’ємною частиною становлення особистості та життя соціуму. Їх безпосереднім завдан- ням є передача інформації широкому загалу, протее перелік їхніх функцій у суспільстві є значно ширшим. Можна стверджувати, що сьогодні мас-медіа є творцями світу. Складовою мас-медіа є реклама, яка інформує аудиторію з метою продати певний продукт.«Вплив мас-медіа на сучасну людину — це позитивне чи негативне явище?»

pptx
Додано
15 грудня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку