КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬО-КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ ОТГ «УСПІШНА ШКОЛА –МІЦНА ГРОМАДА»

Про матеріал
Мета Концепції – визначити пріоритети та перспективи розвитку школи як закладу загальної середньої освіти, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до потреб учнів, батьків, громади, суспільства; виховує соціально адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість. Мета реалізується через рішення наступних пріоритетних завдань: створення системи освітніх послуг, які забезпечують розвиток не тільки дітей а й дорослих учасників освітнього процесу ; створення освітнього середовища, що забезпечує доступність якісної освіти для осіб з обмеженими можливостями здоров'я та забезпечення їх соціалізації; створення системи виявлення та підтримки обдарованих дітей та талановитої молоді; розвиток варіативності освітніх програм (розширення спектра індивідуальних освітніх можливостей та індивідуальних траєкторій розвитку учнів); педагогічне проектування системи взаємопов'язаних видів діяльності, метою яких є розвиток цілісної, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення особистості. оновлення змісту і технологій освіти (введення освітніх стандартів нового покоління, освоєння нових видів діяльності); створення прозорої, відкритої системи інформування громади про освітні послуги, що забезпечує повноту, доступність, своєчасне оновлення, достовірність інформації;
Перегляд файлу

05

УКРАЇНА

НОВОГРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА

НОВОГРОДІВСЬКИЙ  ВІДДІЛ ОСВІТИ

НОВОГРОДІВСЬКИЙ ЗАКЛАД  ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

І-ІІІ СТУПЕНІВ № 7

 

 

 

 

КОНЦЕПЦІЯ

РОЗВИТКУ   ОСВІТНЬО-КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ ОТГ

«УСПІШНА   ШКОЛА –МІЦНА ГРОМАДА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9_8

2018

 

        Концепція розвитку    освітньо-культурного   простору ОТГ «Успішна   школа – міцна громада» розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції «Нова українська школа», нових освітніх стандартів.

     Концепція майбутнього нашої школи як освітньо-культурного   центру громади на період з 2018-2021 роки створена для реалізації освітнього замовлення держави, що міститься у  відповідних документах, соціального замовлення батьків, самих учнів, з урахуванням реальної соціальної ситуації  громади, матеріальних і кадрових можливостей школи.

        Сучасна школа все впевненіше стає повноцінною складовою соціальної сфери життя суспільства. Вона відображає сьогодні характерні ознаки нашого часу - широкі можливості для індивідуального вибору людини, реалізації його професійних та інших потреб; зростаючу роль суб'єкта в забезпеченні власних інтересів та можливостей, різноманітність моделей діяльності.

Мета  Концепції – визначити пріоритети та перспективи розвитку школи як закладу загальної середньої освіти, що  надає  якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання  відповідно до потреб учнів, батьків, громади, суспільства;  виховує  соціально адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість.

Мета реалізується  через рішення наступних пріоритетних завдань:

  • створення системи освітніх послуг, які  забезпечують розвиток не тільки дітей а й дорослих учасників освітнього процесу ;
  • створення освітнього середовища, що забезпечує доступність якісної освіти для осіб з обмеженими можливостями здоров'я та забезпечення  їх соціалізації;
  • створення системи виявлення та підтримки обдарованих дітей та талановитої молоді;
  • розвиток варіативності освітніх програм (розширення спектра індивідуальних освітніх можливостей та індивідуальних  траєкторій розвитку учнів);
  • педагогічне  проектування системи взаємопов'язаних видів діяльності, метою яких є розвиток цілісної, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення  особистості.
  • оновлення змісту і технологій освіти  (введення освітніх стандартів нового покоління, освоєння нових видів діяльності);
  • створення прозорої, відкритої системи інформування громади  про освітні послуги, що забезпечує повноту, доступність, своєчасне оновлення, достовірність інформації;
  • реалізація на практиці безпосередньої взаємодії всіх учасників освітнього процесу;
  • створення організаційно-методичних умов, що сприятимуть ефективному впровадженню системи взаємопов'язаних видів діяльності, які забезпечать формування уявлень дітей про світ як цілісну систему взаємопов'язаних відносин, дій і вчинків.

      Формулюючи основну ідею школи, ми виходимо з того, що сучасне суспільство потребує особистості, яка прагне до досягнення успіху, виявляючи активність, ініціативність і відповідальність до зміни об'єктивного стану речей не тільки в приватному, а й у соціальному житті. Вона прагне бути суб'єктом свого життя, забезпечуючи тим самим особистісний і соціальний прогрес.

     Провідна ідея – організація такого освітнього простору, яке дозволить створити ситуацію успіху кожному учневі, забезпечити його особистісний розвиток і підготовку до повноцінної і ефективної участі в суспільному і професійному житті в умовах інформаційного суспільства.

Комунікативна лінія «УЧЕНЬ-УЧЕНЬ»:

    Лідерство, шкільна культура, партнерство, волонтерство, соціальна інклюзія, демократичні цінності, повага до багатоманітності, шанобливе ставлення до довкілля, солідарність і відповідальність – цінності, що лежать в основі шкільного колективу з комфортним мікрокліматом та активною громадською позицією.

    Взаємодія здійснюється на особистісному рівні з  визнанням світу почуттів, особистої думки кожної людини; виникають відносини співробітництва, переважає діалогічна  форма спілкування, учні досягають в ході співтворчості  розуміння єдиних сенсів і цінностей, віри в здатність до самоорганізації життя і саморозвитку в процесі вирішення спільних завдань.

Комунікативна лінія «УЧИТЕЛЬ-УЧЕНЬ»:

  •   вміння використовувати канали впливів для зняття напруженості у взаєминах;
  •   мистецтво вибору методів педагогічного впливу;
  •   формування учителем гуманних відносин на уроці;
  •   створення соціально-психологічних механізмів спілкування вчителя з учнями;
  •   створення педагогом умов для розкриття особистості дитини, вираження нею потенціалу креативності та ініціативи;
  •   шляхи до вироблення позитивних емоцій в процесі навчання;
  •   володіння вчителем методами контролю.

Модель «УЧЕНЬ-УЧИТЕЛЬ»

 

Комунікативна лінія «БАТЬКИ-ШКОЛА»

Найзначніші партнери школи - батьки, які є активними учасниками освітнього процесу. Їм делеговані повноваження в управлінні школою - рада школи, батьківський комітет; вони включені до складу ініціативної групи, що розробляє програму розвитку школи, моделі самоврядування школярів, є безпосередніми учасниками освітнього процесу.

Вважаємо необхідним і важливим розвивати соціальне партнерство, завдання якого - розвиток громадської участі в управлінні освітою через реалізацію пріоритетних напрямків розвитку освіти; що в свою чергу сприяє:

  • підвищенню якості освіти;
  • забезпеченню доступності якісної загальної освіти;
  • підвищення інвестиційної привабливості сфери освіти;
  • формування ефективного ринку освітніх послуг.

Соціальне партнерство для нас - це співпраця школи, місцевої громади, бізнесу, влади, різних громадських інститутів і структур задля досягнення суспільно значущого результату. Значимими соціальними партнерами є для нас культурно - освітні установи міста, з якими спільно реалізуються інноваційні педагогічні ідеї через різноманітні методичні заходи Розширюючи коло соціальних партнерів, ми орієнтуємося на спільність форм, видів діяльності; на збіг інтересів в освітній політиці та її результатів.

Основні напрямки роботи:

  • реалізація безперервності освіти;
  • соціальна інклюзія;
  • волонтерство;
  • спільна (колективна) діяльність;
  • партнерство школи і громади на взаємовигідних умовах.

Механізми взаємодії:

  • дослідницька діяльність;
  • проектна діяльність;
  • соціально значущі акції та ініціативи;
  • обмін  інноваційним досвідом;
  • моделювання нових ринкових відносин.

Взаємовідносини школи та соціальних партнерів мають довгострокові перспективи розвитку:

  • створення моделі ефективного партнерства «Школа - Громада»;
  • підвищення інвестиційної привабливості сфери освіти (реалізація спільно з малим і середнім бізнесом громади, владою соціальних проектів);
  • формування ефективного ринку освітніх послуг (вивчення англійської мови, підготовка дітей до школи, комп'ютерні курси для дорослих, послуги психолога з адаптації учнів, центри дозвілля);
  • створення громадою фонду підтримки дитячих ініціатив.

У результаті спільної діяльності школи,батьків та громади ми отримаємо випускника – творчого,ініціативного,толерантного громадянина-патріота своєї держави з чіткою життєвою позицією, який вміє вступати в партнерські відносини з представниками різних національностей, верств суспільства і вікових груп.

Підприємства: ініціативних працівників, здатних креативно ставитися до своєї професії.

Громадські організації: не буде перервано зв'язок поколінь і буде передано соціальний і історичний досвід.

Освітні установи: здійснювати обмін інноваційним досвідом, «мости співпраці».

Бізнес: ініціативних,підприємливих людей з інноваційним мисленням,

Батьки: можуть активно впливати на освітній процес, здійснювати громадське управління розвитком  освіти на рівні навчального закладу.

Держава: національно свідомих громадян – патріотів України,суспільно активних людей, здатних визначати і будувати політику і економіку рідної країни, виявляти активну громадянську позицію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НОВОГРОДІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ  СЕРЕДНЬОЇ  ОСВІТИ І-ІІІ СТ.№7 НА  2018-2021 Р.Р.

 

Проект «Інтелект України» Першокласники  Новогродівської територіальної громади з 2017 року мають можливість навчатися за цим навчально-педагогічним  проектом. У проекті враховано природні здатності молодшого школяра, вразливість його психіки, допитливість у пізнанні самого себе, схильність до імітації  зразків поведінки дорослих, що зумовлює вплив програмового змісту не лише на інтелектуальний, а й на соціальний і особистісний розвиток учня.

 

Проект «Студія педагогічних інновацій»

Мета проекту: підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, громади, учня, створення умов для реалізації науково-дослідної роботи учнів і вчителів. Цьому сприятимуть  застосування новітніх досягнень педагогіки та психології: марафон, он-лайн експерименти, електронні віртуальні лабораторії, платформи для організації міжнародної проектно-дослідницької діяльності, індивідуальні освітні траєкторії, «перевернутий клас»,«віртуальна школа», дистанційне навчання, науково-дослідницька діяльність, проектне навчання; проведення уроків, позаурочних занять за межами школи.

Проект «Разом у майбутнє» Проект самоврядування дітей, учнівської молоді, педагогів та батьківської громадськості створено  з метою  формування моделі  громадського управління розвитку освіти на рівні навчального закладу. Завдання проекту: формування сучасної педагогічної культури батьків на основі національних традицій, сприяння участі громадськості у формуванні регіональної освітньої політики, підвищенню авторитету й ролі сім’ї у вихованні та соціалізації дітей і підлітків; залучення  інших  освітніх, культурно-просвітницьких закладів, інших установ, організацій та широкого кола громадськості до організації та підтримки різних форм дитячого дозвілля й зайнятості в позаурочний і позашкільний час.

Соціально-педагогічна проект «Барви життя»

Мета: поліпшення дитячо-батьківських відносин і формування позитивного погляду на світ через сприйняття життєво важливих цінностей в учнів і їх батьків. Проект об'єднує дітей і батьків, вчить разом прагнути до досягнення будь-якої мети. Велика увага приділяється любові до рідного міста, вихованню гордості за те місце, де народився і живеш, поваги до порядку в громаді, турботі про екологічну обстановку.

 

Проект «Роби добро власними руками» (Центр волонтерського руху  «Нова радість»)

Мета проекту: надання допомоги особам, котрі перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги. Волонтери опікуються  пацієнтами геріатричного відділення Новогродівської міської лікарні, вихованцями сиротинця (м.Покровськ), ветеранами війни і праці, дітьми з малозабезпечених родин, родинами переселенців, відвідувачами територіального  центру обслуговування населення.

 

Проект «Острів Хортиця» Створення на базі  Новогродівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.№7 спортивно-розважального комплексу під відкритим небом  для дітей закладу та всієї громади.

Сприяє підвищенню загального рівня фізичного здоров’я   дітей та молоді,забезпечує застосування інноваційних здоров’язберігаючих технологій покращує використання ресурсів школи для всіх членів громади.

Проект «Шлях до зірок» спрямований на забезпечення  оптимальних  умови для розвитку й творчої реалізації обдарованих дітей, на  пріоритетність системи пошуку, навчання, виховання й підтримки обдарованих дітей як важливого чинника формування умов для становлення особистості, збереження й розвитку потенціалу нації.

 

Проект «ОSVITA  DLYA  VSIKH»

Створення на базі  Новогродівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст.№7 центру неформальної освіти дорослих, метою діяльності якого є надання додаткових послуг (знання мов, комп`ютера)  для молоді й дорослих, у тому числі для найбільш незахищених верств населення.

 

 

Проект «Go Camps» Новий формат дитячого мовного табору, де протягом 3-х тижнів діти Новогродівської громади зможуть взяти участь в реалізації захоплюючих проектах та завдань,вдосконалити навички володіння мовою іншої країни, поспілкувавшись з іноземними волонтерами.

 

Проект «E-Twinning Plus» Потужний стимул для вивчення іноземних мов і покращення рівня використання ІТ-технологій. У рамках програми учні також тренують навички командоутворення та отримують досвід створення спільних проектів. Окрім цього, вони дізнаються про культуру інших країн Європи та заводять нових друзів.

 

 

Проект  «Медіацентр «Time for 7» (Час для 7)»

Мета проекту.

Висвітлення  та поширення серед громадськості  інформації про діяльність опорного закладу, його філій, усього освітнього округу.

Задовільнення прагнення молоді до спілкування шляхом обміну візуальною інформацією.

Задовільнення потреби дітей і юнацтва в спілкуванні з однолітками в процесі спільної діяльності.

Залучення школярів до патріотичної  і краєзнавчої  роботи, зацікавлення  дітей історією своєї країни, міста, школи, сім'ї.

 

Проект «Нова школа – міцна громада». Метою проекту визначено створення в навчальному закладі умови для роботи центрів освіти  та  дозвілля як засобів гармонійного розвитку учнівської молоді й мешканців усієї територіальної  громади: комп’ютерний центр «Новогродівка - Соціум», спортивно-розважальний центр «Острів Хортиця», центр «Майстриня».

 

Проект «Відкрита родинна студія» Співпраця педагогічного колективу опорного закладу, працівників різних державних установ, громадських організацій, органів місцевого самоврядування з метою надання батькам порад та послуг при вирішенні соціальних проблем, проблем у вихованні дітей, з метою формування у членів громади почуття відповідальності за справи, які відбуваються  у  громаді, розв’язання проблем дитячої бездоглядності, профілактики підліткової злочинності, шкідливих звичок, зайнятості молоді в позаурочний час.

Проект «Мій вибір – мій успіх» Співпраця з Новогродівським центром зайнятості: планові зустрічі з людьми різних професій у рамках заходу «Ярмарок професій» та зустрічі із представниками вищих навчальних закладів «Моя майбутня професія»; профорієнтаційні уроки для учнів старших класів, конкурси дитячого малюнка.

 

Проект «Я - громадянин» Мета проекту: сприяти соціалізації учнів, підвищенню їхньої правової культури, попередженню правопорушень і пропагуванню здорового способу життя шляхом співпраці з відділом поліції, юстиції, спеціалістами центральної міської лікарні.

 

Проект «Мальовнича Україна» Організація екскурсій для дітей Новогродівської громади  по славетним місцям Донеччини  та України, розширення  знань  дітей  про минуле  країни та рідного краю.

 

Проект «Ековектор»  Мета:соціально-громадянське виховання підростаючого покоління, формування у дітей та молоді екологічної культури та екологічного мислення, національної свідомості, інтересу до поглибленого вивчення природи, науково-дослідної та експериментальної роботи.

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку