Концепція співпраці батьків , учнів та педагогів. стаття

Про матеріал
створення комфортного освітнього середовища , робота в напрямку впровадження Концепції Співпраці учнів, батьків та вчителів
Перегляд файлу

                                                                                                                                               

 

 

Номінація  : «Нова українська школа: технології та управління»

 

 

Секція  :       «Управлінські технології»

 

 

Тема досвіду: «Співпраця батьків, учнів  та педагогів, в рамках впровадження Меморандума про співпрацю, навчального закладу через інноваційну управлінську діяльність в умовах впровадження Концепції Нової української школи»

Інформація про авторів:

 

Тютюненко Олена Миколаївна – директор  КЗ «Верхньокриничанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів»  ВМ Р ЗО

 

 

 

 

Скурська Оксана В’ячеславівна- заступник директора з НВР

 

Навчальний заклад:  КЗ « Верхьокриничанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Василівської міської  ради Запорізької області

с.Верхня Криниця

вул Калинова, 160

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду.

У наш час інформація та іміджтехнології стають головною продуктивною силою, основою формування інтелекту та розвитку матеріальної і духовної культури суспільства і цивілізації.  Реформа освіти, а саме впровадження реформи « Нова  українська школа» вимагає  створення освітнього середовища, що сприяє забезпеченню сучасної якості освіти через впровадження інноваційних технологій менеджменту; ефективної взаємодії учасників освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) засобами сучасних інформаційних технологій. Відбуваються зміни у концепції іміджу школи, соціально-політична ситуація в сучасному суспільстві потребує суттєвих перетворень.   Важливим фактором розвитку взємовідносин між усіма членами освітнього процесу відіграють наступні фактори : підсилення конкуренції серед освітніх закладів однієї території і збереження контингенту учнів, доступ освітнього закладу до фінансових, інформаційних та людських ресурсів;  надання якісних освітніх послуг та розвитку компетентностей як педагогів, так і учнів;  створення власного імені, власного обличчя загальноосвітнього закладу.

 Найефективнішим шляхом розв’язанням усіх цих проблем є  удосконалення механізму  формування і засобів підвищення позитивного іміджу навчального закладу через інноваційну управлінську діяльність, яка вимагає нового підходу до адміністрування , а саме  створення нового образу керівництва- відкритого, демократичного, компетентного, творчо спрямованого.

 

Модернізація змісту, форм і методів управлінської діяльності формує керівника школи нового типу — відкритого, демократичного, компетентного, творчо спрямованого, здатного виробити власний стиль управління

Раціональне поєднання методів управлінської діяльності керівника школи в сучасних умовах є запорукою ефективного формування творчого колективу вчителів та учнів, відкритості школи як соціальної системи - саме це покладено в Концепцію створення МЕМОРАНДУМА ПРО СПІВПРАЦЮ БАТЬКІВ, УЧНІВ ТА ПЕДАГОГІВ в умовах Нової української школи.

          Застосування в управлінських процесах сучасних  технологій, в тому числі і хмарних  для підвищення ефективності та якості менеджменту закладу є прероготивою роботи сучасного керівника та його заступників.

 

Обґрунтування  актуальності та перспективності досвіду.

          Зміни у системі загальної середньої освіти України на сучасному етапі впровадження Концепції «Нова українська школа» вимагають нових підходів до управління закладами освіти. Зокрема, сучасні вимоги до школи потребують високої професійної компетентності всіх учасників освітнього процесу, а особливо керівників та їх заступників, бо ефективність управління закладом освіти значною мірою визначається професійною кваліфікацією, управлінською культурою та ІТ компетентністю. Сьогодні відбувається інтенсивне входження інформаційних технологій також і  в освітній процес. Вміле поєднання різноманітних управлінських технік у поєднанні з інформаційно-комунікаційними технологіями сприяє зміні сутності управління освітнім процесом, робить його більш адресним, відкривають нові можливості, сприяють співпраці усіх учасників освітнього процесу: учнів, вчителів, адміністрації , батьків  та громади.

 

У  нашому інформаційному цифровому столітті адміністрація шкіл повинна бути запорукою трансформації освітнього простору (освітній заклад  має право створювати  власний онлайн-простір  та максимально ефективно формувати власне освітнє середовище) , натхненниками інформаційних змін. Розробляти та реалізовувати комплексну інтеграцію інформаційних технологій, максимізувати використання цифрових технологій які спрямовані на підвищення компетентності, ефективної спільної діяльності всіх учасників освітнього процесу, удосконалення організації освітнього закладу та управління ним.

            В рамках реалізації концепції «Нова школа України» потрібно розпочинати не з учителя, а з керівника середньої школи.  Адже саме керівник та заступники   можуть першими продемонструвати, застосувавши на практиці, переваги використання новітніх  інформаційних технологій , в  тому числі і хмарних, а саме: їх доступність, мобільність, економічність, гнучкість, надійність, безпеку, швидке впровадження,  високу технологічність.

  Враховуючи той факт , що сучасне покоління  дітей Х та Z, котрі краще комунікують через новітні технології,  шалений темп життя дорослих , їх батьків та розвиток інформаційної культури усього суспільства, можна  зробити  висновок: «Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи» .

 

Науково-теоретична база досвіду.

            Педагогічний досвід базується на впровадженні основних засад Концепції Нової української школи,  на  розвитку напрямку «Педагогіка партнерства».

          Проблеми позитивного іміджу в широкому розумінні цього слова виступають предметом дослідження зарубіжних авторів – Ф. Тейлор , Л. Браун, А. Файоль, П. Берд, вітчизняних дослідників – А. Панасюк, А. Пелих, Т. Кизилова, в останні роки активізувалась увага дослідників до питань іміджу в педагогіці – Н. Казакова, Н.Голота, Л.Карамушка, О. Павленко, В.Шепель. Лапшина І.С., кандидат педагогічних наук, доцент  КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР, також розглядає це питання ( стаття) «Від чого залежить ефективність функціонування та розвитку закладу освіти?») в якому   вона акцентує увагу на тому, що  «успішність роботи закладу освіти повністю залежить від чітко та вірно визначеної мети діяльності, а правильно визначені місія  і мета діяльності школи зміцнюють педагогічний колектив, спрямовують вчителів до розвитку і самовдосконалення, підвищують інтерес учнів до навчання, стимулюють всіх учасників НВП до активної діяльності». 

 

          Важливість  використання ІТ технологій зазначена  у низці державних документів: Концепція «Нова українська школа», Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років та ін. Протягом значного періоду українськими науковцями велика увага приділялася дослідженню процесів інформатизації та комп’ютеризації управління освітнім процесом, у т.ч. шляхом використання хмарних технологій (Г.Алексанян, В.Биков, А.Дзюбенко, Н.Дзямулич, М.Кадемій, В.Кобись, О.Кузьминська, С.Литвинова, Н.Морзе, В. Огнев’юк, М. Попель, В.Руденко, М.Шишкіна та ін.).

           Сучасні ІТ технології  визначають як динамічно масштабований вільний спосіб доступу до зовнішніх обчислювальних інформаційних ресурсів у вигляді сервісів, що надаються за допомогою мережі Інтернет. Хмарні сервіси дозволяють перенести обчислювальні ресурси, програмне забезпечення й документи на віддалені Інтернет-сервери й не зберігати великі обсяги інформації на власних комп’ютерах.  Доступність інформації, можливість впливати безпосердньо на освітній процес  кожного його учасника,  багатофункціональність та легкість користування  стали запорукою вдалої співпраці між навчальними закладами  освіти та громадкістю. Саме такою ми бачимо Нову українську школу, саме такою ми бачимо сучасну освіту, саме так ми прагнемо працювати.

 

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний.

     Реалізація Концепції Нової української школи потребує сьогодні  формування нового типу педагога  – здатного до самовдосконалення та саморозвитку, інформаційно культурного та компетентного. Практична реалізація цього завдання залежить від особистості вчителя.   А от підбір персоналу, використання ефективних управлінських технологій, відповідальність за впровадження освітньої реформи, створення особливого середовища, в якому є всі умови для мотивації до змін, покладено на управлінця, менеджера освіти – директора та заступників.

Формування позитивного іміджу   передбачає, перш за все, визначення основної мети та принципів діяльності начального закладу. Основна мета нашого навчально-виховного комплексу     полягає в  створенні умов для отримання кожним учнем рівня освіченості, який забезпечує подальший розвиток та самореалізацію особистості, готовності допрофесійного самовизначення у відповідності з його потенціалом  в умовах збагаченого освітнього середовища, забезпечення науково-теоретичної підготовки здібних та обдарованих дітей, створення умов для оволодіння практичними вміннями і навичками наукової, дослідницько-експериментальної діяльності учнів в умовах функціонування  Нової української школи, які неможливо створити без підтримки педагогічного колективу, батьківської спільноти  та громади.

Тому  формуванні іміджу начального закладу беруть  участь усі, кому він не байдужий, хто прагне досягти у своїй діяльності успіху, створити сприятливі умови для самореалізації всіх членів колективу,  забезпечити   існування  та ефективне функціонування освітнього  закладу.

        Для того щоб навчальний заклад був привабливим  та ефективним для батьків , учнів  та вихованців,  керівник та його команда повинні забезпечити виконання наступних кроків :

  • провести фахову  підготовку керівного складу  закладу у галузі інформаційного менеджменту
  • розробити й упровадити в процес управління закладом динамічних і актуальних  програмних засобів, заснованих на Інтернет-технологіях;
  • провести підготовку педагогів щодо оволодіння  інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • сприяти створенню та інтенсивному розвитку інформатизованого навчального середовища;
  • забезпечити  спрощення та ефективність діяльності за рахунок  перенесення обчислювальних ресурсів, програмного забезпечення й документів на віддалений Інтернет-сервер;
  • створити за забезпечити прозорість та загальнодоступність до інформаційного ресурсу закладу;
  •  організувати збір, систематизацію та узагальнення інформаційних потоків;
  • навчитися приймати на основі узагальненої інформації управлінських рішень;
  •  ефективно управляти інформаційними ресурсами закладу;
  •  встановити зв’язки з установами додаткової освіти, вищими навчальними закладами;
  •  розробити та впровадити систему цільової подачі інформації споживачам про свій потенціал, успіхи і пропоновані освітні послуги.

             Тільки через такі кроки навчальний заклад стане Осередком освіти для   учасників  освітнього процесу. Виконання усіх умов сприятиме  створенню  саме того середовища, про яке наголошує Концепція Нової української школи, а саме - середовища, в якому панує атмосфера доброзичливості, комфорту, духовного зростання, з системою партнерської взаємодії серед усіх учасників  освітнього процесу; з системою звичаїв та традицій, з висококваліфікованим, вмотивованим на  інноваційну діяльність  педагогічним колективом, здатним надавати різноманітні якісні освітні послуги, і найголовніше - створити та впровадити в життя  оригінальну систему навчання і виховання, дієву співпрацю з батьківською громадськістю та учнівським самоврядуванням.

 

 

         Правильний вибір  пріоритетних напрямків діяльності, кваліфіковане планування навчального процесу, орієнтованого на реалізацію  мети та філософії діяльності  навчання, впровадження інноваційних технологій,  створення оптимальних психолого-педагогічних умов через розвиток напрямку «Педагогіка партнерства», здатність до непростих компромісних рішень, здатність до прийняття сучасних тенденцій розвитку інформаційного суспільства,  підвищення кваліфікації вчителів шляхом проходження курсів, участь у роботі семінарів та онлайн-конференцій, сертифікованих навчаннях та веб-конференціях, методичних об’єднань,  а також самоосвіта та саморозвиток  вчителів дозволяють нашому закладу досягати високих стабільних результатів: відсутність плинності кадрів,  досить високий рівень навчальних досягнень учнів, показники олімпіад, інтелектуальних і творчих конкурсів,  високу результати досягнень учнів та вихованців в інших навчальних закладах ІІІ ступенів та вищих навчальних закладах.

        У 2017/18 та у 2018/19 навчальних роках  Верхньокриничанський НВК займає І  місце по Василівському району серед шкіл І-ІІ ступенів  за результами участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах та Конкурсах. Учні та вихованці займають призові місця у Всеукраїнських конкурсах «Смарагдові витоки», «Знай та люби свій край» та інш.  (додаток 1,2)

 

 

Позитивно стійкий  імідж закладу дає запас довіри серед батьківської громадськості до всього, що відбувається в стінах закладу, зокрема до інноваційних змін. Верхньокриничанський НВК став   осередком для  наполегливих, небайдужих  і допитливих, місцем, де дорослі та діти разом впевнено крокують  до поставленої мети, підкорюючи  вершини шкільних наук, знаходять  себе,  вчаться бути впевненими, самодостатніми та успішними,  формують та плекають в собі найкращі людські якості. Все це завдяки  триєдиному союзу учнів, вчителів та батьків.

          

Результативність упровадження  досвіду:

       Розроблений і впроваджений алгоритм використання ІКТ  в управлінні  навчальним закладом     забезпечує високу мобільність адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків

         Формування власного інформаційно орієнтованого освітнього середовища позитивно вплинуло на діяльність директора школи, його заступників, організацію освітнього процесу в цілому. На чолі з керівником та заступниками, педагоги  оволодівають інтернет-технологіями та планують можливі шляхи їх використання в освітньому процесі. Упровадження  новітніх інформаційних технологій, в тому числі і хмарних,  в управлінську діяльність дозволило забезпечити основні управлінські функції та оптимізувати процеси обміну даними і відомостями, документообігу, прийняття дієвих управлінських рішень шляхом налагодження ефективної комунікації, збереження файлів будь-якого формату, спільної роботи з документами.

          У навчальному закладі створюється  система, котра здатна  ефективно узагальнити інформаційні потоки, класифікувати всю наявну інформацію, забезпечити обмін інформацією та доступ до центральних баз даних, що спряє співпраці між педагогами, учнями та батьками, тим самим закріплюючи не тільки імідж закладу але й освіти ( сучасних освітніх реформ) в цілому .

 

Репрезентація досвіду

           Досвід розроблений та впроваджується   на базі закладу освіти  ; розглянутий і затверджений на засіданні педагогічної ради. Основні положення і результати дослідження,  які вже продемонстрували  підвищення   мобільності  адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків,  були представлені на засіданнях методичних об’єднань та загальних шкільних зборах.

 

 

 

Посилання наматеріал: http://krynytsya-nvk.at.ua/https://zp.isuo.org/images/ico/bijou/External-Link.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Навчальний

рік

Конкурс

К-сть

учасників

Результат

2018 - 2019

Всеукраїнська мовознавча гра «Соняшник»

Олійник А.І.

37

4 – Переможець на шкільному рівні

5 – Сертифікати

2 – Дипломи Всеукраїнського рівня

18 – Дипломи регіонального рівня

 

 

Обласний заочний конкурс «Батьківщина моя Україна». Робота з номінації «Духовна спадщина мого народу»(назва роботи «Голосами рідного краю»)

Солонцова Н.В.

1

ІІІ -

 

Районний етап ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім Петра Яцика

Олійник А.І.

2

ІІІ - місце

ІV –місце,

 

 

Районний етап ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім Петра Яцика

Агаркова Т.М.

1

ІІ - місце

 

Районний етап ХVІІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім Петра Яцика

Яворська Л.В.

1

V –місце

 

Районний етап олімпіади з української мови та літератури

Олійник А.І.

3

ІІ – місце,

ІІІ – місце

ІV –місце,

 

 

Районний етап олімпіади з історії.

Щербина А.В.

1

І - місце

 

Районний етап олімпіади з географії

Солонцова Н.В.

1

І- місце

 

Районний етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка.

Олійник А.І.

2

ІІ – місце,

ІІІ – місце

 

 

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося, брати мої»

(районний етап)

Олійник А.І.

 

1

ІІ - місце

 

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося, брати мої» (обласний  етап)

Олійник А.І.

 

1

ІІІ - місце

 

Участь у «Фестивалі відкритих уроків з футболу»

Древай І.І.

 

 

 

Районний етап конкурсу авторської дитячої і юнацької поезії та прози « Я – за єдину Україну!»

Олійник А.І.

1

ІІІ - місце

 

Районний етап конкурсу авторської дитячої і юнацької поезії та прози « Я – за єдину Україну!»

Агаркова Т.М.

1

ІІІ - місце

 

Районний етап Міжрегіонального фестивалю ораторського мистецтва  «Заговори, щоб я тебе побачив»

Скурська О.В.

1

Грамота

 

Обласний етап конкурсу авторської дитячої і юнацької поезії та прози « Я – за єдину Україну!»

Олійник А.І.

1

ІІІ - місце

 

Районний етап ХVІІ Обласного конкурсу з пропаганди та розповсюдження здорового способу життя «Обери життя»

Команда

ІХ - місце

 

Обласний конкурс до 80 – річчя Запорізької області.

Олійник А.І.

1

ІV –місце,

 

 

Районний етап конкурсу дитячої та юнацької творчості «Збережемо Україну разом»

Олійник А.І.

1

ІІ – місце.

 

Районний етап конкурсу-виставки декоративно-ужиткового мистецтва «Квітуча Україна»

 

2

Два ІІ –х місця

 

Участь у районному місячнику безпеки в ЗЗСО у 2018/2019 н.р.

Тютюненко О.М.

 

1

ІІ - місце

 

Районний етап Всеукраїнського конкурсу дитячих малюнків та робіт декоративно-прикладної творчості та протижежну та техногенну тематику

Скурська О.В.

Тютюненко О.М.

2

Дипломи ІІ ступеня

 

Районний етап обласного конкурсу образотворчого та фотомистецтва « Україна – європейська країна»

Сухолоб К.В.

Тютюненко О.М

2

Диплом І ступеня,

Диплом ІІІ ступеня

 

Районний етап Всеукраїнської виставки – конкурсу з декоративно-ужиткового мистецтва та образотворчого мистецтва  «Знай і люби свій край»

Солонцова Н.В.

1

ІІІ - місце

 

Обласний фестиваль писанок «Писанковий рай»

Маслєннікова Т.В.

Агаркова Т.М.

2

ІІ – місце

ІІІ - місце

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

Додаток 2

 

 

                            Де брали участь

                 Результат

Обласний скаутський практикум «ГІЛЕЯ – 2018»

Солонцова Н.В.

Диплом

Районні змагання зі спортивного орієнтування

Солонцова Н.В.

 Дві Грамоти за

ІІІ місце

Районні змагання із техніки пішохідного туризму «Зима – 2019»

Солонцова Н.В.

ІV –місце,

 

Обласний історико-етнологічний зліт «Дослідники минулого»

Солонцова Н.В.

Дві Грамоти за

ІІІ місце

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Tiutiunenko Olena
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку