Конфлікти у системі "БАТЬКИ - ШКОЛА"

Про матеріал
Про причини конфліктів у системі "БАТЬКИ - ШКОЛА" та шляхи їх безболісного подолання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конфлікти з батьками: розв‘язуємо безболісно. Виступ вчителя української мови та літератури Шевченко О. В.

Номер слайду 2

Типи взаємодії у системі «батьки-школа»: розуміння і прийняття; нейтральне або байдуже ставлення; конфлікт.

Номер слайду 3

Розуміння і прийняття. Батьки погоджуються з вимогами педагогів, стимулюють дитину виконувати їх, допомагають організовувати навчально-виховний процес.

Номер слайду 4

Нейтральне або байдуже ставлення Батьки згодні на все, що роблять педагоги, не заважають їм, але й не допомагають. Їхня позиція така: Я займаюся своєю справою, школа-своєю. Коли покличуть до школи – тоді й піду. У моєї дитини і так усе гаразд.

Номер слайду 5

Конфлікт Батьки від початку навчання дитини не сприймають педагога, його методи та форми виховання. Це зумовлює непорозуміння, протиріччя, боротьбу, приховані і явні конфлікти.

Номер слайду 6

Позиція батьків під час конфлікту: Школа упереджено ставиться до моєї дитини. Для цього вчителя всі діти неуки і невдахи. В інших школах кращі педагоги.

Номер слайду 7

Причини конфліктів у системі «батьки-школа»: Споживацьке ставлення батьків до освітніх послуг; Батьки забувають про власну відповідальність за виховання, навчання та розвиток дитини; Дехто із сучасних батьків повторює життєвий сценарій власних.Інколи і вчитель може спричинити конфлікт, вчасно не розібравшись у ситуації.

Номер слайду 8

Як врегулювати конфлікт за допомогою третьої особи. Медіація – сучасна технологія переговорів із залученням третьої (незацікавленої) сторони.

Номер слайду 9

Медіатором може бути учитель, практичний психолог, соціальний педагог. Часто під час розв‘язання конфліктів як третю особу залучають і заступника директора школи.

Номер слайду 10

Медіатор має представитися і окреслити свої функції під час зустрічі. Мене звуть…, я заступник директора з навчально-виховної роботи. Сьогодні я буду вашим медіатором – незалежною стороною у розв‘язанні конфлікту. Все, про що тут ітиметься, -конфіденційна інформація, і я відповідаю за її нерозголошення. Під час зустрічі я стежитиму за тим, щоб ніхто з нас не відступав від мети.

Номер слайду 11

Далі слід назвати мету зустрічі. До кінця нашої зустрічі ми з вами вирішимо, як ви співпрацюватимете в майбутньому з огляду на інтереси один одного.

Номер слайду 12

Третій – не зайвий, або медіація у розв‘язанні шкільних конфліктів Представтеся і розкажіть про свої функції як медіатора. Зауважте, що ваша зустріч конфіденційна. Назвіть мету і завдання медіації. Озвучте регламент. Вислухайте обидві сторони конфлікту й отримайте первинний зворотний зв‘язок. Поставте запитання про суть конфлікту кожній зі сторін. Виявіть базові потреби, що лежать в основі конфлікту.

Номер слайду 13

Третій – не зайвий, або медіація у розв‘язанні шкільних конфліктів З‘ясуйте, що бажають отримати сторони конфлікту. Запропонуйте сторонам висловити пропозиції щодо виходу з конфлікту з максимальними вигодами для них. Озвучте бажаний результат розв‘язання конфлікту для кожної сторони. Підбийте підсумки – озвучте взаємовигідне рішення. Обговоріть зі сторонами їхні подальші дії. Уточніть, чи досягнули сторони домовленості. Зафіксуйте рішення на папері (за бажанням сторін).

Номер слайду 14

Пам’ятка «Як розв‘язати конфлікт із батьками» Зведіть проблеми у взаєминах із батьками до жарту, якщо вони незначні. Підіть на власні поступки. Переключіться на позитивні аспекти із батьками. Це дасть вам змогу повернутися до невирішених проблем на хвилі доброзичливості, спокою та педагогічного такту. Висловіть довіру, турботу, симпатію до учня та його батьків. Тимчасово відмовтеся від своєї вимоги до батьків. Постійний тиск та вимогливість спричиняють ворожість та протидію. Залучіть до вирішення конфлікту як третейського суддю директора школи, заступника з навчально-виховної роботи, учителя-предметника аба батьків інших учнів.

Номер слайду 15

Від зменшення градуса до зведення нанівець: як розв‘язати конфлікт з батьками Обговоріть проблему на нейтральній території, поза робочим часом. Наприклад, під час прогулянки парком, чаювання у вас або в учня вдома. Проявіть до батьків, особливо з неблагополучних сімей, довіру й повагу. Приверніть батьків на свій бік переконливими доказами, фактами. Поставте на місце батьків та оцініть конфлікт з їхньої точки зору. Застосуйте принцип «паралельної дії», тобто наведіть батькам приклади з літератури, історії чи життя, аби вони зрозуміли вашу позицію.

Номер слайду 16

Дякую за увагу!

pptx
Додано
17 вересня 2020
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку