Конкурсна програма «Кожна дитина має право»
Мета. Продовжити формувати уявлення про Україну як незалежну державу, розширювати і поглиблювати уявлення про людину як частину суспільства, розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України, в доступній ігровій формі ознайомити дітей з поняттям «право дитини», згідно з Конвенцією ООН і Конституцією України, довести до свідомості учнів, що дотримання правил, законів – це обов’язок кожної людини, спонукати дітей до розуміння своєї значущості в країні, виховувати, етичну поведінку, почуття товариськості, , повагу до рідних, турботу про ближнього
Обладнання. Конвенція ООН прав дитини, Конституція України, малюнки, які ілюструють права ( на основі Конвенції ООН ),картки з графічним зображенням прав дитини, м’ячі, аптечка, предмети для гри
Очікувані результати:
Після заходу діти зможуть:
ХІД ЗАХОДУ
I. Організація класу
Дитя моє! Права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
Напевне знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напам’ять,
Порадь і друзям прочитать,
Хай прочитають тато й мама –
Закони всі повинні знать!
II. Актуалізація опорних знань
У Bcix людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Ріднппа їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їx рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
—Д1ти, як називаеться країна, у якій ми живемо?
—Як називають громадян України?
- Яку назву має столиця нашої держави?
—Де записані права й обов'язки громадян України?
III. Мотивація навчальної діяльності
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіги...
Є в ycix одна країна,
Найрідніша нам усім.
То — прекрасна... (Украіна),
Нашого народу дім.
—Що для кожного iз вас означає слово «Україна»?
(Діти висловлюють свої думки про Україну)
IV. Повідомлення теми i мети заходу
Діти, ви вже здогадалися, що сьогодні у нас — не просто заняття, а заняття-гра. Присвячується гра вивченню прав дитини згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй про права дитини у світі i Конституцією України.
Майбутнє кожної нації — це діти. Якими вони виростуть — таким i буде майбутнє. Виростити i захистити дитину, зберегти її здоров'я, виховати у злагоді i мирі — це для дорослих значить забезпечити coбi щасливу, спокійну, стабільну старість.
Ми зібралися, щоб ознайомитися з правами дітей у всьому cвітi й у нашій країнi, перевірити, як ви знаєте свої права i які у вас є обов'язки. Наше заняття ми проводимо у формі гри. Для цього об'єднайтесь у дві команди (перша команда матиме назву «Веселі дітлахи», друга — «Розумні дimu» ).
— Отже, починаємо гру.
V. Xiд конкурсної програми
I конкурс. «Кожна дитина має право на освіту»
Подивіться на графічне зображення: «Кожна дитина має право на освіту». Але це право ми розуміємо глибше. У нас ще є й обов'язок вчитися добре i сумлінно. Саме цьому й присвячується перше змагання.
/ етап. Скоромовки
За 1 хвилину потрібно ознайомитися зi скоромовкою. Перемагає та команда, учасник якої без помилки й чітко її розкаже.
2етап. Цікаві задачі
I команда. Півень, який стоїть на двох ногах важить 6 кг. Якою є вага півня, якщо він стоїть на одній нозі?
II команда. Яким буде білий камінь, якщо його кинути в Чорне море?
II конкурс. «Розшифруй»
Демонструється графічне зображення права «Кожний має право на дозвілля». Хто швидше розшифрує значения графічного зображення?
Спортивні змагання
1. Естафета з м'ячем
Чия команда швидше передасть м'яч сусідові над головою? Виграє та команда, капітан якої знову стане першим.
2. Естафета «Наповни кошик»
На стільці лежать різні предмети. Команди шикуються у колони. У капітан1в — кошики. За сигналом гравець біжить до стільця, бере з кошика один предмет, повертається назад, передає кошик наступному гравцеві i т. д. Перемагає та команда, яка швидше заповнить кошик.
III конкурс. «Медична допомога»
Демонструється графічне зображення права «Кожна дитина має право на медичну допомогу».
Хто з гравців команди правильно i швидко забинтує палець?
IVконкурс. «Смачного!»
Демонструється графічне зображення права « Кожна дитина має право на повноцінне харчування».
Котра команда швидше складе список продуктів, необхідних для приготування українського борщу
Vконкурс. «Намалюй»
Завдання: намалювати кожному учасникові команди ілюстрацію за темою «Моє щасливе дитинство» i прокоментувати її.
VI. Підсумок заняття
— Нашу гру завершено. Ось i кінець, а хто слухав, говорив, грав, вчився жити, думав — молодець! Meні б дуже хотілося, щоб yci ви любили Україну й жили в ній щасливо й радісно. Держава повинна бути батьком i матір'ю для своїх громадян, піклуватися про кожну людину. Тільки не сл1д думати, що держава — це щось всесильне i всемогутнє. Держава — це люди, як1 в ній живуть, це закони, які ці люди приймають i яких дотримуються, це добрі та корисні справи цих людей, це я i ти. Тому кожна людина повинна пам'ятати, що i в1д неї залежить, якою буде ця країна: багатою i справедливою чи країною бідності i кривди.