Конкурсно-пізнавальна програма "Бути здоровим - модно"

Про матеріал

Конкурсно-пізнавальна програма "Бути здоровим - модно" допоможе сформувати в учнів поняття основних здоров'язберігаючих компетенцій; підвищить рівень знань учнів про здоровий спосіб життя, та основні складові здоров'я, про способи його збереження і зміцнення.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад

 «Рівненський обласний науковий ліцей- інтернат

 II – III cтупенів»

Рівненської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

       Конкурсно-пізнавальна програма

 

                             

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Розроблено вихователем

                                                                         Ткачук С.Ф.              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Бути здоровим – модно!

Актуальність теми: Сьогодні гостро постає питання про здоров'я підростаючого покоління. Ситуація зі споживанням тютюну, наркотиків серед молоді продовжує залишатися дуже складною. За останніми даними вона просто катастрофічна. Результати численних досліджень показують існування стійкої тенденції до значного і постійного зростання вживання цих шкідливих речовин молоддю. Незважаючи на те, що в останні роки робота з підлітками по профілактиці суттєво активізувалася, дефіцит знань учнів про наслідки і конкретні кроки протистояння цих згубних звичок залишається значним. Разовими бесідами підвищити рівень соціально – психологічної компетенції учнів неможливо. Тому слід проводити цю роботу необхідно регулярно.

Мета:

  • сформувати у вихованців поняття основних здоров’язберігаючих компетенцій;
  • підвищити рівень знань учнів про здоровий спосіб життя, та основні складові здоров’я, про способи його збереження і зміцнення;
  • навчити усвідомлено та відповідально ставитись до власного здоров’я;
  • показати негативний вплив нікотину, алкоголю, наркотиків, на організм людини;
  • сприяти попередженню шкідливих звичок;
  • виховати потребу у ЗСЖ.

Основні завдання:

  • підвищення рівня поінформованості учнів про основні ризики  життя в сучасному світі;
  • підвищення рівня відповідальності вихованців за власне здоров’я і власне життя;
  • напрацювання необхідних практичних навичок відповідальної поведінки щодо свого життя і здоров'я, а також здоров'я і життя оточення.

Очікуваний результат.

Поглиблення знань про переваги  ведення здорового способу життя, про важливість дотримання всіх його аспектів та підвищення рівня відповідальності вихованців за власне здоров’я і власне життя.

Форма проведення: гра.

Вікова категорія: 10-11 кл. (хлопці, дівчата)

Місце про ведення: актова зала.

Час: 1 година.

Обладнання: вислови відомих людей про здоров’я, мультемедійний проектор, презентації, комп’ютер, відеозаписи, аудіо записи, матеріали для журі, назви секторів, картки «так», «ні», мандарини, грамоти, солодкі подарунки.

Вислови:

  •  «Найбільша перемога – це перемога над собою, а найганебніше – це бути переможеним своїми пристрастями» (Демокріт)
  •  «Люди не народжуються, а стають тими, хто вони є» (К. Гельвецій)
  •  «Усуньте хибний спосіб життя — і хвороби зникнуть самі» (Народна мудрість)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

(Вступне слово вихователя)

Вихователь. Сьогодні особливо гостро стоїть проблема виховання здорової молоді. Ми добре знаємо, що здоров'я — найбільша людська цінність, яку, на жаль, багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, відпущеного нам природою. Без здоров'я немає щастя. Іноді учні навмисно все роблять для того, щоб загубити своє здоров'я. Вони набувають поганих звичок, які негативно впливають на них і яких потім не можуть позбутися, але спочатку вони про це не думають і хизуються перед друзями. Та тільки чим? Не дуже приємно і навіть шкода дивитися на таких дітей, знаючи, що через деякий час вони почнуть хворіти і втрачатимуть своє здоров'я.

І на сьогоднішній зустрічі хочеться, щоб ви зробили свій вибір щодо здорового способу життя, адже саме він робить людину вільною і незалежною, дає їй сили і натхнення в усіх її справах і починаннях.

(Звучать фанфари. Виходять ведучі)

Ведуча.  Добрий день, дорогі друзі!

    Ведучий. Вітаємо у цьому залі молодих, завзятих, сповнених сил та енергії   людей, тих, хто дотримується правил здорового способу життя, усіх, хто завітав на конкурсно-пізнавальну програму…

Разом. «Бути здоровим – модно!»

Ведуча. У нашій грі беруть участь дві команди. Привітаймо їх оплесками.

(Представлення команд)

Ведуча. Бути здоровим – модно, стильно, красиво, класно. На сьогодні сучасний еталон краси – здорова людина, що вибирає здоровий спосіб життя.

Ведучий. Але чи готові ми до нового кроку?

Ведуча. Третє тисячоліття стрімко опановує світом. Що чекає на нас завтра?  Яким буде наше майбутнє?

Ведучий. Відповіді на ці важливі запитання можемо дати лише ми самі.

Ведуча.  Бо від нас сьогоднішніх залежить наше завтрашнє!

(Демонструється відеоролик про природу)

Ведуча. Подивись, як навколо чудесно! Ласкаве сонце зігріває своїм ніжним теплом і хочеться радіти від того, що ми живемо у цьому світі.

Життя прекрасне і дивовижне у своєму різнобарв’ї. Воно  дарує нам безліч можливостей для  того, щоб все замріяне у світанковому дитинстві збувалося. І так важливо не затьмарити його, не зафарбувати все яскраве  й веселкове у темні кольори …

Ведучий. Бо людське життя –  то найсокровенніший дар Божий, воно дорожче за всі цінності земні й небесні. Його потрібно цінувати  й берегти; воно мов таїна, яку ми маємо пізнати,  мов пісня, яку треба доспівати.

(Демонструються слайди «Духвні заповіді Матері Терези»)(Додаток 1)

 

 

 

 

 

 

Ведуча.    Життя — це краса. Милуйся нею.

Життя — це мрія. Здійснюй її.

Життя таке чудове — не загуби його.

Це твоє життя. Борони його. 

Ведучий. Життя прекрасне, коли в нього є майбутнє!

Ведуча. Життя – це багатство, яке дається кожному один раз і, звичайно, хочеться, щоб воно було яскравим і щасливим.

Ведучий. А це можливо лише за умови міцного здоров’я, яке ми повинні цінувати і               примножувати.

Ведучий. Як не помилитись у бурхливому сьогоденні, як знайти правильний шлях? Саме на ці питання ми спробуємо всі разом відшукати відповіді під час нашої конкурсної програми. А всі наші знання буде оцінювати журі у складі:

(Представлення журі)

Ведуча. А  чи  задумуємось наші учасники   над  тим,  що  таке  життя  і  як  його  треба було               б прожити?

Конкурс 1. «Квітка «Життя»

Умови проведення конкурсу: кожна команда має створити «Квітку «Життя». Для цього кожний   учасник   на маленькій пелюстці  записує  власне розуміння  слова «життя» і  прикріплює  до серединки. Після завершення роботи, кожна команда презентує свої напрацювання.

Максимальна оцінка – 5 балів.

Ведучий. Отож, бажаємо успіхів нашим командам, а журі терпеливості та справедливості в оцінюванні.

(Виступ команд. Журі оцінює конкурс)

Ведуча. Досить  влучні вислови  про здоров’я та ЗСЖ ми можемо почути у народі. Адже здавна вважалося, що, маючи здоров’я, будь-яка людина може досягти всього, чого тільки забажає.

Конкурс 2. «Народна  мудрість»

Умови проведення: кожна команда повинна згадати та озвучити якомога більше народних прислів’їв та приказок про здоров’я.

Кожне прислів’я – 1 бал.

(Журі оцінює конкурс)

Ведуча. Прислів'я та приказки ми пригадали, тому наші команди впевнено можуть взяти участь у наступному конкурсі.

Конкурс 3. «Темна конячка»

Ведучий. На ватмані записані п'ять незакінчених прислів'їв та приказок. Ви повинні правильно закінчити їх. Кожне правильно закінчене прислів'я чи приказка оцінюється одним балом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              (Проведення конкурсу. Оцінювання журі)

Ведучий. Добре, міцне здоровя   головна умова повноцінного  життя. Воно допомагає нам реалізовувати свої плани, успішно вирішувати   життєві

завдання і долати труднощі. Але жодні успіхи на мають сенсу, якщо   втрачається здоров’я.

Ведуча. На жаль, сумною є правда про сучасне життя.

Ведучий. Багато ризиків стає на шляху до реалізації заповітної мрії – тютюнопаління, алкоголь, наркотики, СНІД

Ведучий. У комплексі факторів, що впливають на наше здоров’я, значущим є спосіб життя, вибір  якого залежить від свідомого ставлення особистості до власного здоров’я, розуміння його значення для себе, свого майбутнього, для суспільства.

Ведучий. Що ж таке здоровий спосіб життя?

Коротка історична довідка

Учень. Це такий спосіб життя, який зберігає і покращує здоров'я.

Під здоровим способом життя розуміється оптимальний режим навчання, роботи чи відпочинку, збалансоване харчування, дотримання правил особистої гігієни, загартування, відсутність згубних звичок, любов до людей, позитивне сприйняття життя.

Здоров’я  допомагає  нам  реалізовувати свої плани, успішно вирішувати життєві завдання і долати  труднощі.

Ведуча. А тепер давайте всі разом спробуємо визначити, які фактори становлять небезпеку для нашого здоров’я?

(відповіді учнів)

Ведучий. (Оголошує наступний конкурс)

                                   Конкурс 4 . «Що я про це знаю?»

Кожна команда письмово відповідає на запитання і  презентує свої напрацювання. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Команда 1.

Алкоголь - це………………

Він  вражає  такі  органи: ………………

СНІД - це……………………

Він  вражає  такі органи: ……………….

Команда 2.

Тютюн - це………………….

Він вражає такі органи: ……………….

Наркотик - це………………

Він вражає такі органи: …………………..

 

Ведучий. Поки команди готуються ми проведемо конкурс з болільниками. Умови: кожна команда болільників дістає по 10 надувних кульок. Команда,

яка за 1 хвилину надула більшу кількість перемагає і приносить команді учасниці 1 бал.

(Конкурс вболівальників)

Ведуча. Просимо команди до слова.

(Журі оцінює правильність і повноту відповідей)

Ведучий. (Оголошує наступний конкурс)

Конкурс 5. «Ти мені, я тобі»

Капітани команд підготували по одному питанню (Кожен своєму супернику) Конкурс оцінюється за 5-ти бальною системою. Тобто правильна повна відповідь - 5 балів, неповна 4 або 3.

(Капітани команд дають відповіді на запитання. Журі оцінює конкурс)

Ведуча. Однією з найбільш поширених шкідливих звичок, що негативно впливає не лише на здоров'я носія цієї звички, але й оточуючих людей, спричиняє розвиток хвороб серця, судин, легень, шлунка є тютюнопаління.

Ведучий. За даними статистики на нашій планеті кожні 5 секунд помирає 1 людина від тютюнопаління. Від сигарети трапляється кожна друга пожежа.

Ведуча. В Україні палять майже 12 мільйонів осіб, це згубне заняття поширене серед 40% юнаків та дівчат, близько 30% молодих жінок. За статистикою, впливом тютюнового диму обумовлено 1 200 000 випадків ішемічної хвороби серця, 900 000 — хронічних бронхітів, 33 500 — раку легенів.

Ведучий. А що ви знаєте про паління, ми спробуємо визначити шляхом наступної конкурсної гри «Що? Де ? Коли?».

Конкурс 6. «Що? Де ? Коли?»

Кожна правильна відповідь – це 1 бал команді. Якщо відповідь відсутня – відповідають суперники.

Питання.                                                                                                                                1. Халдфан Маєр, колишній директор Усесвітньої організації охорони здоров’я,

вважає, що це – найпоширеніша із причин різних захворювань, якої можна запобігти. Що це? (Паління)

2. Як і коли тютюн потрапив до Європи? (У ХV ст. Його завіз Колумб)

3. Ким був завезений тютюн до Європи? (Іспанським монахом Романом  Пано)

4. Наприкінці якого століття в Англії за куріння карали смертю? (ХІV ст.)

5. Як звали царя, який видав указ про заборону курити і передбачав жорстокі покарання - від биття киями й шмагання батогом до відрізання носа та заслання в Сибір? (Михайло Романов)

6. В якому році Людовик 12 видав декрет, в якому мова йшла, що тютюн

можуть продавати лише аптекарі? (1680р)

7. У скільки разів вдихання тютюнового диму шкідливіше від вихлопних

газів? (У 4 рази)

8. Скільки різних канцерогенів міститься в одній сигареті? (15)

9. Скільки смоли відкладається в легенях того, хто палить пачку

сигарет за цілий рік? (2 л)

10. На скільки хвилин вкорочує життя курцеві одна сигарета? (7 хв

(Іде показ слайдів «Ми – за здоровий спосіб життя. Куріння – або життя»)(Додаток 2)

 

 

 

 

(Журі оцінює конкурс)

Ведуча. Від природи ми маємо досконале тіло, гнучкий розум, неповторний характер. Нам дано свободу вибору, щастя насолоджуватися принадами життя.

Ведучий. Скажімо рішуче «ні!» тютюновій спокусі...

Ведуча....зловісній причині багатомільйонних людських втрат, нерозквітлих талантів, нездійсненних мрій, ненароджених дітей!

Ведучий.  І цим доведи свою довершеність, самобутність і необхідність цьому прекрасному світі.

Ведуча. Настав час поговорити  про алкоголь.

Як ви вважаєте алкоголь – це добро чи зло?

(Відповіді  учнів)

Коротка довідка

Учень.  Викрадач розуму - так називають алкоголь з давніх часів. Про властивості спиртних напоїв люди дізнались ще до нашої ери. Навіть малі

дози його можуть стати причиною великих чи неприємностей нещасть: травм, автокатастроф, позбавлення працездатності, розпаду родини, утрати духовних потреб і вольових рис людиною. У результаті вживання спиртних напоїв у кожного четвертого відбувається деградація особистості, залежність і розвиток хвороб печінки, рака, інсульту, психічних захворювань, смертність, інвалідність, втрата працездатності, травматизм, кримінальна поведінка – ось наслідки вживання алкоголю.

(Перегляд презентації  «Алкоголь – небезпечний ворог організму»)(Додаток 3)

 

 

 

 

 

 

Ведучий. Хвилина відвертості:

«З ким і в якій ситуації вперше спробували алкоголь?»

(Відповіді учнів)

Ведуча. Мабуть, ми, підлітки, прагнемо  якнайшвидше стати дорослими, а вживання алкоголю, асоціюючись із можливостями дорослих, створює ілюзію незалежності й уседозволеності. Дж. Лондон писав: «Алкоголізм мертвою хваткою тримає людство з часу сивої давнини і збирає дань, пожираючи молодість, підриваючи силу, пригнічуючи енергію, губить кращий цвіт роду людського».

Ведучий: Перейдемо до найстрашнішої та найболючішої проблеми нашого суспільства  -  наркоманії та СНІДу.

Ведуча. Людське здоров’я та життя – найбільші життєві  цінності, вартість яких               важко оцінити.

Ведуча.   У мене все буде по-іншому… Чи думають молоді люди про  наслідки своїх дій, починаючи експериментувати з алкоголем або  наркотиками?

Ведучий. У мене все буде по-іншому…Так думає кожний, хто викурює першу цигарку, хто вперше бере в руки чарку, хто приймає першу дозу

наркотика… Але так, на жаль, ніколи не стається. І дуже часто перша спроба перетворюється в страшну залежність…

Ведуча. Сьогодні, почувши слово «СНІД», здорові люди рідко коли замислюються над тим, наскільки страшним  воно є. Що ж таке СНІД?

Ведучий. На сьогодні ця хвороба відома всім – від малого – до старого, на всіх континентах. ВІЛ-інфекція, подібна до пожежі, вона охопила всю планету. За надзвичайно короткий час вона стала проблемою №1.

Ведуча. Настає час учитися жити в світі, де носієм інфекції може бути будь-хто.

Ведучий. Для того, щоб не потрапити під вплив шкідливих звичок, щоб  не потрапити в тенета наркотичної залежності, потрібно мати знання про те, чим

загрожує та чи інша залежність. Наскільки обізнані в цьому питанні наші учасники, ми зараз перевіримо, давши їм наступне завдання.

Конкурс 8. «Що я знаю про ВІЛ-інфекцію та СНІД?»

Кожна команда отримує по дві картки: «так» і «ні». Ведучі по черзі зачитують   твердження, команда, провівши обговорення, піднімає одну із двох карток.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1.   ВІЛ-інфекція – вірус, який викликає СНІД. (так)
  2.   СНІД становить серйозну загрозу для людини, оскільки  це захворювання є невиліковним. (так)
  3.  За зовнішнім виглядом можна  визначити, чм є  людина  носієм ВІЛ-інфекції і хворою на СНІД. (ні)
  4.   ВІЛ  передається через слину і сльози. (ні)
  5.   ВІЛ-інфекцією можна заразитись, обіймаючи іншу людину. (ні)
  6. Невпоряд5ковані статеві стосунки без використання презерватива   можуть  призвести до ВІЛ-інфікування. (так)
  7. Люди піддають себе ризику заразитись ВІЛ - інф., використовуючи чужі голки при татуюванні. (так)
  8. Підліковувати людину, яка є носієм ВІЛ-інфекції, можна, але  вилікувати    повністю – неможливо. (так)
  9.   Заразитись на СНІД можна, користуючись громадським туалетом. (ні)
  10.  Молода людина не може заразитись ВІЛ-інфекцією. (ні)
  11.  Хворі на СНІД та інфіковані  можуть  відпочивати у звичайних санаторіях, буд. відпочинку. (так)
  12.  Чимало симптомів Сніду нагадують симптоми інших захворювань. (так)
  13.  СНІД передається через усі рідкі виділення тіла. (ні)
  14.  СНІДом можна заразитись, якщо хворий чхає  або кашляє. (ні)
  15.  Хворі на СНІД житимуть, якщо їм повністю замінити кров. (ні)

16. СНІД передається :

  • через сексуальні контакти (так)
  • контакти з кров’ю (так)
  • від  матері до дитини під час внутрішньоутробного  розвитку та під час пологів (не завжди)
  • через комариний укус (так)
  • через дружній поцілунок (ні)

  (Перегляд презентації «СНІД – смертельна загроза людству!»)(Додаток 4)

 

 

 

 

 

 

(Журі оцінює конкурс)

Ведуча. Вже багато сказано, написано, показано…

Ведучий. Але кожний думає: «СНІД стосується когось, але тільки не мене».

Ведуча. Та на жаль, хвороба не вибирає. Захворіти може будь-хто. Жертвами страшної інфекції стали відомі політики, світові діячі, люди мистецтва.

(У залі виключається світло. Звучить музика. На екрані демонструються фото відомих людей, які померли від СНІДу)(Додаток5)

 

 

 

 

 

Ведуча. Перш ніж зробити якийсь крок в житті, треба ретельно все зважити, аби потім не виявилось пізно.

Ведучий. І пам’ятайте: здорова людина завжди є сильнішою і більш витривалішою за ту, яка не веде ЗСЖ.

Ведуча. Наскільки витривалими і сильними є наші учасники, ми зараз переконаємося.

Ведучий. Важливим аспектом збереження здоров’я є спортивні заняття. Фізичні вправи допомагають зміцнювати здоров’я, удосконалюватись, подовжувати людське життя, робити його радісним.

Ведуча. Не менш важливим аспектом ЗСЖ є і збалансоване здорове харчування людини. Воно  повинно  вміщувати  споживання усіх корисних речовин: білків, вуглеводів, а особливо – вітамінів. І якщо хтось сьогодні ще не встиг порадувати свій молодий організм смачненьким вітаміном, ми спробуємо це виправити прямо зараз і тут.

Конкурс 9. «З’їж  вітамін»

Умови: команди отримують по кілька мандаринів, капітан команди (під музику) годує ними всю  команду. Перемагає та команда, яка швидше з’їсть вітаміни.

Журі оцінює конкурс за 3 бальною системою.

(Проведення конкурсу. Оцінювання журі)

Ведучий. Щоб  прийняти в житті правильне  рішення, потрібно зважити всі «за» і «проти», вирішити, що важливіше, і лише потім зробити свій вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули і про що дізнались, пропоную вам розробити власний шлях до здоров’я, зробити перші  кроки на цьому 

шляху.

Ведуча. Кожна команда складає свою «Дорогу життя», наклеюючи на

довгий аркуш паперу «сліди», на яких пише  свої дії на шляху до повноцінного життя.

(Звучить музика, команди складають і презентують «Дорогу життя»)

(Журі підводить підсумок конкурсної програми. Проводиться нагородження команд)

Ведучий. У житті постійно доводиться робити вибір. Як не помилитись? Як прийняти правильне рішення? Від наших рішень сьогодні залежить наше майбутнє. А тому, дуже важливо вчасно зробити правильний вибір.

Ведуча. Двічі життя не проживеш - не  втрачай його.

Вибери свій вірний шлях і пройди його!

Ведучий.     Ти знаєш, що ти - Людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої одні.

Ведучий.      Сьогодні усе для тебе -

Озера, гаї степи,

І жити спішити  треба,

Кохати  спішити треба!

Гляди ж, не проспи!

(Демонструються слайди «Здоровим бути модно»)(Додаток 6)

 

 

 

 

 

Учень 1. Ми – молоді, сповнені мрій і сподівань.

Учень 2. Ми – майбутнє країни, її надія.

Учень 3. Ми рішучі у своїх прагненнях.

Учень 4. Ми впевнені у своїх силах і в своєму успіху.

Учень 5. Здоровий спосіб життя – це наш вибір.

Учень 6. Бути здоровим –

ВСІ:  МОДНО!

Ведучий. Ми – майбутнє нашої держави, і незабаром станете його сьогоденням. Будьте здорові та щасливі. До нових зустрічей.

 

Список використаної літератури

  1.     Концепція національно-патріотичного виховання молоді. - 2009р.
  2.     Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» від 17.12. 2011 р.
  3.     Бех  І.Д. Виховання особистості: У 2 кн.- К., Либідь, 2003.
  4.     Іова В.Ю., Л. Красномовець. Інноваційні методи виховання. Навчально-методичний посібник. – Кам'янець-Подільський: П.П Мошак М.І., 2006.
  5.     Іова В.Ю., Л. Красномовець. Орієнтири духовного виховання. – К., 2009.
  6.     Копачівська С.В. За здоровий спосіб життя. – Х.: Ранок, 2010.
  7.     Мазуренко Л. Формування навичок ЗСЖ. – К.:  Шкільний світ, 2008.

 

1

 

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку