Розробки п'яти ранкових зустрічей для нової української школи

Про матеріал

Матеріал підготувала вчитель початкових класів Комісарівської ЗШ І –ІІІ Давиденко Олена Леонідівна

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

  • Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, а би створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.

Ранкова зустріч 1

Тема: «Я та інші»

Мета: формувати вміння говорити щиро компліменти, викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів, виховувати ціннісне ставлення до природи.

Хід ранкової зустрічі
(Діти сідають на подушечках на килимку.)

І. Організаційна частина

Привітання

- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім'я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________! (Під час привітання обіймають товариша, який поруч) Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)

ІІ. Основна частина

Спостереження за погодою
(Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.)

Учитель. Чому листопад має таку назву? (Відповіді учнів.)

- Як називали цей місяць наші пращури? (падолистом, напівзимником).
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)- Складіть речення про погоду сьогодні.

Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)

Гра «Назви птаха»
(Учні передають осінній жовтий лист і кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
Відгадування загадок

● Двічі родиться, один раз вмирає. (Птах.)

● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)

● Білий, як сніг, надутий, як міх, лопатами ходить, а рогом їсть. (Гуска, качка або лебідь.)

● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)

● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)

● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)

● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)

● Уночі гуляє, а вдень спочиває,

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)

Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.

Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)

Групові заняття

- Об'єднайтесь, будь ласка, у групи за кольором ваших листочків. (4 групи). Оберіть спікера.

Діти отримують картки, де записано слова. Їм потрібно відновити слова.

Лствк, жрвл, слвй, шпк;
срк, врн, грбц, снц;
пвн, ндк, кчк, гск;
стрс, пнгвн.

(Ластівка, журавель, соловей, шпак; сорока, ворона, горобець, синиця; півень, індик, качка, гуска; страус, пінгвін.)

Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку? Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку (домашні,
перелітні, зимуючі, птахи, які не вміють літати).

Вивчення скоромовки

Чорно-білий чорногуз
У болото чорне вгруз.

Гра «Загадкова скринька»

Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.

1 Скриньку не можна відкривати.

2. Її можна трусити.

3. Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.

Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.

ІІІ. Підсумок зустрічі Заохочення найактивніших учнів

Ранкова зустріч 2

Тема: «Птахи - наші друзі»

Мета: учити учнів бачити позитивне в буденних справах, розширювати знання учнів з обраної теми, виховувати ціннісне ставлення до фольклорних творів.

Хід ранкової зустрічі (Діти сідають на подушечках на килимку)

І. Організаційна частина

Привітання

Ми раді вітати

Артура, Артемка,

Тетянку, Христинку… (Діти перелічують імена усіх учнів класу.)

Доброго ранку всім!

Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, й сестричці, і мамі, і тату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у нас на вустах.

(Діти висловлюють свої побажання на день. Учні обирають дитину дня. Протягом дня однокласники позитивно оцінюватимуть все хороше, що буде цією дитиною зроблено.)

ІІ. Основна частина

Спостереження за погодою

(Доповідає метеоролог, діти роблять відмітки в календарі природи.)

- Які ознаки весни ви помітили вранці?

- Які птахи повернулися з теплих країв?

(Називання дня тижня, числа, місяця, пори року.)

Учитель. Чим особливе число 7?

(7 днів тижня, 7 кольорів у веселки, 7 нот, 7 чудес світу.)

Учитель. У яких прислів'ях ужито це число? Поясніть їх значення.

Сім п'ятниць на тиждень.

Семеро одного не ждуть.

Один з сошкою, а семеро з ложкою.

Сім разів відміряй, а один раз відріж.

Краще один раз побачити, ніж сім разів почути.

Де сім господинь, там хата неметена.

Інтерактивна вправа «Крісло автора»

Легенда «Чому лелека живе біля людей»

Не можна лелеку кривдити, бо це — людина. Він має добру, лагідну людську вдачу.Було це дуже давно, у прадавні часи, ще тоді, коли на нашій землі плодилася різна звірина. Тоді розвелося у теплих водах багато всякого гаддя. От люди стали просити Бога, щоб позбавив землю від тієї погані. Послав Бог янгола на землю. Зібрав янгол гаддя у великий мішок, покликав дужого чоловіка і звелів віднести все те і висипати в море. І попередив чоловіка, щоб не розв'язував мішка і не дивився, що є в ньому, бо буде йому зле. Ніс, ніс той чоловік мішок до моря, не день, не місяць, а довго йшов. Дуже кортіло йому зазирнути всередину, та побоювався. І таки не витримав. Не встиг розв'язати мішок, як звідти ринули жаби, гадюки, черви...І впало прокляття на того чоловіка: за непослух він став птахом - лелекою. Чорногузом, бузьком, буслом - по-різному стали люди його називати. Ходить ото він по болоту та дзьобом довжелезним визбирує гадюк, вужів, інше гаддя, аби не побільшало його на землі, аби не розповзалося межи людей. Має виловити всю погань на світі. Як те зробить, то знову стане людиною.Коли ж бачить бузько, що й між людьми недобре, то стане нерухомо на одній нозі і плаче гірко. А як бачить добро між людьми, то калатає своїм дзьобом. То він так радіє.Відлітає лелека у далекі теплі краї і завжди знаходить дорогу в рідну оселю, приносить на своїх крилах весну людям. А який він добрий сім'янин! Як шанує свою подругу, допомагає їй. Він добрий батько, пильно доглядає своїх пташенят. Вірнішого подружжя, як лелеки, нема. Вони паруються раз і назавжди. Якщо одне з них гине, то друге живе далі самотньо.

Інтерактивна вправа «Павутинка»

Учитель. Чим корисні птахи? (Діти розповідають, чим корисні птахи, учитель записує ці слова на дошці. У ході роботи утворюється зображення павутинки.) Заповнення таблиці

(Учитель демонструє зображення птахів, діти визначають, до якої групи можна віднести цих птахів. Підготовлені учні повідомляють додаткову інформацію.)

Складання чистомовки

Ди-ди-ди - йшли качата до …(води),
Иця-иця-иця - а назустріч їм …(лисиця).
Ити-ити-ити - та качат не треба…( вчити):
Юсь-юсь-юсь - вони з розбігу у воду… - (плюсь)!

Гра «Виправ помилки Незнайки»

На дошці (на картках) записано слова- назви птахів із помилками. Учні знаходять ці помилки, виправляють їх, пояснюють правила їх написання.

Сениця, журавель, дятел, фламінго, лелека, стрежі, никтарниця, шпаки.

Вивчення вірша на пам'ять

А МИ ШПАКІВНІ БУДУВАЛИ

А ми шпаківні будували...
Як розпускалися садки,
До нас весною завітали
Веселі наші співаки.

І ціле літо, ціле літо
Вони співали нам пісні.
Повиростали їхні діти,
Такі ж співучо-голосні.

Бойко Григорій

ІІІ. Підсумок зустрічі.

Заохочення найактивніших учнів

Ранкова зустріч 3

Тема: «У пташиному царстві»

Мета: учити учнів взаємної поваги та доброго ставлення одне до одного, обмінюватися думками, розширити знання учнів з обраної теми «У пташиному царстві», виховувати бережливе ставлення до птахів, природи.

Хід ранкової зустрічі

І. Організаційна частина

Привітання

Діти стоять у колі, вітаються хором.

Доброго ранку — травам росистим,

Доброго ранку — квітам барвистим,

Доброго ранку - сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

Учитель. А зараз передайте тепло своїх долоньок одне одному.

(Діти по колу доторкуються одне до одного долоньками і посміхаються.)

Вправа «Комплімент»

ІІ. Основна частина

Спостереження за погодою

Доповідає «метеоролог», діти роблять позначки в календарі природи.

Учитель. Чому середа має таку назву? (Відповіді дітей.)

Цікавинки числа «6»

(Відповіді дітей.)

Учитель. Які зміни в житті птахів ви помітили?

- Як змінилася поведінка свійських птахів навесні? (Відповіді дітей.)

Інтерактивні вправи

Вправа «Асоціативний кущ»

Учитель. Що дають нам птахи?

(Діти працюють у групах: роблять записи на аркуші паперу, презентують результати роботи.)

Птахи — друзі, рятівники садів, переносять насіння, створюють гарний настрій своїм щебетанням.

Вправа «Крісло автора»

(Діти розповідають, що цікавого вони дізналися про птахів, які занесені до Червоної книги України. Записують назви цих птахів на аркуші папера.)

Учитель. Що ми можемо зробити для збереження птахів?Слухання аудіозапису співу птахів.Відгадування голосів птахів.

Перегляд відеороликів про лебедя-шипуна та пінгвінів (З диску «Велика енциклопедія Кирила та Мефодія».)

Робота з прислів'ями

(Діти називають прислів'я.)

Де лелека водиться, там щастя родиться.

Де пташки — там гинуть комашки.

Не вчи солов'я співати, а орла літати.

Краще битися орлом,ніж жити зайцем.

Робота з фразеологізмами

(Учні пояснюють фразеологізми, в яких є назви птахів.)

Лягати спати з курми.

Кури не клюють.

Стріляний горобець.

Лебедина пісня.

Сорока на хвості принесла.

Перелітний птах.

Гра «Посели птахів у гнізда»

(На аркуші паперу — малюнки із зображенням гнізд птахів. Діти прикріплюють малюнки із зображенням птахів до тих гнізд, у яких вони живуть.)

Повторення вірша «А МИ ШПАКІВНІ БУДУВАЛИ»

Гра «Загадкова скринька»

У скриньці є шматочок сала.

Учитель. Яких птахів можна підгодувати цим несолоним продуктом взимку?

ІІІ. Підсумок зустрічі. Заохочення найактивніших учнів

Ранкова зустріч 4

Тема: «Дружба починається з …»

Мета: проаналізувати з учнями етичні проблеми: з чого починається дружба і вміння дружити, виховувати почуття поваги до друзів, товариськість.

І. Привітання.

– Привітайтесь один з одним так, наче ви не бачилися дуже довго і раді зустрітися.

– Об'єднайтесь в пару зі своїм класним другом і привітайтесь так, як зазвичай

вітаєтесь з друзями.

ІІ. Ознайомлення з новинами.

Ми починаємо новий цикл ранкових зустрічей, який називається «Ми і як ми дружимо». Наша сьогоднішня зустріч так і називається Дружба починається з …

Ми з'ясуємо, що потрібно для того, щоб стосунки стали дружніми.

ІІІ. Обмін інформацією.

Прочитайте вислів: Дружба — найнеобхідніше для життя, так як ніхто не побажає собі життя без друзів, навіть якщо б він мав усі інші блага. (Аристотель.)

– Як ви розумієте цей вислів?

– З чого починається дружба?

Учитель. Я вам розповім одну історію, а ви уважно послухайте, а потім ми з'ясуємо, чи є головні герої товаришами.

Два товариші

Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево й заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.Ведмідь підійшов до нього, обнюхав його лице та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється: -Ну, що, - каже, - ведмідь тобі на вухо шептав?А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають. (Л.Толстой)

- Отже, чи можна цих хлопчиків назвати товаришами? (Чому?)

Прочитайте вірш.

«Я до тебе усміхнусь і з тобою подружусь, Усміхнися й ти в отвіт – ми з тобою цілий світ Всі сміються навкруги: він, вона, воно, вони, Бо усмішка всіх єднає, жити в дружбі помагає».

– Що ще починає дружні стосунки? (Посмішка)

– Дружба виникає зі взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється в бажанні поділитися солодощами. Ви даєте собі раду в ситуації, коли треба розділити яблучко чи тістечко, і це цілком зрозуміло.

ІV. Групова робота.

– Я впевнена, що у кожного із вас в класі є своя симпатія, свій, можливо, друг або є бажання з кимось подружитися. Ми це покажемо на плакаті «Друзі нашого класу».

Діти розфарбовують силуетний малюнок обличчя і прикріплюють його на плакат, де написано ім'я учня, з'єднуючи себе ниточкою зі своїм другом. Створюється колективний плакат.

V. Підсумок.– Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?– З чого починається дружба?

Ранкова зустріч 5

Тема : « Моя країна –квітучий диво-сад»

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах; розвивати пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного.

І. Привітання

Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є - дорога, явори,
Усе моє - все зветься … (Україна)

Пісня про Україну «Я малюю»

ІІ. Обмін інформацією

Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Адже на нашому славному історичному шляху були і могутня Київська держава Володимира Великого, Ярослава Мудрого, і перша християнська республіка в Європі – Запорізька Січ, і відчайдушний порив до свободи часів Івана Мазепи, і започаткування власної державності в Українській Народній Республіці.Це імена славних звитяжців – героїв, які віддали своє життя за щастя народу: Байда Вишневецький, Петро Конашевич-Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Устам Кармелюк та інші. Це діячі науки, культури і мистецтва, які звеличили нашу державу своїм талантом: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко та інші. Це видатні спортсмени, які своїми рекордами прославили Україну: брати Клички, Яна Клочкова, Василь Вірастюк, Андрій Шевченко та інші.

Календарна інформація

22 січня -День Соборності (день Злуки)

Українська мрія - єдність, свобода і незалежність. Основа державності, якої споконвіку намагалися позбавити цю прекрасну частину земель всі її так звані сусіди прикриваючись «високими» інтересами, час від часу набувала цілком ясні обриси. Так сталося і на початку 1918-го. У цей січневий місяць у запалі революційних змін була створена Українська Народна Республіка, відома як УНР. Більш того на тих територіях, які входили до складу колись потужної Австро-Угорської імперії, була утворена ЗУНР - Західноукраїнська Народна Республіка. Вже до кінця року, в грудні 1918-го у Фастові, з гарячим бажанням втілити українську мрію в реалії, лідерам цих двох держав вдалося підписати своєрідний поєднувальний договір. Цей договір увійшов в нашу сучасну історію як «Акт злуки» і 22-го січня 1919-го року він був публічно оприлюднений в Київській столиці на знаменитій Софійській площі.(Динамічна пауза «Україно- ми твоя надія»)

ІІІ. Щоденні новини

22січня –іменини для Антоніни, Захара, Павла, Петра, Філіпа

Народні прикмети січня:

  • Якщо січень холодний, то липень - сухий і спекотний; грибів не ждіть до осені.
  • Якщо січень сухий, морозяний, то буде сухе спекотне літо.

ІV. Групова робота

Вікторина «Моя Україна»

- Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

- Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)

- Державний Герб України – це... (Тризуб)

- Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

- Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

- Що означають кольори в українському прапорі?

- Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

- На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)

- Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція)

- Яка мова в Україні є державною? (Українська)

- Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

- Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)

- Кого в родині називають берегинею? (Матусю)

- Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)

- З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

- Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

- Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

- Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

Гра «Карлики і велетні»

Ця гра на увагу для молодших школярів. Грають 10—15 чоловік, будуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника. Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Хлоп'ята піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших.

V.Підсумок зустрічі Письмо для себе. Напишіть, що для вас є Україна. «Я –маленький українець»



Перегляд файлу

Матеріал  підготувала                                                                          вчитель початкових класів                                                                    Комісарівської ЗШ   І –ІІІ                                                                           Давиденко Олена Лелнідівна

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.

Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.

 

 

 

Ранкова зустріч1

Тема: «Я та інші»

Мета: формувати вміння говорити щиро компліменти, викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів, виховувати ціннісне ставлення до природи. 

Хід ранкової зустрічі
(Діти сідають на подушечках на килимку.)

 І. Організаційна частина

Привітання

 - Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!                                         (Під час привітання обіймають товариша, який поруч)                       Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)

 ІІ. Основна частина

 Спостереження за погодою
(Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.)

Учитель. Чому листопад має таку назву? (Відповіді учнів.)        

 - Як називали цей місяць наші пращури? (падолистом, напівзимником).
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)         - Складіть речення про погоду сьогодні.

Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)

Гра «Назви птаха»
(Учні передають осінній жовтий лист і  кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
                                                                                                                                    Відгадування загадок                                                                         

● Двічі родиться, один раз вмирає. (Птах.)

● Довгі ноги, довгий хвіст, по болоті ходить скрізь. (Лелека.)

 ● Білий, як сніг, надутий, як міх, лопатами ходить, а рогом їсть. (Гуска, качка або лебідь.)

● В'ється молоток, поправляє наш садок. (Дятел.)

● Має гребінь — не може ним чесатися. (Півень.)

● Маленький, сіренький, на соняшник сів, надзьобався добре і далі полетів. (Горобець.)

● Плавала, купалася, сухенька зосталася. (Качка.)

● Уночі гуляє, а вдень спочиває,

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

● Швидко скрізь цей птах літає, безліч мушок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка.)

Учитель. Назвіть, як звуться пташенята цих птахів.

Очікування
(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «У пташиному царстві».)

Групові заняття

-  Об’єднайтесь, будь ласка, у групи за кольором ваших листочків. (4 групи). Оберіть спікера.

Діти отримують картки, де записано слова. Їм потрібно відновити слова.

Лствк,    жрвл,    слвй,    шпк;
срк,        врн,        грбц,   снц;
пвн,      ндк,         кчк,      гск;
стрс,     пнгвн.

(Ластівка, журавель, соловей, шпак; сорока, ворона, горобець, синиця; півень, індик, качка, гуска; страус, пінгвін.)

Учитель. За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?(Діти визначають спільну ознаку для птахів, назви яких записано у кожному рядку.)                                                                                                       домашні,
перелітні,
зимуючі,
птахи, які не вміють літати.

Вивчення скоромовки

Чорно-білий чорногуз
У болото чорне вгруз. 

Гра «Загадкова скринька»

Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.

1 Скриньку не можна відкривати.

2. Її можна трусити.

3. Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.

Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.

 ІІІ. Підсумок зустрічі                                                                     Заохочення найактивніших учнів

Ранкова зустріч2

Тема: «У пташиному царстві»

Мета: учити учнів бачити позитивне в буденних справах, розширювати знання учнів з обраної теми, виховувати ціннісне ставлення до фольклорних творів.

       Хід ранкової зустрічі                                                                      (Діти сідають на подушечках на килимку)

 І. Організаційна частина

Привітання

Ми раді вітати

Артура, Артемка,

Тетянку, Христинку… (Діти перелічують імена усіх учнів класу.)

 Доброго ранку всім!

Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, й сестричці, і мамі, і тату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у нас на вустах.

(Діти висловлюють свої побажання на день. Учні обирають дитину дня. Протягом дня однокласники позитивно оцінюватимуть все хороше, що буде цією дитиною зроблено.)

 ІІ. Основна частина

Спостереження за погодою

(Доповідає метеоролог, діти роблять відмітки в календарі природи.)

- Які ознаки весни ви помітили вранці?

- Які птахи повернулися з теплих країв?

(Називання дня тижня, числа, місяця, пори року.)

Учитель. Чим особливе число 7?

(7 днів тижня, 7 кольорів у веселки, 7 нот, 7 чудес світу.)

 Учитель. У яких прислів’ях ужито це число? Поясніть їх значення.

Сім п'ятниць на тиждень.

Семеро одного не ждуть.

Один з сошкою, а семеро з ложкою.

Сім разів відміряй, а один раз відріж.

Краще один раз побачити, ніж сім разів почути.

Де сім господинь, там хата неметена.

 Інтерактивна вправа «Крісло автора»

Легенда «Чому лелека живе біля людей»                                                               

Не можна лелеку кривдити, бо це — людина. Він має добру, лагідну людську вдачу.                                                                                Було це дуже давно, у прадавні часи, ще тоді, коли на нашій землі плодилася різна звірина. Тоді розвелося у теплих водах багато всякого гаддя. От люди стали просити Бога, щоб позбавив землю від тієї погані. Послав Бог янгола на землю. Зібрав янгол гаддя у великий мішок, покликав дужого чоловіка і звелів віднести все те і висипати в море. І попередив чоловіка, щоб не розв’язував мішка і не дивився, що є в ньому, бо буде йому зле. Ніс, ніс той чоловік мішок до моря, не день, не місяць, а довго йшов. Дуже кортіло йому зазирнути всередину, та побоювався. І таки не витримав. Не встиг розв’язати мішок, як звідти ринули жаби, гадюки, черви...                                                                             І впало прокляття на того чоловіка: за непослух він став птахом - лелекою. Чорногузом, бузьком, буслом - по-різному стали люди його називати. Ходить ото він по болоту та дзьобом довжелезним визбирує гадюк, вужів, інше гаддя, аби не побільшало його на землі, аби не розповзалося межи людей. Має виловити всю погань на світі. Як те зробить, то знову стане людиною.               Коли ж бачить бузько, що й між людьми недобре, то стане нерухомо на одній нозі і плаче гірко. А як бачить добро між людьми, то калатає своїм дзьобом. То він так радіє.                              Відлітає лелека у далекі теплі краї і завжди знаходить дорогу в рідну оселю, приносить на своїх крилах весну людям. А який він добрий сім’янин! Як шанує свою подругу, допомагає їй. Він добрий батько, пильно доглядає своїх пташенят. Вірнішого подружжя, як лелеки, нема. Вони паруються раз і назавжди. Якщо одне з них гине, то друге живе далі самотньо.

Інтерактивна вправа «Павутинка»

Учитель. Чим корисні птахи?                                                                   (Діти розповідають, чим корисні птахи, учитель записує ці слова на дошці. У ході роботи утворюється зображення павутинки.) 06.09.2014-1-1-4 Заповнення таблиці06.09.2014-1-1-5

(Учитель демонструє зображення птахів, діти визначають, до якої групи можна віднести цих птахів. Підготовлені учні повідомляють додаткову інформацію.)

Складання чистомовки

Ди-ди-ди - йшли качата до …(води),
Иця-иця-иця - а назустріч їм …(лисиця).
Ити-ити-ити - та качат не треба…( вчити):
Юсь-юсь-юсь - вони з розбігу у воду - (плюсь)!

Гра «Виправ помилки Незнайки»

На дошці (на картках) записано слова- назви птахів із помилками. Учні знаходять ці помилки, виправляють їх, пояснюють правила їх написання.

Сениця, журавель, дятел, фламінго, лелека, стрежі, никтарниця, шпаки.

Вивчення вірша на пам'ять

 А МИ ШПАКІВНІ БУДУВАЛИ

А ми шпаківні будували...
Як розпускалися садки,
До нас весною завітали
Веселі наші співаки.

І ціле літо, ціле літо
Вони співали нам пісні.
Повиростали їхні діти,
Такі ж співучо-голосні.

Бойко Григорій

ІІІ. Підсумок зустрічі.

 Заохочення найактивніших учнів

 

Ранкова зустріч3

Тема: «У пташиному царстві»

Мета: учити учнів взаємної поваги та доброго ставлення одне до одного, обмінюватися думками, розширити знання учнів з обраної теми «У пташиному царстві», виховувати бережливе ставлення до птахів, природи.

Хід ранкової зустрічі

І. Організаційна частина

Привітання

Діти стоять у колі, вітаються хором.

Доброго ранку — травам росистим,

Доброго ранку — квітам барвистим,

Доброго ранку - сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

 Учитель. А зараз передайте тепло своїх долоньок одне одному.

(Діти по колу доторкуються одне до одного долоньками і посміхаються.)

Вправа «Комплімент»

ІІ. Основна частина

Спостереження за погодою

Доповідає «метеоролог», діти роблять позначки в календарі природи.

Учитель. Чому середа має таку назву? (Відповіді дітей.)

 Цікавинки числа «6»

(Відповіді дітей.)

Учитель. Які зміни в житті птахів ви помітили?

- Як змінилася поведінка свійських птахів навесні? (Відповіді дітей.)

 Інтерактивні вправи

 Вправа «Асоціативний кущ»

Учитель. Що дають нам птахи?

(Діти працюють у групах: роблять записи на аркуші паперу, презентують результати роботи.)

Птахи — друзі, рятівники садів, переносять насіння, створюють гарний настрій своїм щебетанням.

 Вправа «Крісло автора»

(Діти розповідають, що цікавого вони дізналися про птахів, які занесені до Червоної книги України. Записують назви цих птахів на аркуші папера.)

 Учитель. Що ми можемо зробити для збереження птахів?Слухання аудіозапису співу птахів.Відгадування голосів птахів.

06.09.2014-1-1-6

Перегляд відеороликів про лебедя-шипуна та пінгвінів                             (З диску «Велика енциклопедія Кирила та Мефодія».)

 Робота з прислів'ями

(Діти називають прислів'я.)

Де лелека водиться, там щастя родиться.

Де пташки — там гинуть комашки.

Не вчи солов'я співати, а орла літати.

Краще битися орлом,ніж жити зайцем.

Робота з фразеологізмами

(Учні пояснюють фразеологізми, в яких є назви птахів.)

Лягати спати з курми.

Кури не клюють.

Стріляний горобець.

Лебедина пісня.

Сорока на хвості принесла.

Перелітний птах.

Гра «Посели птахів у гнізда»

(На аркуші паперу — малюнки із зображенням гнізд птахів. Діти прикріплюють малюнки із зображенням птахів до тих гнізд, у яких вони живуть.)

 Повторення вірша «А МИ ШПАКІВНІ БУДУВАЛИ»

 Гра «Загадкова скринька»

У скриньці є шматочок сала.

Учитель. Яких птахів можна підгодувати цим несолоним продуктом взимку?

ІІІ. Підсумок зустрічі.  Заохочення найактивніших учнів

Ранкова зустріч4

      Тема:   «Дружба починається з …»

      Мета: проаналізувати з учнями етичні проблеми: з чого починається дружба і вміння  дружити, виховувати почуття поваги до друзів, товариськість.

   І Привітання.

      Привітайтесь один з одним так, наче ви не бачилися дуже довго і раді зустрітися.

      Об’єднайтесь в пару зі своїм класним другом і привітайтесь так, як зазвичай 

вітаєтесь з друзями.

  ІІ Ознайомлення з новинами.

        Ми починаємо новий цикл ранкових зустрічей, який називається «Ми і як ми дружимо». Наша сьогоднішня зустріч так і називається  Дружба починається з …

     Ми з’ясуємо, що потрібно для того, щоб стосунки стали дружніми.

  ІІІ Обмін інформацією.

Прочитайте вислів: Дружба — найнеобхідніше для життя, так як ніхто не побажає собі життя без друзів, навіть якщо б він мав усі інші блага. (Аристотель.)

– Як ви розумієте цей вислів?

– З чого починається дружба?

Учитель. Я вам розповім одну історію, а ви уважно послухайте, а потім ми з’ясуємо, чи є головні герої товаришами.

                                           

 

Два товариші

Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево й заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.Ведмідь підійшов до нього, обнюхав його лице та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється:                                                                                                   -Ну, що, - каже, - ведмідь тобі на вухо шептав?                                                      А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають.( Л. Толстой)

- Отже, чи можна цих хлопчиків назвати товаришами?  (Чому?)

Прочитайте вірш.

«Я до тебе усміхнусь і з тобою подружусь,                                        Усміхнися й ти в отвіт – ми з тобою цілий світ                                         Всі сміються навкруги: він, вона, воно, вони,                                              Бо усмішка всіх єднає, жити в дружбі помагає».

– Що ще починає дружні стосунки? (Посмішка)

– Дружба виникає  зі взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється в бажанні поділитися солодощами. Ви даєте собі раду в ситуації, коли треба розділити яблучко чи тістечко, і це цілком зрозуміло.

  ІV Групова робота.

  – Я впевнена, що у кожного із вас в класі є своя симпатія, свій, можливо, друг або є бажання з кимось подружитися. Ми це покажемо на плакаті «Друзі нашого класу».

Діти розфарбовують силуетний малюнок обличчя і прикріплюють його на плакат, де написано ім’я учня, з’єднуючи себе ниточкою зі своїм другом. Створюється колективний плакат.

 V Підсумок.– Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?– З чого починається дружба?                  

Ранкова зустріч5

   Тема : « Моя країна –квітучий диво-сад»

      Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах; розвивати пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного.

І. Привітання

 Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси 
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як  є - дорога, явори,
Усе моє - все зветься  … (Україна)

                                    Пісня про Україну  «Я малюю»

ІІ. Обмін інформацією

Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Адже на нашому славному історичному шляху були і могутня Київська держава Володимира Великого, Ярослава Мудрого, і перша християнська республіка в Європі – Запорізька Січ, і відчайдушний порив до свободи часів Івана Мазепи, і започаткування власної державності в Українській  Народній Республіці.Це імена славних звитяжців – героїв, які віддали своє життя за щастя народу: Байда Вишневецький, Петро Конашевич-Сагайдачний, Богдан Хмельницький,  Іван Мазепа, Устам Кармелюк та інші. Це діячі науки, культури і мистецтва,   які звеличили нашу державу своїм талантом: Тарас Шевченко, Леся Українка,  Іван Франко  та інші. Це видатні спортсмени, які своїми рекордами прославили Україну: брати Клички,  Яна Клочкова, Василь Вірастюк,  Андрій Шевченко та інші.

Календарна інформація

22 січня -День Соборності (день Злуки)

Українська мрія - єдність, свобода і незалежність. Основа державності, якої споконвіку намагалися позбавити цю прекрасну частину земель всі її так звані сусіди прикриваючись «високими» інтересами, час від часу набувала цілком ясні обриси. Так сталося і на початку 1918-го. У цей січневий місяць у запалі революційних змін була створена Українська Народна Республіка, відома як УНР. Більш того на тих територіях, які входили до складу колись потужної Австро-Угорської імперії, була утворена ЗУНР - Західноукраїнська Народна Республіка. Вже до кінця року, в грудні 1918-го у Фастові, з гарячим бажанням втілити українську мрію в реалії, лідерам цих двох держав вдалося підписати своєрідний поєднувальний договір. Цей договір увійшов в нашу сучасну історію як «Акт злуки» і 22-го січня 1919-го року він був публічно оприлюднений в Київській столиці на знаменитій Софійській площі.(Динамічна пауза  «Україно- ми твоя надія»)

ІІІ. Щоденні новини

22січня –іменини для  Антоніни, Захара, Павла, Петра, Філіпа

Народні прикмети січня:

  • Якщо січень холодний, то липень - сухий і спекотний; грибів не ждіть до осені.
  • Якщо січень сухий, морозяний, то буде сухе спекотне літо.

ІV. Групова робота

Вікторина «Моя Україна»

- Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

- Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)                                

- Державний Герб України – це... (Тризуб)

- Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

- Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

- Що означають кольори в українському прапорі?

 - Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

- На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)

- Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція)

- Яка мова в Україні є державною? (Українська)

- Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

- Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)

- Кого в родині називають берегинею? (Матусю)

- Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в   дорогу?    (Вишитий рушник)

- З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

- Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

- Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

- Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

Гра «Карлики і велетні»

Ця гра на увагу для молодших школярів. Грають 10—15 чоловік, будуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника.                                                                                     Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Хлоп'ята піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.                                     Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших.  

 V.Підсумок зустрічі                                                                            Письмо для себе.                                                                          Напишіть, що для вас  є Україна.  «Я –маленький українець»

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку