План - конспект виховного заходу на тему " Вибір є завжди, у кожного з нас "

Про матеріал

МЕТА:

Виховна – виховувати активну життєву позицію в молоді.

Навчальна – навчати школярів вести здоровий спосіб життя

Розвиваюча - розвивати в учнів позицію протидії всім небезпечним для здоров'я та життя явищам: наркотикам, алкоголю, палінню.

Перегляд файлу

 

 

 

 

План-конспект виховного заходу

 

НА ТЕМУ:

 

« Вибір є завжди, у кожного з нас »

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

вчитель біології та хімії

Гальченко Яна Станіславівна

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Вибір є завжди, у кожного з нас»

МЕТА:

Виховна – виховувати активну життєву позицію в молоді.

Навчальна – навчати школярів вести  здоровий спосіб життя

Розвиваюча - розвивати в учнів позицію   протидії  всім   небезпечним   для здоров’я  та життя явищам:  наркотикам,  алкоголю,  палінню.

ЗАВДАННЯ ЗАХОДУ:

1. формування основ здорового способу життя

2. формування ціннісного ставлення до власного здоров`я; переконання у необхідності вести здоровий спосіб життя

3. формувати позицію протидії всім негативним факторам , що впливають на здоров’я

4. зрозуміти, які  наслідки слідують в звязку недотримання здорового способу життя.

5. пояснити, що здоров’я це не тільки хороший фізичний стан, а ще й соціальний, психічний та емоційний

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Етична бесіда, вікторина

ОБЛАДНАННЯ І НАОЧНІСТЬ: Плакати з надписами

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

  1. Закопайло С.А. Компоненти здорового способу життя старшокласників // Фізичне виховання в школі.  - 2001. - №3. – С. 52-53. – 2002. - №1. – С. 54-55. 
  2. Класному керівнику. Виховні години: 8-9 класи / упоряд.: Л. Шелестова, Н.Чиренко, Н.Чернякова. – К.: Шкільний світ, 2011. – 128 с. – (Б-ка «Шкільного світу»).
  3. Копельчук Я.В. Виховання в учнівської молоді здорового способу життя // Наукові записки. Психолого-педагогічні науки. – Ніжин, 2002. – № 3. – С. 9293. 
  4. Шелестова Л. Виховна година // Класному керівнику : 1000 важливих дрібниць / упоряд.  Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К. : Шкільний світ, 2010. – С. 21-29.
  5. Шевчук О.А. Валеологія. Розробки уроків для 5-7 класів. Метод. посіб. для вчителів та учнів. – Рівне.: Ліста, 2001. -200с.

 

Рекомендована учням науково-популярна література і методичні джерела інформації:

  1. Олена Шевчук. Основи здоров’я. – К.: Видавництво «шкільний світ», 2007. -112 с.
  2. Навроцькі Г. Це треба знати всім: Навч. посіб. – К.: Дошкільник. 1998. 224 с
  3. Вибирай сам: бути здоровим чи курити… Фонд «Здоров’я для всіх» - К., 2002. – 32с.
  4. Андрєєв Ю.А. «Три кити здоров'я», Вид-во «РЕСПЕКС», Санкт-Петербург, 1994 р.,-382 с

Попередня підготовка: пошук інформації, підготовка карток, планування, залучення учнів  до проведення заходу.

 

Хід виховного заходу

І. Вступна частина:

Тільки дуже втомлена від життя, скривджена долею людина може відмовитися від можливості прожити 100 і більш років, залишаючись при цьому здоровою і енергійною. Однак така можливість надається деяким. І справа тут не стільки в генетичній схильності, скільки в бажанні людини стати довгожителем.Фахівці стверджують, що резерви людського організму використовуються людьми слабко, і тривалість життя вже сьогодні може бути істотно збільшена. Цифри називаються різні: 120, 150, 400 і більш років, аж до необмеженого довголіття. Напевно багато хто чув про людину по імені Поль Брег. Він був ентузіастом і пропагандистом здорового способу життя. Брег трагічно загинув, катаючи на дошці по океанічних хвилях, у віці 95 років. До самої смерті він був абсолютно здоровий. Відзначимо, що ентузіастам здорового способу життя в минулому були не доступні багато сучасних засобів, що збільшують тривалість життя. Тому люди, що живуть наприкінці 20-го століття, а тим більше ті, котрі будуть жити в 21-ом, зможуть домогтися набагато більших успіхів.

ІІ. Основна частина:

 Слово вчителя.

— Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі  сучасності – здоровому способу життя. Давайте поміркуємо, на яких засадах формулюється здоровий спосіб життя?

2. „Мозковий штурм”. Складові здорового способу життя. . Учні називають складові здорового способу життя (учитель записує їх на дошці). Це можуть бути:

1) відмова від куріння;

2) відмова від алкогольних напоїв;

3) відмова від наркотиків;

4) заняття фізичною культурою та спортом;

4) відсутність будь-яких захворювань;

6) здорове харчування.

Учні можуть назвати ще і відмову від лихослів’я як складової морального здоров’я.

Далі вчитель нагадує учням, що наше здоров’я залежить від таких основних чинників (виписує твердження на дошці):

  • спадковість –20%;
  • рівень медицини – 10%;
  • екологія – 20%;
  • спосіб життя – 50%.

 Учнівські повідомлення.

Куріння

Куріння тютюну – одна з „молодих” шкідливих звичок, яка має майже 500-літню історію, і початок їй було покладено відкриттям Колумб Америки. Після захоплення тютюном, що ніби стимулює сон, знімає втому, заспокоює, людство побачило серйозні негативні наслідки, з спостерігалися внаслідок його систематичне вживання. Так, нікотин, що міститься в тютюні впливає на настрій курця і викликає оман відчуття певного благополуччя і спокою. Але тільки на початковій стадії вживання. Доведено, що систематичне куріння у підлітковому віці дуже шкідливо впливає на розвиток організму. Зокрема гальмується процес статевого дозрівання, уповільнюється ріст, погіршується розвиток груді: клітки та м’язів, шкіра втрачає свою еластичне з’являються зморшки. Внаслідок куріння у багатьох молодих людей постійно болить голова і послаблюється пам’ять, знижується концентрація уваги, порушуються сон та апетит.

Алкоголь

Важко переконати людину в тому, що вживання алкоголю небезпечне, на тлі існуючих численних тверджень про його нібито тонізуючу дію.Чи не тому 28000 з 100000 українців вкорочують собі вік? Так. Алкоголізм – це хвороба. Зрозуміло, що вживання спиртних напоїв і зловживання ними ще не хвороба. Однак це той шлях, що може призвести до хвороби. Найчастіше на нього стають люди, що легко попадають під вплив „авторитетів”, молоді люди з слабкими нервами, ті, хто конфліктує зі своєю сім’єю чи суспільними нормами, Іноді основним мотивом спробувати алкогольні напої стає цікавість, але частіше причина саме в складних, неприємних відносинах, що склались в колі друзів чи в сім’ї. Дуже небезпечне бажання молодих людей пити заради підтримки компанії, створення гарного настрою, або для того, щоб бути схожим на дорослих.

Людині, яка вживає алкоголь, здається, що його невелика доза притупляє неприємні відчуття, знімає втому. Виникає уявне відчуття благополуччя і звільнення від турбот і тривог, поліпшується самопочуття. На жаль, захоплення малими дозами, рано чи пізно призводить до систематичного вживання алкоголю. Поступово справа доходить до алкоголізму, а це найпростіший шлях до деградації особистості.

Наркотики

Наркоманія – це справжнє лихо у всіх країнах світу. Наркотики стали причиною передчасної смерті багатьох людей. У цей вир втягуються юначки, дівчата і навіть діти.Наркотики – це речовини, які завдають величезну  шкоду як окремій особистості, так і суспільству в цілому. Наркотики можна розділити на легалізовані і не легалізовані. Легалізовані наркотики: тютюн, алкогольні напої, ліки, кава, чай, засоби побутової хімії, рослини тощо .Нелегалізовані наркотики – коноплі, героїн, кокаїн та інші, занесені до міжнародного переліку заборонених психотропних речовин.Всі   наркотики   характеризуються   руйнівним   впливом   на   фізичний   та психічний стан здоров’я підлітків і їхню соціальну поведінку. Трагедія полягає в тому, що для деяких людей (особливо молодих) навіть одноразового вживання наркотику може бути достатньо, щоб опинитися у полоні наркотичної залежності

Наркотики – це страшно! Зроби свій вибір.

4. Виготовлення плакату „Здоровий спосіб життя”.

Учитель поділяє клас на чотири групи (команди). Принцип розподілу може бути будь-який (за кольором очей, за захопленнями тощо). Створені команди придумують собі назви (бажано, щоб вони відповідали темі виховного заходу).Також обирається  „лічильник” – учень, який підраховуватиме  бали,  що
зароблять команди.Учитель дає завдання командам: за 5-10 хвилин намалювати плакат, який пропагує  здоровий  спосіб  життя.  Головні  вимоги  до  плакату:  яскравість, образність,   запам’ятовуваність,   інформативність,   оригінальність.   Саме   ці критерії і визначатимуть найкращий плакат, за який команда-переможниця одержує 10 ігрових монет, а інші команди – по 5 ігрових монет. Ці плакати вивішуються в класі. Поки команди малюють, може звучати музика. Як тільки мелодія припиняється, команди повинні здати свої малюнки. Потім обирається найкращий плакат.

Інтелектуальна гра „Що? Де? Коли?”

Гра проходить 10 – 15 хвилин. Звучить тиха музика. Вчитель читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда одержує одну ігрову монету. Набрані бали додаються до балів, зароблених командами під час конкурсу плакатів (за цим стежить „лічильник”). Запитання для гри:

  1.   Назвіть батьківщину тютюну. (Америка.)
  2.               Як і коли тютюн потрапив до Європи? (У XV ст.  після відкриття
    Америки Колумбом, який і завіз його до Європи.)
  3.   Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців скорочується в середньому на 17 років. (Життя.)
  4.   Як   називається   процес   формування   наркотичної   залежності   через поступове збільшення дози наркотичної речовини? (Звикання.)
  5.   Велика червона квітка, з листків і стебел якої отримують дуже сильний
    наркотик, а насіння якої вживається в їжу. (Мак.)
  6.   Одна з головних складових тютюну. Дуже небезпечна отрута, від однієї
    краплі якої гине кінь. (Нікотин.)
  7.   Як стародавні греки називали людину, що страждає на заціпеніння?
    (Наркоманом, від грецької паrке – заціпеніти, mania потяг.)
  8.   На думку А. П. Чехова, горілка, хоч і біла, робить червоним ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)
  9.   Халдфан  Маєр,   колишній  директор  Усесвітньої організації  охорони здоров’я, вважає, що це – найпоширеніша із причин різних захворювань, якої можна запобігти. Що це? (Паління.)
  10. Смертельна   хвороба   печінки,   яка   виникає,   як   правило,   у   процесі
    зловживання алкогольними напоями. (Цироз.)
  11. А. П. Чехов говорив: „Цілувати жінку, яка палить, все одно, що...”. Продовжте його вислів. (... Цілувати попільничку.)
  12. Що, відповідно до однієї народної китайської мудрості, приносить сто печалей і одну радість? (Алкогольні напої.)
  13. Діяльність спеціалістів спрямована на зміну поведінки, що, в свою чергу,
    може   знизити   бажання   палити,   вживати   алкоголь   чи   наркотики.
    (Профілактика.)
  14. Дуже важливий, внутрішній орган, який більше за інші потерпає від
    паління. (Легені.)
  15. Набутий синдром, який викликається вірусом імунодефіциту людини.
    (СНІД.)
  16. Смертельна хвороба дихальних шляхів, яка серед курців зустрічається в
    30 разів частіше, ніж серед тих, хто не палить. (Рак.)
  17. Що сьогодні є об’єктом загального осуду за кордоном і причиною того,
    що тих, хто зловживає цим, не беруть на роботу до деяких організацій?
    (Паління.)
  18. Зловживання лікарськими препаратами, продуктами побутової хімії з метою одурманю вальної дії на організм. Веде до ураження серця, легенів, нирок, пепінки, мозку та інших органів. (Токсикоманія.)

Після гри підбиваються підсумки, підраховуються отримані монети.

 

 

ІІІ. Заключна частина:

Слово вчителя

Здоровий спосіб життя – це вибір кожної людини , потрібно берегти своє здоров’я, адже це найцінніший наш скарб! Якщо не дотримуватись основ здорового способу життя можуть бути страшні наслідки, зокрема:

 

  • Експериментами встановлено, що у 70% мишей, які вдихали тютюновий дим, розвинулися злоякісні пухлини легенів.
  • В Англії, де палять майже 75% чоловіків, рак легенів зареєстровано навіть у собак, господарі яких не розлучалися з цигаркою.
  • 95    із    100   хворих   на   туберкульоз   перед   початком   захворювання палили.

Проаналізувавши інформацію, друзі знову пішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь. Мудрець пояснив:

  • Ви будете завжди молодими, бо курці, як правило, помирають раніше, ніж ті, хто не палить.
  • Вас не обкрадуть злодії, бо курці постійно кашляють і злодії побояться залізти у будинок, коли почують, що вдома хтось є.
  • Вас не покусають собаки, бо у курців розвивається кульгавість унаслідок недостатнього постачання кінцівок киснем, який переноситься кров’ю, тому їм часто доводиться ходити з ціпком. А собаки, як відомо, бояться людей, в руках у яких ціпок.

Друзі зробили свій вибір. Як ви гадаєте, який? А що обираєте ви? (Відповіді учнів.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Волков Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
45620
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку