Конспект 1 клас "Написання малих букв "і" та "ї" та поєднань з ними " за прописами "Росток" 2 частина

Про матеріал

Конспект 1 клас "Написання малих букв "і" та "ї" та поєднань з ними " за прописами "Росток" 2 частина. Сторінка 5-7. Чарівна подорож по лісу зі звірятками.

Перегляд файлу

Тема. Написання малих букв і, ї та поєднань з ними.

Мета:

Дидактична: навчити дітей правильному написанню малих букв і, ї та поєднань з ними

Розвивальна: розвивати навички письма, вміння правильно тримати ручку.

Виховна: виховувати старанність, працьовитість, любов до природи

 формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; загальнокультурна компетентність.

Обладнання: мультимедійна презентація, прописи «Росток» 2 частина.

Презентація:

Клас: 1

Хід уроку

  1. Організаційна частина. Нервово-психологічна підготовка.  Знайомство.

1.Привітання.

 

Ми з вами в казку помандруєм, 

цікаве там побачимо, почуєм

і навіть трішки почаклуєм,

а хто старанно буде працювати 

того ще й приз буде чекати !

 

II. Актуалізація опорних знань

-         Сьогодні ми будемо мандрувати лісом. Багато чого ми сьогодні дізнаємось. Тож не будемо гаяти часу та вирушаємо у цікаву мандрівку.

-         Діти, подивіться на цей малюнок. Знайомі вам ці букви? (В.Д.)

 

-         Так, це букви і,ї, и та ш. Зверніть увагу на букви і та ї.  Сьогодні ми будемо вивчати їх правильне написання. Послухайте віршик:

-         «І» без «Ї» не ступить кроку,
Поміж ними  свар нема,
«І» до «Ї»  моргає оком,
«Ї» у відповідь – двома.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Знайти схожі та відмінні риси.

-         Діти, нам по дорозі зустрівся Лісовичок. Він дуже засмучений бо не може знайти відмінні риси між буквами. Допоможемо йому? (В.Д.)

-         Подивіться уважно на малюнок. Яка написана буква на першій та другій строці? (В.Д.) Буква «і» та «ї», правильно!

  • Чим прописні букви відрізняються від друкованих? (У них не пряма лінія, а похила пряма, є гачок).
  • А чим вони схожі? (Крапками).
  • Які у них відмінні риси? (Прописні літери заокруглені, на відміну від друкованих, також у них є таких хвостик у вигляді гачка. У них немає таких гострих кутів).
  • Навіщо потрібен гачок? (Гачок потрібен для того, щоб зручно було з’єднувати букви між собою).

-         Лісовичок дуже радий, що ми йому допомогли, тепер ви теж знаєте, чим друковані букви, відрізняються від прописних. Йдемо по лісу далі.

 

  1. Наведення букв

-Діти, тепер розгортаємо прописи на стор.6. Бачите таку домівку?

 

 

Ми довго шли по стежинці в лісі і натрапили на домівку.

Діти, тепер розгортаємо прописи на стор.6.

-         В ньому живе Вовк. Бачите його в верхньому кутку? Вовк хоче разом з нами навчитися писати букви. Допоможемо йому?

-         Подивіться уважно на малюнок. Вам треба обвести по тоненьким лініям букви. Будьте уважні ми наводимо тільки і та ї, інші букви не чіпаємо!

  • Скажіть, де заховалась буква «І»? На що вона схоже? (На краплі дощу, вірно. Також вона є на дереві, під буквою й)
  • А яка буква заховалась в кущах? (Ї)

-         Беремо свої олівці. І  кольоровими або простим олівцями наводимо ці тоненькі літери, які ми щойно знайшли.

 

(Вчитель показує дітям, як це виглядає на екрані, коментуючи: Сидімо рівно, не забувайте нахиляти свій зошит. Тримаємо спину рівненько. Охайно обводьте букви. Тримайте олівці правильно: між великим та вказівним пальчиками. Не нахиляйтесь надто близько до зошита. Якщо все зробили - покажіть олівчик,  і т.д.)

-         Молодці. Вовк дуже пишається нами, але нам вже пора йти далі.

 

  1. Гра «Фантазія» Прописи стор. 6.

 

-         Діти, ми вийшли на галявину з квітами. А на цій галявині багато букв.

-         Діти, погляньте на наступну вправу, яка знаходиться нижче. 

-         Нам треба пофантазувати та перетворити букви І та Ї у малюнки. Наприклад буква «Ї» схоже мені на парасольку (зонтик), тому я намалюю її, а буква «І» на свічку.

(Вчитель показує на своєму прикладі як робити завдання,коментуючи)

(Приклад)

 

Всі виконали це завдання? Молодці йдемо далі по стежинці!

 

  1.      Правильне написання букв.
    1.            

-         Дивіться, до нас прилетіла гостя. Тітонька Сова. Вона прилетіла до нас, щоб навчити правильно писати ці букви. Подивіться вниз сторінки.

-         Що ми перше пишемо в цих буквах крапки чи прямо похилу з гачком? (Пряму похилу з гачком)

-         Ми починаємо писати зверху чи знизу? (З верху)

-         Доводимо гачок до середини робочої лінії чи ні? (Доводимо до середини, бо нам потім треба з’єднати з іншими буквами).

-         Чи можемо ми ставити крапки будь де або тільки на прямою похилою? (Тільки над прямою похилою)

-         Які звки позначає буква «Ї» (М’який приголосний [й], та голосний [і])

-         Молодці!

Методичні рекомендації на тему "Процес інтеграції математики в інші науки"Серія уроків з української мови, 1 клас (Перший тиждень навчання «Я школяр»)

 

 

4.2. Пояснення вчителя  Нагадуємо правила під час письма

-. Молодці! Ви все правильно відповіли. Починаємо писати коротку пряму похилу лінію від верхньої рядкової лінії, ведемо в напрямку до нижнього рядкової, не доводячи до неї, плавно заокруглюємо праворуч, торкаючись її, закінчуємо писати на середині робочого рядка. Потім ставимо дві крапки трохи вище верхньої рядкової лінії над прямою похилою по обидві сторони першого елемента. Рахунок: 1 – і – 2 – 3.

 

4.3. Писання учнями букви в повітрі з орієнтацією на показ учителя 

- Спробуйте написати маленьку букву«І» у повітрі за мною.

- Молодці! У вас все правально виходить!

- А тепер візьміть олівець ось так (вчитель показує як правильно тримати олівець) і прописуємо олівцем в повітрі букву «Ї».

 

-          

 

  1.      Фізхвилинка

-         Перед тим як продовжити нашу подорож, Тигр хочу, щоб ми трішки відпочили та порухались.

https://www.youtube.com/watch?v=OkVC5K6yIdQ&ab_channel=CreativeTeacher

-         Молодці. Кажемо Тигру «До побачення» та прямуємо далі.

 

4.4. Прописи

- Тітонька Сова дуже вдячна нам за таку працю і пропонує написати ці букви в зошиті. Перегортаємо сторінку. Прописуємо букви. Звертайте увагу на нахил букв.

-         Діти наведіть букви з верхньої рядкової до нижньої рядкової…

-         Діти, наведіть букви за пунктиром…

-         Не забувайте, зо відстань від букв повинна бути 1 інтервал.

-         Не забувайте доводити гачок до середини рядка…

 

-         Всі написали? Молодці!

 

4.5. Виправляння помилок.

- Опускаємо наші очі нижче і знаходимо білочку. А ось до нас прибігли Білочка. Вона теж прописала букви як ми, але у неї не всі літери вийшли правильними. Беріть червоний олівець та разом будемо виправляти її помилки.  Які літери вона написала неправильно?

-Молодці! Білочка вдячна нам за виправляння її помилок.

 

Тепер повертаємось до вправи вище.

- Візьміть олівці в руки і пишемо в повітрі з’єднання букв.

-Зараз ми будемо прописувати з’єднання букв.

- Тепер прописуємо в прописах.  Пишемо від першої рядкової , ведемо в напрямку до нижнього рядкової, не доводячи до неї, плавно заокруглюємо праворуч, торкаючись її, ведемо до верхньої рядкової Тут верхнє з’єднання.. Прописуємо ще одну букву ї та пишемо гачок. Не забувайте доводити до середини рядка це важливо.

 

IV. Рефлексія.

-         Мені дуже сподобався урок з вами, тому я намалюю сонечку усмішку. А вам сподобався урок?

-         Якщо вам сподобалась наша подорож, ущипніть себе за щічки.

-         Якщо ні покажіть пальчик вниз.

-         Дякую за ваші відповіді!

 

VII. Підсумок уроку.

- Ось і закінчилася наша  незвичайна мандрівка до лісу. Заплющіть  оченята і ще раз пригадаємо і побачимо всю красу розквітаючого весняного лісу . Ми зустріли лісових мешканців та допомогли їм. Також ми навчилися гарно писати букви і та ї.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ledovskaya Ekaterina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку