Конспект бінарно інтегрованого уроку з літературного читання і трудового навчання в 4 класі. Тема: В.О.Сухомлинський «Дівчинка і ромашка». Виготовлення штучних квітів обꞌємної фо

Про матеріал

В даній розробці дуже гарно поєднано два предмети: літературне читання і трудове навчання. На уроці діти працювали із задоволенням, їм було дуже цікаво.

Перегляд файлу

Конспект бінарно інтегрованого уроку з літературного читання і трудового навчання в 4 класі.

Тема: В.О.Сухомлинський  «Дівчинка і ромашка». Виготовлення  штучних квітів обꞌємної форми «Ромашка»

 Інтеграція освітніх галузей «літературне читання», «трудове навчання».
Мета уроку:

  • з літературного читання:
    закріпити знання учнів  про  творчість  дитячого  письменника  В.О.Сухомлинського, викликати  цікавість  до  його  творів; розвивати  навички  роботи  з  текстом, уміння  аргументувати  власну  думку; формувати  рефлексивну  компетентність  учнів, асоціативне  мислення, зв`язне  мовлення; виховувати  любов  і  пошану  до  збереження  навколишнього середовища,вміння турбуватися про ближніх, розвивати  естетичне  сприйняття  світу.
  • з трудового навчання:

ознайомити учнів з матеріалами,інструментами та пристосування для виготовлення штучних квітів; сформувати уявлення про послідовність виготовлення квітів; вчити виготовляти «ромашку» обꞌємної форми; розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до навколишнього середовища.

Матеріал до уроку: портрет  письменника, текст казки, ілюстрації до твору; гофрований кольоровий папір, ножиці,нитки жовтого кольору, пензлик, клей, серветка для рук, ілюстрації ромашки, послідовність виготовлення ромашки.

          Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, бінарно інтегрований, 

Хід роботи

 

І. Організація класу

Добрий день, шановні діти,

Потихеньку всім сидіти!

Ми сюди прийшли навчитися,

Не лінитися, а трудитися.

Працюємо старанно,

Слухаємо уважно!

Вступне слово учителя.

  • Сьогодні наш урок, не такий, як звичайний. Тому, що він буде поєднувати в собі два предмета: літературне читання та трудове навчання. Ми будемо не тільки   читати   твори,   удосконалювати   навички   виразного читання, а й виконуватимемо творче завдання з трудового навчання.

ІІ. Підготовка  до  сприйняття  навчальної  теми

1.Мовленєва розминка.    

- Прочитайте слова, змініть у словах один або два звуки так, щоб утворилось нове слово. 
Лис- ( лось, ліс ); вага- ( нога,вата); рулет- ( букет, буфет);пічка-(нічка,річка). 
Нора- гора- (кора); сир- тир- (мир); 
Галка- гілка- (голка); зірка-дірка-(нірка). 
2. Гра «Хто складе швидше?»

Учні одержують картки із буквами і складами з яких складаються слова.

Мꞌя, та, пірꞌ, я, здо ,ро ,вꞌя,  зі, бꞌю, вꞌя, за, ти, сімꞌ, я,  со, ло, вꞌї.

3. Логічна вправа «Додай слово»

Волошка, ромашка, конвалія, чорнобривці – це ….

ІІІ. Повідомлення  теми  й  мети  уроку

Слово вчителя.

   На сьогоднішньому уроці я вам пропоную пригадати літо і уявити, що ми знаходимося на лузі. І постарайтеся свої спогади використати з користю.Тема  нашого  уроку  , мої  маленькі  читачі,  незвичайна історія «Дівчинка і ромашка» В.О.Сухомлинського. Ми  пригадаємо  біографію  чудового  дитячого  письменника і педагога , ознайомимося з його  твором, проаналізуємо  зміст  казки, покращимо  навички  виразного  читання, зрозуміємо, як  важливо  зберігати  і  шанувати  природу, яка оточує нас. Ознайомимося з виготовленням штучних квітів обꞌємної форми; будемо створювати «ромашку».

-  Що візьмемо на урок? Прочитаймо.

· усмішку

· увагу

· активність

· гарний настрій

Протягом уроку працюємо  за таким девізом: 

Виразно читаємо,

Чітко слова промовляємо,

Мову свою розвиваємо.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Мікрофон»

- Який текст можна назвати літературною казкою?

- Чим казка відрізняється від інших жанрів літератури?

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Яке добро можуть робити діти вашого віку?

- А для кого можна робити добро?

- Чи важко людині жити без сімꞌї, друзів?

-  Розібратися з цими запитання нам допоможе казка В.О.Сухомлинського «Дівчинка і Ромашка».

3. Вікторина «В.О.Сухомлинський і його життєвий шлях»

  1. Коли народився письменник?  ( 28 вересня 1918р.)
  2. Де народився? (В селі Василівка на Кіровоградщині)
  3. В якій сімꞌї? (В бідній сімꞌї)
  4. Коли почав працювати? (Ще в шкільні роки, помічником вихователя)
  5. Де навчався? (Кременчуцькому педінституті)
  6. Коли почав працювати вчителем? (У 18 років)
  7. В якому віці став директором Павлинської школи? (30р.)
  8. Кому писав свої твори і про що? (Для дітей і про дітей)
  9. Які твори В.О. Сухомлинського ви читали? («Восени пахне яблуками»,

«Не загубив, а знайшов», «Не забувай про джерело», «Кінь утік» і інші.

  1.  Коли помер великий письменник, педагог і наставник? (« 2 вересня 1970р.)
  2. Скільки років прожив В.О.Сухомлинський? (52 роки)
  • Молодці, діти! Активні учасники отримають гарні оцінки. Оцінювання дітей.

4. Читання тексту.

Читання казки вчителем.

-Про який добрий вчинок розповідається у казці?

5. Словникова робота

Учні читають «луною» за вчителем.

Галявині                         прислухалась                               відкинула

Потрапила                        розкриває                                   розпрямившись

Щоранку                         гніту                                             нічиєю

6.Повторне читання казки

7. Розуміння прочиного.

Бесіда.

- Чому цей текст ми відносимо до жанру казки?

- Назвіть дійових осіб казки?

- Чи змогла рости ромашка якби її не визволили з-під камꞌяного гніту дівчинка?

- Що зробила дівчинка для ромашки?

- Чи добре якщо хтось комусь потрібен?

- Чого вчить ця казка?

- То як ми можемо відповісти на запитання, які були поставлені?

Оцінювання дітей

8.Фізкультхвилинка

Лі-лі-лі — українці ми малі,

Працювали, потомились,

Відпочити захотілось.

Руки вгору підняли,

Трохи ними потрясли.

Нахилились вліво-вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов почали

VІ. Виконання завдання з трудового навчання.

1.Слово вчителя.

Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Людина, яка знаходиться в єдності з природою, відчуває її та милується її творіннями, перебуває в особливому стані душевного спокою, гармонії. Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Щоб зупинити цю «прекрасну мить», люди й почали виготовляти штучні квіти з різноманітних матеріалів.

2.. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя

Учитель проводить пояснення  за ілюстраціями. 

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

Правила користування ножицями

1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями або ножицями з послабленим шарнірним з’єднанням.

4. Не тримайте ножиці лезом угору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони працюють.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

VІІ.  ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

VІІІ.  ВИСТАВКА  РОБІТ УЧНІВ

ХІ. Підсумок уроку.

1.Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення…»

- Сьогодні  я  дізнався

- було  цікаво

- було  важко

- я  виконував  завдання…

- я  зрозумів, що

- тепер  я  можу…

- я  відчув, що

- я навчився…

- у мене  вийшло

- я  зумів

- я  спробую

- мене  здивувало…

- мені  захотілось…

Слово вчителя

  • Наш урок завершується. Я хочу, щоб  у вас у житті все було  добре. Відкривайте свої  серця людям,  які потребують  вашої  допомоги, будьте  милосердні, добрі, відкриті.

І про цей урок у вас залишиться Ромашка, яка буде нагадувати, що кожному потрібний друг, що все на нашій планеті Земля комусь потрібне.

Х. Домашнє завдання.

Навчитися читати в особах казку В.О.Сухомлинського. Намалювати ілюстрацію до казки.

docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
1824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку