Конспект бінарного уроку з інформатики та природи в початкових класах

Про матеріал

На даному уроці учні закріплять вміння створювати та змінювати прості зображення та створювати зображення з геометричних фігур у вигляді цікавих завдань( створення емблем,) пригадають навички складання лінійних алгоритмів, та пошуку помилок в готових алгоритмах. Природничий матеріал уроку виховує дбайливе відношення до навколишньої природи.,прививає екологічні навички поводження при надзвичайних ситуаціях; розвиває екологічне мислення, навички самостійного пошуку знань, творчого підходу до розв'язання екологічних проблем України і даного регіону.

Перегляд файлу

Тема уроку інформатики: Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур.

 Мета: створювати та змінювати прості зображення та створювати зображення з геометричних фігур Доповнювати  малюнок написом; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

 

Тема уроку  з природознавства: «Екологічна безпека ».

Мета: виховувати дбайливе відношення до навколишньої природи., екологічні навички поводження при надзвичайних ситуаціях; розвивати екологічне мислення, навички самостійного пошуку знань, творчого підходу до розв'язання екологічних проблем України,

 

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

- Доброго дня, діти! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок-а урок . який проведуть для вас 2 вчителі-урок  природознавства з інформатикою. І тема нашого уроку  «Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур. Екологічна безпека Землі».

 

2. Актуалізація знань.

- Як ви розумієте слово «екологія»? (наука)

-Де ми його чуємо?

-Чи стосується воно нашої планети, держави, нашого краю?

- Які проблеми називаються екологічними?

- Перечисліть  екологічні проблеми нашого краю?

- Сьогодні на уроці ми й будемо обговорювати з вами екологічні проблеми, шукати шляхи вирішення деяких з них, поговоримо про правила поведінки на природі.

-  А зараз давайте поглянемо . якою прекрасною є наша Земля.

Показ слайдів з коментарем (діти працюють з програмою Power Point) – постановка проблемних запитань (презентація додається)

Слайд 1. багато курортів і бази відпочинку розташовуються  саме в горах- чому?( Чисте гірське повітря має цілющі властивості)

Слайд 2.Чому ліс називають легенями  нашої планети? ( Дерева виробляють кисень)

Слайд 3. Чому в містах висаджують велику кількість дерев, чагарників і квітів(Для покращення повітря)

Слайд із усіма фото.

- Чи згодні ви з тим, що наша планета гарна? (так)

- Ми повинні зберегти цю красу для тих, хто буде жити після нас.

Вчитель інформатики: Ми з вами знаходимося в кабінеті IКТ, де зберігаються всі знання про нашу планету Земля.

( Актуалізація знань-у формі бесіди)

-А де саме ми можемо знайти ці відомості?

- За допомогою яких пристроїв ми можемо отримати знання про нашу планету у різних форматах-текстовому, графічному, відео…?

 

 Дивлячись на знімки нашої планети, ми помітили, що здалеку вона дуже гарна. Але при ближчому розгляді ми побачимо й тривожні факти.

Показ презентації з коментуванням і відповідями учнів на поставлені проблемні питання(презентація додається)

 

Слайд 1.  Чому кити  викидаються на берег  (внаслідок забруднення моря ) Чим і хто забруднює море?(побутові , хімічні та ін.. відходи виробництва,)

Слайд 2. Чому покриті нафтою водойми називають екологічними катастрофами? Як це відбувається? – (наслідки аварій на нафтопроводі. екологічні катастрофи на воді- у воді гине все живе від браку кисню)

Слайд3.  Як шкодять навколишньому середовищу вихлопні гази автомобілів? (забруднюють повітря, яким ми дихаємо)

Слайд 4. До чого може привести знищення лісів? ( до висихання й погіршення якості ґрунту, зміни клімату. На місці лісів з'являться сухі степи й пустелі )

Слайд 5, 6. Чим загрожує нам сміття й побутові відходи ? (вони дуже швидко накопичуються, але дуже повільно розкладаються, а якщо спалювати сміття, те це погано для повітря, яким дихають  люди)

Слайд 7. Виїжджаючи відпочивати на природу, люди часто не піклуються про те, що залишається після них на місці відпочинку. Як це шкодить нашій планеті? (забруднює навколишнє середовище)

Слайд 8.  Чим небезпечні лісові пожежі? ( У пожежах гине усе живе. Багато років треба, щоб гар знову покрився зеленим килимом. )

Слайд із усіма фото:

-Діти, вам сподобалося те, що ви побачили?

Давайте з вами переглянемо дуже популярний в Інтернеті відеоролик про майбутнє нашої планети і кожного з нас. Якщо ми  і надалі безвідповідально ставитимемося до навколишнього середовища( https://www.youtube.com/watch?v=8NUjHKwxZ6w)

Тому сьогодні на уроці ми будемо здійснювати екологічну експедицію, у якій намагатимемося покращити екологічну безпеку нашого краю, розв’язуючи різноманітні цікаві завдання .

 

Інструктаж:

- Учні поділяються на 2 команди

- На проходження кожного етапу приділяється 3 хвилини, за вдало пройдений етап команда одержує бали, які в кінці уроку стануть вашою винагородою.

- Перехід від одного етапу до іншого здійснюється по сигналу (демонструє звуковий сигнал).

5. Вирішення проблемної ситуації (проходження по маршруті).

 

Етап І

У затоці відбулася екологічна катастрофа. Корабель, що перевозить нафту, одержав пробоїну. Нафта розлилася по поверхні води. Риби задихаються. Що робити?

Запишіть свій варіант рішення цієї проблеми. Озвучте їх.

 

Етап ІІ

Зібравши пазли, ви довідаєтеся, який звір живе в нашому лісі.( білка, заєць)

 

Етап ІІІ

Добровольці нашого краю  збираються відкрити місцевий живий куточок. Для реклами їм потрібні емблеми. Допоможіть їх створити у  графічного редакторі Paint . Учитель інформатики пригадує разом з учнями як створювати об’єкти у графічному редакторі з готових елементів та геометричних фігур і написів. ( файл з завданням додається)

 

Етап IV ( завдання в графічного редакторі Paint  встановити відповідність) (  файл  з завданням додається)

 

Складіть алгоритм виготовлення керамічної плитки з непотрібних скляних виробів.

  1. Зібрати скляні пляшки.
  2. Зібрати інші вироби зі скла.
  3. Занурити зібрані скляні вироби в машину.
  4. Відвезти вантаж на завод.
  5. Роздрібнити на заводі стекло на шматочки.
  6. Змішати скляні шматочки із глиною.
  7. Виготовити керамічну плитку із суміші скла й глини.

 

Складіть алгоритм очищення води від домішок. 

  1. Взяти пластикову пляшку.
  2. Відрізати горлечко пляшки таким чином, щоб вийшла лійка.
  3. Вставити «лійку» горлечком униз, у частину пляшки, що залишилася.
  4. Покласти в лійку матеріал  (вату, хустку), що затримує великі частки.
  5. Пропустити воду через лійку з фільтром.
  6. Прокип'ятити отриману воду.

 

Знайдіть і виправте помилки в алгоритмі походу в ліс.

  1. Взяти продукти, компас, магнітофон.
  2. Включити в лісі голосну музику.
  3. Якщо по дорозі в лісі попадеться їстівний гриб, то зрізати його або вирити із землі.
  4. Якщо зустрінеться незнайомий гриб, то збити його ціпком.
  5. Для відпочинку швидко наламати гілок і розпалити багаття.
  6. Заварити чай і перекусити.
  7. Викинути сміття, що залишилося, у кущі.
  8. Залишити палаюче багаття підморгувати тобі на прощання.
  9. Продовжити шлях.

 

Після останнього етапу групи повертаються на свої місця.

 

  1. Обговорення отриманих результатів.

 

- А зараз групи розкажуть про те, що вони робили, які завдання виконували.

- А які екологічні проблеми виникають на Землі? (відповіді)

- Чому ми навчилися сьогодні на уроці? (відповіді)

 

7.  Підведення підсумків.

- Ми сподіваємося, що ваша робота по збереженню планети буде тривати, і даруємо кожній команді паросток майбутньої квітки.

- Ми впевнені, що із цих листиків ви виростете чудові фіалки.

- Спасибі всім присутнім!

- До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
1586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку