конспект Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними.

Про матеріал

Мета:

  • ü навчальна: ознайомити з призначенням різних пристроїв, використову- ваних людиною для роботи з даними; продовжити формувати поняття про основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації;
  • ü розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість, старанність.
Перегляд файлу

Урок 3.    5 клас       ____________ (дата)

Тема. Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними.

Мета:

  • навчальна: ознайомити з призначенням різних пристроїв, використову- ваних людиною для роботи з даними; продовжити формувати поняття про основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації;
  • розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
  • виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість, старанність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка (екран), комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint 2010

Хід уроку

І. Організаційний етап

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

 

  ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

1. Що таке інформація?

2. Що таке повідомлення?

3. Що таке дані?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми живемо в інформаційному суспільстві. Навколо нас існує багато електронних пристроїв. На сьогоднішньому уроці ми маємо ознайомитися з призначенням різних пристроїв, які використовує людина для роботи з даними.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується   проектор, та матеріал підручника)

Теоретична довідка

Нагадаємо, що дані — це інформація, яка може передаватися і оброблятися. Ця інформація може бути подана в найрізноманітніших формах — зображення на папері, запис на флеш- карті, електричні сигнали тощо.

Існують різні пристрої для роботи з даними — телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін. А особливе місце, звичайно, посідає комп’ютер.

 Які з цих приладів вам знайомі? (Відповіді учнів.)

 Якими приладами ви вмієте користуватись? (Відповіді учнів.) Розглянемо пристрої та їх призначення, а також з’ясуємо, з якими даними вони можуть працювати.

Телефон — це пристрій для передавання звуку на великі відстані за допомогою електричних сигналів.

 Які бувають види телефонів? Телефони поділяють на стаціонарні (дротові) телефони та мобільні (бездротові).

Даними є голос, звук, який в одному телефоні перетворюється на електричні сигнали та передається до другого телефону. Там електричні сигнали знову перетворюються на звук (голос), і його чує співрозмовник.

Диктофон — це портативний прилад для запису й подальшого відтворення усного мовлення. Диктофони можуть бути касетними (використовуються дуже рідко) чи цифровими. Диктофони часто вбудовані в мобільні телефони, плеєри та іншу електронну техніку порівняно невеликих розмірів.

Дані, з якими працює диктофон, — це голос чи інші звуки, що записуються в аналоговому (на касету) чи цифровому форматі (на карту пам’яті).

Факс, або факсимільний апарат — пристрій, що передає зобра- ження різноманітних документів через телефонні лінії. Документ, що пересилають, теж часто називають факсом. Факс чимось подібний до телефону, але передає зображення, а не голос. Факс, як і телефон, залишаються звичними (якщо не обов’язковими) атрибутами підприємств та державних організацій.

Плеєр (програвач) — це пристрій з автономним живленням, що відтворює звук чи відео. Сучасні плеєри — цифрові, тому їх ще називають mp3-плеєр чи mp4-плеєр. Обладнані навушниками. Окрім вбудованої пам’яті можуть мати місце для вставляння флеш-карт пам’яті. Дані, з якими працюють плеєри — це пісні, ролики чи фільми в цифровому форматі. Записуються вони найчастіше за допомогою комп’ютера. Також плеєри можуть містити вбудовані ігри. Слід зауважити, що з бурхливим розвитком електронної техніки термін плеєр використовують дедалі частіше та в більш широкому розумінні. Наприклад, DVD-програвач теж часто називають DVD- плеєром. Дані для такого плеєра записують на DVD-диск чи СD-диск.

Калькулятор — невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень, роботи з формулами. Незмінний помічник у здійсненні обчислень. Часто калькулятори поділяють на прості та калькулятори інженерного типу. Дані для роботи калькулятора вводять за допомогою клавіш, результати обчислень виводяться на екран.

Фотокамера (фотоапарат) — прилад для фіксування зображення на спеціальному носії (фотоплівці або на електронній карті пам’яті).

Кінокамера — це пристрій, призначений для запису рухомого зображення на кіноплівку. На сучасному етапі розвитку техніки частіше використовують цифрові відеокамери, що записують дані на електронні носії.

Ігрова приставка — це пристрій, розроблений і створений для того, щоб грати у відеоігри. Приставки зазвичай під’єднуються до телевізорів чи моніторів. Сучасні ігрові приставки як носії інформації використовують DVD та Blu-ray диски. Можливі також варіанти гри через інтернет.

Головне завдання навігатора — визначення місця знаходження приймача, для чого використовуються дані, що отримуються із супутника. Крім того, завдяки навігаційним пристроям влас- ник автомобіля може отримати дані про пройдену відстань або, наприклад, про швидкість, а також розрахувати оптимальний маршрут з однієї точки в іншу…

Такі навігатори часто вбудовані в смартфони або кишенькові ПК — це дозволяє їм мати деякі додаткові функції, але робить менш захищеними від впливу зовнішнього середовища і зазвичай час їх автономної роботи поступається іншим навігаторам.

Комп’ютер — електронний пристрій, який приймає дані, обробляє їх, відображає результати у вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого ви користання.

Звичайний комп’ютер має один недолік — його не можна взяти з собою через великі габарити та необхідність під’єднання до мережі. Існують переносні комп’ютери (ноутбуки).

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження

V. Підбиття підсумків уроку

Гра «Снігова куля». Учитель пропонує учням по черзі називати пристрої, використовувані для роботи з даними, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями. Наприклад, перший учень називає факс; другий — факс, телефон; третій — факс, телефон, плеєр тощо.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати §3-4, власний конспект уроку,      Завдання 1-2 в розділі «Головоломки»

VІI. РЕФЛЕКСІЯ

Закінчіть речення: «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…», «Найцікавішим було…».

 

VІ. Підсумки уроку

  1. Рефлексія

Закінчіть речення: «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…», «Найцікавішим було…»

  1. Виставити оцінки учням за роботу на уроці.

VIІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати §3-4, власний конспект уроку
  • Завдання 1-2 в розділі «Головоломки»

 

 

1

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку