Мета:
Урок 4. 5 клас ____________ (дата)
Тема. Інформація та повідомлення. інформаційні процеси. дані, пристрої, що використовуються для роботи з даними.
Мета:
Тип уроку: нестандартний, урок-подорож.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка (екран), комп’ютери, підручники, навчальна презентація, кросворд, квитки.
Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint 2010
Хід уроку
І. Організаційний етап
1) Привітання із класом
2) Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань і вмінь з теми.
Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей кросворд.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Розгадування кросворда
— Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам видаватиму протягом нашої подорожі. Ціна квитка — ваші знання. Ну що ж, вирушаємо!
ІV. Основний етап
Учні об’єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.
Перша зупинка «Розминка»
Правила гри
На роздуми над запитанням ви маєте 30 с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді ставлять 5 запитань.
Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
Зупинка «Хвилинка здоров’я»
Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження
Зупинка «Логічна»
Гра «Знайди зайве»
Від команд запрошують по одному учаснику.
Завдання
У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайдіть його.
Завдання для першої команди
Завдання для другої команди
Уч и т е л ь. Вітаю, ви подолали ще одне нелегке випробування.
Зупинка «Словникова»
Вам необхідно лише згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали на попередніх уроках. Перемагає та команда, яка придумала більше слів за 2 хвилини. Конкурс оцінюється в 2 бали.
— Молодці! Виконали завдання, показали свої знання комп’ю- терної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож.
Зупинка «Інформаційна»
Заповніть таблицю.
Орієнтовні варіанти відповідей
Джерело інформації |
Форма подання інформації |
Спосіб сприйняття |
Телевізійна передача |
Комбінована (мультимедійна) |
Зір, слух |
Фотографія |
Графічна |
Зір |
Книга |
Текстова |
Зір |
Розмова по телефону |
Звукова |
Слух |
Арифметичний вираз |
Текстова |
Зір |
Зупинка «Поетична»
Може він порахувати, Може він пісні співати, Малювати і писати, Помилки перевіряти. Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати, Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер) Хто хоче щось запам’ятати —
В блокнот свій може записати.
Комп’ютер теж немов блокнот — Не має з пам’яттю турбот.
Зупинка «Літературна»
Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів’я. Виграє та команда, яка першою складе всі прислів’я. Частини прислів’я записані на картках.
Перша команда
Друга команда
Релаксація
Заплющте очі. Зручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили до весняного лісу. (Звучить музика лісу.)
Зупинка «Кмітлива»
повнота;
корисність
Зупинка «Відгадка»
Гра «Відгадай предмет»
(Показ малюнків)
Кінцева зупинка
Комп’ютерний кабінет школи.
РЕФЛЕКСІЯ
Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі,
але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
V. Підбиття підсумків уроку
Закінчилась гра у нас, Результат дізнатись час. Хто найкраще потрудився,
В подорожі відрізнився?
Оцінюється робота учнів на уроці.
VІ. Домашнє завдання
1 |
|