Конспект дефектологічного заняття «Діти в гостях у зими – чарівниці»

Про матеріал
Мета: Повторення та закріплення понять величина, колір та форма. Продовжувати розвивати вміння складати розповідь використовуючи складне речення. Вчити дітей порівнювати декілька предметів, визначаючи спільне та відмінне. Розвивати моторику пальців рук. Виховувати інтерес до природи та всього оточуючого. Бачити красу в ній та помічати зміни. Продовжувати спонукати дітей допомагати іншим . Обладнання: Таблиця основних проявів зими (Що буває лише зимою?); м’яч; відерця з теплою та холодною водою, снігом та кригою. Макети сніговиків, різних за розміром та виготовлених с різного матеріалу (Вата, газета, тканина, повітряні кульки), штриховки у вигляді сніговика. Матеріали для виготовлення аплікації (підготовлена з картону форма сніговика, ніс, очі, ґудзик, вата, клей, пензлик).
Перегляд файлу

Конспект дефектологічного заняття

Тема: «Діти  в  гостях  у  зими – чарівниці»

Мета: Повторення та закріплення понять величина, колір та форма. Продовжувати розвивати вміння складати розповідь використовуючи складне речення. Вчити дітей порівнювати декілька предметів, визначаючи спільне та відмінне. Розвивати моторику пальців рук. Виховувати інтерес до природи та всього оточуючого. Бачити красу в ній та помічати  зміни. Продовжувати спонукати дітей допомагати іншим .

Обладнання: Таблиця основних проявів зими (Що буває лише зимою?); м’яч; відерця з теплою та холодною водою, снігом та кригою. Макети сніговиків, різних за розміром та виготовлених с різного матеріалу (Вата, газета, тканина, повітряні кульки), штриховки у вигляді сніговика. Матеріали для виготовлення аплікації (підготовлена з картону форма сніговика, ніс, очі, ґудзик, вата, клей, пензлик).

Попередня робота: Спостереження під час прогулянки за змінами в природі в зимовий період (що відбулося з деревами, пташками, змін температури.

Хід заняття

  • Організаційний етап:
    Вправа « Поділися  хорошим настроєм»
    Скажімо «Добрий день» руками, (помахати руками)
    Скажімо «Добрий день» очима (повільно закрити очі)
    Скажімо «Добрий день» ми ротом - стане радісно кругом.
    Отримання  листа  від Зими.
    - А хотіли б ви побувати в гостях у Зими? (Так) Ну, що пішли? На вулиці такий сильний мороз. Давайте, одягнемося  тепліше.(Діти встають і йдуть по колу).
    Великі ноги крокували по дорозі (йдемо великими кроками)
    Скрип - скрип, топ - топ!
    Подивіться на всі боки! (Зупиняються і дивляться на всі боки),
    А тепер дивись під ніжки -на білі доріжки! (Обома руками вказуємо на ноги),
    Маленькі  ніжки йшли  по доріжці (йдемо короткими, частими кроками).
    Скрип - скрип, топ - топ!
    Провалились ми в замет! (Присідаємо і завмираємо на 10 - 20 секунд).
    Із замету вилазимо (піднімаємося)  і штанці очищаємо (енергійно обтрушуємося)
    По доріжці ми йдемо,в гості до Зими прийдемо (йдемо, потім зупиняємося).
    - Ось ми і прийшли. Шлях наш був неблизький, сідайте на пеньочки (стільчики, закрийте очі і відпочиньте.)
    Закриємо очі і скажемо:  Раз, два, три - посиди і відпочинь.

 

Діти  відкривають  очі, виконують дихальну вправу «Зимовий вітерець» (Утворення струменя холодного повітря, виконуючи артикуляційну вправу «Сопілка». Зміна вправи «Сопілка» на «Розігріємо руку». Розтираємо долоні та дмухаємо на них гарячим повітрям наче промовляємо звук «А»без голосу).

  • Оголошення теми заняття.Основна  частина.
  • Читання вірша « Зимонька» Л. Забашта  (за  допомогою  мнемотаблиці)

Зимонько, голубонько

В білім кожушку,

Любимо ми бігати

По твоїм сніжку.

Всім рум’яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєш ковзанки

В нашому дворі .

  • Зима  залишила  нам  ось  такі  малюнки-загадки. Робота за таблицями «Що буває лише зимою?»

 Визначити головні ознаки ( йде сніг, стає холодно, вода у річці замерзає,            дерева без листя, природа спить, люди одягаються в теплий одяг…)

  • Зима  дуже любить, коли  її хвалять, говорять  компліменти.
  • Гра «Зима яка?» (Діти передають по черзі один одному м’яч-сніжку  та говорять  про  те, яка зима.)

Дефектолог може використовувати допоміжні  питання:

-На вулиці мороз, тому зима буде яка? – морозна!

-На річці крига, зима яка? – крижана!

-Йде сніг – зима яка? – снігова!

-Дмухає сильний вітер, зима яка? – вітряна!

  • А  тепер  ще  одна  загадка  від Зими-чарівниці. Завдання з водою.

Перед дітьми стоять  відерця з різним станом води, і лише в двох з них «зимова»(холодна).

Діти на дотик визначають, яка водичка в якому відерці.

  • Діти, а  Зима-дійсно  чарівниця, бо  вміє  перетворюватися. Розповідь дефектолога «Шлях однієї краплинки». Коротка розповідь про те, як одна краплинка змогла побувати в усіх станах (з  використанням  казочки-презентації). Після розповіді, діти відповідають на питання:

-Чому вода перетворилась на лід?

-Чому вода у  відерці  нагрілась? Від чого ще може нагрітися вода,окрім вогню?

-Що відбувається коли кипить чайник?

-Чому вода взимку перетворюється  на сніг?

  • Фізкультхвилинка  зі  сніговиками.
  • Дітей запрошуємо до наступного завдання зі сніговиками.

-Перед дітьми  сніговики, виготовлені з вати, газети, повітряних кульок та тканини. Всі вони різної форми та величини.

-Завдання дітям: визначити найбільшого та найменшого сніговика та розкласти картки з цифрами від 1 до 4.

-Після виконання, дітям пропонується на дотик перевірити з чого зроблений сніговик та порівняти з іншими.

Дефектолог допомагає дітям питаннями:

-З чого зроблений? Який він за величиною? Яка геометрична фігура тут присутня? З чого ще можна виготовити сніговика?

Можна виготовити сніговиків з різними наповнювачами. Запропонувати дітям вгадати, що знаходиться  у  них  всередині.

  • Виготовлення сніговика  із  геометричних  фігур (робота  в  парах).

Під час роботи, з дітьми можна закріпити назви  геометричних  фігур, порівняти  їх  за  різними  ознаками , а  також  закріпити  вивчений  матеріал за темою «Зимові явища».

  • Для тих хто виконав завдання, запропонувати гру «Що було спочатку?»

Скласти почергову розповідь «Як зробити сніговита  зі снігу?»

  • Підведення підсумків заняття:

-Що нового ми дізналися?

-В яких станах буває вода?

-Що ми сьогодні виготовляли?

-Чи сподобалось вам заняття?

-Що найбільше сподобалось?

Для закріплення матеріалу, можна запропонувати дитині, зображення сніговика для штрихування(як  додаткове  завдання).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життєве кредо: "Рухатися вперед и не зупинятися на досягнутому".

Педагогічне кредо: «Десь в найпотаємнішому куточку серця у кожної дитини своя струна, вона звучить на свій лад, і щоб серце відгукнулося на моє слово, потрібно налаштуватися самому на тон цієї струни.» В.О.Сухомлинський

Проблема, над  якою  я  працюю: «Сенсорний  розвиток  дошкільника-основа  пізнання  світу».

 

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку