Анотація до уроку англійської мови в 2 класі на тему : «Тварини. Частини тіла. Виготовлення монстрика»
Урок відповідає навчальній програмі «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 1-4 класи», Київ, 2019.
Тема уроку: «Тварини. Частини тіла. Виготовлення монстрика ».
Тип даного уроку: урок формування умінь та навичок, а саме його різновид урок творчого застосування знань і вдосконалення вмінь.
Основна дидактична мета: з'ясування можливостей застосування знань у навчальному пізнанні і практичних ситуаціях, формування досвіду такого застосування.
На уроці стимулюється робота із лексикою, розвиваються навички перекладу, розвивається вміння ілюструвати думки, ідеї, виховується дружнє ставлення один до одного, та підтримується інтерес до вивчення англійської мови.
Урок супроводжується учительською комп’ютерною презентацією PowerPoint 2010 з аудіофайлом тексту для аудіювання, що значно підвищує інтерес учнів до навчання.
До уроку додається роздатковий матеріал для групової роботи на етапі актуалізації опорних знань (картки на з’єднання частин тіла).
Список використаної літератури при підготовці до уроку:
Date__
Grade: 2
Unite 5, Lesson 11-12 (in the theme calendar plan)
Topic: Animals. Parts of body. Make a monster.
Learning objectives
|
|
Learning outcomes |
By the end of the lesson learners will be able to:
|
Lesson equipment
|
PB, PB Audio, AB, MP, songs: “Hello”, “Head and shoulders”; smiles (Feelings and emotions); pictures of animals and parts of body; monsters and texts (worksheets). |
Lesson plan
I.Introduction (Lesson goals presentation)
In this lesson, learners will review or be introduced to vocabulary for parts of the body. They will either sing a song about parts of the body and extend their language through inventing a monster.
1.Introduce the topic
Stage 1
II. Presentation Stage 2 a)Vocabulary revision
b)Listen and find
III. Practice Stage 3
|
Good morning! Take your sits. Welcome to English lesson. Today we will make up a monster and revise parts of body, but at first, I want to know how are you today?
T: Now, look at the cards with emotions and say about yourself. For example: “I am happy or I am sad”.
“Disappearing items”. Write the words of the body or stick flashcards on the board. Do choral repetition of the words. Then rub out one of the word. Pupils chant the whole sequence of the words, including the missing one.
Divide pupils into 3-4 teams of 4 by the color sheet of paper. Then give each group some cards and ask them to match the words with the pictures, they can use the book like example.
T: Let’s check answers together.
T: Learners open the book on the page 72, ex.1 and look at the pictures of the monsters. How many eyes/legs/hands monsters have got? T: Now listen to the CD and try to find this monster on the picture. We will listen twice. Monitor the activity. Praise their efforts “Good. Well done”.
|
5 minutes |