Конспект групового заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для учнів 7 класу. Тема «Україна».

Про матеріал
Конспект групового заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для учнів 7 класу. Тема «Україна». Конспект заняття для дітей із порушеннями слуху має фонетичну зарядку, розмовну хвилинку та інтерактивні вправи LearningApps.
Перегляд файлу

Конспект групового заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови

для учнів 7 класу. Тема «Україна».

Підготувала: Дудко Світлана Анатоліївна, вчитель української мови і літератури, зарубіжної літератури, вчитель-дефектолог, вища категорія, старший учитель комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра Черкаської обласної ради»

Тема.   « Україна»

Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: автоматизувати  вимову звука [ б] у складах та словах в позиції відкритого та закритого складу, між голосними, закріпити правильну артикуляцію звука в складах, словах, словосполученнях, читати слова, продовжувати речення, працювати над наголосом, розширювати знання учнів про Україну, її символи; поглиблювати  знання учнів про географію України; формувати комунікативні компетентності: розвивати пам'ять, мислення, вміння висловлювати свою думку, розвивати слухове сприймання в учнів, працювати над текстом, будувати граматично правильні речення, збагачувати словник учнів, знаходити відповіді на питання, формувати вміння складати і вести діалог; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати бажання застосовувати отримані знання, вміння і навички при виконанні практичних завдань.

Обладнання: ілюстрації, таблички для глобального читання мовних одиниць, електронна презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок (кольоротерапія). Вибрати колір, який подобається.

1. Добрий день.             

2. У тебе є апарат? Так, у мене є апарат. 

3. У тебе працює апарат? У мене працює апарат.                

4.       Як ти себе почуваєш? Я почуваю себе добре.

5.       Який у тебе настрій? У мене сьогодні (веселий, спокійний, сумний) настрій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Фонетична зарядка.

  1. Ізольована вимова звука [б].
  2. Прочитати склади:

Ба – аб – аба

Би – иб – иби

Бі – іб – ібі

Бо – об – обо

Бу – уб – убу

  1. Прочитай слова:

Барабан, букет, собака, риба, гриби, битва, білка, горобець, абетка, раб.

  1. Продовж речення:

Хлопчик грає на. . .

Дорогою біжить. . .

На дереві скакає. . .

Біля вікна сидить. . .

(Горобець, собака, барабан, білка). Малюнки відповіді роздруковані

  1. Гра «Хто чия мама»:

У горобця. . .

У собаки. . .

У білки. . .

  1. Назви картинки. Відтвори слова по пам’яті. (Вчитель показує малюнок, а здобувачі освіти називають  його)

ІІІ. Речення навчального типу.

1. Назвіть другорядні члени речення. (Другорядні члени речення: додаток, обставина, означення.)

2. Що називається літературою? (Література — це вид мистецтва, який в художній формі відображає життя народу)

3. Яке значення видільної системи? (Значення видільної системи - це виведення з організму шкідливих речовин)

4. Назвіть типи тканин рослин. (Типи тканин рослин: твірна, основна, покривна, провідна, механічна.)

V. Оголошення теми і мети заняття.

VІ. Робота над основною темою заняття.

  •      Яку тему ми зараз вивчаємо?

Так, сьогодні ми будемо працювати над темою «Україна».

Асоціативний кущ «Україна»

  •          Нехай кожен скаже, що знає про Україну?
  •          Я почну. Україна – це країна, в якій я народилася.

Діти по черзі дають відповіді на запитання.

Бесіда з учнями.

  1. Як називають людей, що проживають на території України?
  2. Скільки областей в Україні?
  3. Назви державні символи України.
  4. Яка столиця України?
  5. Назви найбільші українські міста.
  6. Назви країни, з якими межує Україна.
  7. Якими морями омивається територія України?
  8. Які гори є в Україні?
  9. Які тварини живуть в Україні?
  10.  Які птахи живуть в Україні?
  1. Читання тексту «Україна» з дотриманням норм звуковимови.

 

Текст.

Україна

Моя рідна країна Україна. Державні символи України – герб, прапор, гімн. Прапор України   синьо-жовтий, герб – тризуб, гімн – пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля». Столиця України – Київ. Ще в Україні є великі міста: Харків, Дніпро, Одеса, Львів, Суми, Вінниця. Країни – сусіди України – Росія, Білорусія, Польща, Чехія, Болгарія, Угорщина, Молдова, Туреччина.

Територія України омивається Чорним та Азовським морями. В Україні є гори –Карпатські. Найбільші річки: Дніпро, Дністер, Буг, Дунай.

В Україні живуть дикі тварини: вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки та інші.

  1. Перегляд відео та презентації  «Україна».

https://www.youtube.com/watch?v=kC2hyiMR1Qg

  1. Словникова робота (робота із словами та словосполученнями).

Державні символи, прапор, герб, гімн, тризуб, столиця, велике місто, країни сусіди, омивається, вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1.     Назвати колір, а не те, що написано (синій, червоний, жовтий).

Методика А. І. Богосвятської.  Вправи для гармонізації півкуль головного мозку.

     2) Вчитель показує картинки різних товарів, а діти виконують рухи:

  •          Міста України (встати);
  •          Тварини і рослини (підскочити);
  •          Страви  (плеснути в долоні).
  1. Робота над текстом.
  •      Знайти в тексті речення.
  1.     Прапор України   синьо-жовтий, герб – тризуб, гімн – пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля».
  2.     Ще в Україні є великі міста: Харків, Дніпро, Одеса, Львів, Суми, Вінниця.
  3.     Територія України омивається Чорним та Азовським морями.
  4.     В Україні живуть дикі тварини: вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки та інші.
  •      Доповнити речення (за його початком, закінченням)

Державні символи України ….

Столиця України …

В Україні є …

        … Чорним та Азовським морями.

        … Дніпро, Дністер, Буг, Дунай.

 … вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки та інші.

 

  •      Знайти речення  до відповідного малюнка (герб, Київ, Одеса, Польща, Чорне море, олень, їжак).

                             (Презентація)

  1. Гра «Символи України»  (гру учні виконують на планшетах)

                           https://learningapps.org/31122422

 

  1. Кросворд «Моя Україна» (гру учні виконують на планшетах)  

https://learningapps.org/26366064

  1. Знайти слова – Україна (гру учні виконують на планшетах)

https://learningapps.org/24016531     

VІІ. Підсумок заняття.

Метод «Мікрофон»

  •          Яку тему ми вивчали?
  •          Що ми робили на уроці?
  •          Який настрій у вас наприкінці уроку? (відповіді дітей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 грудня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку