Конспект групового заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови
для учнів 7 класу. Тема «Україна».
Підготувала: Дудко Світлана Анатоліївна, вчитель української мови і літератури, зарубіжної літератури, вчитель-дефектолог, вища категорія, старший учитель комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра Черкаської обласної ради»
Тема. « Україна»
Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: автоматизувати вимову звука [ б] у складах та словах в позиції відкритого та закритого складу, між голосними, закріпити правильну артикуляцію звука в складах, словах, словосполученнях, читати слова, продовжувати речення, працювати над наголосом, розширювати знання учнів про Україну, її символи; поглиблювати знання учнів про географію України; формувати комунікативні компетентності: розвивати пам'ять, мислення, вміння висловлювати свою думку, розвивати слухове сприймання в учнів, працювати над текстом, будувати граматично правильні речення, збагачувати словник учнів, знаходити відповіді на питання, формувати вміння складати і вести діалог; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати бажання застосовувати отримані знання, вміння і навички при виконанні практичних завдань.
Обладнання: ілюстрації, таблички для глобального читання мовних одиниць, електронна презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок (кольоротерапія). Вибрати колір, який подобається.
1. Добрий день.
2. У тебе є апарат? Так, у мене є апарат.
3. У тебе працює апарат? У мене працює апарат.
4. Як ти себе почуваєш? Я почуваю себе добре.
5. Який у тебе настрій? У мене сьогодні (веселий, спокійний, сумний) настрій.
ІІ. Фонетична зарядка.
Ба – аб – аба
Би – иб – иби
Бі – іб – ібі
Бо – об – обо
Бу – уб – убу
Барабан, букет, собака, риба, гриби, битва, білка, горобець, абетка, раб.
Хлопчик грає на. . .
Дорогою біжить. . .
На дереві скакає. . .
Біля вікна сидить. . .
(Горобець, собака, барабан, білка). Малюнки відповіді роздруковані
У горобця. . .
У собаки. . .
У білки. . .
ІІІ. Речення навчального типу.
1. Назвіть другорядні члени речення. (Другорядні члени речення: додаток, обставина, означення.)
2. Що називається літературою? (Література — це вид мистецтва, який в художній формі відображає життя народу)
3. Яке значення видільної системи? (Значення видільної системи - це виведення з організму шкідливих речовин)
4. Назвіть типи тканин рослин. (Типи тканин рослин: твірна, основна, покривна, провідна, механічна.)
V. Оголошення теми і мети заняття.
VІ. Робота над основною темою заняття.
Так, сьогодні ми будемо працювати над темою «Україна».
Асоціативний кущ «Україна»
Діти по черзі дають відповіді на запитання.
Бесіда з учнями.
Текст.
Україна
Моя рідна країна Україна. Державні символи України – герб, прапор, гімн. Прапор України синьо-жовтий, герб – тризуб, гімн – пісня «Ще не вмерла України і слава, і воля». Столиця України – Київ. Ще в Україні є великі міста: Харків, Дніпро, Одеса, Львів, Суми, Вінниця. Країни – сусіди України – Росія, Білорусія, Польща, Чехія, Болгарія, Угорщина, Молдова, Туреччина.
Територія України омивається Чорним та Азовським морями. В Україні є гори –Карпатські. Найбільші річки: Дніпро, Дністер, Буг, Дунай.
В Україні живуть дикі тварини: вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки та інші.
https://www.youtube.com/watch?v=kC2hyiMR1Qg
Державні символи, прапор, герб, гімн, тризуб, столиця, велике місто, країни сусіди, омивається, вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Методика А. І. Богосвятської. Вправи для гармонізації півкуль головного мозку.
2) Вчитель показує картинки різних товарів, а діти виконують рухи:
Державні символи України ….
Столиця України …
В Україні є …
… Чорним та Азовським морями.
… Дніпро, Дністер, Буг, Дунай.
… вовки, олені, лосі, косулі, їжаки, змії, лисиці, ящірки та інші.
(Презентація)
https://learningapps.org/31122422
https://learningapps.org/26366064
https://learningapps.org/24016531
VІІ. Підсумок заняття.
Метод «Мікрофон»