Учнівське самоврядування: як виховати лідера; волонтерство

Про матеріал
Дана проблематика виховання учнів є досить важливою, різноплановою. Головне завдання шкільного самоврядування полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності учнів виховувати в них почуття власної гідності, надавати їм можливість виявляти себе далі. Проаналізувавши сучасну літературу з даної проблематики і базуючись на власному досвіді я підготувала виступ на педраду, в якому висвітлила дану проблематику.
Перегляд файлу

Учнівське самоврядування: як виховати лідера; волонтерство.     

 

 

 

   Дана проблематика виховання учнів є досить важливою, різноплановою.

   Головне завдання шкільного самоврядування полягає в тому, що через розвиток соціальної активності учнів виховувати в них почуття власної гідності, надавати їм можливість виявляти себе далі.

Відповідь на питання я хочу поділити на два блоки.

 I. Виховання лідера.

 Підростаюче покоління ХХІ століття  потребує лідерів нової формації - компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки  майбутнього людини, яка відповідає вимогам цього часу.

 Бути лідером –  означає навчитися бути ним, адже лідерами не народжуються, а стають в процесі своєї діяльності. А природні передумови розуму, характеру, вплив оточення – тільки стартовий майданчик для розбігу. Зрозуміло, що якості лідера у деякій мірі закладаються генетично, формуються у певних життєвих обставинах та ситуаціях.

У когось вони проявляються дуже рано, а у когось значно пізніше. Прочитала недавно інтерв'ю першої вчительки Головнокомандувача  Збройних Сил України Валерія Залужного Тетяни Шатульської , в якому вона стверджувала, що

у молодших класах у нього не було лідерських якостей. Він був дуже тихим і спокійним. Тому, можливо, ці риси не проявлялися. Але з кожним роком він ставав справжнім лідером школи.

І це ще раз підтверджує моє переконання, що :

по-перше, потрібно виявляти лідерів, використовуючи різні методи і навіть методики ,щоб знати реальну ситуацію у взаємостосунках класу) ; по-друге, потрібно проводити роботу по формуванню і розкриттю лідерських якостей;

 по-третє, у виховній роботі

вихователь повинен  покладатися на формальних і неформальних лідерів класу, щоб досягнути поставлених цілей виховання.

Я переконана, що лідер повинен мати 10 таких якостей :                 

 1. Потреба  постійно навчатися.

 2. Цілеспрямованість.

 3. Відповідальність.

 4. Самодисципліна

 5. Потрібно вміти слухати людей.

 6. Потрібно створювати команду.

 7. Наполегливість.

 8. Амбіції.

 9. Комунікабельність

 10. Віра в себе.

 Що пів року я проводжу з дітьми тест" Чи лідер ти?"(методика самооцінки лідерських властивостей),який дає дуже багато мені інформації про лідерські здібності дітей, їх організаторські здібності, уміння управляти людьми і собою тощо.

Разом із моїми спостереженнями це дає великий ефект.

Як вихователь, я кожному з учнів добираю, звісно, за їхньою згодою, сферу відповідальності. Це може бути прибирання, підготовка до шкільного свята, проведення фізкультхвилинки чи допомога учням на самопідготовці.

Учням подобається відчувати, що в них є відповідальність за свою роботу.

З цією ж метою я практикую ,як це можливо, спільні справи для всіх учнів. Це теж допомагає учням розкритися.    Звісно, за умови, коли ви надаєте можливість усім учням узяти в ній участь. Бо інколи діти задля привернення до себе хоч і негативної, але уваги, поводяться не зовсім чемно. Але ми маємо розуміти, що це відбувається насамперед через те, що вони хочуть бути поміченими.

Головне, що вчителі можуть зробити для учнів, – надати можливість відчути власну відповідальність за якусь посильну для нього чи неї роботу.

Часто ми відштовхуємося від цього – “Вони ще діти!”.

Але за всі мої роки роботи жоден учень, якому я повірила та довірила посильну справу, мене не підвів.

Не можна сказати, що ось такі заходи сприяють формування лідерських якостей, а інші-ні. Будь-яка виховна діяльність повинна бути спрямована на виховання лідерів. Я добре розумію, що всі діти не є і не будуть лідерами у житті, але для формування їх особистості ,власного"Я" це буде мати велике значення.А тому навіть конкретні приклади заходів щодо формування лідерських якостей я об'єднала з другим важливим блоком-- Волонтерство і приведу нижче,об'єднавши їх.

В багатьох країнах світу волонтерство в школах є однією з важливих скадових розвитку учнів.

Досвід волонтерства важливий і може навіть впливати на вступ до університетів.

 

    Волонтерство в Україні – явище, яке увійде в підручники з історії, як величезний рух, який доклався до майбутньої перемоги. До волонтерства долучились представники різних вікових груп, що спільними зусиллями роблять велику справу.

 Також хочу зазначити, що я впевнена, у двох таких моментах:

перший-що робити волонтерство в школах обов'язковим – це хибний шлях, бо основний принцип волонтерства – "добровільність";

другий -не можна взяти за основу волонтерства акумулювання коштів батьків учнів на вирішення певних питань соціальної допомоги, допомоги нашим воїнам тощо, якими б важливими вони не були.   

   Найлегше – взяти гроші у батьків і віддати їх на якісь потреби. Важче ці гроші створити самому, тому їх цінність стає більшою, адже туди вкладено щось твоє.

 

 Наведу ще приклади організованих мною заходів, в яких реалізовувалася мета як виховання лідерських якостей у дітей так і волонтерства.

Мною було проведено  майстер- клас" Оберіг для воїна( лялька- мотанка)"( розпочали з молитви,наповнились гарними думками і помислами, побажаннями для наших захисників)( тут Віхоть Дарина проявила лідерські здібності) .

Взяли участь у ярмарку"Щедрість рідної землі"( діти приносили випічку, овочі, фрукти) .

Досить цікавим і важливим був організований мною флешмоб до Дня захисника і захисниць( дала завдання знайти слова подяки захисникам і кожен учень записав відеозвернення, потім Копчунь Каміла (7-а кл. і Гайдук Соломія (7- б кл.) змонтували  ролики ).

  Також учні класу взяли активну участь на ярмарці українського крафту" Родзинки творчості". Особливо добре зарекомендувала себе Гончар Вікторія, яка разом з мамою спекли печиво і розмалювали в патріотичних кольорах( частину продали, а частину передали військовим) разом з вилученими коштами.

    Активну участь взяли у ярмарці- конкурсі фастфуду та десерту" Креативний смаколик'.

 Діти взяли активну участь у проведенні квесту"Волонтер - це благородство душі. , а також переглянули відеоролик " Волонтери не залишать у біді".

Також мною було проведено квест"Я -справжній лідер", а також  заняття з елементами тренінгу для формування в учнів лідерських якостей "Модель лідера”.

Отже, тільки щоденна і комплексна робота може дати добрий результат як у вихованні лідерських якостей дітей, так і у волонтерській роботі.

docx
Додано
12 січня
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку