7 клас
Розгорнутий конспект уроку
Тема: «Мужність – у протистоянні злу».
Мета: формувати готовність бути мужніми у протистоянні злу, прищеплювати любов до Батьківщини, розвивати бажання стати гідними громадянами України.
Ключовий вірш: «Ти звеличив мене над повстанців на мене, спасаєш мене від насильника! Тому-то хвалю Тебе, Господи, серед народів і йменню Твоєму співаю!»
(Пс.17:49-50).
Наочність: Святе Письмо, робочий зошит, підручник, ілюстрації до Біблійних оповідань, відеозаписи роликів.
Хід уроку
Ⅰ. Вступна частина.
Учитель: Біблія – це передусім книга про любов. У ній можна знайти поради стосовно того, як слід любити себе, ближнього, рідну землю, дітей, чоловіка чи дружину. Ось рядки, які найкраще розкривають суть любові: «Любов – довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться , коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить. Любов ніколи не переминає (Ⅰ Кор. 13:4-8).
Адам і Єва - перші люди, які були на Землі. Вони були створені добрими і люблячими. Це ми бачити із того, як розповідається у Біблії про них: у райському саду все було в гармонії та любові, а безмежна любов Бога до людей, була проявлена тим, що вони мали право вільного вибору, тобто свобідну волю.
Прабатьки мали одну єдину заповідь, яку порушили, через що у світі з’явилося зло. Людина була покликана до святості у свободі й відповідальності, через те вона відповідальна за всі свої вчинки насамперед перед Богом. Тому людина не може стояти осторонь добра чи зла, вона повинна захищати добро і протистояти злу. Через зло у світі багато горя, страждань, лиха. Для того, щоб противитись злу, потрібна неабияка мужність.
Мужність – це сила духу, сила волі, патріотизм, готовність до самопожертви.
Мужня людина – це людина, яка не відступає перед труднощами, а сміливо протистоїть їм; має власну думку та відстоює її; знає чого хоче, та наполегливо йде до мети.
Ⅱ. Актуалізація життєвого та чуттєвого досвіду.
● Наведення учнями прикладів мужніх вчинків з життя мучеників за віру в Господа.
● Розповідь учнів: «Про Давида та Голіафа».
● « Великомученик і цілитель Пантелеймон » .
● Яка риса характеру, крім глибокої віри, притаманна цим людям?
ⅡⅠ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми уроку.
2. Розпізнання джерела мужності.
3. Мужність у наш час.
Розповідь про Георгія Побідоносця.
Георгій Побідоносець жив в IV ст. в Кападокії, яка входила до складу Римської імперії і був сином хлібороба. Ріс в глибоко віруючій християнській сім'ї. Ім'я Георгій означало “хлібороб”. Батько прийняв мученицьку смерть, коли св. Георгій був молодим хлопцем. Мати любила сина і виховала його в благочесті. Вони переселилися в Палестину. Досягнувши повноліття, св. Георгій став відважним воїном. Імператор Діоклетіан (284-305) призначив його старшим воєначальником. Імператор ненавидів християнство і в 296 р. наказав переслідувати і гонити християн. Дізнавшись про це, св. Георгій роздав все своє майно убогим і прийшовши в Сенат, де відкрито заявив, що він християнин: “Я раб Христа Бога мого і свідчу про цю істину”.
Один з сановників повторив слова Пілата: “Що є істина?”. На це св. Георгій відповів: “Істина є Сам Христос, якого ви гоните”. Сильний, непоборний воїн, він зазнав тяжких мук за сповідування Христа і загинув від них.
Одним із найбільш відомих чудес св. Юрія (Георгія) вважають «Чудо зі змієм», яке часто можна побачити на іконах святого. Подія сталася, коли Юрій проїжджав верхи біля міста, яке тримав у страху лютий дракон. Мешканці міста були змушені віддавати на поталу змієві молодих дівчат. Юрій нагодився якраз тоді, коли черга надійшла до царської доньки. Відважний воїн став зі змієм на герць і переміг його. Після чудесного визволення мешканці міста прийняли християнство, а святий отримав назву «Змієборець».
До Юрія (Георгія) звертаються з проханням про здоров'я душевне та тілесне, про родючість землі, про допомогу і заступництво у боротьбі з ворогами рідної землі. Такі численні «обов'язки», очевидно, й забезпечили святому широку славу і поклоніння багатьох народів.
Ⅴ. Засвоєння нових знань, формування опорних знань і навичок.
ⅤⅠ. Закріплення навчальних досягнень.
ⅤⅡ. Домашнє завдання.
1.Вивчити ключовий вірш.
2.Створити портрет мужньої людини.