Конспект "Хімія природнича наука"

Про матеріал
В 7 класі НУШ при вивчені теми "Хімія -природнича наука " пропоную конспект уроку з інтерактивними завданями.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ 

«ХІМІЯ — ПРИРОДНИЧА НАУКА»

image

• продовжувати формувати предметну компетентність учнів про природу та природничі науки, повторити поняття: речовина, фізичне тіло, матеріал,  визначити предмет вивчення хімії, встановити її зв'язки з іншими природничими науками, вчити застосовувати теоретичні знання на практиці (з'ясувати роль хімії у повсякденному житті), удосконалювати й корегувати вміння здійснювати пошук та працювати з джерелами наукової  інформації з хімії, QR-кодами.

imageТип уроку:  

image

•підручник, робочий зошит, доступ до додаткових джерел інформації (інтернет).

image

•компетентність у галузі природничих наук, техніки та технологій, вільне володіння державною мовою, математична, екологічна, інноваційність, інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя, соціальна та громадянська, культурна компетентності, підприємливість та фінансова грамотність.

 

Хід уроку

Формування ключових компетентностей

Діяльність учителя

Діяльність учня

компетентність у галузі природничих наук, техніки та технологій, вільне володіння державною мовою,

математична, екологічна, інноваційність, інформаційнокомунікаційна, навчання впродовж життя, соціальна та громадянська, культурна компетентності, підприємливість

та фінансова грамотність

Формування знань і вмінь учнів

Робота в зошиті, робота в парі; робота в групі.

image

 

         Знайомство з Селеною (Чому кішка зацікавилася хімією? Яку історію вона розповіла у вступі? Використовуючи додаткові джерела інформації знайдіть подробиці цієї історії та обговоріть з однокласниками/ однокласницями)

         Ознайомлення з підручником та робочим зошитом.

         Формувальне оцінювання. Складання особистої карти успіху (зразок у додатках робочого зошита)

 

image

 

imageIII          МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ ШКОЛЯРІВ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Історія Селени 

Запитання. Де раніше ви чули слово «хімія»?

Прийом «Знаю – Хочу дізнатися – Дізнаюся» (ЗХД) Учні відповідають на запитання та заповнюють рядки З – Х. 

 

Складіть асоціативний кущ зі словом «хімія».

Робочий зошит: завдання 1

 

Бесіда. Ви вже знаєте, що світ складається з різних речовин і їх взаємодія має важливе значення для природи та нашого повсякденного життя. Наприклад, залізо під впливом вологи й повітря може вкритися іржею, молоко за підвищеної температури скисає, а дрова під час спалювання перетворюються на попіл. Хімія допоможе пояснити й дослідити ці перетворення, а також властивості речовин. Знання про них дадуть можливість розуміти явища й процеси, які відбуваються довкола нас, і використовувати речовини з користю для себе й природи.

Хімія — це наука про речовини та їх перетворення.

Знання про властивості та перетворення речовин є важливою умовою нашого наукового й технологічного розвитку. Ці знання допомагають нам розробляти нові матеріали та ефективні ліки, правильно використовувати природні ресурси й зменшувати забруднення навколишнього середовища. Отже, вивчення хімії та властивостей речовин має важливе значення для розвитку людства й забезпечення сталого розвитку суспільства.

Предметом вивчення хімії є хімічні елементи та їхні сполуки, хімічні перетворення речовин і ті закономірності, які пояснюють ці перетворення.

image 

Хімія тісно пов’язана з іншими природничими науками, що зумовлює виникнення суміжних галузей.

Робота в парі. Розгадайте кроссенс. (Природничі науки)

image 

Пригадайте. Які природничі науки ви знаєте? Що вони вивчають? Установіть зв’язки хімії з іншими природничими науками.

Робочий зошит: завдання 3.

image 

Запитання від Селени

image 

Бесіда. Зважаючи на важливість розуміння процесів і явищ у повсякденному житті, потрібно розрізняти поняття фізичного тіла, матеріалу і речовини. 

Пригадайте, що таке фізичне тіло? речовина? матеріал?

Фізичне тіло — це об'єкт, який може мати форму і об'єм. Важливо зазначити, що фізичні тіла можуть бути видимими або невидимими. Також, фізичні тіла можуть існувати у різних станах: твердому, рідкому та газуватому.

Усі фізичні тіла складаються з речовин або матеріалів

Матеріал — це конкретна речовина або суміш речовин, яка використовується у промисловому виробництві, будівництві тощо

Завдання на повторення вивченого у 5-6 класах

І. Уважно прочитайте характеристики наведених фізичних тіл, матеріалу та речовини. Наведіть свої приклади фізичних тіл, матеріалів та речовин та дайте їм характеристики. 

Фізичне тіло: Автомобіль — це фізичне тіло, яке має конкретну форму і об'єм. Футбольний м’яч є фізичним тілом, яке має форму. 

Матеріал: Скло — матеріал, який складається з декількох речовин і використовується для виготовлення вікон, посуду та інших предметів, для будівництва та виробництва автомобілів. 

Речовина: Вода — це речовина, яка складається з молекул води (H2O) і може існувати у різних станах — рідкому, твердому (лід) і газуватому (пара).

ІІ. Розгляньте схеми зв’язку між речовинами, матеріалами та фізичними тілами. Наведіть свої приклади такого зв’язку.

image 

ІІІ. Укажіть пропущений матеріал за схемою. Складіть свої логічні схеми для інших груп.

image 

Робота в групах.

Робочий зошит: завдання 4

Для роботи нам потрібно: зразки лікарських засобів, засобів побутової хімії, харчових продуктів, проби води тощо.

Об’єднайтеся в групи, кожна з яких представлятиме одну з локацій (аптеку, магазин побутової хімії, автосервіс, молокозавод, водоканал тощо). Розробіть критерії оцінювання власної діяльності та діяльності ваших однокласників / однокласниць під час роботи в групах (можна скористатися прикладом, наведеним у додатку наприкінці підручника). 

              Обґрунтуйте необхідність знань із хімії для роботи на вашій локації.

              Оберіть із запропонованих матеріалів ті, що стосуються вашої локації. Уважно прочитайте їх склад.

              Проаналізуйте, які речовини ви використовуєте на даній локації в щоденній роботі? Що вам про них відомо?

              Уявіть себе працівником цієї локації. Які обов’язки ви щодня тут виконуєте?

              Які знання з хімії необхідні, щоб працювати на даній локації?

              Уявіть себе відвідувачем цієї локації? З якої причини ви сюди звернулися?

              Яке значення має ваша локація для людей?

Зробіть загальний висновок.

Оцініть роботу учасників вашої групи та інших груп.

 

image          V         ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.                   Пригадайте, які хімічні перетворення ви спостерігали та обговорювали на уроках «Пізнаємо природу» («Природничі науки» або «Довкілля») у 5-6 класах? Свідками яких хмічних перетворень ви були у повсякденному житті ( у кулінарії, медицині, побуті тощо)?

2.                   Пригадайте випадок із вашого повсякденного життя (або змоделюйте його), який доводить необхідність знань із хімії. Обговоріть його з однокласниками/однокласницями.

3.                   Проаналізуйте, у яких галузях промисловості та господарства можна використати знання з хімії. Яке значення ці галузі мають для людини?

4.                   Які, на вашу думку, завдання необхідно вирішувати хімікам/хімікиням для:

розроблення нових методів лікування онкозахворювань; створення куленепробивних жилетів; використання альтернативних джерел енергії; конструювання очисних споруд.

5.                   Уявіть собі, що вас, як хіміка/ хімікиню, запросили працювати в лабораторію, яка займається розробкою вакцин. У одній із таких лабораторій були створені вакцини від туберкульозу, дифтерії, правця, поліомієліту та COVID-19.

1)  Поясніть, що таке вакцина? Чи вакцинувались ви?

2)  Використовуючи додаткові джерела інформації, дізнайтеся в якому році була створена вакцина, для кожного із зазначених у тексті захворювань. Впорядкуйте ці події в хронологічному порядку. Обговоріть з однокласниками/однокласницями, яке значення мало створення вакцин для людства.

3)  Які компетентності вам потрібно сформувати, щоб працювати в такій лабораторії? Які завдання ви хотіли б там виконувати?

4)  Як ви відповісте на запитання в резюме «Чим я можу бути корисним/ корисною для людства?»

6. Складіть ментальну карту «Хімія в житті людини».

image         ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, САМООЦІНЮВАННЯ УЧНІВ, ВИСНОВКИ. РЕФЛЕКСІЯ,  

 

Історія Селени (вивчення термінів англійською)

 

Робочий зошит: завдання 5. Вправи з рубрики «Перевірте себе».

 

Прийом «Знаю – Хочу дізнатися – Дізнаюся» (ЗХД)

Учні відповідають на запитання та заповнюють рядок Д. 

Підсумовуємо. Доповніть речення (робочий зошит):

      Я знаю …

      Я можу …

      Я вмію …

Самооцінювання (робочий зошит «Оцініть себе»):

      Сьогодні на уроці я...

      Мені сподобалось працювати в парі, тому що...

      Мені сподобалось працювати в групі, тому що...

Шкала настрою (робочий зошит)

image

 

Інструктаж з виконання домашнього завдання, 

Завдання 1-5 з рубрики «Пояснюємо, творимо, використовуємо в житті»

Дайте коротку характеристику стану довкілля у вашому регіоні. Напишіть мінітвір (7-8 речень) на тему «Три простих поради, які допоможуть зберегти довкілля».

pdf
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
20 жовтня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку