Конспект інтегрірованого уроку з фізики і алгебри для 7 класу з теми" Лабораторна робота "Визначення сив аторна робота"Визначення сили тертя коазвння",

Про матеріал
конспект інтегрованого уроку з фізики і алгебри з використанням ІКТ, іноваційних технологій.
Перегляд файлу

Інтегрований урок фізики та алгебри у 7 класі.

 

ТЕМА:  ЛАБОРАТОРНА РОБОТА «ВИЗНАЧЕННЯ СИЛИ ТЕРТЯ КОВЗАННЯ».

     СПОСОБИ ЗАДАННЯ ФУНКЦІЇ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ.

Мета:

1.Формування предметних компетентностей:

освітня – формувати уміння на основі експериментів, підтверджувати вивчену теорію, проводити вимірювання сили тертя та ваги тіла, визначати коефіцієнт тертя, робити висновки та узагальнення, закріпити поняття функції, аргументу та значення функції; повторити основні способи задання функції; удосконалити вміння використовувати ці поняття до розв’язування задач.

розвиваюча – розвивати уміння робити висновки та узагальнення, логічне та критичне мислення, пізнавальну активність, дослідницькі навички, інтерес до фізики та математики як основам наук.

виховна – сприяти формуванню наукового світогляду, математичної культури, наполегливісті, цікавісті до предмета; показати значення пізнання світу через мислення.

2.Формування ключових компетентностей: інформаційно-графічної, дослідницької, математичної, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрової.

Обладнання: презентація, телевізор, ноутбук, дерев’яний брусок, дерев’яна лінійка, набір тягарців відомої маси, динамометр.

Тип уроку: комбінований

Форма: Інтегрований урок.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

На дошці:

М

А

Т

Е

                                    М

                                    А

Т

                             ФІЗИКА

К

А

 

 

- На дошці записані два слова. Прочитаємо ці слова. Вони переплелися невипадково. Сьогодні на уроці ми переконаємося, що дві науки: математика і фізика тісно пов'язані один з одним і їм один без одного не обійтися.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

слайд 3  -5  -    кластер

1.Сформулюйте означення функції;

2.Що таке аргумент функції?

3.Що таке область значення функції?

4.Дати означення області визначення функції;

5.  Способи завдання функції;

(технологія «незакінчене речення»):

1.Сила тяжіння - це ...

2. На тіло масою 40 кг діє сила тяжіння рівна ...

3.Деформація тіла є причиною винекнення сили...

4.Явище, яке виникає при   дотиканні   поверхонь   двох   тіл це ...

5.Сила, що виникає     під час тертя й діє проти сили, що   спричиняє зміну   руху це……

            Мотивація навчальної діяльності.

.Які асоціації викликає у вас слово „урок”?

  • У – успіх...
  • Р – робота...
  • О – обізнаність, обдарованість...
  • К – компетентність, користь...
  • Сподіваюся, що сьогодні на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність

Відгадайте загадку:

І корисне, і шкідливе,

Непотрібне, і важливе.

Нам завжди псує взуття.

Здогадались, це (тертя )

Кожному учневі класний керівник може дати характеристику: розумний, слухняний, працьови¬тий. Сила також має характеристики. Які три характеристики ?

Ми з вами розглянули вже три механічні сили і дали їм характеристику. А сьогодні ми проводемо вимірювання сили тертя та ваги тіла, визначимо коефіцієнт тертя.

Девізом нашого уроку є слова:                                                  «Теорія і практика- 

                                                                                                науки два крила»

 

ІІІ.  Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь.

Завдання (слайд 6)

Поставте у відповідність функцію та спосіб її завдання

 

1.

А.графічно

2.

x

1

2

y

3

5

Б.описово

3. Значення функції дорівнює подвоєному значенню аргументу, збільшеному на 1

В.таблицею

4.

B:\Школьные заготовки\Відкриті уроки\7\get_file.png

Г.формулою

 

Відповіді: 1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А

ІV. Удосконалення знань та вмінь (слайди 7-14)

     Проблема: Перед вами прилади, розглянте їх будь ласка.

     Як за допомогою цих  приладів можна знайти силу тертя? (мозковий штурм).

     Яким чином треба, на вашу думку, спланувати експеримент?

  1. Виконання лабораторної  роботи «Визначення сили тертя ковзання .”(спосіб завдання функції -таблицею)(групова робота)

Мета роботи: підтвердити вивчену теорію, проводити вимірювання сили тертя та ваги тіла, визначати коефіцієнт тертя, робити висновки та узагальнення.

Виконання роботи

1.1.    Покласти дерев’яний брусок широкою гранню на горизонтально розміщену дерев’яну лінійку. На брусок поставити вантаж.

1.2.     Прикріпити горизонтально до бруска динамометр і тягнути за нього так, щоб брусок рухався рівномірно вздовж лінійки. Записати покази динамометра.

1.3.     Зважити брусок і вантаж.

1.4.     Для продовження експерименту додати до першого вантажу другий, третій, при цьому кожного разу необхідно зважувати і брусок, і вантаж, і вимірювати силу тяги (тобто силу тертя).

1.5. Зробіть необхідні розрахунки і визначить значення коефіцієнта тертя ковзання. Який це спосіб задання функції?

1.6.     За результатами досліджень побудувати графік залежності сили тертя від сили тиску і, при допомозі даного графіка, визначити середнє значення коефіцієнта тертя ковзання. Порівняйте отримані результати з розрахунковими. 

1.7. Запишить висновок.

 

Номер досліду

Сила тертя ковзання

  (Н)

Сила нормальної реакції опори

 (Н)

Коефіцієнт тертя ковзання

(Н/м)

Середнє значення

коефіцієнта тертя ковзання (Н/м)

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

  1. (спосіб задання функції формулою)

2.1.Функцію задано формулою :

Знайдіть

а) значення функції для значень аргументу

б) значення аргументу, при якому значення функції дорівнює -2

 (спосіб завдання функції -описово)

  1.       Задача:   Вартість поїздки в таксі включає оплату подачі автомобіля 25 грн. та пройденої ними відстані в розмірі 3 грн  за кожний кілометр . Складіть функцію ,яка визначає вартість поїздки . Зо що сплачує пасажир? За шлях або переміщення?

VI.    Підбиття підсумків. (сінквейн)

Рефлексія. Що вам сьогодні вдалося? Який момент уроку запам’ятався найбільше?

VII. Домашнє завдання:

Фізика: оформити звіт лабораторної роботи.

Математика:  №№ 807,812, придумати задачі (будь-який спосіб задання функції)

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 24.Тертя. Сили тертя
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку