План - конспект інтегрованого уроку (розвиток мовлення, малювання)
Тема: «Диво квітка - кульбаба».
Мета:
Методи подання навчально-тематичного матеріалу:
Форми заняття:
Тип заняття: узагальнення і систематизація вивченого.
Техніка безпеки: дотримуватись правил техніки безпеки та норм санітарної гігієни під час роботи з мильним розчином та фарбами.
Обладнання та матеріали:
Попередня робота:
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Привітання в колі:
Весна у коло нас зібрала,
Свої звертання надіслала:
Того, хто справа, похвалити
(діти повертаються до сусіда, що стоїть праворуч і хвалять його)
Того, хто зліва, збадьорити
(сильним будь)
Всіх, хто пустує, пожурити.
(всі сваряться пальчиком)
Всіх, хто сумує, звеселити.
(усміхаються одне одному)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Сьогодні до нас прийшов лист від Зимоньки - зими, що ж вона в ньому пише?(зачитує лист).
Шановні малята! Я сувора Зима не хочу віддавати свої права сестриці Весні. Тому, якщо ви хочете, щоб до вас прийшла моя сестриця із своїми подружками-квітами, ви повинні виконати 4 завдання.
(На дошці висять чотири пронумерованих аркуші паперу, при правильному виконанні завдання чистий аркуш перетворюється на частину малюнка)
1 завдання. Артикуляційна гімнастика.
Щоб ротик і язичок були слухняними, виконаємо артикуляційну розминку:
(набираємо повні груди повітря і видихаємо)
Молодці, гарно справились із першим завданням, відкриваємо першу частину малюнка.
2. завдання. Чистомовка.
Ай-ай-ай – цілий день шумів весь г..(ай)
Ай-ай-ай – несла муха карав..(ай)
Ей-ей-ей - поскликали сто гост..(ей)
Ей-ей-ей – зустрічав їх солов..(ей)
Ай-ай-ай – грай, скрипочка, гр…(ай)
Ай-ай-ай – душі наші звесел..(яй)
Відкриваємо другу частину малюнка.
3 завдання. Виконати звуковий аналіз слів
Сонце, весна, квітка.
Відкриваємо третю частину малюнка.
4 завдання. Назви одним словом
Барвінок, фіалка, мак, кульбаба (квіти)
Зима, весна, осінь, літо (пори року)
Виконавши завдання зими на дошці відкрили зображення кульбаби.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Як зветься ця квітка? Послухайте віршик про неї:
Вітер біг повз очерет
Із кульбаби здув берет.
Здивувалася Лариса –
Голова в кульбаби лиса.
У дідів лише буває
Отакою голова,
Тож її назвати слід
Не кульбаба, а кульдід!
Вчитель:
(пошукова робота дітей)
Вчитель: Без квітів людське життя було б безбарвним. Квіти пробуджують у нас людяність, сердечність, щирість, доброту. Діти, кульбаба запрошує нас на рухливу хвилинку (під музичний супровід діти виконують ритмічні рухи)
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
Прилетіли дві сороки.
А тепер, як жабенята,
Хочем трохи пострибати.
Ква-ква-ква, ква-ква-ква!
Щоб спочила голова.
ІV. Сприйняття і засвоєння вихованцями навчального матеріалу
Вчитель: Я пропоную вам намалювати картину про весну - «Сонячні кульбаби». Галявини вже зазеленіли, зараз на них розпустяться весняні квіти -кульбаби.
(показує ілюстрації на яких зображені кульбаби )
Вчитель: Яку фарбу потрібно взяти, щоб вийшли «сонячні» кульбаби, та «молода» трава?
(керівник доповнює уявлення про жовтий та світло-зелений колір, розкриває його «характер і настрій»)
Вчитель: Жовтий - золотий, теплий, веселий, радісний.
Світло-зелений – весняний, спокійний.
Вчитель: Діти, за допомогою якої техніки ми можемо передати «пухнастість» кульбаби та об'єм трави?
(після відповідей дітей, керівник показує поетапно прийоми створення образу).
V. Усвідомлення нових знань у процесі практичної діяльності.
Практична робота
Беремо соломинку для коктейлю та мильний розчин (на 150 гр води, 1 ч.л. натертого господарчого мила, 1 ч.л. цукру, фарба гуаш) жовтого кольору, приготовлений заздалегідь (керівник звертає увагу дітей на те, що пити цей розчин не можна, бо болітиме животик), і починаємо дути в розчин, поки не з’явиться багато бульбашок. Беремо чистий аркуш паперу і накриваємо бульбашки, ставимо відбитки від піни.
Після демонстрації та пояснень керівник пропонує дітям виконати роботу – намалювати «Сонячні кульбаби».
VІ. Підведення підсумків уроку.
Вчитель:
Квіти прикрашають наше життя. Тож нехай на землі їх буде більше. А ви станете тими квітками, які прикрасять нашу Землю. Щасти вам!