Конспект інтегрованого уроку для дошкільників "Диво квітка - кульбаба"

Про матеріал
Інтегрований урок (розвиток мовлення та малювання). Цікаві матеріали по розвитку мовлення : артикуляційна гімнастика, чистомовки дають можливість вихованцям правильно вимовляти звуки, пошукова робота разом з батьками вчить дітей шукати цікаві матеріали, а на урокі малювання познайомились з нетрадиційними видами малювання ( мильні бульбашки, малювання сухим пензликом).
Перегляд файлу

План - конспект  інтегрованого уроку (розвиток мовлення, малювання)

 

Тема: «Диво  квітка - кульбаба».

 

Мета:

  • зв’язне мовлення:  Вчити будувати зв’язні розповіді, висловлення;

 

  • звукова культура: вправляти в інтонаційні виразності мовлення (питальні, окличні, розповідні інтонації);

 

  • граматика: вдосконалювати вміння звукового аналізу слів;

 

  • словник: збагачувати і уточнювати словник дітей словами, словосполученнями, що означають весняні явища.

 

  • художня творчість: вчити малювати не традиційними техніками «малювання мильними бульбашками», «малювання сухим пензлем».

 

  • Розвивати мовлення дітей, відчуття кольору, форми, композиції,             вміння складати красиву композицію.

 

  • Виховувати бережне ставлення до природи, інтерес до відображення вражень про красиві об’єкти природи,  формувати естетичні смаки.

 

Методи подання навчально-тематичного матеріалу:

  • пояснювально-ілюстративний;
  • ігровий;

 

Форми заняття:

  • групова;
  • індивідуальна;

 

Тип заняття:  узагальнення і систематизація вивченого.

 

Техніка безпеки:  дотримуватись правил техніки безпеки та норм санітарної гігієни під час роботи з мильним розчином та фарбами.

 

Обладнання та матеріали:

  • фото сюжети, листівки із зображенням весняних квітів (кульбаби);
  • конверт із листом від Зими;
  • демонстраційні таблиці зі словами сонце,весна,квітка;
  • тематичні картини «Весна», «Луки»;
  • зразок роботи «Сонячні кульбаби»;
  • Матеріали (мильний розчин жовтого кольору, папір, гуаш);
  • Набір інструментів (пензлики для гуаші з м’яким та жорстким ворсом, соломки для коктейлю).
  • Призи-подарунки «Весняна квітка» (для кожного учня).

 

Попередня робота:

  • робота над звуковим аналізом слів (протягом року);
  •  пошукова робота дітей у розділі «Що я знаю про весняні квіти»;
  • розглядання кульбаби та інших весняних квітів, уточнення уявлення про зовнішній вигляд (наприклад, у кульбаби яскрава квітка у вигляді сонечка, довге пряме стебло, зубчасте листя).
  • малювання за допомогою техніки «малювання мильними бульбашками та сухого пензля» на заняттях протягом навчального року;

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

   Привітання в колі:

 

 Весна у коло нас зібрала,

 Свої звертання надіслала:

 Того, хто справа, похвалити 

           (діти повертаються до сусіда, що стоїть праворуч і хвалять його)

 Того, хто зліва, збадьорити

           (сильним будь)

 Всіх, хто пустує, пожурити.

           (всі сваряться пальчиком)

 Всіх, хто сумує, звеселити.

          (усміхаються одне одному)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Вчитель: Сьогодні до нас прийшов  лист від Зимоньки - зими, що ж вона в ньому пише?(зачитує лист).

 

 Шановні малята! Я сувора Зима не хочу віддавати свої права сестриці Весні. Тому, якщо ви хочете, щоб до вас прийшла моя сестриця із своїми подружками-квітами, ви повинні виконати 4 завдання.

 

(На дошці висять чотири пронумерованих аркуші паперу, при правильному виконанні завдання чистий аркуш перетворюється на частину малюнка)

 

1 завдання. Артикуляційна гімнастика.

Щоб ротик і язичок були слухняними, виконаємо артикуляційну розминку:

  • Вітерець в лісі  - ш-ш-ш.
  • Дзюркоче вода у струмочку - дз-дз-дз.
  • Дмухнули на кульбабу - ф-ф-ф .

(набираємо повні груди повітря і видихаємо)

  • Просимо тиші - ц-ц-ц.

Молодці, гарно справились із першим завданням, відкриваємо першу частину малюнка.

 

     2. завдання. Чистомовка.

       Ай-ай-ай – цілий день шумів весь г..(ай)

       Ай-ай-ай – несла муха карав..(ай)

       Ей-ей-ей - поскликали сто гост..(ей)

       Ей-ей-ей – зустрічав їх солов..(ей)

       Ай-ай-ай – грай, скрипочка, гр…(ай)

       Ай-ай-ай – душі наші звесел..(яй)

Відкриваємо другу частину малюнка.

 

  3  завдання. Виконати звуковий аналіз слів

Сонце, весна, квітка.

Відкриваємо третю частину малюнка.

 

 

 4 завдання. Назви одним словом

   Барвінок, фіалка, мак, кульбаба (квіти)

   Зима, весна, осінь, літо (пори року)

 

Виконавши завдання зими на дошці відкрили зображення кульбаби.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:   Як зветься ця квітка? Послухайте віршик про неї:

 Вітер біг повз очерет

 Із кульбаби здув берет.

 Здивувалася Лариса –

Голова в кульбаби лиса.

 У дідів лише буває

 Отакою голова,

 Тож її назвати слід

 Не кульбаба, а кульдід!

 

Вчитель:

  • Що ви знаєте про квітку?
  • У яку пору року виростає вона?
  • На що схожа квітка кульбаби?
  • Якого кольору квітка?
  • Яке стебло, листочки? Якого вони  кольору?  
  • Де росте кульбаба?
  • Окрім краси, чи приносить ця квітка користь?

(пошукова робота дітей)

  • З квітів варять варення, а з корінців заварюють відвар і полощуть волосся, навесні зі стебла та листя готують салат.
  • Кульбабу називають квітка-барометр. Вона закриває свої квітки перед дощем.

Вчитель: Без квітів людське життя було б безбарвним. Квіти пробуджують у нас людяність, сердечність, щирість, доброту. Діти, кульбаба запрошує нас на рухливу хвилинку (під музичний супровід діти виконують ритмічні рухи)

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

Прилетіли дві сороки.

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква, ква-ква-ква!

Щоб спочила голова.

 

ІV. Сприйняття і засвоєння вихованцями навчального матеріалу

 

Вчитель: Я пропоную вам намалювати картину про весну - «Сонячні кульбаби». Галявини вже зазеленіли, зараз на них розпустяться весняні квіти -кульбаби.

(показує ілюстрації на яких зображені кульбаби )

 

Вчитель: Яку фарбу потрібно взяти, щоб вийшли «сонячні» кульбаби, та «молода» трава?

(керівник доповнює уявлення про жовтий та світло-зелений колір, розкриває його «характер і настрій»)

 

Вчитель:  Жовтий  - золотий, теплий, веселий, радісний.

                    Світло-зелений – весняний, спокійний.

 

Вчитель: Діти, за допомогою якої техніки ми можемо передати «пухнастість» кульбаби та об'єм трави?

 (після відповідей дітей, керівник показує поетапно прийоми створення образу).

 

 

V. Усвідомлення нових знань у процесі практичної діяльності.

 

Практична робота

  •  Малює вчитель із поясненням.
  • Квіти кульбаби (техніка виконання: «Малювання мильними                бульбашками», додаток 1):

      Беремо соломинку для коктейлю та мильний розчин (на 150 гр води, 1 ч.л. натертого господарчого мила, 1 ч.л. цукру, фарба гуаш) жовтого кольору, приготовлений заздалегідь (керівник звертає увагу дітей на те, що пити цей розчин не можна, бо болітиме животик),  і починаємо дути в розчин, поки не з’явиться багато бульбашок. Беремо чистий аркуш паперу і накриваємо бульбашки, ставимо відбитки від піни.

 

  • Пензлем для малювання (з м’яким ворсом) домальовуємо кульбабі стебло і листочки.

 

  • Трава (техніка виконання «Малювання сухим пензлем», додаток 1). Занурюємо пензлик із жорстким ворсом у фарбу і обтираємо на чернетці доти, поки після пензля не залишиться рихлий, пухнастий слід. Після цього починаємо різними рухами малювати траву.

 

Після демонстрації та пояснень керівник пропонує дітям виконати роботу – намалювати «Сонячні кульбаби».

 

  •  Практична робота дітей (додаток 2).

 

  •  Допомога керівника (за потребою)

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

  •  Оформлення виставки : « Барвиста Україна».
  • Огляд та оцінювання робіт. Діти коментують роботи своїх товаришів, відзначають кращі, коментують і вказують на недоліки.
  • Вручення призів за активну участь на уроці.
  • Зворотній зв’язок. Рефлексія.
  • Яка основна тема нашого уроку?
  • Що нового ви дізнались про кульбабу?
  • Чим займались на уроці?
  • Кому ти подаруєш  свою роботу?
  • Заключне слово

Вчитель:

Квіти прикрашають наше життя. Тож нехай на землі їх буде більше. А ви станете тими квітками, які прикрасять нашу Землю. Щасти вам!

 

 

 

 

 

 

Описание: 000000000000000000

 

 

Описание: 000000000000000000000001

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку