Конспект інтегрованого уроку для учнів 4 класу з основ здоровя на тему "Медична служба в Україні.Охорона здоровя дітей" та економіки на тему "Поняття про бюджетну установу"
Тема (основи здоровʹя):Охорона здоровʼя дітейМедична служба в Україні.
Мета: формувати в учнів уявлення про медичну службу в Україні, вміння звертатися по допомогу до лікаря-фахівця чи медсестри; закріпити прагнення дбати про своє здоров’я; розвивати вміння застосовувати здобуті знання в практичній діяльності; виховувати позитивне ставлення до свого здоров’я і повагу до медичних працівників.
Тема(економіка). Поняття бюджетної установи.
Мета: познайомити учнів з поняттям «бюджетна установа», з фінансуванням, організацією роботи , працівниками бюджетних установ. Розвивати вміння аналізувати економічні явища. Виховувати повагу до людей праці.
Обладнання:
– виставка учнівських малюнків на тему «Моє здоров’я»;
– Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини;
–предметні малюнки дяді Федора і кота Матроскіна;
– опорні слова «бюджетна організація»;
– предметні малюнки школи, лікарні,дитячого садочка, інституту, міліції.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання ( Фронтальне опитування учнів по темі «Інфекційні хвороби»)
ІІІ. Робота над темою уроку.
1). Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні на уроці познайомимось з поняттям «бюджетної установи», з її працівниками. Поглибимо знання про медичні заклади як форму збереження здоровʹя громадян України.
2).Продовження подорожі дяді Федора і кота Матроскіна в селі Простоквашино.
... Швидко закінчилось літо. Зібрали врожай, привели в порядок господарство в селі Простоквашино. Дядя Федір вирішив записатись до місцевої бібліотеки, а кіт Матроскін вирішив перевірити своє здоровʹя в місцевій лікарні. Вони, відвідавши ці заклади, були здивовані, як гарно вони працюють.
–На які кошти працюють ці заклади?,– поцікавився кіт Матроскін.
–На бюджетні,- пояснив дядя Федір.
–Давай звернемося до словника економіста - початківця,– запропонував хлопчик.
МЕДИЦИНА
ОСВІТА
АРМІЯ
КУЛЬТУРА
МІЛІЦІЯ
– Що це за установи?,– запитав кіт
– Бюджетні,– відповів Федір.
3). Робота над таблицею « БЮДЖЕТНА УСТАНОВА»
Медицина зарплата
Армія одяг
Освіта обладнання
Культура харчування
Міліція
Пенсії
Стипендії
4). Знайомство з бюджетними організаціями. МЕДИЦИНА.
Учень1. Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати. ,
Як здоровим стати. (Лікарня ).
Вчитель. Лікарні, санаторії, служба «швидкої допомоги» – все це бюджетні установи. За рахунок бюджетних надходжень лікарняні установи працюють: роблять операції, обслуговують хворих, виплачують зарплату медичним працівникам.
Учитель. Сьогодні на уроці ми поговоримо про стан медичного обслуговування та охорону здоров’я дитини в нашій країні. Як ви думаєте, чого навчить вас цей урок? Висловіть свої очікування та сподівання від уроку. Починайте словами: «Цей урок мене навчить...». А я очікую від вас плідної праці, активності, творчої і дружньої атмосфери на уроці.
IV. Робота над темою уроку:
1).Актуалізація опорних знань учнів:
- Скажіть, діти, хто, крім рідних та близьких, має піклуватися про ваше здоров’я? ( лікарі, медсестри, масажисти, інструктори ЛФК.)
- Діти, як ви думаєте, а держава зацікавлена в тому, щоб кожна сім’я була здоровою? Що держава для цього робить?
2). Знайомство з державними документами.
Вчитель. Декларація прав дитини (1959 р.) та Конвенція про права дитини (1989 р.) затверджують невід’ємне право кожної дитини на гармонійний розвиток особистості, що виражається певними принципами. Одним із найважливіших є принцип: «Законом та іншими засобами дитині має бути забезпечений спеціальний захист, а також надані можливості і сприятливі умови, що дали б їй змогу в умовах свободи та гідності розвиватися фізично, розумово, духовно і соціально здоровою». У Декларації прав дитини зазначено, що «дитина через її фізичну і розумову незрілість має потребу в спеціальній охороні і турботі». Тобто кожна дитина має право на:
• медичну допомогу;
• профілактику захворювань;
• санітарну освіту;
• медичне страхування;
• особлива турбота – дітям-інвалідам.
У статті 49 Конституції України також зазначено, що «кожен громадянин має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування».
3). Знайомство з державними лікарняними закладами.
- Які медичні та оздоровчі заклади ви знаєте?
(Лікарня, поліклініка, санаторій, оздоровчі центри, табори.)
4) Читання статті по підручнику с.84-87(вибірково)
5). Знайомство з професіями медичних працівників.
Учитель. А чи знаєте ви, до якого лікаря треба звертатися, якщо виникають певні проблеми зі здоров’ям? Перед вами лежать картки ,на яких треба вказати стрілкою, до якого лікаря слід звернутися пацієнтам , якщо у них:
Ознаки хвороби Лікар
Висока температура Терапевт
Порушення зору Стоматолог
Зубний біль Окуліст
Біль у вусі Лор
Травма ноги Кардіолог
Біль у серці Хірург
Сильний головний біль Невропотолог
6). Робота з підручником
Візьміть олівці й методом позначок опрацюйте статтю підручника «Медична допомога». (с.84) Один учень читає вголос, а всі інші діти ставлять позначки після кожного абзацу: «+» – відомо, «-» – не відомо, «?» – повернуся ще, «!»– зацікавило.
Мозковий штурм
- Хто в школі може допомогти учням?
- Хто такий педіатр?
Розгляньте малюнок 1.
- Які фахівці працюють у дитячій поліклініці?
- Що вони роблять?
Розгляньте малюнок 2
- Які ще кабінети є в деяких дитячих поліклініках?
- Чому кожна людина має стежити за своїм здоров'ям, регулярно перевіряти його стан?
6). Робота в зошиті.
7). Робота рекламного агентства.
Учитель. У нас працює рекламне агентство. Фахівець із санаторно-курортного лікування докладніше розповість нам про ці чудові місця ( Учні розповідають про санаторно- курортне лікування в Сумах).
V. Практична робота «Моделювання ситуації « У шкільному медичному кабінеті»
- Скажіть, будь ласка. Як у школі держава піклується про ваше здоров’я ?
А навіщо він нам потрібен?
- Як звати нашого шкільного лікаря? А медичну сестру?
- Ми звертаємось до нього за першою медичною допомогою?
- Напередодні нового навчального року проходимо медичний огляд;
- Проходимо щорічне обстеження фахівцями.
– Згадайте ситуацію, коли вам доводилося звертатись до медичного кабінету.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу:
1). Робота в групах. Завдання для груп
Група «Терапевт» – як уберегтися від грипу.
Група «Окуліст» – що треба робити, щоб зберегти зір.
Група «Хірург» – як зберегти правильну поставу.
Група «Сімейний лікар» (Діти працюють у групах, потім обраний «лікар» презентує роботу своєї групи.)
2). Гра «Назви одним словом».
– Медсестра, стоматолог, терапевт – медицина.
– Вчитель, вихователь, викладач - освіта.
– Майор, солдат, старшина – військовослужбовці.
–Актор, танцюрист, бібліотекар – культура.
3). Гра «Розташуй за алфавітом».
Солдат, актор, бібліотекар, терапевт, міліціонер, солдат, студент...
4).Робота в зошиті
VІІ. Підсумок уроку.
– Чи виправдалися ваші сподівання від уроку?
– Які практичні рекомендації вам запам’яталися?
VІІІ.:Домашнє завдання: опрацювати статтю в підручнику, намалювати лікаря любої професії.