Тема уроку. Шкідливі звички
Мета. Формувати в учнів уявлення про згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм; розвивати вміння відстоювати власні переконання; виховувати здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, алкоголю, наркотичних речовин.
В цьому уроці використовувалося: Ключове питання:
Чому треба захищатися від шкідливих звичок?
Завдання проекту:
шкідливість куріння (1 група);
шкідливість вживання алкоголю (2 група);
шкідливість вживання наркотиків (3 група).
Очікувані результати: після уроку учні пояснювали поняття «корисні» та «шкідливі» звички.
1
Тема уроку. Шкідливі звички
Мета. Формувати в учнів уявлення про згубний вплив шкідливих звичок на дитячий організм; розвивати вміння відстоювати власні переконання; виховувати здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, алкоголю, наркотичних речовин.
Обладнання: презентація до уроку, «цеглини» для Храму здоров’я, Конституція України, дитячі малюнки, таблиці з прислів’ями.
Основне питання: Чи впливають «шкідливі звички на здоров’я людини?
Ключове питання: Чому треба захищатися від шкідливих звичок?
Завдання проекту:
Очікувані результати: після уроку учні зможуть пояснити поняття «корисні» та «шкідливі» звички; усвідомити згубну дію на дитячий організм куріння, алкоголю та наркотиків; оцінювати свої вчинки та приймати рішення; обґрунтовувати поняття «здоровий спосіб життя»; взаємодіяти у групах.
Хід уроку
І. Створення сприятливої атмосфери. Налаштування учнів на роботу.
Учень
Добрий день, шановні гості!
Раді Вас вітати.
Всім бажаємо здоров’я
І щастя повну хату.
Учень
Є у нас урок чудовий.
Урок основ здоров’я.
Ласкаво просимо ми Вас
На цей урок до нас.
Учитель
Щоб наш сьогоднішній урок відбувся давайте, діти, налаштуємося на нього, звернемося до нього думками.
«Урок, ти сходинка у моєму житті.
Допоможи мені стати розумнішим.
Допоможи мені стати хорошою людиною.
Я буду добре працювати, думати, у мене все вийде».
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
Слайд 1
Слайд 2
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 3
Слайд 4
У статті 49 Конституції України стверджується «Кожен громадянин має право на охорону здоров’я». Ми повинні вміти користуватися цим правом.
Гра «Храм здоров’я» (технологія «мозковий штурм)
(Це звички, які сприяють зміцненню здоров’я: охайність, ввічливість, заняття спортом, дотримання правил особистої гігієни)
IV. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 5
Рольова гра – міліціонер,пожежник, інспектор ДАІ
Міліціонер
Я – міліціонер. Я дуже стурбований поведінкою людей, які зловживають спиртними напоями. У стані алкогольного сп’яніння людина не розуміє що робить. Вона легко може спричинити бійку і навіть вбити людину. Така людина може піти і на крадіжку. А це є злочин, що карається законом. Обходьте п’яних стороною, ніколи не беріть з них приклад.
Пожежник
Я – пожежник, рятую будинки від вогню. Є багато різних причин, що можуть спричинити пожежу. Одна серед них – це люди, що зловживають спиртними напоями, наркотиками та палять. Вони не думають куди кинути недопалок. Страшними є наслідки пожеж.
Інспектор ДАІ
Я – інспектор ДАІ. Контролюю дотримання правил дорожнього руху. Щодня я затримую порушників. Трапляються аварії. Іноді по причині незнання правил дорожнього руху, іноді по неуважності. А в основному, коли шофер в нетверезому стані. Ви – наше майбутнє. У ваших руках – наші дороги.
Захист проекту.
1 група – «Ні – курінню!»
2 група – «Ні – алкоголю!»
3 група – «Ні – наркотикам!»
Слайд 6
Звіт про результати роботи 1 групи «Ні – курінню!»
Наша розмова про тебе, людино!
Про здоров’я твоїх нащадків!
І просто про те, як довше прожити на землі.
Летів якось чорт. Та кудись задивився
Й на суху вербу животом настромився.
І здох. Може правда, а може брехня –
Посипалась з чорта того порохня.
Мужики йшли. Порохню найшли:
Вони недалеко там поле орали.
Кишені діряві були, як на зло,
Тож чортове зілля повсюди зійшло.
Понюхали – листя духмяним здалося.
Комусь до смаку воно дуже прийшлося.
«Ти, ба!» - мовив хтось, і від цього «ти ба»
З’явилася назва у зілля – табак.
Багато з тих пір абаку розвелося.
Пізніше курити його повелося.
А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув «Тю!»
З’явилось у зілля ще й назва «Тютюн».
Декламування вірша «Курці»
Тимко разів три не снідав у школі
І грошей зібрав на покупку доволі.
Він викликав друга Грицька в коридор
І тихо шепнув йому є »Біломор».
Подалі від класу, у темнім кутку,
Під сходи шмигнули вони нашвидку.
Сяйнула цигарка в Тимка під рукою
- Грицько, затягайся, а я за тобою.
Ой, що то за смак у тому «Біломорі».
Курці сполотніли, курці наче хворі.
Туман в голові, а в грудях пече…
Грицькові Тимко похиливсь на плече.
- Як змінилися хлопці після затяжки цигаркою?
- Щоб ви порадили Грицькові і Тимкові?
Слайд 7
Учитель
Молодці, ви підготували дуже цікаві факти. Ми ще раз переконалися яку шкоду наносить куріння.
Оцінка роботи групи.
Учитель
Ще одна шкідлива звичка – це алкоголізм.
Слайд 8
Звіт про результати роботи 2 групи «Ні – алкоголю!»
- Наша група збирала матеріал про вплив алкоголю на здоров’я людини. Послухайте легенду про алкоголь.
Легенда
Дуже давно в одне місто приїхав торговець на ім’я Ал Коголь. Він розклав товар і почав торгувати. Але після його появи в місті почали відбуватися дивні речі. Лікар одному з пацієнтів вирвав здоровий зуб. Тесляр подрався з сусідом цирульником. Всі люди помінялися. А згодом стали помічати, що всі хто заходив у лавку Ал Коголя купували там якісь пляшки.
Люди звернулися за порадою до Мудреця. Мудрець сказав: «Завжди йде боротьба між добром і злом. А слово Алкоголь на одній зі східних мов означає «Дурман». Той,хто вип’є чарку цього зілля стає орлом, якого заклює курка. Хто вип’є дві чарки, перетворюється на барана, самого безмозгого в стаді. А хто три – стане свинею, яка валяється в грязі. Якщо ми хочемо жити спокійно, ми повинні вигнати цю нечесть з нашого міста». Люди послухали Мудреця і з тих пір почали жити спокійно і щасливо.
Представлення малюнків «Ні – алкоголю!»
Слайд 9
Оцінка роботи групи
Учитель
А зараз ми поговоримо про ще одну шкідливу звичку – наркоманію.
Слайд 10
Звіт про результати роботи 3 групи «Ні – наркотикам!»
Поради лікаря
Слайд 11
Оцінка роботи групи
Узагальнення знань
Слайд 12
Читання статті в підручнику «Навчитися казати «Ні!»
Слайд 13
Робота в зошиті. Заповіді здоров’я.
Слайд 14
Підсумок уроку