Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи
«Школа друзів та подруг»
( екопростір розвитку дитини, комунікативний розвиток особистості,
конструювання)
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей взаємодіяти з однолітками, висловлювати підтримку та увагу, формувати доброзичливість, вміння співпрацювати та підтримувати один одного, планувати та обирати матеріали для створення спільної конструкції, співпрацювати в команді, домовлятися та враховувати думки один одного. Розвивати комунікативні здібності, увагу, уяву, творчість та креативність, вміння висловлювати власні думки ввічливо та впевнено, вступати в діалог, поважати думку інших. Виховувати почуття взаємоповаги, відповідальність за спільну роботу, бережливе ставлення до результатів спільної праці, гордість за спільні досягнення та усвідомлення важливості взаємодії.
Матеріали: конструктор або набори для будівництва (кубики, блоки, лего),
картки із зображенням емоцій (сумний, радісний, здивований, серйозний вираз обличчя) , м’яч, кольорові олівці, фломастери, аркуші паперу, наклейки або значки (зірочки, сердечка) – як заохочення, кольорові стрічки або шнурки,
Хід заняття.
Вихователь: Доброго дня, друзі! Сьогодні ми з вами відкриємо особливу "Школу друзів і подруг", де ми дізнаємося, як бути добрими, уважними, допомагати один одному та разом весело грати. У нас будуть цікаві ігри, вправи, і навіть конструювання для того, щоб кожен з нас став кращим другом!" А зараз у нас буде чарівне завдання. Кожен із вас – справжній чарівник, який може подарувати іншому частинку радості та тепла. Спробуйте уявити, що ви обіймаєте друга, якого давно не бачили. Обіймаючи його, ви даруєте йому тепле привітання і налаштовуєте на дружбу! Давайте обіймемо наших друзів і зробимо їх день кращим!"
Ігрова розминка "Дружні обійми"
Мета: встановити позитивний настрій та навчити дітей виражати доброзичливість.
Кожна дитина обирає собі "партнера" та обіймає його, вітаючи як друга. Вихователь розповідає, що справжній друг – це той, хто завжди поруч, коли потрібно, і вміє вислухати.
Друзі, кожен з вас – особливий. Але якими якостями має володіти людина, щоб бути справжнім другом? Давайте уявимо, що наш друг – це чарівна квітка. Кожна пелюстка – це якість друга. Подумаймо разом: що важливого має бути в такій людині, щоб вона стала нашим другом? Давайте будемо складати пелюстки для нашої квітки дружби!"
Бесіда "Який він, справжній друг?"
(Обговорюємо, що значить бути другом: уважність, ввічливість, готовність допомогти. Кожен по черзі називає одну якість, яку він вважає важливою для друга. Вихователь допомагає, якщо дітям складно підібрати слова)
Вихователь: Ми з вами зараз будемо грати в особливу гру, де "м'ячик" стане незвичайним – він перетвориться на м'ячик доброти. Коли ми передаємо його іншому, ми даруємо йому приємні слова, компліменти чи щось добре. Кожне добре слово – це маленька частинка дружби, якою ми ділимося. Хто готовий першим передати м'ячик доброти своєму сусідові?"
Гра "Передай доброту"
Мета: розвивати навички слухання та доброзичливе ставлення.
Діти сідають у коло. Один передає уявний "м'ячик доброти" іншому, висловлюючи комплімент чи побажання, наприклад: "Ти хороший друг, бо ти мені допомагаєш".
Вихователь: Настав час збудувати особливий будинок – Будинок дружби! Це місце, де кожен почувається у безпеці і може знайти справжніх друзів. Давайте подумаємо, з чого складається наш будинок: можливо, з терпіння, доброти, взаєморозуміння. У кожної команди є завдання – побудувати частину цього дому, і тільки разом ми зможемо завершити нашу будівлю!"
Практична робота . Конструювання "Будинок дружби"
Мета: закріпити навички спільної діяльності, навчити працювати в команді.
Діти діляться на маленькі групи та з кубиків або конструктора разом будують "Будинок дружби". Кожна група додає деталі, які їм здаються важливими для будинку, де живуть друзі.
Вихователь: Друзі, які ви молодці, який гарний будинок ви побудували разом. А чому він називається «Будинок дружби?» (відповіді дітей).
Наше заняття завершується, але справжня дружба завжди залишається з нами. Давайте об’єднаємось у коло і поділимось, яке одне слово нам найбільше запам'яталося. Що для кожного з нас значить бути другом? Пам’ятайте: справжня дружба – це коли ми разом, коли допомагаємо одне одному, і коли завжди тримаємося за руки, як зараз."
Вправа "Коло дружби"
Діти утворюють коло. По черзі, беруться за кольорову стрічку , називаючи одне слово, яке асоціюється у них з дружбою.
Вихователь: Справжні друзі завжди разом, підтримують одне одного і роблять день кращим!"