Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи
«Моя Батьківщина – Україна»
Програмовий зміст: Розширити знання дітей про свою державу. Розвивати зв’язне мовлення, стежити за правильним порядком слів у реченні. Викликати бажання збагачувати свій світогляд, поповнювати свої знання про Україну.
Продовжувати розвивати зорове сприйняття, довільне розуміння, логічне, наочно - образне мислення, уяву. розвивати стійку увагу, пам'ять, уміння правильно викладати свої думки, уяву; виховувати самостійність, дисциплінованість, позитивні емоції. Формувати навички самоконтролю та самооцінки на занятті.
Учити позитивно ставитися до спільної рухової діяльності об’єднаної за інтересами. Формувати вміння передавати у своїх роботах ставлення до рідного краю. Виховувати потребу в нових враженнях. Створювати умови для розвитку креативності.
Прищеплювати почуття гордості за свою країну, за свій народ, свою мову. Виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики, любові до рідного краю та землі, почуття гордості за неї.
Обладнання: Державна символіка, прапор, кросворд, аудіо-запис гімну, штучні квіти, глобус, обруч із довгими різнокольоровими стрічками, загадки.
Попередня робота з дітьми: знайомство з картою України, заучування віршів, читання творів, прислів’їв до теми, прикрашання обруча стрічками (їх значення) до гри «Віночок», «Священні символи». Бесіди з дітьми про свою сім'ю, місто.
Хід заняття:
1. Організаційний момент.
Діти заходять до зали і вітаються:
-Доброго ранку, рідний наш дім,
-Доброго ранку,гостям усім!
2.Вступна частина.
Звучить бадьора музика. В групу заходить хлопчик-іноземець. Він прибув до нас із Англії, але потім заблукав і не знає де він знаходиться.
Вихователь:
Давайте розповімо йому про нашу країну. Сьогодні ми вирушимо в цікаву і незвичайну мандрівку, ми ознайомимося з народними і державними символами України та скарбами нашого народу. Але ці скарби незвичайні: їх відчувають люди серцем і душею, а ми з вами побачимо сьогодні їх.
Давайте сьогодні ми з вами запалимо свічечку, яка буде символом нашої любові до України. І у ваших сердечках нехай запалає маленький «вогник» гордості за те, що ви - українці. Я прошу вас пронести цей вогник через усе своє життя. Тож будьте чесні, розумні, горді, любіть свою рідну Батьківщину. А що для вас означає Батьківщина?
Вихователь запалює свічку і по черзі передає її кожній дитині:
1-а дитина: Сонце в небі і зоряна ніч солов'їна - це моя Батьківщина.
2-а дитина: Батьківщина - це ліс осінній,
3-я дитина: Це домівка моя, і школа,
4-а дитина: І гаряче сонячне коло.
5-а дитина: Батьківщина - це труд і свято,
6-а дитина: Батьківщина - це мама й тато,
7-а дитина: Це твої найкращі друзі,
8-а дитина: І бджола у весняному лузі.
Діти сідають на стільчики.
3. Основна частина.
-Що це в мене в руках? (глобус).
-Глобус- це модель нашої планети Земля. На ньому багато голубого кольору- це моря і океани. А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші- це наша держава.
- Діти, як називається наша держава? (Україна).
Вірш:
Мати-Україно
Перше наше слово з нами повсякчас,
Мати-Україно, ти одна у нас!
Ниви і діброви, і садів окрас —
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж одна у нас!
Вихователь. - А давайте, діти, спробуємо підібрати гарні слова про нашу країну.
Дидактична гра «Яка наша країна?»
Вихователь (починає): країна - могутня. А ще яка?
Діти продовжують. Наприклад: калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна.
Діти називають прикметники – із кожним словом відкривається частина карти.
Діти, погляньте, яка держава зображена на карті?
Вихователь. - Молодці! Діти, а як називають людей, які живуть на Україні? (українці). А хто ми з вами? (українці). Якою мовою розмовляють українці? (рідною, українською).
Наша перша зупинка називається «Державні символи України».
- Які ви знаєте державні символи?(прапор, герб, гімн)
- Які кольори має прапор України? Що вони означають?
Дитина:
Прапор нашої Вкраїни
Має колір жовто-синій.
І повинен кожен знати,
Як два кольори єднати:
Синє небо – верхня смуга,
Жовте поле – нижня смуга.
Я підношу із любов’ю
Прапор ніжно-кольоровий.
- Що таке герб?
Дитина: ГЕРБ
Наш герб — тризуб,
Це воля, слава й сила;
Наш герб — тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо
Ми людям.
- Що таке гімн?
Національний Гімн- це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Для Гімну України написані слова, які виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. (звучить Гімн України у запису).
Тому наступна наша зупинка « Обереги рідної домівки»
- Діти, сьогодні ми з вами багато говорили про державні символи України. Але є в нашого народу рослини, предмети домашнього вжитку, птахи, які українці з давних- давен поважали і шанували. Це національні символи або обереги.
- Назвіть їх.
Дидактична гра «Збери із квітів віночок»
Діти називають з яких квітів він складається і що вони означають?
Всього в українському віночку 12 квіточок, і кожна – лікар, оберіг.
Плести віночки – то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети, як плести і коли, як зберігати квіти у віночках.
1. Волошка означає вірність та відданість.
2. Барвінок – символ життя.
3. Пшеничний колосок.
4. Соняшник.
5. Червоний мак - оберіг від нечистої сили.
6. Калина – символ дівочої краси
7. Ромашка – символ здоров’я.
8. Чорнобривці — дарують здоров’я.
Гра – «Віночок»
Діти передають віночок по колу. У кого він буде у руках, коли закінчиться музика - виходить у коло і починає танцювати.
- А що ще є у віночку?
До українського віночка входять не тільки квіточки, а й стрічечки, які були довші за дівочу косу, бо оберігали її красу. В народі кажуть і по нині « Коса – дівоча краса»
Наступна і передостання наша зупинка – «Міста України».
Діти називають, яке місто зображене на фото.
Кегичівка.
- Які ж саме Кегичани тут живуть? Пропоную познайомитись з ними.
- Хто хоче розповісти про себе?
Діти складають розповідь про себе з опорою на схему.
- Діти, ми сьогодні багато з вами говорили про нашу Україну. І я пропоную, щоб кожен з вас сказав побажання для нашої рідної Батьківщини і приклеїв сердечко на карті. Ось як це зроблю я «Я бажаю нашій Україні бути неподільною…».
- Діти, подивіться на карту, як прикрасили її ваші сердечка! І я впевнена, що вони будуть захищати нашу рідну Україну від ворогів, від зла і різних негараздів.
Хочу закінчити заняття словами відомого українського поета Дмитра Павличка:
Виростай, дитино, й пам’ятай,
Батьківщина – то найкращий край!
СЛАВА УКРАЇНІ!
1