Хід заняття:
!. Привітання
Добрий ранок, добрий ранок
Добрий сонячний світанок
В добрий день переросте
Добрих приведе гостей.
Вихователь: Малята, ви чуєте , в нас за дверима щось шарудить. Піду подивлюся що там. Погляньте діти, хто це?
Так , це маленьке левеня. Цікаво, де воно могло тут узятись?
А чи живуть леви в наших лісах? А де, в наші країні, ми можемо побачити лева? А де живуть леви в природі? А як ви думаєте, чи зможе наше левенятко вижити в наших лісах, чи в нашому місті? А що з ним може статися? А що ж ми будемо робити з нашим левенятком? Ми ж не залишимо його в біді?
Так, діти, нам потрібно відвезти левенятко до зоопарку! Але перед тим як вирушити, пригадаємо правила поведінки у зоопарку.
2.Бесіда. У зоопарку тварини живуть у клітках, вольєрах, де створені умови наближені до природних. За тваринами догля-
дають працівники зоопарку, прибирають, годують, лікують.
Як називається професія людей, які лікують тварин? (Ветеринар)
У зоопарку не можна: бігати, шуміти, відходити від дорослих, підходити до кліток чи вольєрів, гладити тварин, годувати. Поводитися потрібно спокійно.
Декілька дітей повторюють правила поведінки.
Ну що ж. правила ми знаємо, можемо вирушати в дорогу. Але на чому ми поїдемо? На потязі. Ось я у касі придбала квитки. На кожному квитку є номер вагона. ( Вихователь роздає дітям квитки на яких цифри від 1 до 9. Діти називають цифру і знаходять свій вагон. ( Вагони – стільчики з наклеєними цифрами)
Хто керує потягом? (Машиніст) Сьогодні я буду машиністом.
Ну що, всі розмістилися?
3. Дид. Гра « Який вагон знаходиться перед твоїм вагоном, який після»
Поїзд наш вирушив в дорогу, а щоб нам не нудьгувати пограємо у гру « Так –ні» Я задаватиму вам питання на які потрібно швиденько відповісти, так чи ні, всі зрозуміли?
4. Дид. гра « Так-ні»
- Сніг іде влітку?
- У квадрата є кути?
- Дупло білочки на дереві?
- На руці 7 пальців?
- У тижні 6 днів?
- Є 4 пори року?
Ну молодці, були уважні.
Вихователь. Ось ми і приїхали до зоопарку. Правила поведінки всі пам'ятають?
Підходимо до дошки на якій розміщені 9 тварин спекотних країн (Африки, Австралії)
- Оленко, порахуй тварин.
- Денисе, порахуй тварин по порядку.
- Максим, порахуй тварин зворотною лічбою
5. Дид. гра « Який за рахунком?»
Я загадуватиму вам загадку про тварину, а ви мені скажете, яка вона за рахунком?
Загадки:
Здивувалась дітвора: « Це тварина чи гора? Як же їсть вона та п'є?» А для цього , хобот є! (Слон)
Любі діти, подивіться на велику хижу кицю – В плямах, смужечках строкатих йде саваною гуляти. Зуби, кігті - як ножі! Звірі, хто-куди біжіть, зараз буде не до ігр, бо полює лютий … (Тигр)
Він незграбний і товстий. Завжди він чомусь сумний. А на лобі в нього ріг. Ця тварина… ( Носоріг)
У савані проживає, Чорно-білі смужки має. І весела, і пригожа, на конячку нашу схожа. ( Зебра)
Довга шия , як драбина, В чорних плямах жовта спина. Листячко з дерев зриває, в холодочку спочиває. Височенна, ніби шафа, в Африці живе… ( Жирафа)
6. Фізкультхвилинка «Зоопарк»
По зоопарку ми гуляєм ( Ходьба на місці)
І ведмедя там стрічаєм ( похитуються вправо-вліво)
Цей ведмедик клишоногий
Підніма по черзі ноги. ( піднімання почергове ніг)
Тигр за нами спостерігає ( Рука біля лоба, ніби дивимось в даль)
Спину дугою він вигинає ( Прогинаємо спину)
А ми тигра не боїмося
На носочках пробіжимося( Біг на носочках на місці)
Вихователь. Вирушаймо далі і подивимося на тварин півночі. ( на дошці 4 тварини півночі)Ц і тварини живуть в Антарктиді.
Як називаються ці тварини?
7.Дид. гра « Хто де знаходиться?»
Молодці.
Вихователь. Сподобалось вам у зоопарку? А для чого ми сюди приїхали? Так ми привезли наше левеня. Де ми залишимо його? Так ось тут біля тварин Африки, тому що леви мешкають у спекотних країнах. З нашим левеням все буде добре, тут за ним будуть доглядати, годувати спеціально навчені люди. Попрощаємось з нашим левеням.
До побачення!
А нам час повертатися до садочка. А щоб повернутися до групи, нам потрібно зробити чарівну доріжку з геометричних фігур. ( Діти по черзі підходять, знаходять фігуру, яку назве вихователь, і викладають доріжку)
Ось ми і повернулися до групи.
Малята, погляньте на наших столиках є конверти . На одному конверті червоний трикутник, на другому – жовтий квадрат, на третьому – зелений круг. У кожного з вас, на грудях, є емблема з однією із фігур. Підійдіть, будь ласка, до своїх конвертів. ( Диференційований підхід)
Дид. гра «Склади ціле із частин»
( У конвертах розрізані зображення тварин ( на 6, 8, 10 частин)
Як називається ваша тварина? Де вона живе в природі?
Підсумок заняття.
Мета: Формувати уявлення дітей про життя диких тварин у зоопарку; удосконалювати пряму, зворотню та порядкову лічбу в межах 9; сприяти закріпленню вміння позначати словами становище предметів по відношенню до себе, закріплювати знання дітей про геометричні фігури; сприяти розвитку уваги, логічного мислення, пам'яті; виховувати дбайливе та відповідальне ставлення до тварин.
Демонстраційний матеріал: зображення 9 тварин спекотних країн, 4 тварини півночі; квитки з номерами вагонів; геометричні фігури різних кольорів; конверти з для гри «Склади ціле із частин»; розмальовки; іграшка левеня.
Інтегроване заняття
«Подорож до зоопарку»
(старша група)