Конспект інтегрованого заняття на тему:
« Киці дім»
«Безпека життєдіяльності»
( середня група)
Мета:
Закріпити:
-продовжувати формувати уявлення про пожежу, продовжувати пояснювати, що вогонь може завдавати чималої шкоди для людини та дітей;
- закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правил поведінки при пожежі;
- поглибити та систематизувати знання про причини виникнення пожежі;
- закріпити знання про необхідні заходи запобігання пожежі;
- закріплювати знання про правила пожежної безпеки;
- вчити орієнтуватися в проблемних ситуаціях;
- знайомити з вогнем і його властивості;
- закріпити знання дітей про професію пожежного
-закріпити знання малят про одяг пожежного, речі, які необхідні йому для роботи; навчати діяти в екстремальних ситуаціях;
-закріпити знання дітей про різні види транспорту; вчити відрізняти і називати пожежну машину за будовою, кольором;
-закріплювати знання дітей про цифри і числа від 1 до 5; про кольори, -закріпити вміння орієнтуватись в просторі;
-вчити малят відповідати на запитання вихователя, розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас; вчити дітей утворювати прикметники від іменників;
-вчити дітей бути чемними, не забувати вітатися та прощатися з людьми.
Розвивати:
- розширити словник дітей з теми пожежна безпека;
- виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку;
Виховувати:
Попередня робота: розробка та виготовлення лепбука про пожежників; розгляд ілюстрацій із зображенням пожежної машини, вивчення віршу « Ми в пожежників пограємо…», бесіда про частини пожежної машини, як потрібно поводитись при пожежі, розгляд ілюстрацій « Пожежники працюють ».
Хід
І .Вихователь:
-Малята, сьогодні до нас завітали гості, давайте привітаємо з ними:
Доброго ранку ліси і поля,
Доброго ранку планета Земля
Щастя й здоров’я усім ми бажаємо
Зранку а дитячий садок поспішаємо.
ІІ. Вихователь:
- Сьогодні я отримала лист від Киці:
«Тілі - ділі, тілі - ділі,
Тілі - ділі, тілі - бім!
Загорівся Кицин дім.
Цап біжить х відром старим,
Біжить Курка з помелом,
Й Поросятко - з решетом.
Півень – з ліхтарем одним.
Тілі-ділі! Тілі - бім!»
-І не змозі вони нічим допомогти Киці.
-От вона нас запрошує до своєї казочки, щоб ми їй допомогли – врятували Дім.
-Малята, допоможемо?(Так)
-Але перед подорожжю скажіть, будь ласка, як називається ця казочка?
( « Кицин дім»)
-В дорогу візьмемо з собою наш бізіборт - помічник, можливо він нам знадобиться.
- Закривайте оченята, а я паличкою чарівною змахну і в казочку всіх нас перенесу:.
1-2-3—в чарівну казочку
нас паличка перенеси.
ІІІ. Вихователь:
-Ось ми з вами і у казочці
( Макет будинку з вогнями)
-Дійсно, горить – палає Кицин дім.
-А давайте ми з вами пригадаємо, як ми повинні діяти в такій ситуації:
(Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!)
-Якраз ми з вами не ДАРЕМНО взяли наш бізіборт – на ньому є телефон.
( Дитина набирає 101)
-Щось пожежники не приїхали.
- Потрібно нам самим вирішувати цю проблему.
Від нас залежить яким буде вогонь : добрим чи злим.
Я здогадалася - потрібно злий Вогнище-- перетворити на добрий Вогник.
А для цього нам потрібно виконати завдання від кожного Вогнища
1. Вихователь:
-Завдання від першого Вогнища:
Дидактична гра «Безпека життя»
(Потрібно відмітити червоними та зеленими фішками де безпечно, а де ні )
-Перед тим як ми виконаємо це завдання, давайте повторимо правила безпеки.
( Діти розповідають)
Де транспорт,
Мають бути без дітей.
2. Там в м’яча не можна грати,
Зі скакалкою стрибати.
3. Якщо не має мами й тата,
Електроприлади не можна вмикати.
І не тягни за електричний шнур,
Щоб тебе не вразив струм.
4. Коли у машину запрошують сісти.
Ви часу не гайте - дорослих гукайте.
5.Якщо ви самі вдома,
То запам’ятайте:
Ви людину незнайому
В дім свій не пускайте!!
( Діти виконують завдання і відповідають на запитання вихователя)
-Злий Вогнище перетворюється на добрий Вогник.
(Дитина прикріплює Вогник на магнітну дошку)
2. Вихователь:
Але вогонь ще не вгасає-
Щось пожежників не має…
-Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!
( Дитина набирає 101)
Завдання від другого Вогнища
- Другий Вогнище пропонує нам погратися в пожежників
Фізкультхвилинка
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так,
Швидко шланги розмотаємо.
(Колові рухи руками перед грудьми)
Ось вогонь у нас горить
Будемо ми його гасить,
Ось так, ось так,
Будемо ми його гасить.
( нахили тулуба вперед з витягнутими руками).
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо,
Ось так, ось так,
Під дивани заглядаємо.
(Присідання)
Ось Вогнище ми приручили,
І на добрий Вогник перетворили.
(Дитина прикріплює Вогник на магнітну дошку)
3. Вихователь:
Але вогонь ще не вгасає-
Щось пожежників не має…
-Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!
( Дитина набирає 101)
Завдання від третього Вогнища
-Знову вогонь в нас не вгасає, а пожежників не має..
Спробуємо Вогнище Зимою налякати.
Дидактична гра «Зима яка?»
( Діти розповідають про зиму, використовуючи мнемосмужки)
(Дитина прикріплює Вогник на магнітну дошку)
4. Вихователь:
Але вогонь ще не вгасає-
Щось пожежників не має…
-Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!
( Дитина набирає 101)
Завдання від четвертого Вогнища
Дидактична гра «Так чи ні?»
Вихователь:
-Взимку можна ходити по кризі? А чому?
-Взимку можна їсти бурульки та сніг? А чому?
-Взимку можна кататися на проїзній частині?
- Взимку можна ліпити бабу снігову?
Цього Вогнища ми завдання виконали , ми його приручили і на добрий Вогник перетворили.
(Дитина прикріплює Вогник на магнітну дошку)
5. Вихователь:
Але вогонь ще не вгасає-
Щось пожежників не має…
-Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!
( Дитина набирає 101)
Завдання від п’ятого Вогнища
Дидактична гра «Допомога пожежникам?
(Діти складають пазли із зображенням пожежника та пожежної машини)
Вихователь:
- Малята, як називається костюм пожежника?( пожежний костюм)
- А який він кольором? ( Червоний ).
- А що одягає пожежники на голову, коли їдуть гасити пожежу?
( Одяг, каску, чоботи ).
( Для захисту голови від удару, вогню ).
-Одяг навіщо пожежнику? ( Для захисту тіла та шкіри від вогню, опіків ).
-А чоботи навіщо йому? ( Для захисту ніг від опіків ).
6. Вихователь:
Але вогонь ще не вгасає-
Щось пожежників не має…
-Якщо я бачу вогонь і дим, то дзвоню 101. Викликаю пожежників!
( Дитина набирає 101)
Звучить сирена їдуть пожежники на машині приборкувати вогонь.
Пожежники:
Той завжди людей рятує.
І дорослих, і малих,
І старих, і молодих.
Сильні, мужні та вродливі.
Пожежники:
(Вручають сертифікати, про те, що малята добре знають правила безпеки життєдіяльності)
Вихователь:
Вогонь дарує людям світло.
Вогонь дарує їм тепло.
Коли б тепло і світло зникло,
Життя б на світі не було.
– Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом.
Ось скінчилась наша гра.
Все, прощатись нам пора.
Будемо завтра зустрічатись,
В нові ігри будем грати.
Чарівна паличка , назад до садочка нас перенеси.
(Діти повертаються до групи)
-Малята, чи сподобалася вам наша подорож?
Кому сподобалася, то поплескайте в долоньки.
.