Тема: «Пустотлива хмаринка»
Мета: продовжити вчити дітей пізнавати і називати кольори; розуміти поняття «один-багато»; визначати місцезнаходження предметів у просторі; пояснити причини виникнення дощу; формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей до експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Хід заняття:
Організаційна частина
Привітання
Вих.: Де ж це діти забарились?
Заблукали чи загубились?
Ось і двері відчинились
Ну, нарешті, вже з’явились.
Добрий день, мої малята
Мої хлопчики й дівчата,
А чому такі сумні?
Усміхніться-но мені.
І гостям ви посміхніться,
Привітайтесь, як годиться.
Поверніться до гостей
І промовте : «Добрий день!»
Діти: Добрий день і в добрий час
Раді ми вітати вас!
Щиро всіх вітаємо,
Щастя вам бажаємо!
Основна частина
Вих.: По дорозі бігла мишка
І несла в торбинці книжку,
А у книжці – казочки,
Ті, що люблять малюки.
Одна казка загубилась,
До садочка прикотилась.
Вранці я її знайшла,
Вам, малята принесла.
В:Дітки, сьогодні я хочу запросити вас у казку. Сідайте рівненько і слухайте тихенько казочку «Про неслухняну хмаринку».
Високо в небі жила собі хмаринка, гарна і пустотлива ,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить – зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись ,хмаринко, будь-ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам , але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!»,- сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!».Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.
Вих.: Дітки, скажіть мені ,будь-ласка, а де жила хмаринка?
Діти: Вгорі, високо в небі.
Вих.:Дітки, а коли хмаринки плачуть, то що буває?
Діти:Дощик.
Вих.:А що ж таке дощик?
Діти:Це краплинки води.
Вих.:Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись ,що вона була дуже нечемною. Давайте ми їй розкажемо віршик про дощик.
Діти:Дощик, дощик, ти вже злива,
Плаче груша, плаче слива.
Ти періщить заходився,
Соловейко застудився,
А тепер лежить під пледом
П’є гарячий чай із медом.
В:Молодці, гарно розповіли віршики, а зараз вставайте на ніжки, підходьте до мене і ми з вами трішки відпочинемо .
Фізкультхвилинка
Хто це стукає в віконце? (тук-тук-тук)
Дощ на вулиці іде (кап-кап-кап)
Мина вулицю підем (туп-туп-туп)
І калюжу там знайдем (хлюп- хлюп-хлюп)
Я в калюжу не впаду,
Я її перестрибну.
Вих.:А тепер , дітки, я вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії. А ви знаєте, що це таке дослідницька лабораторія?
Діти:Це місце де проводять досліди.
Вих.: Молодці. Сідайте за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Якого кольору ваші тарілочки?
Діти: По черзі називають колір своєї тарілочки
Вих.: Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка чи озеро.Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках та озерах?
Діти: Чиста та прозора.
Вих.:А ще у вас на столах лежать губки. Якого вони кольору і на що схожі?
Діти:Сині, схожі на хмаринки.
Вих.:Візьміть губку в руки. Яка вона, важка чи легка?
Діти:Легка.
Вих.:Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурте її у нашу уявну річку. Тепер губка стала важчою?
Діти: Так.
Вих.:Тепер стисніть губку. Що ми бачимо?
Діти:Іде дощ.
Вих.: Ось так , дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів та океанів випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато води, як у наших губках, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає капати дощик. Скажіть мені, який буває дощик?
Діти:Сильний і дрібний.
Вих.:Як називається сильний дощ?
Діти:Злива.
Вих.:Давайте ми з вами ще раз глянемо на наш дощик. Якщо водичка у наших річках чиста, то дощик капає який?
Діти: Чистий.
Вих.:Так, молодці. Гляньте, що ще є у нас на столах?
Діти:Чорна фарба і пензлик.
Вих.:Давайте ми уявимо ,що це не фарба, а бруд, яким погані люди забруднюють водойми. Візьміть на пензлик трішки цього бруду і забрудніть свої річки. Якою стала вода?
Діти: Брудною.
Вих.:А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?
Діти:Брудний.
Вих.:Вам приємно буде гуляти під таким дощем?
Ддіти: Ні.
Вих.:А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти, які ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?
(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)
Діти: Ні, томущо вони будуть брудні.
Вих.:То який ми можемо зробити висновок?
Діти:Не можна забруднювати водойми.
Вих.:Молодці, дітки. Ой, ми зовсім забули про нашу хмаринку, вона кудись зникла. Ви хочете ,щоб вона знову з’явилась?
Діти:Так.
Вих.:А що потрібно для того ,щоб з’явилась хмаринка?
Діти:Вода.
Вих.:Правильно. Ось у мене є водичка, але вона не проста, а чарівна, і вона допоможе нам відшукати хмаринку. Якого кольору вода?
Діти:Синя.
Вих.: Ось у нас на столі лежить чистий аркуш паперу і губки. Візьміть губки,легенько вмокніть їх у синю водичку і повністю зафарбуйте чистий аркуш.
(Діти зафарбовують аркуш, на якому восковою свічкою нанесено малюнок)
Вих.: Що з’явилось на аркуші?
Діти:Хмаринка і краплинки.
Вих.:Скільки хмаринок?
Д: Одна.
Вих.:А краплинок скільки?
Діти:Багато.
Вих.:Давайте порахуємо.
Діти:П’ять.
Вих.:Чого більше краплинок чи хмаринок?
Діти:Краплинок.
Заключна частина
Вих.:Як ви думаєте, хмаринці сподобалось наше заняття? Який в неї настрій?Як ви здогадалися?
Діти:Веселий, тому що вона посміхається.
Вих.:Хмаринці вже час вирушати далі,тож давайте ми попрощаємось з хмаринкою і нашими гостями.
Прощання
Діти: Скінчилося наше заняття,
Ось і прощатись пора.
Дозвольте усім побажати:
Щастя, здоров’я, добра.