Доповідь "Геокешинг у роботі з дітьми раннього віку"

Про матеріал
У доповіді розкрито зміст та важливість використання геокешингу у роботі з дітьми раннього віку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Геокешинг у роботі з дітьми дошкільного віку.

 

 

Підготувала вихователь

 групи «Рукавичка»

Дутчак О.Я.

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

Вступ

У звязку із змінами в соціумі, від системи освіти вимагають застосування нових педагогічних технологій, спрямованих на розвиток особистості. Акцент пересувається на формування у дітей здатності самостійно мислити, добувати і застосовувати знання, ретельно обмірковувати прийняті рішення і чітко планувати свої дії, а також ефективно співпрацювати в різноманітних групах, бути відкритим для нових контактів і звязків. Завдання педагога  спеціально організувати цю діяльність, створювати атмосферу співробітництва, взаємної довіри.

Дошкільний навчальний заклад  покликаний покликаний формувати компетентності, які дозволять кожній дитині стати успішною особистістю. Важливим фактором освіти стає впровадження інноваційних педагогічних технологій,, що відкривають нові можливості виховання і навчання дошкільників.

Однією із таких інноваційних технологій є геокешинг. Дана технологія  робить процес навчання актуальним, цікавим, значущим, творчим і в якісь мірі навіть азартним.

Основна частина

Геокешинг – походить від англійського слова, складається із двох частин «гео» - земля, «кеш» - скарб. Геокешинг – захоплююча командна гра, в якій присутні подорож, знаходження місця розташування предметів, пошук інформації про обєкти, розвиток допитливості та пізнавальної активності, уміння спілкуватися і знаходити відповіді, вирішувати проблему спільно.

Це туристична гра із застосуванням схеми маршруту, суть якої полягає в пошуку сховищ і скарбів. Головна особистість гри – це схованка, яка створюється в місцях, які володіють природним, історичним або культурним інтересом.

Геокешинг – це ефективний спосіб дізнатися багато цікавого, пізнавального, вміти діяти в різних життєвих ситуаціях. З дітьми дошкільного віку використовують тільки елементи цієї цікавої гри. Ця методика дозволяє дитині самостійно пізнавати світ. Суть технології – організація ігрової діяльності дітей, що наповнює її розвивальним середовищем. У грі беруть участь діти молодшого, середнього і старшого дошкільного віку, вихователі, залучають батьків.

Діти молодшого дошкільного віку грають у спрощену  квест-гру, яка готує їх до геокешинга. Вони ходять в гості один до одного і виконують елементарні завдання. Діти середньої групи у квест-грі вчаться користуватися схемами, маршрутами і пересуваються в приміщенні дошкільного закладу – це є підготовкою до гри в старшому віці.

Квест – це ігрова педагогічна технологія, форма взаємодії педагога і дітей, яка сприяє формуванню вмінь вирішувати певні завдання на основі вибору альтернативних варіантів через реалізацію сюжету. Можливість реалізувати освітні завдання у формі квесту цілком реально в умовах дошкільного закладу.

Квест з його необмеженими можливостями надає допомогу вихователю, надаючи можливість урізноманітнити освітньо-виховний процес, робити його незвичним, цікавим, ігровим, веселим, таким, що запамятовується.

Основна мета квесту – швидке і якісне виконання поставлених завдань з метою досягнення кінцевої цілі, у результаті чого гравець або команда отримує приз. Найважливішим елементом гри є овстеження світу, а ключову роль відіграє головоломка, завдання що вимагають від гравця розумових зусиль.

Квест – це пригодницька, команда гра, ідея якої – переміщуватись по точках, виконуючи різні завдання.Виконавши одне завдання, гравці отримують підказку для виконання наступного, що є ефективним засобом до підвищення руховох активності та мотиваційної готовності до пізнання і дослідження. Така форма організації діяльності ненавязлива, ігрова, в цікавому вигляді  сприяє активізації пізнавальних і розумових процесів учасників.

За допомогою такої гри можна реалізувати проектну та ігрову діяльність, ознайомити з новою інформацією, закріпити наявні знання, відпрацювати на практиці наявні вміння. Змагальна діяльність навчає дітей взаємодії в колективі, згуртованості і дружби, розвиває самостійність, активність та ініціативність.

В процесі активного впровадження цієї технології в освітній процес дитина дошкільного віку набуває здатності здійснювати експерименти, бачити і виправляти проблему, ставити мету, приймати рішення, аналізувати обєкт і явища, виділяти ознаки і зв'язок, зіставляти різні факти.

Створити умови ефективності проведення гри геокешинг, що наповнює її розвивально-пізнавальним матеріалом доставить дітям радість і задоволення від ігор. Підтримувати інтерес до інтелектуальної діяльності, розвивати комунікаційні навички – завдання геокешингу.

Розвивальними завданнями геокешингу є:

  • Розвиток інтересу до інтелектуальної діяльності;
  • Самостійне вирішення поставлених завдань;
  • Розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей;
  • Розвиток вміння орієнтуватися на карті;
  • Формувати вміння читати графічну інформацію;
  • Самостійно орієнтуватися в просторі;
  • Стимулювати розвиток розумових здібностей, цілеспрямованість;
  • Формування комунікативних умінь, культури спілкування.
  • Формування дослідницьких навичок;

Виховні завдання:

  • Виховувати інтерес до гри;
  • - бажання виконувати справу до кінця;
  • Дружні, партнерські відносини;
  • Впевненість, почуття власної гідності, культуру спілкування, доброзичливість;

Навчальні завдання:

  • Навчити грати в геокешинг;
  • Навчити способам орієнтуватися у просторі;
  • Навчити слідувати логіці гри, підкоряючись правилам;
  • Навчити користуватись компасом, схемами, картами, маршрутом.
  • Навчити батьків прийомам геокешингу;

Для вирішення поставлених завдань і результативної діяльності важливо дотримуватись принципів роботи:

-індивідуально-особистісний підхід;

-комфортності і успішності;

-систематичності і послідовності;

-науковості і доступності понять;

-природовідповідності;

-принцип «спіралі» (поглиблюючи знання)

-інтеграція змісту;

-особисто соціального досвіду дитини;

-орієнтування на партнера-однолітка;

-принцип краєзнавства;

Геокешинг проводиться у чотири етапи:

1-й етап –попередня робота

Виготовляється макет подорожі, з дітьми проводяться ігри-заняття на орієнтування, уміння працювати над макетом, картою, схемою, вміння визначати на них обєкти.

2-й етап – підготовчий

Педагог створює сценарій, підбирає задачі, завдання і готує все необхідне для проведення самої гри, метою якої є знайти сховане.

3-й етап – проведення гри

Діти розглядають схму маршруту, дають відповіді на запитання, дотримуютьмя маршруту.

4-й етап – презентація результату

Діти представляють результат, узагальнюють отримані знання, оформлюють кінцевий продукт.

Для успішної реалізації всіх етапів слід використовувати наступні методи:

-метод мозкової гри;

-метод відкриттів;

-метод пошукової діяльності;

-метод діалогічності (вихователь-вихованець-співрозмовники).

Геокешинг проводиться один раз в два місяці, процес підготовки до гри згуртовує дітей і дорослих єдністю мети і загальними завданнями, що створює атмосферу емоційного і психологічного комфорту. У формі квесту проводяться заключні заняття циклу, розваги та свята. Завдання для дитячого квесту можуть бути найрізноманітніші : загадки, ребуси, ігри, пазли, творчі завдання, лабіринти, естафети…

 

Висновок

Отже, даний напрям роботи є актуальним, допомагає здійснити  комплексно-діяльнісний підхід до розвитку особистості кожної дитини. Дозволяє винести навчання поза межі дошкільного закладу, ознайомити з природою рідного краю, памятками, історичним значенням місцевості.

Основний плюс гри геокешинг – діти не знають яка пригода їх чекає, з чим їм доведеться зіткнутися і який маршрут подолати. Геокешинг – технологія спрямована на освітній процес і включає в себе практичний зміст і організацію діяльності дошкільнят.

Обовязковими умовами проведення геоешингу є:

-пошук скарбів;

-наявність карти, маршруту, схеми;

-використання спеціальної термінології (гравець, скарб…)

-зміст гри має бути активним пізнавальним процесом;

-послідовність маршруту із підказками від попереднього завдання;

-гра емоційно забарвлена, безпечна, з інтервалами.

 Очікувані результати:

-діти чітко дотримуються правил гри і отримують задоволення від їх виконання;

-уміють слідувати логіці дій;

-уміють читати графічну інформацію і самостійно пересуваються в просторі;

-здатні встановлювати контакти з однолітками;

-мають навички раціонального природокорисмтування;

-виявляють цікавість до експериментування;

-порстежується звичка зосереджуватися, мислити самостійно;

-виявляє інтерес до вирішення  творчих завдань;

-навчилася аналізувати, роздумувати,міркувати.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черкаська Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
1895
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку