Конспект інтегрованого заняття ( розвиток мовлення, ознайомлення з природним довкіллям, логіко-математичний розвиток) для старшої групи " Подорож до світу паперу"

Про матеріал
ознайомити дошкільнят з технікою виготовлення паперу, дати уявлення про різноманітність паперу, властивості паперу; продовжувати показувати важливість дерев у житті людей та тварин, закликати до збереження дерев, повторити правила поводження в природі;
Перегляд файлу

 

Конспект інтегрованого заняття ( розвиток мовлення, ознайомлення з природним довкіллям, логіко-математичний розвиток) для старшої групи

Тема:   «Подорож до світу паперу»

 Мета заняття: ознайомити дошкільнят з технікою виготовлення паперу, дати уявлення про різноманітність паперу, властивості паперу; продовжувати показувати важливість дерев у житті людей та тварин, закликати до збереження дерев, повторити правила поводження в природі; розвивати увагу, пізнавальну активність дітей, дрібну моторику рук. Виховувати любов до природи та бажання її зберегти.

Матеріали та обладнання: Зразки білого паперу А4, картону, газети, глянцевого паперу, предмети зроблені з паперу (серветки, туалетний папір, листівки, календарі, паперові, книги, шпалери і тд.), заздалегідь виготовлені літачки з паперу, п'яльці з запяленой сіткою на кожну дитину, щільні рушники, х/б тканина, клейонка, клейончасті фартухи на кожну дитину, губки на кожну дитину, блендер, клей ПВА, гуаш, паєтки, гаряча вода; казка В. Сухомлинського « Зрубали вербу».

Методи і прийоми: активного моделювання, ігровий прийом, дидактичні ігри, справляння, заохочення, схвалення.

Звучить аудіо запис веселої музики (вихователь організовує дітей) https://useraudio.net/search/%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0

                 Закличка до початку занять :

 

«Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Заняття час вже починати.»

Вихователь : « Діти ,до нас хтось завітав в гості. Хочете дізнатися хто це ?

Загадка

Невидимка ходить в гаї,
Все дерева роздягає.
Хто вона?
(Осінь)

(демонстрація відео про осінь.) https://www.youtube.com/watch?v=nyzSvf6a6hk

Вихователь : «Осінь запрошує нас з вами в  подорож до  осіннього лісу.  На чому можна подорожувати? (відповіді дітей). Вірно, на машині, автобусі, поїзді, літаку. Як все це називається одним словом? Так, діти, машина, автобус, поїзд та літак - це « транспорт».

 Ми з вами сьогодні будемо подорожувати на автобусі. Займайте свої місця згідно своїх білетів (вихователь роздає дітям білети з зображенням геометричних фігур).»

Вихователь: « Але , перш ніж рушити в подорож, давайте з вами пригадаємо правила поведінки в лісі!»( демонстрація плакату « Правила поведінки в лісі») Так, вірно, дітки, в лісі не можна: голосно говорити, слухати голосно музику, смітити, розпалювати багаття, ламати дерева, руйнувати гнізда птахів і будиночки тварин, ображати тварин.

 Ну, а тепер вирушаємо у подорож! ( імітація їзди під музичний супровід).

Вихователь: « Уважно подивіться навколо себе! Подивіться , як багато дерев. І всі вони різні. Тут зростають: клен, осика , дуб, береза, липа, акація . Які це дерева?( відповіді дітей). Так, діти, це листяні дерева. Яке листя на деревах? ( жовте та червоне? А чому воно пожовкло?(відповіді дітей). Чому деяке листя лежить на землі?( відповіді дітей).  Як це явище називається?( відповіді дітей) Вірно, це явище в природі називається листопад. Листя опадає з дерев, щоб їм було легше взимку. Так як взимку випаде сніг, і тоді гілочкам дерева буде важко.»

Чистомовка.

« Би-би- би – в лісі виросли гриби,

   Бе-бе-бе - дятел дуб довбе,

   Ба- ба- ба - я знайшов гриба,

   Бі-бі-бі- розкажу тобі.»

 

Дидактична гра « З якого дерева листочок».

Хід гри: Запропонувати дитині розкласти листочки на деревах відповідного зовнішнього вигляду.

Руханка  « Листопад».

Листопад жовтню брат - ходьба на місці,

Покидає сонний сад.

Там він вітами хитав-махання руками над головою.

Лист осінній з них зривав - імітація зривання листя з дерева.

Підкрадається щодня - ходьба навшпиньки.

Щоб спіймати шматочок дня - плескання руками вліво - вправо.

Тому день все присідає - присідання.

Ну а нічка виростає-вставання руки через боки вгору.

 

Вихователь: « А тут : ялинка та сосна. Які це дерева? (відповіді дітей). Це хвойні дерева»

Вихователь:  « Діти, навіщо нам потрібні дерева? Чому вони такі важливі?( припущення дітей). Так, звісно, щоб дихати, бо саме дерева дають нашій планеті найбільше кисню. А ще для чого?( відповіді дітей). Розумнички! Вірно, дерева людям необхідні для того , щоб виготовляти папір.»

Нам дуже необхідний папір! Для чого? ( відповіді дітей). Діти, папір навколо нас присутній у всьому. В дитячому садочку багато книжок, казки в яких написані на папері, багато альбомів для малювання, де дітки зображують все що захочуть, багато кольорового паперу для аплікації, зошити для завдань.»

Дидактична гра «Принеси паперовий предмет».

Хід гри: вихователь пропонує назвати і принести паперові предмети, які знаходяться в груповій кімнаті, вживши при цьому прикметник «паперовий».

 

Експеримент «Як падають аркуші паперу?»

 Давайте проведемо експеримент, для того, щоб з’ясувати, які аркуші паперу падають швидко, а які повільно, і який аркуш  гарніше всіх кружляє.
Для цього візьміть в руку лист і встаньте. Підніміть руку з листочком вгору і випустіть листочок з пальців. Поки лист летить уважно стежте за його польотом і запам’ятовуйте: швидко чи повільно він падав, летів прямо вниз або крутився?

Які висновки можна зробити з цього експерименту? Великі аркуші паперу падають повільніше і майже не крутяться. Маленькі аркуші паперу падають швидше і більше кружляють.

Вихователь: « Діти, ми знаємо  з вами, що папір допомагає нам закарбовувати свої думки                        ( записувати). А хто з вас знає як, на чому  в старину писали книжки? От , як би зараз не було паперу, на чому б ви зобразили свої малюнки?( припущення дітей)»

Дидактична гра – дослід « Який буває папір?»

(діти порівнюють на дотик картон, альбомний аркуш,газету та наждачний папір).

Вихователь: « Діти, а як же роблять папір? З чого саме і який процес виготовлення паперу?» ( демонстрація таблиці ,додаток)»

Вихователь:  Уявіть , діти, для того щоб у нас з вами був папір, працюють дуже багато людей: рубають дерева спочатку лісоруби (аудіо запис http://boobooka.com/zvuki/zvuki-stroitelnyx-instrumentov/zvuki-topora/), відправляють на фабрику для обробки , там зрубані дерева ділять на частини, потім на друзки, варять у спеціальному розчині, віджимають, прасують великим валиком, сушать, гладять і тільки після цього виходить папір(аудіозапис http://boobooka.com/zvuki/raznye/zvuk-bumagi/).

Це дуже важка праця, тому ми повинні обережно ставитися до виробів з паперу. А скажіть мені хлопці, якими виробами з паперу ми користуємося в повсякденному житті.

 

Руханка   « Кленові листочки»

Осінь, осінь . Лист жовтіє, (Пальцем показують рух дощика)

3 неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте

Опадає з клена листя.

Діти ті листки збирають, (Руки в сторони, присідають,)

У книжки їх закладають. (імітують збирання листочків.)

Наче човники, рікою (Роблять ліхтарики.)

їх пускають за водою

З них плетуть вінки

барвисті,

Червонясті, золотисті.( Кружляють.)

 

Вихователь: « Діти ви бачите, як багато виробів з паперу оточує нас кожен день. І Кожна книжка – це зрубане дерево. А дерева-це частина  нашого життя і вони також дуже хочуть жити. Ось прослухайте казку В.Сухомлинського  «Зрубали вербу»:

Над ставом росли дві верби. Усе, було, дивляться у воду. Тихого ранку їхнє листячко ні ворухнеться, ні зашепотить. 
А коли на гілку сідала пташка, воно тремтіло. Верба дивувалася: хто ж це прилетів?
Одного разу прийшов до ставка чоловік із сокирою. Підступив до однієї верби, замахнувся, рубонув.
Полетіли тріски. Здригнулась верба, застогнала. А листочки тривожно й питають один одного: що це він робить?
Упала верба. Занімів ставок, мовчить очерет, закричала тужливо пташка. Сіра хмарина заступила сонце, і стало похмуро.
Лежить зрубана верба. А листочки перешіптуються та вербу питають:
— Чого це ми лежимо на землі?
Де цюкала сокира, там виступили сльози. Чисті, прозорі, вони падали на землю.

-         Чому заплакала верба?

-         Як природа відреагувала на вчинок чоловіка?

-         Що ж ми можемо зробити для того щоб не знищувати так багато дерев ? (припущення дітей). Ми можемо сортувати сміття і його перероблювати».

Дидактична гра « Посортуємо сміття» .

Вихователь: « Ми тепер знаємо в які контейнери треба сортувати паперові відходи. Давайте побудемо з вами вченими - дослідниками  і спробуємо створити папір ,з вже використаного паперу, власними руками самостійно!»

 

Дослід « Вторинна переробка паперу»

Вихователь : « Діти подивіться, скільки в групі використаного паперу: обмалюваного, пом'ятого; розірванного. Чи можна його ще використовувати?  (Підвести дітей до висновку, що з макулатури можна зробити новий папір).»

Вихователь: Спочатку нам потрібно порвати на дрібні шматочки макулатуру, давайте кожен з вас візьме по аркушу паперу і розірве його. Ми з вами знаємо, що папір легко рветься - це одне з її властивостей. (діти рвуть папір)

Вихователь: Тепер нам потрібно залити папір гарячою водою, і розім'яти все це блендером - це я зроблю сама, тому що можна обпектися гарячою водою, а блендер це електроприлад, при використанні якого необхідно дотримувати техніку безпеки, (вихователь заливає папір гарячою водою і розминає блендером, діти спостерігають)
Вихователь: Одне з властивостей паперу - це те, що вона намокає, тому ми з вами отримали кашку з паперу. Тепер потрібно додати сюди клей ПВА, гуаш будь-якого кольору і пайетки. (додати і все перемішати)
Я вам приготувала два розчину: один без паєток у нього потім, якщо захочете можна їх додати, а другий з паєтками.
Вихователь: Розповідь вихователем супроводжується показом всіх дій. А тепер перейдемо до найцікавішого, до виготовлення паперу. Перед кожним з вас лежать рушники на клейонці накриті тканиною, губки і п'яльці з запяленой сіточкою. Потрібно взяти п'яльця, занурити в нашу кашку з макулатури.
Коли в сіточку поміститься достатню кількість суміші, ми дістаємо п'яльця і кладемо на рушник. Тепер необхідно прибрати зайву рідину, для цього ми з вами накриємо п'яльці з «кашкою» тканиною і промакнуть, далі беремо губку і промакуємо наш папір. Після того як рідина буде прибрана потрібно перевернути п'яльця відокремити їх від паперу і залишити до повного висихання.
(діти роблять папір, вихователь допомагає, якщо це необхідно)

Вихователь:  « Діти, чого боїться папір?»

Дослід з водою. ( показ вихователем виготовлення склянки з паперу способом оригамі; діти наливають водичку в свої стаканчики та спостерігають за тим, що відбувається)

Дослід «Згорання паперу»  

Папір горить . Дослід демонструє вихователь,звертаючи увагу ,на особливу небезпеку коли поруч знаходяться вогонь і папір .

Дидактична гра «Буває-не буває»  

 Хід гри: Вихователь називає предмет з прикметником  «паперовий», а діти відповідають «буває» або  «не буває»,  залежно від того, чи виготовляють цей предмет з паперу:

паперова книга

паперовий стілець

паперовий кораблик

паперове взуття

паперове пальто

паперова газета

 

Психогімнастика "я-дерево".

           (звучить мелодія лісу)

Вихователь:  «Давайте, діти, уявимо, що ми дерева. Я- дерево. Мої ноги перетворюються на коріння, яке знаходиться в землі . А моє тіло перетворюється на стовбур дерева. Мої руки стають його гіллям: великим, маленьким. Вони піднімаються долонями до неба. Я відчуваю свіже повітря. Я люблю гратися з вітром.

- Тихенько вітер повіває

(діти легенько дують на пальці рук, які імітують шелест листя на дереві )

    - Він хмаринки розганяє

(діти руками розганяють в небі хмари, легко дмухаючи вверх, щоб утворився звук [ф-ф-ф])

     - Він травичку нахиляє

(діти імітують нахиляння трави під час вітру, промовляючи звук [к-к-к])

    - Вітер сили  набирає .

(діти роблять колові рухи руками, видуваючи сильно повітря)

   - Він дерева нахиляє .»

           (діти нахиляються вперед, промовляючи звук [ш-ш-ш] на видосі )

 Малювання жмаканим папером на тему « Осіннє листя».

Малювання жмаканим папером або поліетиленовим кульком.

    Технологія малювання: розвести акварельну фарбу у блюдці. Зім'яти папір або поліетиленовий кульок, занурити у фарбу і зробити відбиток на папері. Потім пензликом домальовуємо деталі малюнка.
    Матеріал: жмаканий папір або поліетиленовий кульок, акварельні фарби, пензлі, блюдце, серветки, аркуш паперу.

 

Вихователь: « Діти, треба економно відноситися до паперу, збирати  макулатуру. Для того, щоб не знищувати Природу, не вирубувати ліси. А ще краще, щоб ви виросли великими дослідниками, вченими і винайшли ще інші матеріали для виготовлення паперу, які б не шкодили Природі.»

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку