КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
(ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ + АПЛІКАЦІЯ)
НА ТЕМУ
«СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ, ПТАХИ ТА ЇХ ДИТИНЧАТА»
(старша група, діти з ООП)
Підготувала вихователь
КЗ «БНРЦ «Довіра» КМР
С. Максютенко
Мета:
- збагачувати та систематизувати знання дітей про свійських тварин та птахів, про те, як людина турбується про тварин; збагачувати словниковий запас дітей словами, що позначають назви дитинчат свійських тварин та птахів; вчити створювати виразний образ баранця шляхом виконання об’ємної аплікації;
- розвивати пізнавальну активність, увагу, пам'ять, вміння відповідати на запитання дорослого;
- сприяти підвищенню позитивного емоційного настрою дітей; виховувати в дітях доброту, формувати турботливе ставлення до тварин
Обладнання: аудіозапис голосів свійських птахів та тварин, картина «У бабусі на подвір’ї», картки з зображенням тварин і птахів, муляжі свійських тварин та птахів, магнітна дошка; вата, клей, картки з силуетним зображенням баранця для аплікації.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Вихователь разом з дітьми стають у коло:
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Розпочнемо гарно день!
Вихователь:
- Сьогодні я вам пропоную вирушити в подорож, а куди саме, ви зараз спробуєте відгадати.
(звучить аудіо запис з голосами свійських тварин та птахів: півник, курка, качка, корова, коза, свиня)
- Чиї голоси ви почули?
- Де можна побачити свійських тварин? (на фермі або в селі)
- А на чому туди можна доїхати? (машина, автобус)
Вихователь пропонує дітям стати один за одним, покласти руки на плечі і відправитися в гості до свійських тварин.
ІІ. Основна частина
Діти зупиняються біля дошки, на якій прикріплена картина «У бабусі на подвір’ї»
Вихователь:
- Уважно подивіться на картину. Зараз я вам буду загадувати загадки, а відгадки ви будете шукати на картині.
Полюбляє він ковбаску,
Розгризає маслаки
І отримує він ласку
Від хазяйської руки.
Якщо друга захищає,
Про життя своє не дбає.
Хто твій вірний помічник?
Хто сміливий захисник?
(Собака)
- Яку користь приносить собака людині? (сторожує будинок, захищає людину)
- Як називається будиночок собаки? (будка)
- Покажіть собаку на малюнку. Скільки собак? (дві: велика і маленька)
Ця тварина вже від ранку
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий…
(котик).
- Де котик на цій картинці? (на будці у собаки)
- Яка користь від котика? (ловить мишей)
- Що полюбляє їсти котик? (сметану, молоко тощо)
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
“І-го-го!” — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі…
(кінь).
- Як ви думаєте, яку користь приносить людині кінь? (допомагає по господарству – перевозить грузи, людей)
- Де живуть коні? (в стайні)
Я в ґадзівстві допомога
Маю вим’я і два роги.
Цілий день траву жую,
Молоко смачне даю.
(Корова)
- Яка користь від корови? (смачне і корисне молоко, з якого можна зробити сир, сметану)
- Де живе корова? (у хліву)
- А де на малюнку корова (в хліву). Якого вона кольору? (п’ятниста)
В неї замість носа — рило,
Весь город ним перерила.
Хрюкає вона: “Хрю-хрю,
Дуже їсти я люблю!”
У багнюці спить щодня
Ця замурзана…
(свиня).
- Яка користь від свині? (дає сало, м'ясо)
- А де на малюнку свиня? (її там немає)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!
(Кізочка)
Вихователь:
- Молодці дітки, ви відгадали і знайшли на малюнку всіх тварин. А хто ще зображений на малюнку? (птахи).
- Назвіть свійських птахів, яких ви бачите на цьому малюнку? (качка з каченятами, гуска з гусенятами, курочки з курчатами, півник та індик)
- Діти, а яка користь від свійських птахів? (вони дають яйця, м'ясо, пір’я, пух)
Вихователь:
- Молодці, дітки, ви добре справились з завданням. Пропоную вам трохи відпочити і порухатися
Фізкультхвилинка «Танок маленьких каченят»
(під відповідний музичний супровід)
Діти стають всі у коло і повторюють рухи за вихователем.
Вихователь:
- Діти, а чи потрібно доглядати за свійськими тваринами?
- Як люди доглядають за ними? (годують, напувають, прибирають за ними)
- Я вам пропоную пограти у гру і накормити наших тваринок
Дидактична гра «Нагодуй тварину»
Діти розкладають карточки з відповідним кормом до тварин, коментуючи свій вибір.
Вихователь:
- Тваринок ми нагодували. А погляньте, що у мене в руках (вихователь тримає карточки з зображенням дитинчат свійських тварин і птахів).
- Давайте допоможемо малюкам знайти своїх батьків.
Дидактична гра «Збери сімейку»
Діти отримують карточки з малюками тварин і знаходять їх батьків. Коли родина буде зібрана, дитина повинна назвати правильно всіх членів родини.
(варіант цієї ж гри з м’ячем: вихователь кидає м’яч і називає дитинча, а дитина повинна назвати батьків малюка і кинути назад м’яч вихователю)
Вихователь:
- Ой, а хто це тут плаче? (звучить аудіо запис голосу вівці)
- Так, це плаче овечка. А як ви думаєте, чому вона плаче? (варіанти відповіді дітей: хоче їсти, її образили)
- А погляньте сюди (вихователь дістає малюнок баранця, тільки без «шубки»).
- То чому плаче баранець? (він голий, йому холодно)
- Давайте зробимо йому шубку і він не буде плакати.
- Перед тим як приступити до роботи, давайте розімнемо наші пальчики
Пальчикова гра «У бабусі на подвір’ї»
У бабусі на подвір’ї
Багато друзів наших є:
Кішка з кошенятами,
Собака з цуценятами,
Корівка з телятами,
Кізка з козенятами,
Свині з поросятами.
(загинають пальці, переховуючи тварин)
Бігають, стрибають,
(перебирають пальцями, стукають по столу)
Бабусі допомагають.
(плескають в долоні)
Аплікація з вати «Шубка для баранця» (колективна робота, формат А3)
Вихователь:
- Діти, а якого кольору шубка у баранця? (білого)
- Яка вона на дотик? (м’якенька, пухнаста)
- У вас у кожного є шматочок вати. Вам необхідно накрути кульки з вати і приклеїти їх на малюнок.
Самостійна робота дітей. Допомога дітям, які не можуть самостійно виконати завдання (слабка моторика пальців рук)
Вихователь:
- Молодці, ви гарно попрацювали. Подивіться, який він гарний і тепер він точно не замерзне.
ІІІ. Підсумки
Вихователь:
- Де ми сьогодні побували?
- Яких тварин і птахів ми побачили на подвір’ї?
- Як одним словом можна їх назвати?