Конспект інтегрованого заняття "Він любив усе прекрасне"

Про матеріал
Конспект заняття з українознавства, художньо-мовленнєвої діяльності, малювання «Він любив усе прекрасне ». Знайомство з творчість Т. Г. Шевченка.
Перегляд файлу

Мета: ознайомити з доступними відомостями про Шевченка-художника, особливостями його художньо-образної мови, ознайомити з терміном «автопортрет». Вчити бачити і розуміти художню цінність та красу картин. Розвивати у дітей почуття прекрасного, поєднувати сприймання змісту картини із читанням віршів. Закріпити знання про літературні твори Т. Шевченка вміння передавати в малюнку свої враження від літературного твору, сприймати поезію на слух та знаходити її відображення в малюнках.

Виховувати любов до художньої спадщини Т.Г.Шевченка.

Словник: автопортрет, портрет, художник, малювати, зображувати, кольори, родина, селянська хата.

Матеріал: картини Т.Г.Шевченка «Автопортрет» 1840р., «Автопортрет» 1861р., картина «Селянська родина», «Дід Тараса», «Батько Тараса», «Хата батьків».

Хід заняття

Вихователь збирає дітей біля себе на килимку і розповідає що отримала незвичного листа. Показує дітям конверт і дістає звідти диск.

- Як же нам дізнатися яка інформація є на ньому? (діти пропонують прослухати його на магнітофоні)

Діти сідають на подушки біля вихователя. З магнітофону лунає пісня «Реве та стогне Дніпр широкий» на слова Т. Г. Шевченка.

- Діти чи сподобалась вам ця пісня? Хто написав слова до цієї пісні? Про що в ній співається?

Стук в двері, заходить Даша мандрівниця. Вітається та знайомиться з дітками.

- Я дуже люблю подорожувати і бувати в різних місцях та країнах, там я дізнаюсь дуже багато цікавого. І ось проходячи біля вашого садочка я почула як з вікон вашої групи лунає гарна пісня. Я хочу дізнатися хто її написав. (розповіді дітей про Т. Г. Шевченка)

- Але це не єдиний вірш поета. Він написав дуже багато гарних віршів наші маляти їх знають і зараз тобі розкажуть.

Декламування дітьми віршів Т. Г. Шевченка

- Незвичайний наш поет Т.Г.Шевченко був і чудовим художником . За свої малюнки він був нагороджений трьома срібними медалями. Багато своїх живописних творів він залишив нам у спадок. Тож давайте завітаємо до «картинної галереї», де живуть своїм тихим життям картини створені Шевченком.

- Подивіться, ми з вами в одному із залів «картинної галереї». Як багато чудових картин, тут є і портрети, і пейзажі, і картини про життя народу. Давайте підійдемо ближче до першої репродукції і уважно розглянемо її, послухаємо про що вона нам розповість (діти підходять до репродукції картини Шевченка «Автопортрет» 1840р.)

- Хто впізнав людину, яка дивиться на нас? Так, це великий український письменник Т.Г.Шевченко. Дивлячись на цю людину, розкажіть, яка вона?

- Так, Шевченко був добрим, лагідним, розумним, чуйним і талановитим. Цей - портрет, що перед вами, він на­малював сам, сидячи перед дзеркалом, Поетові тоді було 26 років. Коли художник малює сам себе, його картина називається «автопортретом». За своє життя Шевченко створив багато ав­топортретів — близько сорока. Як гадаєте, що спонукало його до цього? Мабуть, бажан­ня розповісти в такий спосіб про власні дум­ки та переживання. Давайте спробуємо прочитати на цій кар­тині те, що хотів вира­зити її автор. Художнику вдалося передати енергію руху. Поет сидить боком до глядача, здається,  він лише на мить повернувся до нас і за хвилину знову порине у світ своїх віршів.

- Тепер зверніть увагу на кольори. На зеленкувато-брунатному тлі чітко виписане обличчя. Чоло випромінює світло добра, любові й розуму. Проникливий погляд бездонних очей торкається кожної душі. Народна мудрість стверджує: «Очі – дзеркало душі». І це недарма. У Тарасових очах ми бачимо невиплакані сльози, печаль, біль в них причаїлася якась болюча думка. Про що він думає? Так, про свою долю, про дитинство, про далеких рідних людей, про Україну.

Підійдемо до автопортрету в зимовому одязі («Автопортрет» 1861р.). І знову перед нами портрет кого? Спробуйте уважно подивитися на це обличчя. Подивіться на очі…Що змінилося в  обличчі художника? А що не змінилося?  Старий, сивий, із хворими, сумними очима, але такими ж мудрими і добрими. Через все  своє життя він приніс любов до матері, до неньки-України, до простих людей. Це один із останніх портретів Шевченка.

Пензлю Шевченка-художника належить багато творів, присвячених життю простих людей. Про це розповідає наступна робота Т.Г.Шевченка, називається  вона «Селянська родина».

(діти підходять до роботи «Селянська родина»)

- Тут зображено літній вечір. Невдовзі родина лаштуватиметься до сну. Сонечко, що вже сідає, ніжно освітлює хату, і на її тлі бачимо селян, втом­лених денною працею, які нарешті мають можливість відпочити.

Жінка в українському національному вбранні — картатій плахті, білій вишиваній сорочці та червоному очіпку на голові — лагідно поглядає на свого чоловіка (землероба чи теслю), а той пильно спостерігає за рухами малюка, стежачи, щоб він не впав. Руки обох батьків, наче обереги, простягнуті до сина, який тільки-но зіп'явся на ніжки. Картину родинного затишку доповнюють фігури на другому плані. Там, праворуч, бачимо собаку, який теж бере участь у дійстві, схвильовано поглядаючи на малюка. Він у напруженій позі, морда витягнута вперед... А на задньому плані картини біля хатини сидить старий чоловік. Це, мабуть, дідусь найстарший у родині. Він має вигляд людини, стомленої роками й роботою. Руки через силу спираються на лавку... Дідусь думає про щось своє, можливо, згадує молодість. По всьому видно, що родина незаможна: проста хата, нехитрий скарб, скромний одяг... Але художник прагнув насамперед показати душевну красу цих селян, їхні теплі відносини, любов та родинний лад. Яким настроєм сповнена ця картина? (діти висловлюють свої враження післі огляду картини) Так, добротою, спокоєм... Тарас Шевченко також виріс в убогій селянській хатині серед простого люду. Тому він з такою любов'ю і ніжністю нама­лював цю картину і написав вірш «Садок вишневий коло хати», який дуже підходить до неї

 Читання вірша «Садок вишневий коло хати».

- Ой яким же талановитим був  Тарас Шевченко. Я дуже хочу мати щось на згадку про цього поета та художника.

Давайте і ми відчуємо себе з вами художниками і намалюємо ілюстрації до вірша Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати» та подаруємо їх Даші. (продуктивна діяльність дітей)

Виставка дитячих робіт, дидактична гра «Знайди малюнок». Вихователь читає рядочки з вірша «Садок вишневий коло хати», а діти знаходять їх відображення в роботах друзів.

Даша прощається з дітками, а малюки запрошують її ще завітати в гості.

 Підсумок заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

Чернігівський дошкільний навчальний заклад

№ 42 «Русалонька» Чернігівської міської ради

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з українознавства,

художньо-мовленнєвої діяльності,

малювання.

«Він любив усе прекрасне »

 

 

 

 

 

                                                               Підготувала

                                                   Вихователь: Найдьон  Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 жовтня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку