Конспект інтегрованого заняття з ХМД/малювання
«У пошуках Лисички» (нетрадиційні форми роботи з казкою)
(середня група)
Мета: Продовжувати вчити дітей емоційно передавати зміст казки та характер героїв, використовуючи поетично-художні вирази. Вчити дітей складати нову казку за допомогою мнемосхеми та запитань вихователя, використовуючи прийом «казка навиворіт» (зміна позитивних героїв на негативних). Розвивати у дітей мислення, творчу уяву та креативність при складанні нової казки на основі зміни часу, подій у поданій казці. Збагачувати та активізувати словник дітей, розвивати українське мовлення. Викликати інтерес до української народної творчості. Створювати у дітей позитивний настрій.
Хід заняття.
1. Комунікативна діяльність.
- Станьте, діти, всі в кружок,
Я – дружок, і ти – дружок.
Один одному всміхайтеся,
Гарно привітайтеся:
-
Доброго ранку!
-
Як ще українці вітаються?
-
Здоровенькі були!
-
Малята, послухайте чарівні слова: «Одного разу….. Жили – були…..»
-
Де ви чули ці слова? (у казці)
-
А ви любите казки? Які знаєте казочки? Яких героїв казок пам’ятаєте? (діти називають)
-
Діти, уявляєте, казки можна переробити, змінити. Нещодавно діти сусідньої групи змінили казку «Колобок», їм стало шкода Колобка, і, щоб Лисичка його не з’їла, перетворили Колобка на Велетня. Лисичка злякалася і втекла геть із усіх казок. Тепер казочки залишилися без Лисички. Чи цікавими будуть українські казки без Лисички? (Ні) Треба негайно знайти Лисичку і повернути її в казки! Ви згодні, діти? (так). Тоді відправляємося на пошуки Лисички.
2. Етап пізнавальної діяльності.
-
Які казкові предмети зможуть допомогти нам у пошуках Лисички?
(чарівний клубочок!)
-
Давайте скажемо чарівні слова, тоді клубочок поведе нас: «Котися, клубочку, котися, допоможи Лисичці знайтися». (діти промовляють слова разом з вихователем, вихователь кидає клубочок у потрібному їй напрямку, діти йдуть туди, куди показав клубочок).
-
Малята, погляньте, клубочок привів нас до казкового будиночку. Цікаво. Хто тут живе? Як ви гадаєте?
-
Я бачу записку: Допоможіть заселити будиночок: Зберіть з картинок фантастичних героїв і придумайте їм назву».
-
(проводиться д/г «Збери героя» (розрізні картинки, верх – голова ведмедя, низ – хвіст і лапи зайця : Ведмезай, діти збирають героїв і придумують назви)
-
Чудово! Ви молодці, діти, заселили казковий будинок фантастичними героями! Але Лисички тут немає.
-
Ну що ж, йдемо далі, (діти разом з вихователем кажуть чарівні слова і клубочок приводить до наступного будиночку).
3. Перетворювальна діяльність.
-
(біля будиночку знаходиться Ілюстрація з зображенням героїв казки «Колосок», але події зображені навпаки: Півник лежить на печі, а миші місять тісто), поруч теж лежить записка: «Пограйте з казкою «Колосок», та дотримуйтесь підказки ».
-
Діти, щось незвичайне коїться у цьому будиночку: Півник лежить на печі, а мишенята працюють. Давайте спробуємо виконати це завдання, а ось і підказка (мнемосхеми моделювання казки)
-
(діти з допомогою вихователя та мнемосхем і розповідають казку, і інсценують основні епізоди казки, в якій півник був ледачим, а мишенята – працьовиті, а в кінці казочки виявилося, що мишенята були дуже добрі як справжні українці, тому дозволили Півнику поласувати пиріжками, а Півник в свою чергу пообіцяв усі справи по господарству виконувати разом з мишенятами). (Примітка: під час інсценування епізодів, роль півника виконують усі хлопчики, а мишенят – усі дівчата).
-
Малята, як ви думаєте, які українські прислів’я підходять до цієї казки?
«Хто не працює – той не їсть,», «Хто сидить на печі – той не їсть калачі»,
-
І тут немає Лисички. Підемо далі. (діти кажуть чарівні слова і клубочок приводить їх до ілюстраціїї з зображенням сучасного світу, поруч записка: «Уявіть, що Півник, Круть і Верть живуть в наш час і замість колоска знайшли…….гаманець. Як ви думаєте, що було далі?)
-
(Діти з допомогою вихователя придумують нову казочку з новим сюжетом. Вихователь підводить дітей до думки, що герої в кінці казки напекли пиріжків, але з допомогою сучасної техніки, та від пиріжків йшов такий смачний аромат, що Лисичка з’явилася тут як тут, бо дуже зголодніла, поки ми її шукали.)
-
Діти, я чую якісь звуки. Так це ж Лисичка. Ось де вона заховалася – у сучасному світі. Та якби ж не ароматні пиріжки, ми б ще довго її шукали.
-
Малята, я думаю, що Лисичка смачно пообідає тай повернеться у казку, а ми з вами повертаємося в садочок.
-
«Котися, клубочку, котися, нас у садочок веди!»
-
(Діти повернулися на килимок)
-
Малята, я пропоную на згадку про чудову подорож намалювати портрет Лисички-сестрички. У мене є чарівні фарби, потрібно тільки пошепки промовити, кого ви намалюєте, мокнути пензлик у фарбу і зафарбувати середину листка паперу. Ось так. (вихователь показує: зафарбовує і проявляється образ Лисички, попередньо намальований воском). Діти малюють.
-
Молодці, діти, чудові портрети Лисички! Заберете їх додому і розповісте батькам про чарівні пригоди.
4. Оцінно-контрольна діяльність.
-
Малята, цікава у нас подорож була?
-
Що вам найбільше сподобалось?
-
Яке завдання було важко виконувати?
-
Що ви розповісте батькам?