Конспект інтегрованого заняття з ХМД/малювання «У пошуках Лисички» (нетрадиційні форми роботи з казкою) (середня група)

Про матеріал
Продовжувати вчити дітей емоційно передавати зміст казки та характер героїв, використовуючи поетично-художні вирази. Вчити дітей складати нову казку за допомогою мнемосхеми та запитань вихователя, використовуючи прийом «казка навиворіт» (зміна позитивних героїв на негативних). Розвивати у дітей мислення, творчу уяву та креативність при складанні нової казки на основі зміни часу, подій у поданій казці. Збагачувати та активізувати словник дітей, розвивати українське мовлення. Викликати інтерес до української народної творчості. Створювати у дітей позитивний настрій.
Перегляд файлу

 

Конспект інтегрованого заняття з ХМД/малювання

 «У пошуках Лисички» (нетрадиційні форми роботи з казкою)

(середня група)

Мета: Продовжувати вчити дітей емоційно передавати зміст казки та характер героїв, використовуючи поетично-художні вирази. Вчити дітей складати нову казку за допомогою мнемосхеми та запитань вихователя, використовуючи прийом «казка навиворіт» (зміна позитивних героїв на негативних). Розвивати у дітей мислення, творчу уяву та креативність при складанні нової казки на основі зміни часу, подій у поданій казці. Збагачувати та активізувати  словник дітей, розвивати українське мовлення. Викликати інтерес до української народної творчості. Створювати у дітей позитивний настрій.

 

Хід заняття.

1. Комунікативна діяльність.

- Станьте, діти, всі в кружок,

Я – дружок, і ти – дружок.

Один одному всміхайтеся,

Гарно привітайтеся:

  • Доброго ранку!
  • Як ще українці вітаються?
  • Здоровенькі були!
  • Малята, послухайте чарівні слова: «Одного разу…..    Жили – були…..»
  • Де ви чули ці слова? (у казці)
  • А ви любите казки? Які знаєте казочки? Яких героїв казок пам’ятаєте?  (діти називають)
  • Діти, уявляєте, казки можна переробити, змінити.  Нещодавно діти сусідньої групи змінили казку «Колобок», їм стало шкода Колобка, і, щоб Лисичка його не з’їла, перетворили Колобка на Велетня.  Лисичка злякалася і втекла геть із усіх казок. Тепер казочки залишилися без Лисички. Чи цікавими будуть українські казки без Лисички? (Ні) Треба негайно знайти Лисичку і повернути її в казки! Ви згодні, діти? (так). Тоді відправляємося на пошуки Лисички.

2. Етап пізнавальної діяльності.

  • Які казкові предмети зможуть допомогти нам у пошуках Лисички?

 (чарівний клубочок!)

  • Давайте скажемо чарівні слова, тоді клубочок поведе нас: «Котися, клубочку, котися, допоможи Лисичці знайтися». (діти промовляють слова разом з вихователем, вихователь кидає клубочок у потрібному їй напрямку, діти йдуть туди, куди показав клубочок).
  • Малята, погляньте, клубочок привів нас до казкового будиночку. Цікаво. Хто тут живе? Як ви гадаєте?
  •  Я бачу  записку: Допоможіть заселити будиночок: Зберіть з картинок фантастичних героїв і придумайте їм назву».
  • (проводиться д/г «Збери героя» (розрізні картинки, верх – голова ведмедя, низ – хвіст і лапи зайця : Ведмезай, діти збирають героїв і придумують назви)
  • Чудово! Ви молодці, діти, заселили казковий будинок фантастичними героями! Але Лисички тут немає.
  • Ну що ж, йдемо далі, (діти разом з вихователем кажуть чарівні слова і клубочок приводить до наступного будиночку).
    3. Перетворювальна діяльність.
  • (біля будиночку знаходиться Ілюстрація з зображенням героїв казки «Колосок», але події зображені навпаки: Півник лежить на печі, а миші місять тісто), поруч теж лежить записка: «Пограйте з казкою «Колосок», та дотримуйтесь підказки ».
  • Діти, щось незвичайне коїться у цьому будиночку: Півник лежить на печі, а мишенята працюють. Давайте спробуємо виконати це завдання, а ось і підказка (мнемосхеми моделювання казки)
  • (діти з допомогою вихователя та мнемосхем і розповідають казку, і інсценують основні епізоди казки, в якій півник був ледачим, а мишенята – працьовиті, а в кінці казочки виявилося, що мишенята були дуже добрі як справжні українці, тому дозволили Півнику поласувати пиріжками, а Півник в свою чергу пообіцяв усі справи по господарству виконувати разом з мишенятами). (Примітка: під час інсценування епізодів, роль півника виконують усі хлопчики, а мишенят – усі дівчата).
  • Малята, як ви думаєте, які українські прислів’я  підходять до цієї казки?
    «Хто не працює – той не їсть,», «Хто сидить на печі – той не їсть калачі»,
  • І тут немає Лисички. Підемо далі. (діти кажуть чарівні слова і клубочок приводить їх до ілюстраціїї з зображенням сучасного світу, поруч записка: «Уявіть, що Півник, Круть і Верть живуть в наш час і замість колоска знайшли…….гаманець. Як ви думаєте, що було далі?)
  • (Діти з допомогою вихователя придумують нову казочку з новим сюжетом. Вихователь підводить дітей до думки, що герої в кінці казки  напекли пиріжків, але з допомогою сучасної техніки, та від пиріжків йшов такий смачний аромат, що Лисичка з’явилася тут як тут, бо дуже зголодніла, поки ми її шукали.)
  • Діти, я чую якісь звуки. Так це ж Лисичка. Ось де вона заховалася – у сучасному світі. Та якби ж не ароматні пиріжки, ми б ще довго її шукали.
  • Малята, я думаю, що Лисичка смачно пообідає тай повернеться у казку, а ми з вами повертаємося в садочок.
  • «Котися, клубочку, котися, нас у садочок веди!»
  • (Діти повернулися на килимок)
  • Малята, я пропоную на згадку про чудову подорож намалювати портрет Лисички-сестрички. У мене є чарівні фарби, потрібно тільки пошепки промовити, кого ви намалюєте, мокнути пензлик у фарбу і зафарбувати середину листка паперу. Ось так. (вихователь показує: зафарбовує і проявляється образ Лисички, попередньо намальований воском). Діти малюють.
  • Молодці, діти, чудові портрети Лисички! Заберете їх додому і розповісте батькам про чарівні пригоди.
    4. Оцінно-контрольна діяльність.
  • Малята, цікава у нас подорож була?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Яке завдання було важко виконувати?
  • Що ви розповісте батькам?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кацага Галина
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку