Заняття «Колобок на новий лад» (Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; палички Кюїзенера)

Про матеріал
• продовжити знайомство дітей з кольоровими паличками, формувати вміння порівнювати величини, порівнювати предмети різні за висотою/довжиною користуючись прийомом прикладання; закріпити поняття «довгий», «короткий», «високий», «низький»; продовжувати вчити кількісної лічби; вміння рахувати в межах 10-ти; закріпити знання про цифри та числове значення кольорових паличок; вчити вибудовувати послідовність ряду паличок, закріпити назви кольорів, закріплювати знання дітей про геометричні фігури, вміння орієнтуватися в просторі. • розвивати пам'ять, уяву, стійку увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук і творчі здібності під час конструювання з паличок різних об’єктів; • виховувати інтерес до логіко-математичних знань, зацікавленість до занять з математики; виховувати вміння співчувати, бажання допомагати ближньому, наполегливість, активність, самостійність.
Перегляд файлу

Тема. «Колобок на новий лад»

(Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; палички Кюїзенера; ляльковий театр; середня група)

 

Завдання:

  • продовжити знайомство дітей з кольоровими паличками, формувати  вміння порівнювати величини, порівнювати предмети різні за висотою/довжиною користуючись прийомом прикладання; закріпити поняття «довгий», «короткий», «високий», «низький»; продовжувати вчити кількісної лічби; вміння рахувати в межах 10-ти; закріпити знання про цифри та числове значення кольорових паличок; вчити вибудовувати послідовність ряду паличок, закріпити назви кольорів, закріплювати знання дітей про геометричні фігури, вміння орієнтуватися в просторі.
  • розвивати пам'ять, уяву, стійку увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук і творчі здібності під час конструювання з паличок різних об’єктів;
  • виховувати інтерес до логіко-математичних знань, зацікавленість до занять з математики; виховувати вміння співчувати, бажання допомагати ближньому, наполегливість, активність, самостійність.

 

Матеріал: на кожну дитину: набір паличок Кюїзенера, схеми «Заєць», «Будинок»; картка-доріжка з геометричними фігурами;  картинка дерева з вуликом.

Ігрові персонажі казки «Колобок» (ляльковий театр); декорації лісу; музика; подарунки дітям (кольорові кульки).


«Дайте дитині щось у руки,

щоб вона почала думати»

народна мудрість

Хід заняття

І. Організаційний момент. Привітання.

Вихователь:  Погляньте, діти, скільки гостей до нас завітало.

Давайте привітаємося з ними.

До нас гості завітали,

Ми їх гарно привітали:

Дзень–дзелень, дзень–дзелень

Кажем щиро: «Добрий день! Добрий день!»

ІІ. Ігровий момент.

Вихователь: Діти, а ви любите казки?  Ось i сьогодні до нас казочка завітала, про героя якого ви всі добре знаєте. Думаю, що вгадаєте:

 Його бабуся випікала

Гарячим на віконце клала

А він до лісу покотився

Пісні співав та веселився

Лисичці на зубок попав

I більше він вже не співав.

Молодці, впізнали. А тепер сідайте зручненько і слухайте уважненько.

Розкажу, малята, казку, як бабуся хліб спекла,

Колобочок ароматний на віконце понесла:

-Полежи. Як охолонеш, снідать будемо тоді.

А поки що я – на поле, дати ради лободі.

Діду, квапся, світить сонце! Двері – рип.

А на віконці думу думав Колобок,

Гарно спечений бочок:

-Пропадати в цім селі? І кому – мені! Ну, ні!

Стриб з віконця на підлогу,

Та й у двері, та в дорогу,

Котить колобок щодуху!

Чути плач Колобка, вихователь питає чому плаче.

Колобок: Я від бабусі втік! Я від дідуся втік! Побіг до лісу і мені тепер тут сумно, бо у мене немає тут друзів і мені немає з ким гратися.

Допоможіть мені.

Вихователь: Не сумуй, колобок, ми допоможемо ти подружитися із лісовими звірами.

ІІІ. Мотивація.

Вихователь: Дітки, допоможемо Колобку? А чи пам’ятаєте ви, кого першого зустрів Колобок у лісі?

ІV. Основна частина.

(Всі завдання виконуються із паличок Кюїзенера)

(звучить музика з’являється Зайчик)

Зайчик: Колобок, я тебе з’їм!

Вихователь: Не їж, Зайчику, нашого Колобка. Ми виконаємо все, що ти скажеш.

Зайчик: Хочу, щоб у мене було багато братиків зайчиків!

 

1. Д/гра «Склади зайця» (складання зайців за схемою)

Зайчик: Дякую вам! Тепер я не з’їм Колобка, а буду з ним дружити.

 

(звучить музика з’являється Вовк)

Вовк: Колобок, я тебе з’їм

Вихователь: не їж нашого Колобка, краще потоваришуй з ним.

Вовк: Я ніяк не можу запам’ятати назви геометричних, допоможіть мені їх вивчити.

2. Д/гра «Кольорові фігурки» (складання геометричних фігур різного кольору)

 

3. Фізкультхвилинка із Колобком

Думаю зараз саме час всім нам відпочити.

Руханка-танок "Колобок" https://www.youtube.com/watch?v=vrPUPNhlQdw

Вихователь: - Ну що, відпочили? Тоді продовжуємо далі.

Кого наступного зустрів Колобок?

 

(звучить музика з’являться ведмідь)

Ведмідь: Колобок, я тебе з’їм. Бо я дуже сердитий, я не можу дістатися до вулика на дереві.

Вихователь: не сердься, Ведмедику, ми тобі допоможемо.

4. Д/гра «Кольорові сходинки» (складання сходинок до вулика)

  

 

(звучить музика з’являється Лисичка)

Лисиця: Колобок, я тебе з’їм.

Вихователь: не їж нашого Колобка. Ніхто не з’їв, то і ти не їж!

Лисиця: Добре, не з’їм, якщо побудуєте мені будинок в якому я буду жити.

5. Д/гра «Побудуй будинок» (складання будинків за схемою)

 

Колобок: Яка чудова казочка про мене вийшла. Дякую, що допомогли мені. Тепер я маю багато друзів! І я знаю яка у нас з’явиться нова іграшка найближчим часом. Зробимо собі такі палички і будемо ними гратися і навчатися.

Дякую вам, діти, за допомогу і дарую вам на згадку про себе подарунки. (Колобок із-за ширми викидає надуті жовті кульки по кількості дітей).

Щось ми вже затрималися у вас. Нам вже час повертатися до лісу. До побачення! Будьте розумними та слухняними. (Герої ховаються за ширму)

 

ІV. Підсумок заняття.

Вихователь. Рефлексія.

Чи допомогли ми Колобку подружитися з лісовими звірами?

Які завдання ми виконували кожному герою казки?

(Зайчику – будували зайчиків; Вовчику – вчили геометричні фігури; Ведмедику – робили сходинки до вулика; Лисичці – будували будинок)

Що ми використовували для виконання всіх завдань? (Палички Кюїзенера)

Які вони за кольором? (Різнокольорові) За розміром? (Різні) Скільки їх? (10)

Давайте їх разом порахуємо. Ігрова вправа «Кольорові сходинки»

Ми по сходинках крокуєм,

І всі сходинки рахуєм,

Десять кольорових сходинок

Всі ми знаєм назубок:

Перша – біла як сніжок,

Друга – із рожевих пелюсток,

Третя – голубий океан,

Четверта – ніби червоний тюльпан,

П’ята – жовтого соняха цвіт,

Шоста – фіалки весняний привіт,

Сьома – чорний, пухнастий котик,

Восьма – смачний коричневий шоколадик,

Дев’ята – наш синій м’ячик,

Десята – оранжевий сонячний зайчик.

  1   2   3   4   5   6   7    8   9  10

- Молодці діти, що допомогли Колобку. Я дуже вами задоволена. На занятті ви були активні, робили все вірно. Але нам час вже повертатися до групи та готуватися до наступного заняття.

Вихователь: Давайте скажемо нашим гостям «До побачення!»

Діти: До побачення!

Гості: До побачення!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Артюшенко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
1068
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку