КОНСПЕКТ
інтегрованого заняття з пріоритетом
пізнавального та фізичного розвитку
для дітей старшого дошкільного віку
«ПОДОРОЖ ДО КАЗКОВОГО ЛІСУ»
Мета:
- Закріпити знання дітей про право на відпочинок, дозвілля, право на життя, чисту воду, чисте повітря. Продовжувати вчити відчувати і отримувати задоволення від оточуючого світу, розвивати творчу уяву, мислення, навички.
- Підводити дітей до поняття: природа – важливий чинник здоров’я, її треба доглядати і оберігати. Продовжувати формувати уявлення про те, що люди, рослини, тварини мають здатність пристосовуватись до навколишнього середовища, а також знання про користь перебування на свіжому повітрі, контакту з природою. Закріпити поняття про значення сонця, води, повітря в житті людини. Забезпечувати рухливість, розвиток м’язів, пластику рухів у виконанні вправ загальнорозвиваючого характеру (різних видів ходьби, бігу, стрибків, лазіння, підлізання під дугу лівим та правим боком).
- Формувати бажання загартовувати організм шляхом масажу з профілактики застудних захворювань, дихальної гімнастики. У грі розвивати орієнтацію в просторі, уміння дотримуватись правил гри, реагувати на зміну музичного супроводу.
- Виховувати в дітей бажання жити у єдності з природою і бажання щоденно займатися фізкультурою.
Обладнання.
Музичний супровід, книжка-двері, доріжка з кіндерів, імітація лісу (дерева, кущі), хатинка Кузі, Мітла „прутики”, скринька з атрибутами (сонце, повітряна кулька), килимок „травка”, дуги „Кущі”, тканина „ Струмок”, бар’єр „Горбок”, куби „пеньки”, квіти, апарат для дихання з маслами (іонізатор повітря).
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Інструктор з фізкультури звертає увагу дітей на те, що відбуваються якісь дива. Двері до спортивної зали чарівним чином перетворилися на вхід до КАЗКОВОГО ЛІСУ: - Вирушаємо до казкового лісу!
Інструктор з фізкультури:
- Ліс - безцінний дар природи. Для кожного з нас перебування у лісі – це свято. В лісі завжди підіймається настрій, відчувається прилив енергії, бадьорості. Я запрошую всіх діток у мандрівку назустріч пригодам та несподіванкам. Чи готові ви? Так, тоді в дорогу! (під муз. супровід діти заходять в зал через книжку)
- Ось ми і в лісі. Яка краса! А яке свіже повітря! Діти, чуєте якісь лісові звуки?
Виконують
♦ Стежина вузенька, Йдемо всі рівненько ( звичайна ходьба)
♦ На носки стали, спини порівняли (ходьба на носках)
♦ На п’ятки станемо, камінчики в землю вдавимо (ходьба на п’ятках)
♦ Високо ноги піднімаємо, квіточки переступаємо (ходьба з високим підніманням коліна)
♦ Швидко метелики летять, треба нам їх наздогнати (біг по колу)
♦ І спокійно всі пішли, на галявину прийшли (ходьба звичайна).
Інструктор з фізкультури:
Відпочинемо! Малята, погляньте, а ось хатинка казкова. Як ви гадаєте, хто в ній живе? Дізнаємось? (стукають, хатинка починає танцювати)
♦ Танок хатинки. З’являється Кузька з віником прутиків
Домовий
Добрий день, діти! Я – домовий Кузька. Впізнали мене? Ви так швидко прийшли, а я не встиг поприбирати. Допоможете? Ось у мене казкова мітла. Тримайте і до роботи. 1,2,3 - місце собі знайди.
♦ Аеробіка з прутиками
Домовий (Після аеробіки збирає прутики і ставить біля хатинки)
Де вона?! Ой біда в мене, не знаю що робити. Хто допоможе мені? Скриньку свою загубив, де всі ігри зберігав. Так хотів вам показати, з усіма разом пограти.
Інструктор з фізкультури:
Ми тобі допоможемо,
Все навколо обійдемо,
Скриньку зараз ми знайдемо.
Так, діти? Кузя, тож у дорогу!
♦ Ось доріжка чарівна – ніжки зміцнює вона.
(ходьба по килимку з шипами)
♦ І під гілочку підлізли, піднялись і потягнулись
(підлізання під дугою лівим і правим боком)
♦ Ось струмочок тут біжить і водиченька дзюрчить.
Струмок треба нам перестрибнути ,
І щоб ніжки не замочити.
Разом всі дружненько перестрибнемо легенько.
(стрибки)
♦ Далі на горбок і з горбка
(перелізання через бар’єр)
♦ Назустріч пеньки, через них перестрибни
(стрибки через куби по типу „чехарда”)
♦ Кожну квітку обійди, не зламай і не зірви.
♦ Точковий масаж „Заряд бадьорості” (сидячи).
Але щоб бути дужими, прудкими, треба, щоб кожна клітинка нашого організму була здорова. У наших долонях сплять крихітні гномики. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулись і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх . (діти розтирають три основні зони - брови, ніс, груди).
Домовий
Мандрівка залишається у спогадах. Особливо веселі ігри проведені на лоні природи.
Ой, малята, ось і моя скринька!
Нарешті ми її знайшли!
А яка в ній гра, відгадайте, дітвора.!
Гра „Чотири стихії” (по типу „Будь уважний”)
Земля – присісти, обхопивши руками коліна;
Повітря – підняти руки вгору і зробити оберти навколо себе.
Вода – хвилеподібні рухи правою та лівою руками;
Сонце – руки вгору, розводячи в сторони, показуючи промінчики.
♦ Дихальна гімнастика „Подорож до лісу”
Повітря в лісі чисте і свіже,
Запашне й духмяне. Подихаймо з насолодою.
Давно не було дощу і рослини зів’яли
(опустили голівки, руки в сторони)
Потім опустили листочки до землі (присідають)
Та ось пішов дощ і рослини почали оживати
(повільно встають, піднімають руки, голову)
Після дощу подув вітер
(піднімають руки вгору)
Стеблини захиталися, зашуміли
(похитуючись, робити вдих зі звуком : ш-ш-ш)
Вітер затих і стеблини заспокоїлися.
(повільне опускання рук).
Домовий
Ми маємо право – говорить закон –
Дитина
На добрий спочинок, на втіхи і сон
Дитина
Бо що за дитинство без ігор веселих,
Без яблук, гостинців і без каруселі?
Домовий
То ж що? Пора так пора.
І весело всі закричали „Ура!”
Повинні ми в мирі жити,
Скрізь і завжди природу берегти й любити!
Інструктор з фізкультури:
Ось ми з вами і відпочили і час повертатися додому.
Але спершу – невеличка перешкода. Вийти з казкового лісу зможе той, хто пригадає і назве права дитини.