Вчитель-дефектолог Ткачук Т.В.
Мета: - розширювати знання дітей про різні види транспорту, його призначення та особливості пересування, вправляти у класифікації транспортних засобів (повітряний, наземний, водний);
- розвивати логічне і образне мислення, пам'ять і увагу;
- удосконалювати комунікативні навички;
- виховувати інтерес до транспортних засобів та повагу до працівників транспорту.
- збагачувати словниковий запас словами назвами транспорту та професій, пов’язаних з транспортом.
Обладнання: презентація до заняття, картки, мультимедійні засоби; дидактичні ігри до теми «Транспорт».
Хід заняття
Привітання: «Сонечко»
Сонечко промінчиком щічки нам лоскоче,
«Доброго ранку» сказати всім хоче.
Доброго ранку, прекрасного дня,
Моя люба дітвора!
- Діти, у мене в руках іграшкове сонечко, я хочу, щоб ми з вами передали його один одному та привіталися, щоб всім стало тепліше в цей зимовий день. Передаючи сонечко, дивіться в очі другові, говоріть ласкавим голосом, вживайте пестливі імена.
2. Актуалізація опорних знань
Вступна бесіда.
- В якій країні учні живуть, в якому місті. Чи люблять подорожувати?
- Чим ви кожного дня добираєтеся до школи? А на чому ви любите кататися? А як назвати одним словом ці машини? (ТРАНСПОРТ)
- Щоб вибрати потрібний вид транспорту для подорожі, потрібно добре підготуватися. А для цього ми з вами переглянемо
відео «Яким буває транспорт» https://www.youtube.com/watch?v=OI2u-rPShj4&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=OI2u-rPShj4&t=3s
- А зараз ми з вами пограємо в гру
- Що пливе? Човен, катер, яхта, вітрильник, корабель.
- Що їде? Автобус, велосипед, машина, вантажівка, поїзд, мотоцикл.
- Що літає? Ракета, літак, вертоліт, аероплан, дирижабль.
- Транспорт, який рухається по воді, як називається? (Водний транспорт).
- Транспорт, який рухається по повітрю, як називається? (Повітряний транспорт),
- Транспорт, який рухається по землі, як називається? (Наземний транспорт).
4.Дидакична гра «Кожному транспорту знайдемо своє місце»
На картинках зображені небо, море, дорога. Вам потрібно розташувати транспорт так, щоб водний транспорт знаходився у воді, повітряний - в повітрі, наземний - на землі.
5. Дидакична гра «Графомоторика – накресли маршрут подорожі»
6. Дидакична гра «Склади ціле» (пазли)
- Потрібно підготувати транспорт для подорожі
7. Дидакична гра «Знайди свою тінь»
У кожної дитини на столі лежать малюнки різних видів транспорту. На аркуші паперу намальовані тіньові зображення різних видів транспорту. Дитина уважно роздивляється тіньові зображення та визначає за контуром свого малюнку вид транспорту.
8. Фізкультхвилинка- рухлива гра «На воді, на землі, у повітрі» https://www.youtube.com/watch?v=DOdHKY7Zn9g
Якщо на зображенні повітряний транспорт - діти рухаються групою, розвівши руки в сторони; водний - з’єднають долоньки, ніби пливуть; наземний - роблять рухи, ніби тримають кермо.
9. Дидакична гра «Конструкторська діяльність»
- Як ви гадаєте, де виготовляють транспорт? (транспорт виготовляють на заводі.)
Зараз наша група перетвориться в машинобудівний завод, а ми з вами станемо інженерами і робітниками і будемо будувати корабель і машину з геометричних фігур.
(Діти моделюють транспорт із запропонованих геометричних фігур)
- У вас відмінно вийшло.
10. Дидакична гра «Гараж за кольором»
За день транспорт втомився і спокійно відпочиває там, де його будиночок. Де сплять машини? (В гаражі.) А вертольоти, літаки - в аеропорту.
Де чекають далекої поїздки потяги? (В депо.)
11. Рефлексія. Прощання
- Отже, давайте підведемо підсумки сьогоднішнього заняття. Що нового ви сьогодні дізналися? Що найбільше сподобалося, а що хотілося б повторити?